Chiva schreef:Chiqa is een wat ik noem "selectieve dierenvriend"Eentje die best van dieren wil houden zolang het in haar straatje past. Het ras en type moet bij haar en haar status passen anders mag het wat haar betreft gewoon letterlijk kapot vallen.
Besef goed dat een dier en zijn gedrag een weerspiegeling is van de baas die het opgevoed heeft dus jouw aversie van bepaalde rassen of diersoorten is eigenlijk een aversie van bepaalde mensen, of was je zover nog niet? Dat je mijn (overigens perfect opgevoedde) Jack Russel nog geen blik waardig zou gunnen en kapot zou laten rijden als hij langs de kant van de weg zou lopen (weinig kans trouwens) vind ik prima, het zegt meer over jou als over mij óf mijn Jack, waarschijnlijk of eigenlijk 99% kans dat hij jóu niet eens een blik waardig gunt aangezien hij zelf ook een flinke dosis mensenkennis bezit
Jij vindt jouw hond zo superieur boven andere rassen - ik denk dat de laatste keer dat je checkte hij toch nog altijd net zo piste en scheet als ieder ander willekeurige hond of niet? Wou'k net zeggen![]()
Doe nu maar gewoon normaal en hou de schijn niet op dat je een dierenvriend bent, want geloof me.... échte dierenvrienden zijn niet selectief en van de kouwe kak
Amen