zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:44

Chiva schreef:
Chiqa is een wat ik noem "selectieve dierenvriend" :) Eentje die best van dieren wil houden zolang het in haar straatje past. Het ras en type moet bij haar en haar status passen anders mag het wat haar betreft gewoon letterlijk kapot vallen.

Besef goed dat een dier en zijn gedrag een weerspiegeling is van de baas die het opgevoed heeft dus jouw aversie van bepaalde rassen of diersoorten is eigenlijk een aversie van bepaalde mensen, of was je zover nog niet? Dat je mijn (overigens perfect opgevoedde) Jack Russel nog geen blik waardig zou gunnen en kapot zou laten rijden als hij langs de kant van de weg zou lopen (weinig kans trouwens) vind ik prima, het zegt meer over jou als over mij óf mijn Jack, waarschijnlijk of eigenlijk 99% kans dat hij jóu niet eens een blik waardig gunt aangezien hij zelf ook een flinke dosis mensenkennis bezit ;)

Jij vindt jouw hond zo superieur boven andere rassen - ik denk dat de laatste keer dat je checkte hij toch nog altijd net zo piste en scheet als ieder ander willekeurige hond of niet? Wou'k net zeggen :)

Doe nu maar gewoon normaal en hou de schijn niet op dat je een dierenvriend bent, want geloof me.... échte dierenvrienden zijn niet selectief en van de kouwe kak :)

Amen :j. Alleen ben ik ook een beetje een selectieve dierenvriend, want ik ga toch echt geen insecten en spinnen van de dood redden ;).

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:49

Wil toch ook nog even kwijt dat ik ervan schrik hoe slecht de DA in sommige regio's reageert. Ik zit zelf in regio Alphen a/d Rijn. Wij rijden met 2 ambulances voor het hele gebied tussen Leiden/ Bodegraven en Gouda. Dus soms moeten mensen lang wachten en soms gaan niet zo belangrijke zaken even niet voor. Maar het gaat ook wel andersom: dan bellen mensen dat er een kat op straat loopt en worden ze boos als je die niet zomaar op komt halen......Dat beest kan van iedereen zijn!!! 8)7

Maar wij rijden wel voor elk dier, zelfs dode dieren halen we meestal op. Maar er blijkt dus wel een groot verschil per regio te zijn en dat is jammer, want de slechte naam straalt door op andere regio's.

FZ_Lin

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:16

Lees nu pas dit topic. Goed dat je ze gevangen hebt :)

Ik heb ook zo'n geval gehad maandje of 2 terug?
Liep een hond langs de snelweg, ik stoppen en hond geprobeerd te lokken, maar die was 'wild' die moest niks van mij weten, dus heb hem daar weggejaagd op goede hoop dat hij de goede kant opging.
Dat gebeurde, en hij ging de weilanden in.
Ik ondertussen dierenambulance gebeld, en ze wouden niet komen.
Moest de hond dus laten lopen, dus ik ben heel asociaal de weilanden ingegaan, en de hond verder erin 'gejaagd' zodat ie niet zo snel meer bij de snelweg zou komen.

Vond het niet zo netjes van de dierenambulance, die zei dat ik hem maar gewoon moest laten lopen, of hij moest van een boerderij zijn daar. Maar dat was niet het geval. Dichstbijzijnde boerderij was ruim 400 meter verderop, ook nog gevraagd en ze kenden de hond niet.
Dierenambulance in omgeving Veenendaal kan je tegenwoordig niet meer op bouwen.
En ik concludeer dat niet alleen uit met deze hond, of de honden van Cinnepin. Maar ook met meerdere ervaringen. Ik bel ze iig niet meer.
Als ik weer iets meemaak, ik ronsel wat mensen op, en we krijgen het dier dan wel te pakken, en brengen het zelf ergens heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:21

Idd Linda, ik hoor steeds meer verhale over deze omgeving dat t niet zo best is!
Ben net naar de opvang geweest waar de honden heen gebracht zijn. Ze zaten er niet meer, ik denk dus dat ze opgehaald zijn door hun baasjes ( althans dat hoop ik ).
Het was nog te vroeg om ze te laten adopteren door nieuwe baasjes :)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:26

VRESELIJK! NIET NORMAAL!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:52

Cinnepin schreef:
Vanmorgen onderweg naar mn werk zag ik 2 honden los lopen langs een bos weg ( waar 80 gereden wordt ). ik zag geen baasjes bij de honden helemaal niks. Ik vond t vreemd en we zijn gestopt en naar de honden toegelopen.
Ze hadden geen adres kokertje om. We zijn naar t dichtsbijzijnde huis gelopen om te vragen of deze mensen misschien wisten waar de honden vandaan kwamen. Deze mensen wisten t niet en hebben we de dieren ambulance gebelt.
ik vertelde t verhaal en kreeg ik als antwoord : ja ik ga geen honden lopen vangen.
Waarop ik zei : Dus ik moet ze maar langs de weg laten lopen en kapot laten rijden?
Waarop dierenamb reageerde : ja bind ze maar vast aan een boom dan zie ik ze wel. ik zo : ja gaat moeilijk ze hebben geen halsband om en vind t geen manier van doen!
Toen zei ze, Nou dan moet je bij d ehonden blijven en vasthouden tot ik er ben. Nouja goed, ik had mn eigen honden bij me dus heb de honden aan de riem gedaan en netjes gewacht tot ze er was. De honden gingen mee. Dit is toch niet normaal hoe ze gereageerd heeft?

En dat niet alleen.

Auto's reden daar met 70 a 80 kilometer voorbij ( voor ons al en tegenliggers ). Ze reden bijna 1 van de 2 honden ( een jackrussel ) steeds over en gewoon doorrijden. Ik weet niet hoelang de honden er gelopen hebben, maar is er dan helemaal niemand meer tegenwoordig die zich om de huisdieren van een ander bekommerd?

Ze zijn nu in opvang tehuis in Amerongen.
Ik ga ze over een klein poosje eens bellen of bezoeken om te kijken hoe het met deze honden is afgelopen

ik had precies dezelfde situatie, waarvan 1 hond hoogstwaarschijnlijk nog hondsdol was ook!
Ze staken continu plotseling over.
De dierenambulance zei dat ze er geen haast van gingen maken, en zouden misschien die dag, en anders morgen eens gaan kijken.

Ik zou nog horen hoe het afliep... nooit meer wat gehoord..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:00

Chiva schreef:
Chiqa is een wat ik noem "selectieve dierenvriend" :) Eentje die best van dieren wil houden zolang het in haar straatje past. Het ras en type moet bij haar en haar status passen anders mag het wat haar betreft gewoon letterlijk kapot vallen.

Besef goed dat een dier en zijn gedrag een weerspiegeling is van de baas die het opgevoed heeft dus jouw aversie van bepaalde rassen of diersoorten is eigenlijk een aversie van bepaalde mensen, of was je zover nog niet? Dat je mijn (overigens perfect opgevoedde) Jack Russel nog geen blik waardig zou gunnen en kapot zou laten rijden als hij langs de kant van de weg zou lopen (weinig kans trouwens) vind ik prima, het zegt meer over jou als over mij óf mijn Jack, waarschijnlijk of eigenlijk 99% kans dat hij jóu niet eens een blik waardig gunt aangezien hij zelf ook een flinke dosis mensenkennis bezit ;)

Jij vindt jouw hond zo superieur boven andere rassen - ik denk dat de laatste keer dat je checkte hij toch nog altijd net zo piste en scheet als ieder ander willekeurige hond of niet? Wou'k net zeggen :)

Doe nu maar gewoon normaal en hou de schijn niet op dat je een dierenvriend bent, want geloof me.... échte dierenvrienden zijn niet selectief en van de kouwe kak :)

Dus jij bent vegetarieer? Plet nooit een mug?
Dood geen muizen?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:58

Klijntjuh schreef:
Chiva schreef:

Dus jij bent vegetarieer? Plet nooit een mug?
Dood geen muizen?

Dat is ook alweer overdreven hoor! Ik vind het niet normaal dat je bijv. wel een herder redt, maar een jack russel laat lopen. Dat is dus helemaal geen vergelijking met vegetarier en muggen pletten en muizen doden. Over het algemeen zijn muggen en muizen ongedierte, en voor zover ik weet zijn honden dat (nog) niet. En je hoeft echt geen vegetarier te zijn om van dieren te houden hoor, anders blijven er heel weinig dierenliefhebbers over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:59

nou voor ene mug rem ik ook nie af! ( die zie ik nie eens als ik in de auto/brommer of wat ook zit ) :D

Foofur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:06

Zo dan, van sommige reakties val ik bijna steil achter over.

Allereerst hulde aan de TS die zich over de honden heeft ontfermt. Gelukkig zijn er nog steeds echte dierenvrienden ;)

Daarnaast wil ik ook graag na alle negatieve berichten een positieve ervaring met de mensen van de DA met jullie delen.
Na een gezellig feestje op een zaterdag avond kwamen mijn vriend en ik om een uurtje of 02:00 thuis toen we tot de ontdekking kwamen dat er een duif vast zat in de gallerij (geheel overdekte glazen gallerij). We hebben vaker vogeltjes in de gallerij gevangen en buiten los gelaten maar deze duif was echt niet meer in orde. We vonden het erg vervelend om op zo'n tijdstip mensen van de dierenambulance te bellen maar hebben het wel gedaan en het duurde even maar... ze kwamen!
Het meest frustrende vond ik dat niemand anders van het appartementen complex wat had gedaan. Die duif heeft daar veel langer gezeten en dat kan nooit onopgemerkt zijn gebleven.

Misschien moeten sommige mensen zich ook ietsje meer inleven in het vrijwillig personeel van de DA. Iris82 geeft zeker stof tot nadenken, denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:14

Chiva schreef:

Gut heb ik een tere ziel geraakt?
Nog meer redenen geloof ik om door te rijden :) Je zegt het zelf al de weerspiegeling van de baas?
Maar dan zijn we het iig wel ergens over eens

Chiva schreef:
Jack Russel nog geen blik waardig zou gunnen en kapot zou laten rijden als hij langs de kant van de weg zou lopen (weinig kans trouwens) vind ik prima,

Dus waar hebben we het over :D
Fijn weer als mensen het zo uit hun verband trekken, ik rijdt een JR voorbij, niet omdat ik dat dier te minderwaardig vindt, maar heb al meerdere malen verteld dat ik meerdere JR van mij af heb moeten trappen en van mijn 'superieure' hond (Om even in jou genre te spreken) af heb moeten halen omdat ze zich misdroegen, begrijpelijk? Ik rijdt door omdat ik bang ben voor ze.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:22

tuurlijk zijn er ook veel goede mensen bij de DA :j maar er zijn ook situaties geweest waarin ik ook teleurgesteld was in hen, maar het blijft natuurlijk makkelijker om te zeuren dan om complimentjes te geven :P

@Chiqa
ook ik heb het echt niet op Jack Russels, mijn hond heft zelfs een enorme aversie tegen het ras. Maar wat kan de JR er zelf aan doen ? niks, het dier heeft volgens jou gewoon pech. geboren in het verkeerde jasje.. triest hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:26

MVS; ze kunnen dr idd weinig aan doen dat ze zo'n stempel krijgen, net als de pittbull, maar ik vind mijn eigen leven belangrijker dan een hond waarvan de kans groot is dat hij me grijpt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:38

Als JK liefhebber en eigenaar voel ik me toch wel erg beledigd..... hihi nee hoor.

Snap ergens ook wel wat Chiqa bedoeld, als je veel negatieve ervaringen hebt gehad met een bepaald ras wordt je daar wat terughoudender mee.
Dat je je eigen leven belangrijker vind dan dan de hond is begrijpelijk, maar ik ga er niet vanuit dat de gemiddelde JK je dood zal bijten, hihi.
Jk's staan helaas wel bekend als bijterig dat heeft verschillende oorzaken, maar goed daar gaat het topic natuurlijk niet over.

Het risico blijft bij iedere hond die je niet kent dat hij kan bijten, ook de situatie hangt daarvan af.
Voor mij blijft een hond een hond, zo zal ik een JK als een Duitse herder waar ik overgens ook helemaal weg van ben en alles wat daartussen zit altijd helpen, zolang ik het overige verkeer geen gevaar toebreng want daar ligt voor mij de grens, een mensenleven gaat altijd boven dat van een dier.

Zo liep er een tijd geleden een hond (dacht een bouvier) los over een 80 km. weg die op dat moment heel druk was, hij liep in het middelste gedeelte tussen 2 weghelften, daar kon je niet stoppen anders zou het een grote chaos worden.
Ik weet niet hoe het met het beestje is afgelopen, maar alleen met heel veel geluk zou hij weg kunnen komen. (heb wel de DA gebeld om door te geven dat deze hond daar liep, ze zouden polshoogte gaan nemen), heb er verder niks meer gehoord dus hoe het is afgelopen?...geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:58

Foofur schreef:
Zo dan, van sommige reakties val ik bijna steil achter over.

Allereerst hulde aan de TS die zich over de honden heeft ontfermt. Gelukkig zijn er nog steeds echte dierenvrienden ;)

Daarnaast wil ik ook graag na alle negatieve berichten een positieve ervaring met de mensen van de DA met jullie delen.
Na een gezellig feestje op een zaterdag avond kwamen mijn vriend en ik om een uurtje of 02:00 thuis toen we tot de ontdekking kwamen dat er een duif vast zat in de gallerij (geheel overdekte glazen gallerij). We hebben vaker vogeltjes in de gallerij gevangen en buiten los gelaten maar deze duif was echt niet meer in orde. We vonden het erg vervelend om op zo'n tijdstip mensen van de dierenambulance te bellen maar hebben het wel gedaan en het duurde even maar... ze kwamen!
Het meest frustrende vond ik dat niemand anders van het appartementen complex wat had gedaan. Die duif heeft daar veel langer gezeten en dat kan nooit onopgemerkt zijn gebleven.

Misschien moeten sommige mensen zich ook ietsje meer inleven in het vrijwillig personeel van de DA. Iris82 geeft zeker stof tot nadenken, denk ik zo.

dat is idd wel super!!!!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:43

@ Chiqa

doorrijden is echter wel wat anders dan gebeten worden.. Als een hond angstig of agressief lijkt kan je op zijn minst de DA op de hoogte brengen, bovendien: zou je een labrador of G-retriever wel redden? dei staan namelijk momenteel erg hoog in de top 10 van meeste bijt incidenten.En ja ook een pitbull, mastino napolitano, ergentijnse dog, rotweiler etc etc zou ik proberen te 'redden'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:09

MVS ik ga niet uit op vooroordelen, wel op eigen ervaring met honden.
En ik zal weer in herhaling vallen als ik een JR zou laten lopen uit angst gebeten te worden
of nog erger mijn leven op het spel te zetten.
Ik laat ze lopen, sorrie teveel ellende met die krengen meegemaakt.
Kijk eens in de asielen, daar ligt het levendige bewijs, allemaal aanlopertjes en afgedankte JRussels met
gedragsproblemen.
Ik blijf er uit de buurt, heel ver. En dat is natuurlijk verschrikkelijk voor de JR die mss wel een schat is,
mijn angst ervoor is gegrond, neem dat maar van mij aan.
En dit geldt ook voor het ras bullterrier en stafford, ik moet er niets van hebben. Ben dr als de dood voor.
En een GR of labrador, hier in de buurt waar ik woon heeft iedereen wel zo'n hond lijtk wel :+
Nooit geen problemen, wss mazzel en goed opgevoed. Ja en daar zou ik wel een poging voor wagen ze te redden, of even te bellen.
Alhoewel ik al eerder zei de DB er hier niets mee doet, bellen heeft geen zin.
Maar ook weer kijken dnaar de verkeerssituatie dat is vrij klaar.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:14

vind het wel jammer :j dat er nog steeds zulke vooroordelen zijn over vechthonden ...

JR's zijn ook zeker niet mijn favo honden maar ik vind het raar dat je jezelf een dierenvriend durft te noemen als je honden beoordeelt op hun jasje, en waar dat jasje je aan herrinert.. wees dan gewoon eerlijk en zeg ja ik hou van dieren (??) maar alleen van mijn eigen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:04

Chiqa schreef:
Chiva schreef:

Gut heb ik een tere ziel geraakt?
Nog meer redenen geloof ik om door te rijden :) Je zegt het zelf al de weerspiegeling van de baas?
Maar dan zijn we het iig wel ergens over eens

Chiva schreef:
Jack Russel nog geen blik waardig zou gunnen en kapot zou laten rijden als hij langs de kant van de weg zou lopen (weinig kans trouwens) vind ik prima,

Dus waar hebben we het over :D
Fijn weer als mensen het zo uit hun verband trekken, ik rijdt een JR voorbij, niet omdat ik dat dier te minderwaardig vindt, maar heb al meerdere malen verteld dat ik meerdere JR van mij af heb moeten trappen en van mijn 'superieure' hond (Om even in jou genre te spreken) af heb moeten halen omdat ze zich misdroegen, begrijpelijk? Ik rijdt door omdat ik bang ben voor ze.

Chiqa, ik hoop serieus dat het nooit zal gebeuren dat jouw hond hem smeert ( in pure angst/paniek bijvoorbeeld ) en vervolgens plat word gereden omdat mensen hem niet aan durven te raken omdat hij/zij de verkeerde buitenkant heeft. Dan krab je je nog wel achter de oren wat je hier allemaal zegt.. Ik hoop het echt dat het je nooit zal overkomen, hoewel het natuurlijk wel een hele nare les zou zijn dat niet iedere hond op zijn buitenkant beoordeeld kan worden.

Hoewel ik heus wel weet dat het je derriere zal oxideren wat iedereen hier zegt, is dat het enige wat ik nog kwijt wil :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:29

Ik kan me eigenlijk van alle kanten wat voorstellen.

Ik ben geen fan van de dierenambulance hier omdat ik met mn pony bijna plat gereden ben omdat ze het nodig vonden om met 80 op nog geen meter afstand me vorobij te scheuren en ook nog de berm in te knallen waar ik netjes met mn pony stond te wachten.

Maar kan me ook voorstellen dat ze geen tijd hebben om achter loslopende dieren aan te jagen, vaak hebben ze een ontzettend groot gebied dat ze moeten doen en niet alle loslopende dieren laten zich makkelijk vangen.

Ik oordeel honden ook op de eerste indruk en ga ook niet elke hond proberen te vangen. Als het gedrag van de hond me niet aanstaat laat ik hem ook lopen.

Mijn man heeft vorige week nog een labrador gevangen, dat werd bijna knokken met onze hond waarmee hij aan het wandelen was, hij heeft ze beide kunnen bedaren maar anders had hij dei labrador ook gewoon weer los gelaten.

De labrador had geluk dat hij op onze hond af kwam er was al een automobilist die gestopt was maar die kreeg hem niet te pakken.

Mijn man heeft geduldig gewacht op de dierenambulance, hond had een chip en stond al als vermist opgegeven. Goed afgelopen voor alle partijen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:05

Chiqa - er is een naam voor mensen zoals jij: aansteller heet dat. Je trekt alles uit verband en quote de dingen precies zó dat het perfect in jouw straatje past. En anders máák je het wel kloppend. Met mensen zoals jij ben ik daarom snel uitgediscusieerd, zonde van mijn tijd.

Jij hebt een pestpokkehekel aan Jacks... nou, prima hoor. Van de miljoenen die er op de wereld rondlopen (wat zeg ik, miljarden!) durf jij te beweren dat het allemaal k*thonden zijn met een agressief karakter. Lekker generaliseren noem ik dat. En enkel en alleen omdat je een paar keer een negatieve ervaring hebt meegemaakt. *Bam!* stempel gedrukt. Jouw feestje.

Ik heb in ieder geval een enórme hekel aan aanstellers en mensen die generaliseren, omdat ze hiermee anderen proberen op te jutten en hun mening proberen op te dringen. Hún angst móet die van anderen worden. En het wordt nog een graadje erger als hun eigen voorkeuren superieur gesteld worden bóven die van anderen.
Je snapt vast wel waar ik heen wil dus ik hoef hem verder niet meer uit te leggen denk ik?

Dag Chiqa :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:16

Chiva schreef:
Chiqa - er is een naam voor mensen zoals jij: aansteller heet dat. Je trekt alles uit verband en quote de dingen precies zó dat het perfect in jouw straatje past. En anders máák je het wel kloppend. Met mensen zoals jij ben ik daarom snel uitgediscusieerd, zonde van mijn tijd.

Jij hebt een pestpokkehekel aan Jacks... nou, prima hoor. Van de miljoenen die er op de wereld rondlopen (wat zeg ik, miljarden!) durf jij te beweren dat het allemaal k*thonden zijn met een agressief karakter. Lekker generaliseren noem ik dat. En enkel en alleen omdat je een paar keer een negatieve ervaring hebt meegemaakt. *Bam!* stempel gedrukt. Jouw feestje.

Ik heb in ieder geval een enórme hekel aan aanstellers en mensen die generaliseren, omdat ze hiermee anderen proberen op te jutten en hun mening proberen op te dringen. Hún angst móet die van anderen worden. En het wordt nog een graadje erger als hun eigen voorkeuren superieur gesteld worden bóven die van anderen.
Je snapt vast wel waar ik heen wil dus ik hoef hem verder niet meer uit te leggen denk ik?

Dag Chiqa :)

Ik denk dat je dit weer niet in dank afgenomen gaat worden.. := Ik vind dat je gelijk hebt hoor, ik snap alleen niet dat je er nog moeite voor doet er een discussie mee aan te gaan :P

Je moet maar zo denken: Iedere hond kan bijten, maar de bulldogachtigen kwijlen 9 van de 10x de godganse dag, misschien moeten ze die dan ook maar platrijden omdat de anders de boel onderkwijlen? :+ *als we toch aan het generaliseren zijn*

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:41

Tallie... Het is geen discussie, want ik ben uitgepraat namelijk.... ;) Discusiëren kun je alleen als er van beide kanten respectvol en op gelijk niveau gesproken wordt en dat lukt met Chiqa niet echt vrees ik :)

Maar wat betreft je tweede deel heb je ook volledig gelijk... zo kun je over alle dieren wel gaan generaliseren: Staffords zijn vals, (Net als JR's dus klaarblijkelijk?) en Boxers kwijlen, Chihuaha's zijn hondjes voor rijke, verwende tutjes, poedels zijn oma-hondjes, Golden Retrievers zijn gezinshonden, Herders draaien door, Labradors zijn lomp, Beagles luisteren nooooit en wie een Dalmatiër heeft heeft die alleen maar gekocht omdat de tekenfilm zo leuk was :+

Zo. :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:56

Heey Chiva, alle beesten moet je gewoon langs de kant van de weg laten platrijden!! :j Met alles is wel wat mis. Gelukkig weet ik van mezelf dat ik dat niet zou kunnen, maar goed..

En ik zag nog een opmerking over het doden van spinnen en muggen. Muggen spuit ik wel dood, spinnen zijn juist nuttige dieren, dus die laat ik zitten.. Om eerlijk te zijn heb ik een springspin in mijn kantoor. Die zit hier al zeker een half jaar en eens in de zoveel dagen komt hij voorbij gerend/gesprongen :') Hij heeft inmiddels de naam Rolf X :D Ik ben ook niet bang voor spinnen, dat even voorop gesteld :D

Ik ben geen heilige. :) Maar ik predik het ook niet het wel te zijn :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:00

Chiva: Dan moet ik toch wel zeggen dat ik poedels nou niet bepaald oma hondjes vind... In die rol vind ik een Malteser beter passen :+ Of zoals in het tehuis waar ik werk, Jack Russels :P

Overigens maak ik ook geen verschil tussen welke hond ik wel en niet vang/help. Ik ben door genoeg honden gebeten, zelfs een paar keer tot bloedens toe. Overigens niet door een JR, wel door een rottweiler, boerenfox, herders etc. Dat wil niet zeggen dat ik juist die hondenrassen niet meer zou vangen als ik ze langs de weg zie lopen. Ik ben niet bang gebeten te worden en ik moet mijn tetanusspuit weer nodig een keer halen,maar liever nog een keer gebeten dan te weten dat iemand zijn hond binnenkort naar het crematorium moet brengen.