Heel eng beest....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:40

_Covergirl_ schreef:
@ Kaatje77: Nou, hier stikt het van die beesten in de zomer. Mijn collega heeft er vorige zomer drie doodgemaakt, omdat ze ze vond in de babykamer, vlak naast haar dochter van twee maanden. Beschermd of niet, dan zou ik hem ook doodmaken!
Hier zijn ze niet zo zeldzaam. :+

Ze zijn zeldzaam in heel NL.
Er zijn maar 3 broedgebieden van deze vliegende herten.

Ik zou de volgende keer maar overwegen om het beestje met een doosje weg te scheppen en deze buiten weer vrij te laten.

We hebben een paar jaar geleden een mannetje en vrouwtje gevonden:
Afbeelding

Fenrir

FireScorpion schreef:
Fiffill schreef:
@ FireScorpion: ik heb ook rood haar, zal wat worden dan haha. _O-

zullen we maar samen in een schuilkelder gaan zitten als die dingen in nederland komen? :Y) _O-

Ja gezellig, hopen dat ze daar niet komen. _O-

Of ons haar verven? :')

Rhendera

:Y) waarom niet haha

Rhendera

Re: Heel eng beest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:41

Hmn haren verven.. daar denk ik al heel lang overna maar denk niet dat mij dat staat >;)

Nog genoeg plek in de schuilkelder hoor :=

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:41

Puchje schreef:
Volgens mij had jij daar een vliegend hert te pakken :P

Waarom is die afbeelding niet zichtbaar?????? Wil weten hoe dat beest eruit ziet.
hoop dat de kat ze in het vervolg ook plet! Kat heeft gelijk, gelukkig maar dat ze/hij er was
zo werd het baasje mooi grewaarschuwd voor ongedierte! Werkt hier ook zo.
Mijn monster van een kat (hij is niet groot maar een draak) is heel goed in dit werk.
En ik ben er blij mee :D

Hééé, nou heb ik wel een afbeelding en nog in de Quote ook?????
Wat werkt 't toch vreemd????? Heb afbeelding moeten verwijderen "Bokt"accepteerd h'm niet????

Zoiets zou ik dus direct pletten omdat ik stijf zou staan van schrik!!! Bijna net zo erg als ratten.
Vraag me af of Dobby dit soort beesten ook te lijf zou gaan.?????
Laatst bijgewerkt door Martina67 op 18-05-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:42

cp112 schreef:
_Covergirl_ schreef:
Gefeliciteerd Fiffill :D

Ik kon geen plaatje vinden van de aziatische wesp, geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.
Vond wel een aziatisch lieveheersbeestje, die zijn al eng.

Ik had het verkeerd, het zijn geen aziatische wespen maar aziatische horenaars. Ze worden ook wel Hornets from hell genoemd en duiken steeds vaker in europese landen (zoals oa Frankrijk) op. Denk dat we ze hier ook nog wel eens tegen zullen gaan komen....

quoteje: The toxicity ... "three hornet stings will kill a man"

Hier een wikistukje,
http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_giant_hornet

Die zijn hier al :j Vorig jaar bonkten ze steeds tegen mijn raam, een paar weken terug had ik er 1 aan mijn broekspijp hangen := Toen kon ik toch wel een stukje rennen :D Daarna heb ik hem maar naar buiten gegooid := Hij was nogal vreselijk traag :')

AlexandraM

haha ja ik vind ook vies vooral in de buurt van mij :P enige kevers die ik niet vies vind zijn lieveheersbeestjes :D die mogen op mijn vinger lopen ofzo de rest niet...ik ken het heb wel eens van die joekels van motten in huis gehad (en dan net als je alleen bent ergens ;) )

aaah die vliegen ook zo op je af...zit ik daar met vanalles te gooien om hem bij je meg te houden want slapen doe ik niet....maar meestal probeer ik te w88 tot ze EINDELIJK ergens gaan zitten en dan snel vangen....meikevers zijn idd beschermt IK heb dr zelfs in 21 jaar nog nooit eentje gezien.mn moeder in dr jeugt zag ze net zo vaak of vaker als dat men nu lieveheersbeestjes ziet.. mja vinders zie je ook niet meer veel!!

Zolang je probeert ze te vangen en niet dood te meppen!! ps...al helemaal geen bij doodslaan met iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(Wespen zeg ik niks op :D )
maar bijen zijn aan het uitsterven langzaam en das echt een super groot probleem voor de mensheid al zou je niet denken dat zoon beestje zoon invoelt op ons leven heeft..maar ze bevruchten bijna alles wat we eten.. plus de planten en bloemen zo... Bee movie (als je die kent) geeft eigenlijk een beetje het effect wat er gebeurt als er geen bijen meer zijn... miss hebben we erna nog voor 4 jaar eten in ons leven en dan ist over.... moest ff zeggen:P

ik zie hem wel...

__Nathalie__

Bij mij op de zaak zitten zomer ook vaak wespen binnen. Dan ren ik altijd bij mn buren naar binnen (architect bureau) smekend of ze me weer is willen helpen beest te killen.
Maar hun zijn er maar tot 5 uur. Savonds kan ik dus buiten op de trap gaan zitten wachten tot er klanten komen die m dan dood moet slaan. Want ik durf echt niet binnen te blijven :+

Had 1 keer een jongen. Die kwam met een bloot boven lichaam naar benenden. Er zit een wesp bij de zonnebank. Ik das heel mooi sla m maar dood. Hij zegt dat doe ik niet want ik ben er allergies voor. Ik zeg dan hebben we een probleem. ik ook en ik doe het ook niet :D
Toen hadden we gelukkig een andere klant die onze reddende engel was :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:43

Martina67 schreef:
Waarom is die afbeelding niet zichtbaar?????? Wil weten hoe dat beest eruit ziet.
hoop dat de kat ze in het vervolg ook plet! Kat heeft gelijk, gelukkig maar dat ze/hij er was
zo werd het baasje mooi grewaarschuwd voor ongedierte! Werkt hier ook zo.
Mijn monster van een kat (hij is niet groot maar een draak) is heel goed in dit werk.
En ik ben er blij mee :D

Afbeelding
Mannetje links en vrouwtje rechts

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:44

@kaatje77: Ik woon in Italie :D Hier worden ze echt als ongedierte gezien.
En ik maak ook alle enge insecten dood, jammer voor ze, maar ik vind mijn eigen veiligheid iets belangrijker.

Welke idioten gaan er trouwens zo dichtbij die beesten hangen met een fotocamera? bij die killerbees enzo.
Zal maar KLIK horen en boos worden! :P

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:44

Lyonesse schreef:
cp112 schreef:

Ik had het verkeerd, het zijn geen aziatische wespen maar aziatische horenaars. Ze worden ook wel Hornets from hell genoemd en duiken steeds vaker in europese landen (zoals oa Frankrijk) op. Denk dat we ze hier ook nog wel eens tegen zullen gaan komen....

quoteje: The toxicity ... "three hornet stings will kill a man"

Hier een wikistukje,
http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_giant_hornet

Die zijn hier al :j Vorig jaar bonkten ze steeds tegen mijn raam, een paar weken terug had ik er 1 aan mijn broekspijp hangen := Toen kon ik toch wel een stukje rennen :D Daarna heb ik hem maar naar buiten gegooid := Hij was nogal vreselijk traag :')

WAT?!!!

*krijgt een hartverzakking*

cp112

Re: Heel eng beest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:46

Lyonesse: bedoel jij niet gewone hoornaars, die zijn ook al huge

__Nathalie__

Bij mij gaat ook alles dood. maar als ik niet alleen ben laat ik ze wel doden of in elk geval naar buiten doen door iemand anders.
Ik kan echt wel janken als ik een eng beest binnen heb.
Meestal sluit ik me op in de wc leg ik de handoek voor de deur op de grond en laat ik mijn vriend beest opruimen :D

Fenrir

FireScorpion schreef:
Hmn haren verven.. daar denk ik al heel lang overna maar denk niet dat mij dat staat >;)

Nog genoeg plek in de schuilkelder hoor :=

Ik wil m'n haar niet eens verven. :=

Bijen zijn inderdaad aan het uitsterven zeggen ze.. daarom zijn wij heel blij met het bijennestje hier in een vogelhuisje in de achtertuin. :D

kaatje77

_Covergirl_ schreef:
@kaatje77: Ik woon in Italie :D Hier worden ze echt als ongedierte gezien.
En ik maak ook alle enge insecten dood, jammer voor ze, maar ik vind mijn eigen veiligheid iets belangrijker.

Welke idioten gaan er trouwens zo dichtbij die beesten hangen met een fotocamera? bij die killerbees enzo.
Zal maar KLIK horen en boos worden! :P

Dat wist ik niet.
Maar in NL zijn ze dus enorm beschermd. ;)

Die van mij zijn al 3 jaar geleden overleden, ze vallen zo dood uit de lucht. :oo
Ze staan op de vensterbank en zijn al iets gekrompen. ;)

joyce2

Ik ben ook als de dood voor alles wat kruipt en vliegt, jakkes! Vooral voor spinnen, grote sprinkhanen en vliegende kevers. 2 jaar geleden in Frankrijk zaten er ook allemaal meikevers, echt gigantisch veel! 's Avonds tegen de schemering begonnen ze allemaal te vliegen. Later vonden we het best een komisch gezicht, want op een gegeven moment wisten wij wel wanneer we ons uit de voeten moesten maken (ze kwamen namelijk echt op je zitten en ze hadden van die haak pootjes, dus kreeg je ze niet zo makkelijk van je af en daar werd ik nogal panisch van), dan liepen we terug naar de camping en gingen we nog heel even aan de rand van het strand staan kijken. Dan zag je eerst 1 iemand om zich heen slaan, daarna nog iemand, daarna heel wild gezwaai van armen en geschreeuw naar elkaar en daarna allemaal rennende mensen die het restaurant in vluchten. Maarja, was daar gewoon echt een plaag in Juni. Gelukkig alleen op de boulevard en het strand en niet in het bos waar de camping lag. Jakkes...

Enne, ik ben echt een dierenbeul, want ik mol alle kruipende en vliegende beestjes, als ik er al in de buurt durf te komen. Eigenlijk gil ik altijd naar mn vriend en die mag ze het huis uit bonjouren en het maakt me niets uit op wat voor manier!

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:47

Ik heb ze dit jaar voor het eerst bij de stal gezien. Ik ken deze beesten al zo lang ik leef want ze zitten altijd op de camping in frankrijk. Ze gaan altijd lekker in je haar zitten en brommen dan verschrikkelijk.
Toen ik klein was sloeg ik ze altijd dood met een tennisracket :o
Ik pak ze nu gewoon op en zet ze dan weer buiten :+
Laatst bijgewerkt door Photography op 18-05-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:48

"Gewone" hoornaar. ;) Die zit hier ook.

Afbeelding

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:48

Lyonesse schreef:
Volgens mij een meikever, die had ik hier ook. Die beesten zij beschermd en erg zeldzaam. Ze doen niets, dus vangen en er uit gooien. Je mag ze niet doodslaan.

Meikevers zijn ook eng! Maar niet zo eng als zo'n vliegendhert..... (er is geen smilie voor angst...)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:51

mijn hoofd staat in deze volghorde als ik van die griezels vind. :\ >;) _-:( :\
:+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:52

Wel gatverdamme, na een inspectie van het balkon ook 2 vliegende herten tegengekomen half dood.....
Naast de meikevers maakte dat 18(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)op hun rug liggende kevers op mijn balkon.
Ik ben ff met de allesbrander(lees deobus en aansteker)aan de gang geweest.
beschermd of niet, opsodemieteren }> }>

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:52

cp112 schreef:
Lyonesse: bedoel jij niet gewone hoornaars, die zijn ook al huge

Eeehm, zijn er ook gewonen? :+
Deze was een cm of 5 lang en toch wel minsten 1 cm breed :j

Afbeelding
Das een zwarte hoorenaar :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:52

Hier in europa komen er zover ik weet nog geen killerbees voor. Wel in america en die landen enzo. Wisten jullie dat die killerbees in een labratorium zijn ontstaan, met 2 rassen te mengen. Dat het niet de bedoeling was om ze in de natuur vrij te laten omdat ze wisten dat ze erg agressief waren/zijn. En dat er een paar zijn ontsnapt en dat dat nu zo'n grote plaag daar is geworden. En dat killerbees nooit in hun eentje aanvallen, maar altijd in een hele grote zwerm. En omdat ze in een grote zwerm aanvallen, dat is nou net wat ze gevaarlijk maakt, ze zijn zeer agressief, en in een zwerm krijg je meerdere steken, en dat is het gevaarlijke er aan. Normaal 1 wesp als die steekt overleeft gemiddeld mens nog wel. Maar als er een zwerm komt is dat een ander verhaal. Want als er 1 killer bee zou steken zou er ook niet veel aan de hand zijn...

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:53

Wildgirl schreef:
Weer 2 op het balkon, wat is dit?????
zijn die beesten ineens allemaal aan het uitkomen ofzo op zondagavond kwart voor 12?

weet je zeker dat 't meikevers zijn????
Ik zie zoveel enge beestjes voorbij komen in dit topic.
M'n nekharen staan ervan overeind.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

ik vind het maar eng >;)