Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:02

Wij hebben er (naast onze eigen katten) inmiddels acht laten doen (zwervers/wilde), 25 euro per stuk, rest wordt betaald door db.
Maar het is wel zo (wij wonen in het buitengebied) dat je ook niet aan de gang blijft want als er een verdwijnt heb je er zomaar weer twee anderen voor terug. Hier in de bossen lopen er zoveel, waar ze vandaan komen weet je niet.
Kan me ergens wel voorstellen dat je als boer hier niet aan gaat beginnen, daar komen ze af en aan en om nou ieder jaar 1000 euro uit te geven aan katten die weer gaan en waar jezelf niet voor kiest.................

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:08

:(:) sterkte met het verlies van je knuffelkont. Hoop dat je het snel een plaatsje kan geven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:08

Tavanta schreef:
Wij hebben er (naast onze eigen katten) inmiddels acht laten doen (zwervers/wilde), 25 euro per stuk, rest wordt betaald door db.
Maar het is wel zo (wij wonen in het buitengebied) dat je ook niet aan de gang blijft want als er een verdwijnt heb je er zomaar weer twee anderen voor terug. Hier in de bossen lopen er zoveel, waar ze vandaan komen weet je niet.
Kan me ergens wel voorstellen dat je als boer hier niet aan gaat beginnen, daar komen ze af en aan en om nou ieder jaar 1000 euro uit te geven aan katten die weer gaan en waar jezelf niet voor kiest.................

dit bedoel ik dus :)
ts: kun je het trouwens ook niet printen en aan je ouders laten zien?
misschien doe ze er wat mee?
en dan kan jij miet je poes naar de da.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:18

x_Rebecca schreef:
Ik hoop dan nu ook dat je je iets beter gaat voorbereiden op het nestje van Teigetje, TS?

Of inelkgeval je ouders ervan bewust probeert te maken.

Citaat:
dit bedoel ik dus
ts: kun je het trouwens ook niet printen en aan je ouders laten zien?
misschien doe ze er wat mee?
en dan kan jij miet je poes naar de da.

Volgens mij zijn het gewoon hun eigen katten. Lijkt me niet dat de DA daar voor moet opdraaien. Moet je als eigenaar zelf je verantwoordelijkheid voor nemen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:31

Tavanta schreef:

Mijn paard staat bij een koeienboer, en die heeft uiteraard ook katten om de ratten en muizen te vangen. Vorig jaar toen hij een netjes wilde (omdat moeders op een gegeven moment toch te oud gaat worden om te jagen ooit) waren de katten niet van het erf te jaaagen. Nu heeft ze een nestje gehad, alle kittens zijn ondertussen een jaar een geholpen. Geen onbekende kater meer te bekennen. Als er niets te vozen valt, komen ze niet meer blijkt dus .... En idd, als je vangkooien regelt en/of db inschakelt kom je op een fijne manier van de zwerfdieren af.

Ontopic weer, TS heeft zich dus duidelijk niet ingelezen ondanks eerdere nestjes hoe een poes te helpen met bevallen... waarom zou je dan in vredesnaam gaan vermeerderen????

SecretLIN

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:10

jeetje wat sneu zeg!
helemaal omdat de poes alsnog aan haar lot is overgelaten ik vind dit echt heel erg triest dat niemand het nodig vond om langs een dierenarts te gaan!
ik hoop voor TS dat er geen nieuwe katten zullen komen

sjonge echt zielig dit zeg!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:02

TS, als ik had geweten waar je woont, had ik persoonlijk de rest van je dieren bij je op komen halen. Sorry, maar als jullie het inzicht niet hebben om jullie dieren op een normale manier te behandelen, te helpen of te laten helpen, dan ben je geen dier waard. Nu is er een poes op een heel pijnlijke manier overleden. Als het al niet goed had kunnen komen, dan hadden jullie haar dit leed kunnen besparen door haar in te laten slapen.

Ondertussen lag de poes doodziek thuis en gaan je ouders vrolijk weg om vervolgens hun 13 jarige dochter alleen thuis te laten komen en een dode poes aan te treffen.

Wat heb jij in godsnaam voor barbaren van ouders?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:04

XoNo schreef:
TS, als ik had geweten waar je woont, had ik persoonlijk de rest van je dieren bij je op komen halen.
Wat heb jij in godsnaam voor barbaren van ouders?

Nounou! Iets vriendelijker kan wel.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:07

Ik heb niet het hele topicgelezen, maar arme arme kat.
Is de DA bellen zoveel te veel gevraagt?
Eigenlijk ben ik het met Xono eens. Hij zegt het wat cru, maar heeft wel gelijk.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:09

Wat betreft het gequote stuk Froexiie. Dat eerste is een belofte en het tweede...daar valt, aan de manier waarop zij de hele situatie beschrijft, niet over te twisten. Een kat op een dermate manier laten lijden, voor dood achterlaten en dan door je 13 jarige dochter laten vinden, vind ik gewoonweg barbaars.

Ik had dit niet anders kunnen omschrijven. Je mag dit cru noemen, maar de manier waarop er met dit arme dier is omgegaan is met geen pen te beschrijven.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:12

Heel vervelend, vooral voor je kat.
Volgende keer gewoon naar de dierenarts gaan, die had zeker wat kunnen doen. In ieder geval de moederkat kunnen redden en misschien zelfs wel een kitten.
Onthouden voor de volgende keer dus.

Sterkte!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:13

Hopelijk is er geen volgende keer en leren ze de kat te steriliseren.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:14

kazary schreef:
Eigenlijk ben ik het met Xono eens. Hij zegt het wat cru, maar heeft wel gelijk.

De DA is 2x gebeld, als je het topic had doorgelezen ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:15

Dan nog. Fijne DA is dat. Iemand met een beetje inzicht had een andere DA gebeld of zelfs allang op de stoep gestaan. In het gekste geval hadden ze de kat in kunnen laten slapen.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:17

Maar XoNo, ze wisten van tevoren toch niet dat de DA dit zou zeggen?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:17

Froexiie schreef:
Als de DA dit toch gezegd heeft? Als de kat in shock was, en de DA dacht dat hij niets meer kon doen?

Een dierenarts kan obv een telefoongesprek echt niet zeggen dat die kat al in shock is. Hij kan het wel vermoeden maar om het met zekerheid te zeggen moet hij de kat gezien hebben en dat is in dit geval dus niet zo.
Een da kan altijd wat doen, laatste redmiddel een spuitje. Scheelt het dier een hoop pijn en gecrepeer.

*Zie dat Xono zo ongeveer hetzelfde heeft gezegd*

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:18

Mar_ schreef:
Froexiie schreef:
Als de DA dit toch gezegd heeft? Als de kat in shock was, en de DA dacht dat hij niets meer kon doen?

Een dierenarts kan obv een telefoongesprek echt niet zeggen dat die kat al in shock is. Hij kan het wel vermoeden maar om het met zekerheid te zeggen moet hij de kat gezien hebben en dat is in dit geval dus niet zo.
Een da kan altijd wat doen, laatste redmiddel een spuitje. Scheelt het dier een hoop pijn en gecrepeer.

Van dat spuitje ben ik idd met je eens ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:18

Froexiie schreef:
kazary schreef:

Oke mijn excusses.
Maar hoe kan die kat dan toch doodgaan? Kiezersnede is dan toch heel gewoon?
Ik moet nu weg, later ga ik dan maar wel het hele topic lezen. :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:19

kazary schreef:
Froexiie schreef:

Oke mijn excusses.
Maar hoe kan die kat dan toch doodgaan? Kiezersnede is dan toch heel gewoon?
Ik moet nu weg, later ga ik dan maar wel het hele topic lezen. :)

Het was al te laat voor een keizersnede, geloof ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:20

ik vrees dat de DA de instelling van de ouders wel kent en er dus ook geen kosten aan gaat maken

dat de poezen van TS al eerder kittens hebben gekregen en het al eens eerder is mis gegaan vind ik wel erg triest
mijn meiden zijn jonger als TS maar weten blijkbaar al beter hoe ze zoiets moeten oplossen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:22

Heel veel sterkte, TS!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:26

DA was maar één keer gebelt toch?
Maar dan nog, het punt is dat ze het beestje hebben laten creperen.... dat vind ik niet kunnen.
Die dierenarts had best langs kunnen komen (desnoods om een spuitje te geven) want nu zijn moeder en kinderen niet erg leuk aan hun eind gekomen.

En als de dierenarts was langsgeweest had hij misschien een keizersnede kunnen doen (of de poesjes er nou levend uitkwamen of niet) en dan hoeft het nog helemaal niet zo te zijn dat het beest ook komt te overlijden.

Maargoed, zoals ik al eerder heb gezegt, het maakt opzich niet zoveel uit dat ze geen dierenarts hebben laten langskomen als ze er geen kosten aan willen hebben, het enige wat ik echt kwalijk vind is dat ze zijn weg gegaan terwijl hun poezebeest lag te creperen van de pijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:28

Wij komen ook van een boerderij en wij kennen ook het veelal "gemakkelijk" denken van het overgrote deel van boeren. Dit is meer het feit van productief denken, en geeneens dat ze hekel hebben aan dieren.

Mijn vader is gelukkig niet zo, maar hij werd uitgelachen door collega's toen hij vertelde dat hij een keizersnede bij een kat had laten uitvoeren. Belachelijk gewoon. Hij heeft toen gezegd dat hij zijn dochter in ieder geval nog recht in de ogen kon kijken en dat hij het een plicht vond om die kat op dat moment te helpen. Ik ben er nog altijd trots op, dat mijn vader wel aan de dierenliefde van zijn kinderen denkt, boven zijn eigen portomonnee. Overigens vind ik het nog erger dat ze jou thuis laten komen terwijl jij zo bezorgd bent en je kat ligt daar al dood.

Jammer dat je ouders zich niet inzetten, maar misschien is het een idee om alle vrouwelijke katten naar een ander huisje te brengen als je geen sterilisatie of pil kunt betalen? Dan heb je in ieder geval geen verdriet. En trouwens; wij hebben regelmatig nestjes gehad en dat hoooor je zelfs aankomen als ze krols zijn.

@Spatter; het is algemeen bekend dat een DA dergelijke opmerkingen maakt omdat over het algemeen de instelling van de boeren makkelijker is dan die van particulieren. Je wilt niet weten hoe ze JUIST over particulieren zeggen die blijkbaar alles uit de kast halen om een dier maar te redden. Slaat soms echt nergens op!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 27-04-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:29

Froexiie schreef:
kazary schreef:

Haha, jij gelooft zeker ook nog in sprookjes? :+

Een dierenarts MAG GEEN hulp weigeren als er gebelt wordt.
Als hij dat echt gedaan heeft klaag ik hem hoogstpersoonlijk aan bij de tuchtraad!

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:32

Gadver ik word helemaal misselijk van dit verhaal!! :r
Mijn eigen kat is tonnetje rond nu en kan ieder moment beginnen met bevallen ook de 1e keer!
Maar geen haar op mn hoofd dat ik haar als ik zie dat ze het moeilijk heeft alleen laat!
En als ze het niet zelf red gaan we meteen naar de DA.

Heel banketstaaf voor de TS dat ze nog afhankelijk is van haar ouders en dat haar vader een ontzettende "boer" is.
Wel hoop ik dat ze zelf hier iets van heeft geleerd voor later om iig nooit zo te worden als haar pa.