Twee weesjes, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Twee weesjes, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:43

Floran, de meeste dierenartsen rekenen geen telefonisch consult en brengen ook niks in rekening voor het ophalen, die zullen je alleen de melk in rekening brengen...

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:44

Patserke, bedankt! ook dit advies neem ik mee!

het is idd ff afwachten..

babsiej; ik vind je aanbod heel erg lief!! maar dan zou het toch pas morgen worden voor je ze ophaalt, wat gelijk zou zijn met ons, (dan is er melk:) ) verder zijn de kleintjes niet ons eigendom hé;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:47

Wij hebben dit probleem ook gehad. Moeder verstootte 1 kitten, was de kleinste van het nest en die hebben we zelf met kwark en een beetje brinta en water opgevoed. Soms kreeg hij zelfs van die speciale kattemelk, maar was eigenlijk niet nodig.

Na 2 weken was het net een klein biggetje, hartstikke dik (in tegenstelling tot dag 1 toen we hem vonden) en gezond. Heeft nu een goed huisje, en er heeft nog nooit wat mee gemankeerd.

We zijn trouwens wel naar de DA gegaan en die raadde ons dit aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:54

Floran schreef:
kattenmelk wilde ik eigenlijk niet meer op reageren, maarja, ivm pinksteren wordt het toch al weer een stuk duurder!

Zoals ik al eerder zie, de prijs is niet hoger dan morgen, je betaald geen concult ;)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:58

Babsiej had je om 10 voor 5 al voorgesteld om melk te brengen of de kittens op te halen ... als je toen op haar gereageerd had was er nu mss al een oplossing (en verbetering)!
Ik krijg het gevoel dat TS zelf de situatie ook best goed vindt nu, wat haar moeder (of wij) ook zegt!

Heel erg voor de kittens om op deze manier te moeten vechten, ik duim voor hen dat de situatie heel snel heel veel verbetert want dit is echt niet diervriendelijk!!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:20

Wil ze gerust nu komen halen hoor....

Heb er momenteel alle geld en tijd voor over...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:28

Sterkte met de kittens! :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 00:07

Sja... zie dat het topic open is en dat de situatie nog niets veranderd is. Ik wil de kittens met alle liefde komen halen om ze zelf te flessen of bij mijn mama-poes te zetten als ze het accepteert. Ik heb ook flesjes en poeder staan, maar volgens mij is TS inmiddels al genoeg aangeboden. Het is sneu voor de kittens, want het verteringsgestel van de kittens krijgt een gigantische opdonder nu, wat misschien nu nog niet tot uiting komt, maar later wel. Je kunt een baby ook geen koeienmelk geven als alternatief, daar zit niet in wat een baby nodig heeft, datzelfde geldt voor kittens.

Om ze warm te houden denk ik dat je het best een electrische deken kunt gebruiken (laagste stand), een warmte lamp is vaak té heet om er direct boven te hangen (of je moet het af kunnen dekken).

Ik vind het jammer dat aan de ene kant mensen dieren in nood willen helpen en er keihard aan willen trekken, terwijl aan de andere kant mensen zéggen dat ze dieren willen helpen, maar ze in feite enkel van de wal in de sloot helpen.
Voor mij is het heel simpel om geld te steken in dieren (kittens) die niet van mij zijn; de kosten vraag ik terug aan het nieuwe baasje (zo heb ik hier kittens die ook eten, ontvlooid en ontwormd zijn en straks voor enting op gaan, voor dat geld mogen de hummels straks opgehaald worden).

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:47

Floran schreef:
Patserke, bedankt! ook dit advies neem ik mee!

het is idd ff afwachten..

babsiej; ik vind je aanbod heel erg lief!! maar dan zou het toch pas morgen worden voor je ze ophaalt, wat gelijk zou zijn met ons, (dan is er melk:) ) verder zijn de kleintjes niet ons eigendom hé;)

Waarom meld je dit steeds? Hoef je er dan niet zo goed voor te zorgen.. want ze zijn toch niet van jullie?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:50

Inderdaad, en als ze toch niet van jullie zijn, verhaal je de kosten toch op de eigenaar? Hoef je je ook niet druk te maken dat je tijdens zon- of feestdagen naar de da moet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:18

TS, hoe is het met de kittens? Zijn ze de nacht een beetje doorgekomen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:34

Ja, ik ben ook heel benieuwd.

Heb je al kittenmelk en willen ze het wel goed drinken?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:58

dat het met pinksteren niet duurder is de melk dat hoeft niet zo te zijn..... dierenartsen met dienst op een feestdag zijn niet altijd standaard op de praktijk op het moment dat jij belt en dan moet de DA dus naar de praktijk om jou die melk te verkopen het zou dus best kunnen dat er daar meer voor gerekend wordt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:39

Nouja, heel veel zal dat niet zijn en dan nog....als je die dieren op wilt vangen, moet je het wel goed doen natuurlijk. Als het geen geld mag kosten, kun je ze beter laten waar ze zijn.....

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:40

Ts.. Even een vraag.

Jullie hebben nog geen kittenmelk gekocht. Ook ivm pinksteren dat het dan duurder wordt (is vaak niet zo want er wordt vaak geen consult gerekend). Maar hoe duur denkt je moeder dat het wordt als ze naar de DA moeten omdat het zo slecht met ze gaat omdat ze niet de juiste voedingsstoffen binnen krijgen?
Je bent dan veel duurder uit, en heb je moeder ook gedacht aan het enten van de kittens wat dat voor kosten met zich meebrengt? Houden jullie ook een schema bij of ze aankomen, en zoja hoeveel?

Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, maar zou hier graag antwoord op willen.
En ik hoop dat jullie inmiddels al kittenmelk in huis hebben, en dat ze het goed willen drinken!
Succes ermee!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:43

hoi ik heb hier een nestje katten liggen ik wil die 2 van jou met liefde er bij zetten en anders met de fles groot brengen heb nog een spuitje liggen en kitten melk
ik heb de nodige ervaring met kittens
en het is ook erg belangrijk qua kattengedrag dat ze dat allemaal mee krijgen
pb me even anders!!!!
ik stuur via je pb zoiezo even mijn telefoon nummer want ga zo naar mijn drachtige pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:21

Nikki_L schreef:
Ook ivm pinksteren dat het dan duurder wordt (is vaak niet zo want er wordt vaak geen consult gerekend).

Onzin, dit kan je gewoon telefonisch vragen de meeste rekenen geen concult, je neemt immers geen dier mee.
Met het tweede ben ik wel met je eens, maar goed waar hebben we het over (Als het dan om geld gaat) zijn al meerdere bokkers die hun hulp aanbieden en de kosten op zich willen nemen :?

Ben benieuwd hoe het nu gaat met de diertjes en of ze al de voeding krijgen die ze nodig hebben.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:30

Nou TS, je bent alweer online geweest, hoe gaat het met de kleine kruimels?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:32

ik ga zo ff bijlezen, plaats eerst even een nieuwe update:

Er is kittenmelk + flesje en ze drinken het goed! vannacht er ook 2 keer uitgeweest voor het voeden. verder is hun ontlasting goed, glimmen ze mooi, oogjes/neusje/oortjes zijn mooi schoon en ze klimmen al behoorlijk in de paar tralies die in de kooi zitten :P

ik had alleen nog ff de vraag: na hoeveel dagen is het zuigreflex weg??

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:37

oke, heel lief allemaal al die aanbiedingen die ik heb gekregen, ook fijn dat iedereen zo meeleeft, maar het is niet (meer) nodig. Ze krijgen nu dus de goede melk en ze drinken het goed.. (nu is het nog ff het grootste gedeelte met het spuitje, en een klein beetje uit de fles, ik heb het idee dat het zuigreflex wat af is gezakt...)

verder is er met pinksteren geen DA in de praktijk hier, er moet dan dus iemand komen en dát wordt wél in rekening gebracht!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:38

ik probeer zo ff een foto te plaatsen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:49

Floran schreef:
verder is er met pinksteren geen DA in de praktijk hier, er moet dan dus iemand komen en dát wordt wél in rekening gebracht!

Ja en? Als je diertjes wilt helpen, moet je dat ook doen natuurlijk.

Zuigreflex die af moet nemen? Ik dacht nu nog niet, maar ik kan het mis hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:18

Als het zuigreflex van een kitten van 2 weken afneemt, gaat het niet goed met ze...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:18

Floran schreef:
ik ga zo ff bijlezen, plaats eerst even een nieuwe update:

ik had alleen nog ff de vraag: na hoeveel dagen is het zuigreflex weg??

Zuigreflex blijft, alleen katjes die in mindere conditie zijn kan de zuigreflex tijdelijk weg zijn omdat ze er gewoon geen kracht voor hebben, dan gaat het dus niet zo heel goed met ze.

Wij hadden er nu ook eentje bij, na 5 dagen kreeg hij het zuigreflex weer terug. Hoewel hij wel behoorlijk achterloopt op de rest gaat hij nu eindelijk ook vooruit en komt aardig bij.
De andere 3 zijn rond de 450/500gram en die ene is net over de 300gram.

Heb je de kittens al gewogen? Dan weet je hoe oud ze ongeveer zijn? Als jij zegt dat ze klimmen zijn ze denk ik toch wel wat ouder. zo'n 3 a 4 weken denk ik dan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:32

Idd denk ik dan ook dat ze ouder zijn.
Ben ook erg benieuwd naar wat ze wegen.
En of ze al goed zijn aangekomen sinds de aankomst.