Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
simone_1986 schreef:Ik heb elk half jaar contact met de nieuwe baasjes. De nieuwe baasjes melden dan ook altijd wanneer hun kitten gecastreerd wordt, ik ga vaak ook nog een keer langs bij de nieuwe baasjes en de kittens en dan kan je vaak zien dat ze inderdaad geholpen zijn. Mocht ik het niet vertrouwen bel ik de dierenarts op waar ze geholpen zouden zijn. En ik heb daarom ook expres in het contract gezet dat ze voor 6 maanden geholpen moeten worden, omdat de meeste poezen pas met 7 maanden echt vruchtbaar zijn. Zodat je het minste kans hebt op oeps nestjes.
En mischien zal het best een keer gebeuren, ik heb ondertussen al zoveel kittens geplaatst.
Maar door het in het contract te zetten probeer ik dat toch te voorkomen, want er zijn al genoeg kittens![]()
En het is gelukkig ook vaak zo dat mensen die hier een kitten adopteren zelf al doorhebben wat voor problematiek er ondertussen al is, nu iedereen zomaar nestjes gaat fokken.
simone_1986 schreef:Dan denk ik dat je niet precies weet wat alle kosten zijn, of het verschilt per dierenarts maar voor de 1e inenting betaal je alleen al 40 euro en Chippen 30 euro, dan zit je al op 70 euro en heb je nog niet de kosten van het paspoort - ontvlooien en ontwormen![]()
Dus aan die 85 euro verdien ik niks hoor, ja mischien 5 euro en dat gaat direct weer op aan voer voor de kittens. Ik vindt dat als je het beste met een dier voor hebt dat je dan bereidt moet zijn om wat voor je kitten te betalen om hem een gezonde start te geven. Want er zijn genoeg mensen die hun kitten niet laten enten of chippen omdat ze het teveel geld vinden.
Chiqa schreef:Stef, omdat sommige mensen het zo schatiig vinden om een kitten van hun eigen kat of poes te krijgen, of nog erger....ze zijn te belazerd om kosten te maken voor sterillisatie of castratie.
Als sommigen al €85 euro voor een asielkat veel vinden, kan je de rest zelf wel invullen denk ik
simone_1986 schreef:De kosten zullen ook wel per plaats verschillen want hier betaal je 100 of 120 euro voor een kitten uit het asiel.
Maar gelukkig is het vaak zo dat veel mensen liever geld uit geven aan een asiel of opvang inplaatst van een gratis kitten halen en zo de mensen meehelpen die dan weer een nestje kittens nemen voor de lol want ze zijn toch zo weg. Plus dat je vaak bij een opvang een kitten/kat terug kunt brengen bij problemen. En de kitten heeft immers een check gehad bij de dierenarts. Als je gratis een kitten ophaalt en dan nog naar de dierenarts moet, en de kitten blijkt ongezond te zijn, dan ben je toch echt alsnog meer geld kwijt.
silvana schreef:Lowara die asiels zouden minder vol zijn als men niet te pas en te onpas fokte.Het probleem van die weg geef nestjes is dat de katjes goedkoop zijn dus ze worden implusiever genomen en dan komt men er pas achter dat castreren /steriliseren ook geld kost.Dat vind men te duur,dus dan maar zo laten lopen of aan een pil die niet werkt als je er slordig mee omgaat.
Natuurlijk geld dit voor pups ook het viel me nu alleen op dat als je op eenmaal andermaal kijkt de eerste bladzij alleen al vol kittens staat.En kittens ombrengen hoeft niet je kan ze altijd nog naar het asiel brengen offfffzorgen dat ze niet geboren worden.
Dus ik ben voor fokken naar vraag en aanbod niet perse van raskatten maar ook van HTK katten.Heb jij een leuk lapje en je buurvrouw en tante en vriendin willen er ook één.Dan is het leuk een nestje.Maar dan fok je bewust, en hoef je bokt ,markplaats, en weet ik veel wat niet vol te spammen.
Chiqa schreef:[*olduser*]...je vergeet een ding, de sterillisatie of castratie, is die €85 toch een schijntje.
ris schreef:Voor de mensen die 85 euro veel vinden voor een kitten uit het asiel.
Even een opsomming van de dierenartss kosten:
Eerste vaccinatie: 49,50
Volledig controle: 29,95
Chippen: 38,50
2de vaccinatie: 49,50 (eventueel)
Stirelisatie: 136,00 (eventueel)
Castratie: 68,10 (eventueel)
Het asiel heef dus aan dierenarts kosten zowiesoo 117,95 gehad en daar komt eventueel nog 49,50 of 185,50 of 117,60 bij!
Dus nee dan is 80 euro niet veel!
Chiqa schreef:Presies en het onderstaande probeer ik al de hele tidj te zeggen maar antwoord krijgen ho maar![]()
![]()
(Heet onder de voetjes)ris schreef:Voor de mensen die 85 euro veel vinden voor een kitten uit het asiel.
Even een opsomming van de dierenartss kosten:
Eerste vaccinatie: 49,50
Volledig controle: 29,95
Chippen: 38,50
2de vaccinatie: 49,50 (eventueel)
Stirelisatie: 136,00 (eventueel)
Castratie: 68,10 (eventueel)
Het asiel heef dus aan dierenarts kosten zowiesoo 117,95 gehad en daar komt eventueel nog 49,50 of 185,50 of 117,60 bij!
Dus nee dan is 80 euro niet veel!
[*olduser*] IK had het over het asiel