Erg leuk om elke dag weer het nieuws van Bikkel te lezen! Het kitten wat ik 1,5 week geleden heb gevonden is vanochtend naar een nestje gegaan. Hummer (zo heet ie voorlopig) werd meteen geaccepteerd. Is beter voor hem, want nu kan hij spelen en opgroeien zoals het in de natuur gaat. Over een week of 5 a 6 kan ik hem ophalen en dan blijft hij bij ons op de boerderij!
Wat een schatje Ik heb op dit moment 14 kittens erg veel en druk, maar toch blijft het altijd weer leuk om de kleintjes te zien. Morgen krijg ik 6 kittens van een weekje oud die niet verzorgd worden door de moederpoes. Dan kan ik ook weer de fles gaan geven
EsBianc
Geplaatst: 15-05-09 15:21
Een deken in de magnetron
@ Simone: Werk jij daarnaast ook nog?
simone_1986
Geplaatst: 15-05-09 15:26
Nee ik ben op dit moment echt alleen bezig met de opvang. Anders zou het ook niet mogenlijk zijn om zoveel kittens op te vangen want er gaat toch wel veel tijd in zitten en ik vindt het belangrijk dat alle kittens genoeg aandacht krijgen.
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Bikkel, en ook alle andere poezemoezen, Hummer en het asiel van Simone
Keep up the good work!
simone_1986
Geplaatst: 19-05-09 13:27
Hoe gaat het nu met Bikkel ?
Met de 7 kleintjes hier gaat het goed. 4 kittens van een week zijn geadopteerd door een van de moederpoezen. En de andere 3 krijgen de fles, het was een heel gevecht om ze te laten wennen aan de fles maar ze hebben het nu gelukkig door
Onze kittens zijn inmiddels 4,5 week oud, zijn echt gewéldig gewoon, ben helemaal verliefd. Vriendlief ook, het doet me nu al verdriet dat we straks afscheid moeten gaan nemen...
Simone; hoe doe jij dat, afscheid nemen?
simone_1986
Geplaatst: 19-05-09 13:43
Afscheid nemen blijft altijd moeilijk, ik heb ondertussen ongeveer 30 kittens geplaatst maar het is nog steeds moeilijk. Bij de ene kitten is het moeilijker dan bij de ander omdat je daar soms een sterkere band mee hebt. Ik zorg gewoon altijd dat ik zeker weet dat de mensen naar wie de kittens gaan te vertrouwen zijn, dan maakt het het al iets makkenlijker omdat je dan zeker weet dat ze goed terecht komen. Ik hou ook altijd contact met de eigenaren en na een aantal weken ga ik meestal even bij de nieuwe eigenaar langs om bij de kitten te kijken. Als je dan ziet dat de kitten het prima naar zijn zin heeft en goed verzorgd wordt kan ik ze ook meestal wel loslaten.
En ik hou er altijd rekening mee dat ze weer weg moeten, daar probeer ik me dan een beetje op voor te bereiden. Aan de andere kant wordt ik er ook wel weer blij van als ze een goed baasje hebben gevonden omdat ik het daar uiteindelijk voor doe. Maar alsnog is en zal het altijd moeilijk blijven.
Jee Simone, lijkt me enorm moeilijk om afscheid te nemen.
Bikkel doet het super. Vannacht kats door de 4 uur wekker heen geslapen.
Werd ik om 6 uur wakker van zacht gemiauw, deed ik mijn ogen open. Begint Bikkel keihard te miauwen. Deed ik mijn ogen weer dicht, een zacht miauw en ogen weer open: MIAUWWWWWWWWWWW. Heb haar melk klaargemaakt en daarna de deken in bed gelegd en Bikkel erop gezet. Ze ging direct slapen met haar hoofdje op mijn schouder.
Ze weet trouwens donders goed wie mama is. Vriendlief kon haar gisteraaf geen plas laten doen en ze wou ook niet bij hem drinken.
Kom ik eraan: huppa, direct een plasje en 10 ml melk gedronken.
Simone; daar heb je wel een goede tip mee, om na een aantal weken nog een keer te gaan kijken. Er is er eentje gereserveerd, diegene is 2x wezen kijken en ik heb er een goed gevoel bij. Maar toch... kitten is zo leuk en lief en ondeugend en en en... maar ja, kan niet alles houden helaas.
Met oogjes open doen en zo dat was geloof ik met ongeveer 11 dagen, ga ik ervan uit dat ze 1 mei is geboren, die datum houd ik dan ook aan. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb Hummer van 30 april geschat, ze zijn dus bijna even oud! Ik ben gisteravond bij hummer en zijn nieuwe familie wezen kijken. Of dat ie er altijd al is geweest! Het enige verschil is dat hij meer piept en miauwt en dat hij vaker zit te rillen. dat doen die andere niet. Vast een overblijfsel van toen ik hem vond. toen zat ie ook al trillend te miauwen.... De moederpoes is echt een schat en ik heb dan ook een lekkere grote zak voer voor haar meegenomen!
kaatje77
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-09 23:11
Bikkel vanaaf op schoot
Hij wordt steeds groter.
IKbenEllen
Geplaatst: 19-05-09 23:35
Och wat een ontzettend poepie is het toch
simone_1986
Geplaatst: 19-05-09 23:58
Wat een schatje En hij heeft ook al zo een dik kittenbuikje
@ MirjamN: wat fijn dat de kleine het zo goed doet bij de zijn pleegmoeder.
Onze kittens zijn zwart/wit en eentje is echt zó lelijk getekend, die noemen we steeds 'Bram met de te kort geknipte pony', gedacht dat niemand die zou willen, hij is gereserveerd toen hij amper een week was en vriendlief begint terug te krabbelen... Gezegd dat hij dan maar zelf gaat afbellen!