en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:21

als de hond had gebeten,had ie het met de doodstraf mogen bekopen,dus gelukkig heeft ie niet gebeten....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:22

Ik weet het ;(
Ik kan hier echt niet tegen, arme hond zeg. Ik snap werkelijk niet hoe je een dier zo kan mishandelen...:n

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:24

Dit kind heeft gewoon een zieke geest. Bah!

Dat beestje kan helemaal niks doen. Had dr flink gebeten. Arm beest.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:35

o wat moet dit meisje verschrikkelijk in de knop zitten met zichzelf dat zij zich beter moet voelen door de hond te gaan pesten.

Ik zie een veel te dik, groot meisje die opgekropt ziet met heel veel woede.

Wat zal zij zich poedersuiker en klote moeten voelen....

Het is in en in triest dat zij geen andere uitlaatklep heeft dan deze hond te gaan pesten.

Ik zie het dus niet zozeer als "kom laat ik eens de hond gaan pesten" maar enkel een schreeuw om hulp.

Dit meisje moet geholpen worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:45

kimmie261 schreef:
als de hond had gebeten,had ie het met de doodstraf mogen bekopen,dus gelukkig heeft ie niet gebeten....

Misschien ook niet. Als ik zo'n filmpje van mijn hond had gezien en hij had gebeten, moest er heel wat gebeuren, wilden ze 'm afmaken.

Katiavl, ik begrijp je verhaal wel en dat zou ook zeker waar kunnen zijn, maar ik denk wel dat een harde aanpak hier op zijn plaats is. Een vervelende jeugd is geen vrijbrief om dieren te mogen mishandelen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:47

Wat ik dan echt niet snap is dat diegene gewoon is door blijven filmen en er niet naartoe is gelopen om dat wijf ff hard aan te spreken.

Dat ze enorm veel moede in zich heeft en dat ze met zichzelf in de knoop zit dan kun je goed zien, maar dan hoeft ze nogsteeds geen onschuldige dieren te gaan schoppen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:48

hond pesten??

mishandelen bedoel je,dit valt niet meer onder pesten,dit valt regelrecht onder dierenmishandeling....

nou ja in principe wordt er altijd keihard geroepen,dat een hond moet inslapen als ze 1x gebeten hebben....en meestal zit zo'n filmpje er dan niet bij,waarom een hond gebeten kán hebben...

mss dat mensen nu eens iets minder snel gaan roepen dat een hond maar meteen ingeslapen moet gaan worden na een bijtincident..... :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:58

Ik zie helemaal geen woede.
Ik zie een kind wat raakt waar ze raken kan, en het doet omdat ze ermee weg komt. Ik denk dat ze zich vooral klote voelde toen ze betrapt werd...... omdat ze toen zélf op haar donder kreeg.......
Ik zie geen schreeuw om hulp, de enige die hier hulp nodig heeft is de hond.

Blijkbaar is het moeilijk te geloven dat een mens zo kan zijn, zonder reden.

Katia: als het een dusdanig klein percentage zou zijn als jij beschrijft, zou de bio-industrie niet bestaan, zouden kuikens niet met miljoenen (en nog wel meer) door versnipperaars gejaagd zijn. Zouden sabeltandtijgers niet uitgestorven zijn, zou de slavernij niet bestaan hebben, zouden er niet zoveel oorlogen zijn geweest.......
De gaskamers en Auschwitz zouden niet bestaan hebben als het percentage dusdanig klein zou zijn geweest, als mensen rédenen zouden hebben voor wat ze hebben gedaan.....

De mens als soort is gewoon slecht. Er is geen dier dat doodt omdat ze ervan genieten, geen dier dat een ander pijn doet voor de lol, geen dier dat misbruik maakt van anderen, geen dier dat zó op zichzelf gericht is....... als de mens.

Het grootste deel komt min of meer goed terecht, omdat ze vrij redelijk opgevoed worden. Er zijn een deel wat gewoon monsters zijn en niks anders...... en er is een overgroot deel wat gewoon de ogen sluit voor de gruwelen die anderen aanrichten (zolang ik het niet zie is het er niet), en met afschuw reageert als ze het een keer wel zien........
kimmie261 schreef:
nou ja in principe wordt er altijd keihard geroepen,dat een hond moet inslapen als ze 1x gebeten hebben....en meestal zit zo'n filmpje er dan niet bij,waarom een hond gebeten kán hebben...

mss dat mensen nu eens iets minder snel gaan roepen dat een hond maar meteen ingeslapen moet gaan worden na een bijtincident..... :)*

Laten we het hopen.......

Maar 't is moeilijk onder ogen zien, hoor, dat zo'n schatje zo schattig niet is....... (mijn kind doet zoiets niet)

Ik vrees met grote vreze......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:59

Liiesjjj schreef:
Wat ik dan echt niet snap is dat diegene gewoon is door blijven filmen en er niet naartoe is gelopen om dat wijf ff hard aan te spreken.

Dat ze enorm veel moede in zich heeft en dat ze met zichzelf in de knoop zit dan kun je goed zien, maar dan hoeft ze nogsteeds geen onschuldige dieren te gaan schoppen.

Dat is volgens mij meer iets dat mensen wíllen zien........

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:03

Ik zie idd ook geen woede, ik zie een kind wat heel berekenend en weloverwogen een hond aan het treiteren is.
Kijk maar hoe ze bijv eerst op de staart gaat staan zodat de hond niet weg kan voor ze gaat schoppen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:06

Dat is idd wat ik bedoel Billy.
Daarom kan ik ook niet zoveel met opmerkingen als een moeilijke jeugd, of met zichzelf in de knoop zitten......

Klinkt in mijn oren als een nogal slap excuus.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:21

Jullie, en ik uiteraard ook weten niet in hoe ernstige mate zij gepest wordt. En wat er nog meer allemaal in haar koppie omgaat.

Ik ben zelf ook gepest. En ik weet hoe gefrustreerd ik was. Heb zat dingen gesloopt. Tegen dingen aangetrapt. En ow wat heb ik die pestkoppen dood gewenst, had de meest gekke scenarios bedacht.
Maar iedereen weet vanaf jongsafaan dat moord niet mag. En het waren teveel. Zou het toch nooit redden.

Ik heb veel troost gehad aan mijn dieren. En zou ze nooit wat aan doen.

Maar ik weet hoe het is om vol opgekropte woede te zitten. Het idee dat alles en iedereen je in de steek laat...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:34

Ik heb het filmpje gekeken; crimineel in spé!

Wat een ongelofelijk poedersuiker kind zeg, gatverdamme. De hond geeft zich meerdere malen over, maar ze gaat elke keer weer op z'n staart of poot staan als ze hem schopt. En dan nog maar te zwijgen over de trap tegen z'n kop... Wat een vreselijk lief dier dat hij dit zomaar pikt, krijg er kippenvel van.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:42

Jeetje, als ik dit in het echt zou zien sta ik niet in voor mezelf. Best mogelijk dat ik zo'n kind een enorme dreun verkoop en de hond afpak. Vreselijk. Aso-puber in wording....En dan mag een of ander camp in Amerika alles fixen, alleen omdat de ouder hun taak als opvoeder niet fatsoenlijk uitvoeren.

Walgelijk, kan wel janken bij zo'n filmpje zeg ;(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:47

jezus mensen hebben jullie dan geen enkel inlevingsgevoel? Dit meisje schreeuwt, gilt om hulp. Geen draai om de oren.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:52

Nee, als iemand een dier dat aan kan doen is mijn inlevings gevoel over.
Dat je dingen kapot smijt, tegen dingen schopt, daar heb ik inlevingsvermogen in.
Maar iets met gevoel dat ook pijn kent. Nee, zo iemand heeft bij mij afgedaan en zou ik ook niet tegen moeten komen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:00

smokey17 schreef:
jezus mensen hebben jullie dan geen enkel inlevingsgevoel? Dit meisje schreeuwt, gilt om hulp. Geen draai om de oren.

Jezus, meteen op de zielenknijper-toer gooien :+

Mensen zouden eens op moeten houden kinderen allerlei psychologische problemen aan te praten en ze strakker opvoeden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:02

Schreeuwen om hulp doe je mi niet door een hond weloverwogen te mishandelen...
Daarbij dacht ze dat niemand dit zag, dus dan zou het een schreeuw in de ruimte zijn, dat heeft totaal geen effect.
Als je om hulp schreeuwt moet je zorgen dat iemand je hoort...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:05

smokey17 schreef:

Hou toch op zeg, dit is inderdaad een gefrustreerd kind, maar botvier dat ff lekker op iets anders.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:07

een schreeuw om hulp ja, dan gedraag je je anders dan heb je stemmingswisselingen.
dan sla je de hond af en dan knuffel je hem weer omdat hij de enige is die je troost, je schreeuwt je huilt maar je bent dan niet alleen aan het slaan!
kijk zo zie je maar weer: mijn inlevingsgevoel ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:17

Quellian schreef:
smokey17 schreef:

Hou toch op zeg, dit is inderdaad een gefrustreerd kind, maar botvier dat ff lekker op iets anders.

Tja je kunt ook de halve school doodschieten natuurlijk.

Stemmingswisselingen is een ziekte(Borderline) dat staat hier los van.

Ik ben ook zeer ernstig gepest. Maar heb nooit last gehad stemmingswisselingen. Heb alleen een kilometer hoge muur om mij heen gezet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:18

smokey17 schreef:

Ik ben ook zeer ernstig gepest. Maar heb nooit last gehad stemmingswisselingen. Heb alleen een kilometer hoge muur om mij heen gezet.

Maar je hebt geen hond geslaan en geschopt! ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:19

Gut, volgens mij is niet iedereen met stemmingswisselingen Borderliner.....
Da's ook wel weer kort door de bocht...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:24

Adil18 schreef:
smokey17 schreef:

Maar je hebt geen hond geslaan en geschopt! ;)

Nee, ik leefde mij op andere dingen uit(o.a. zus :o , maar die peste mij ook).

Stemmingwisselingen betekend toch wel heel vaak borderline hoor. Ik weet er alles van helaas(niet zelf hoor). En als je gepest word heb je daar over het algemeen niet aan stemmingwisselingen. Ja als je thuis bent doe je alsof er niks aan de hand is. Maar dat noem ik zelfbescherming..... Wellicht zijn de ouders ook wel dikke pestkoppen.
Mijn moeder sloeg mij ook. Vernederde en kleinerde mij ook.

Mijn kat was toendertijd mijn beste vriend. Maar als hij zich ook tegen mij gekeerd had.....Of in ieder geval voor mijn gevoel....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:27

Smokey, je doet nu net alsof jij de enige bent die weet hoe het voelt om in de put te zitten, maar denk dat je daar redelijk naast zit hoor :D Maar dat is nog stééds geen reden om een dier te grazen te nemen, daar blijf ik bij.