Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:30

malih schreef:
Godmikken zeg.

Je ratje is ziek, wij geven je advies, en je doet er niks mee. Ik heb gewoon de indruk dat t ene Flut DA was, en heb niet t idee dat je er echt haast bij heb om naar de dierenarts te gaan.

Ik doe dr wel wat mee hoor, maar ze is nu aan de antibiotica geloof ik, iig ik moet dr in de ochtend wat geven en in de avond, en als ik nu weer naar de DA krijgt, hoeveel medicatie krijgt ze dan wel niet binnen ??

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:32

amillia schreef:
nog geen jaar is erg jong! samen met mijn moeder heb ik jaren ervaring met ratten. in principe zal een jonge rat die nog eet niet zomaar doodgaan, wel moet je letten op uitdroging af en toe ff een huidplooi pakken en die moet direct terugvallen, zoniet ff een bakje water geven en desnoots als ie niet wil voorzichtig met een spuitje(als je dat hebt) dwingen te drinken. zorg ook dat je rat niet te veel verzwakt, het liefste wat bijvoeren met brinta aangemaakt met water en evt babymelk voor baby's onder 6 maanden(later zit er toch vaak lactose in)(absolut geen koemelk! ook vanwege lactose!) ook moet je z'n neusje schoonhouden bv met een licht vochtige stoffen zakdoek. daarbij kan het beter zijn je rat tijdelijk appart te zetten voor rust en evt besmettingsgevaar. als je rat helemaal niet meer wil eten, probeer dan musli, gepofte graankorrels met honing of iets anders wat lekker zoet is(vinden ze lekker) maar wees zeer voorzichtig met suiker

daarbij een tip voor je volgende ratjes: ga naar een fokker en niet naar een dierenwinkel, het liefste een aangesloten bij de NTRC(nederlandse tamme ratten club). zoek ook de stambomen af en kijk naar geboorte en sterfdatum's en naar ziektes. mijd ratten met luchtwegenproblemen en tumoren in de stamboom en ratten waarvan veel ratten in de stamboom niet oud zijn geworden. daarbij zijn vrijwel alle directe nakomelingen van ons tumor een luchtwegproblemen vrij, wij zijn zelf 4 maanden terug gestopt maar in veel stambomen vind je ons terug en zijn onze ratten te herkennen aal ben's voor de namen

vragen kun je altijd aan mij stellen, daarbij hebben veel dierenartsen totaal geen ervaring met ratten, wij gingen altijd naar dierenkliniek delfland http://www.dkdelfland.nl/praktijk/dienst.htm

Dankje :).

Ze wilt niet echt eten nee, maar ik heb dr wel van dat fruitdrank gegeven, zonder toegevoegde suikers dus, en dat wilt ze wel, en drinken, maar hard voer kan ze denk ik ook niet wegkrijgen.

Ja, ik heb nog een spuitje, van die kuur die ik nu moet geven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:32

malih schreef:
Godmikken zeg.

Je ratje is ziek, wij geven je advies, en je doet er niks mee. Ik heb gewoon de indruk dat t ene Flut DA was, en heb niet t idee dat je er echt haast bij heb om naar de dierenarts te gaan.

Nou zeg, ik vind je reactie wel een beetje overdreven. TS is toch met het ratje naar de da geweest? Logisch dat ze dat advies eerst even opvolgt, van iemand die ervoor gestudeerd heeft. Als het morgen niet beter gaat wil ze toch verder gaan zoeken?
Ik vind dat je het goed doet TS, je doet je best, veel sterkte met je zieke diertje.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:33

wie weet wat ze nu binnenkrijgt..
AB geef je normaalgezien al zeker langer dan 1 dag..:s
als je morgen naar de DA gaat..hoe ga je dan uitleggen wat ze al gekregen heeft?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:35

Gelukkig dat jij het wel met me eens bent.

Ze heeft al pijnstiller gehad, en nu heb ik 2 spuitjes gekregen, dus ik kijk dit eerst aan.

Als het dan niet vooruit gaat dan kan ik altijd nog naar die andere stappen, ik ben toch naar een DA geweest, die heeft er idd voor gestudeerd, dus ik kijk het even aan, mocht het morgen nou niet beter zijn, ga ik naar de DA, maar vandaag krijgt ze al 2x medicatie, en dan vind ik het onnodig, om dr nog eens een schepje bovenop te doen, misschien helpt dit wel!

En zoniet, ga ik morgen naar de DA.

Passowa

Re: Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:38

een DA heeft er idd voor gestudeerd..maar het zou je verbazen hoe weinig ze meestal weten over ratten..
ik heb het al gezegd..ik ben m'n ratje kwijtgeraakt door een onbekwame DA, zorg ervoor dat jou niet hetzelfde overkomt
het kan heel snel gaan..

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:39

Wat zeiden ze dan over jou ratje, en wat had ze dan, en heb je dr in laten slapen ofzo ?

Ben wel benieuwd, naar je verhaal.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:47

DUDIEFOREVER schreef:
amillia schreef:
nog geen jaar is erg jong! samen met mijn moeder heb ik jaren ervaring met ratten. in principe zal een jonge rat die nog eet niet zomaar doodgaan, wel moet je letten op uitdroging af en toe ff een huidplooi pakken en die moet direct terugvallen, zoniet ff een bakje water geven en desnoots als ie niet wil voorzichtig met een spuitje(als je dat hebt) dwingen te drinken. zorg ook dat je rat niet te veel verzwakt, het liefste wat bijvoeren met brinta aangemaakt met water en evt babymelk voor baby's onder 6 maanden(later zit er toch vaak lactose in)(absolut geen koemelk! ook vanwege lactose!) ook moet je z'n neusje schoonhouden bv met een licht vochtige stoffen zakdoek. daarbij kan het beter zijn je rat tijdelijk appart te zetten voor rust en evt besmettingsgevaar. als je rat helemaal niet meer wil eten, probeer dan musli, gepofte graankorrels met honing of iets anders wat lekker zoet is(vinden ze lekker) maar wees zeer voorzichtig met suiker

daarbij een tip voor je volgende ratjes: ga naar een fokker en niet naar een dierenwinkel, het liefste een aangesloten bij de NTRC(nederlandse tamme ratten club). zoek ook de stambomen af en kijk naar geboorte en sterfdatum's en naar ziektes. mijd ratten met luchtwegenproblemen en tumoren in de stamboom en ratten waarvan veel ratten in de stamboom niet oud zijn geworden. daarbij zijn vrijwel alle directe nakomelingen van ons tumor een luchtwegproblemen vrij, wij zijn zelf 4 maanden terug gestopt maar in veel stambomen vind je ons terug en zijn onze ratten te herkennen aal ben's voor de namen

vragen kun je altijd aan mij stellen, daarbij hebben veel dierenartsen totaal geen ervaring met ratten, wij gingen altijd naar dierenkliniek delfland http://www.dkdelfland.nl/praktijk/dienst.htm

Dankje :).

Ze wilt niet echt eten nee, maar ik heb dr wel van dat fruitdrank gegeven, zonder toegevoegde suikers dus, en dat wilt ze wel, en drinken, maar hard voer kan ze denk ik ook niet wegkrijgen.

Ja, ik heb nog een spuitje, van die kuur die ik nu moet geven.

ik weet niet waar je woont, maar deze dierenarts is echt aan te bevelen. hij zit in delft. altijd in al die jaren met al onze dieren en zeker onze ratten zeer nauwkeurig en professioneel geweest. heeft ook nooit maar wat geklooit, als hij het niet wist of twijfelde pakte hij gewoon z'n boeken voor de zekerheid erbij en zocht het op inplaats van maar iets zeggen. ik weet niet of je brinta hebt maar dat zou ik zeker ff doen en apart zetten, hoef zeker nu niet een groot verblijf te zijn tijdelijk kan het ook eeen reismandje zijn met wat water, brinta en een lekker dekentje.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:53

M'n ratje was geopereerd (tumor laten verwijderen) en was goed aant herstellen tot ik op een nacht merkte dat ze haar hechtingen had doorgebeten
ze lag helemaal open en het was aant scheuren :s
ben dan met haar nr de DA van wacht gegaan en die heeft haar verdoofd (na een kwartier zoeken hoe en wat ! :roll: )
hij heeft ze dichtgeniet, heel rap rap
en ze dan onder narcose aan me meegegeven..hij zei dat dat geen probleem was :)
ze is nooit meer wakker geworden

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:14

Over de NTRC verschillen de meningen enorm maar daar zou ik nooit een rat halen al zou ik geld toe krijgen.
In duiven zitten 3 of 4 ratteries en 1 opvang dus keuze zat voor de volgende keer.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:15

Ik heb dr net ff met een spuitje eten gegeven, en tot mijn verbazing, ging ze zelf ook een beetje van de spuit eten, zo erg, ik weet niet waarom, dat ze in de spuit ging bijten ? Is dat nou omdat ze zo honger had ofzo, ze ging zelf namelijk ook eten, ik had ff van dr eigen voer, in warm water gedaan, en platgestampt, en toen het platgestampte spul had ik in de spuit gedaan, maar ze at het dus zelf op, en ging in de spuit bijten.. in dat plastic.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:19

betekent dat ze best eetlust heeft
geef haar maar zoveel ze wilt :j
hoe meer ze eet/drinkt, hoe sterker ze is

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:22

zonnebloem18 schreef:
Over de NTRC verschillen de meningen enorm maar daar zou ik nooit een rat halen al zou ik geld toe krijgen.
In duiven zitten 3 of 4 ratteries en 1 opvang dus keuze zat voor de volgende keer.

wat heb jij dan gehoort over de NTRC?

DUDIEFOREVER schreef:
Ik heb dr net ff met een spuitje eten gegeven, en tot mijn verbazing, ging ze zelf ook een beetje van de spuit eten, zo erg, ik weet niet waarom, dat ze in de spuit ging bijten ? Is dat nou omdat ze zo honger had ofzo, ze ging zelf namelijk ook eten, ik had ff van dr eigen voer, in warm water gedaan, en platgestampt, en toen het platgestampte spul had ik in de spuit gedaan, maar ze at het dus zelf op, en ging in de spuit bijten.. in dat plastic.

als je het hebt kun je er beter brinta in doen, zitten veel meer voedingstoffen in, wel heel goed teken dat ze zelf weer een beetje wil eten

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:39

Ik heb geloof ik geen brinta in huis :n .

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:40

bambix? :P

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:05

wat is dat :P ?

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:06

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:25

ooh haha, nee dat hebben we zeker niet :P .

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:25

Ik ga nu even de rest van de kuur geven.

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:26

arm ratje!! ;(

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:33

Zo ook even water gegeven, me moeder is irritant bezig johh!

Ze zegt zo van ja je moet hem toch morgen in laten slapen, ik zo ja houd je mond nou maar enzo, zegt ze ja je wilt het niet horen enzo, en ik zo ja, ik ga naar andere DA hoor, zegt ze dat het geld verspillig is, nou sorry maar laat dr lekker dr b*k houden!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:46

tof seg :\
goed dat jij er anders over denkt !

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:51

kan me voorstellen dat het onwijs moeilijk is met zo'n moeder. Echt heel vervelend...
Fijn dat jij er goed tegenin gaat. Ga morgen gewoon naar care 4 animals! die kunnen je goed helpen!
succes met je kleintje, ik ga duimen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:30

Ik heb het hele topic door gelezen en kan me echt boos maken over sommige opmerkingen.
Laat ik verstandig zijn en daar niet op reageren :+

TS Ik zou zo snel mogelijk naar een andere DA gaan en zo niet zou ik het advies van Marit (Malih op bokt) volgen.
1 van mijn ratjes is ook een tijd ziek geweest en heb toen ook medicijnen mee gekregen, omdat ik de dosering niet vertrouwde heb ik Marit opgebeld en overlegt.
Geloof me, zij heeft heel veel ervaring en weet meer over ratten dan menig DA.
(Daarom heb ik ook 2 1/2 uur (heen) gereisd naar Marit en haar DA zodat ik zeker wist dat ik iemand sprak met ervaring en goede kennis.
Dit ging om een tumor trouwens.)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:37

Jaaa cocoootjeee :o Dikke kuss :D

Ik bedoel me reactie niet boos ofzo, maar ik kan me gewoon ergeren aan dierenartsen die medicatie geven aan beesten (maakt niet uit wat voor) en dan de eigenaar niet vertellen WAT het dier krijgt, dat is zoooo belangrijk. Een AB heeft helemaal geen zin als het niet minimaal 10 dagen gegeven word.
T is niet nou schuld, kom soms wat lomp uit de hoek :o solly.