Hond krijgt te weinig beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Hond krijgt te weinig beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:00

Die van ons is met katten opgegroeid, denk dat hij daarom alles wat formaat kat heeft geweldig vind. Zelfs toen hij door een jack russel gebeten werd wilde hij er gewoon weer mee gaan spelen, hihihi

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:08

onze hond zit net als onze pony 24/7 buiten met mogelijkheid tot schuilen(verwarmde garage met hondenluik) en beweging(tuin is iig groter dan een postzegel en in een dolle bui, kan hij ff uitrazen). hij wordt 3 keer per dag uitgelaten, soms 5 minuten, soms 2 uur. Hij krijgt geen snAcks, alleen biologisch voer, 1 keer per dag, de hele dag vers water tot beschikking, wordt een paar keer geknuffeld door kidslief en nachts houdt de poes hem in zijn mandje gezelschap. Buiten loopt hij los; behalve waar druk is met kinderen, mensen, andere dieren. eeehhhh...ben op zoek naar verbeterpunten, net als bij mijn paard; wat voor mij betekent; nog meer ruimte en een tweede hond erbij????

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:21

@celticpony, vind goed wat je doet, heb daarvoor ook niet echt verbeter punten.
ik baal wel dat je tegenwoordig nergens meer je hond los mag laten. ik hou me hier alleen echt niet aan. ik heb zo'n hekel om met de hond aan een lijntje (uitrolriem) te lopen. ook vind ik het heel gek om de hond aan een halsband vast te hebben, heb hem dus altijd aan het tuigje vast.

verder laten wij de hond 's ochtens laat uit vaak rond uur of 10.00/11.00 dan gaat die
's middags rond 14.00 uur en dan
vaak 'savonds om een uur of 22.00
tussendoor gaat die denk ik 8x de tuin in. gewoon als die zelf wilt en als het mooi weer is kan hij gewoon van buiten naar binnen lopen en andersom.

ik woon nu niet meer thuis dus kan zelf niet heel veel de hond uit laten maar we lopen (proberen) 1x per dag lang te lopen (uur)
de rest is allemaal rond de 20 min.
op zondag ga ik vaak 1,5 uur lopen of we gaan ergens heen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:38

Hier in de buurt kan je echt zien dat ze wat met de hondenbelasting doen. Overal zijn hondenuitlaatplekken waar je geen opruimplicht hebt. Overal zijn losloopveldjes, omheimd en er zijn veel stukken bos waar honden los mogen. Erg goed geregeld dus.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:19

Wij betalen volgens mij geen hondenbelasting meer!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:20

Ohh das helemaal lekker, maar goed ik vind het helemaal niet erg om te betalen, ze doen er tenminste ook wat mee voor de honden.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:49

Wij hebben dan ook geen uitlaat veldjes enzo, niet dat ik er dan heen was gegaan aangezien ik in een buiten gebied woon!
Ga liever naar het strand ofzo :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:24

Ja strandjes hebben we heir ook, tussen de stransdjes dan de omheinde losloopdvelden

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:45

Wij komen ook bij lange na niet meer aan het uur...
maarja onze hond is al 16 en is niet meer zo in voor lange wandelingen, ze wordt 4x per dag kort uitgelaten en als het droog is ligt ze de hele dag in de tuin...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:50

Ik wil heel graag een hond, maar ik woon in een appartement en ik werk fulltime. Ik vind het oneerlijk tegenover de hond als ik er nu voor zou kiezen. Als ik een tuin en een minder tijdrovende baan zou hebben (en mijn vriend werkt mee) komt er zeker een hond. De ouders van een vriendin van mij werkten allebei fulltime en de 3 honden (engelse cockers) zaten van 8 tot 4 in de bench. Als ze mazzel hadden, kwam een van de kinderen eerder thuis uit school :+

Edit: typo's

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:56

Dat vind ik echt zielig, neem dan geen hond! Zelfs een kat zou ik niet zolang alleen laten!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:06

Mo_van_dijk, verstandig dat je niet voor een hond kiest!
Een hond van 8 tot 4 alleen vind ik ook verschrikkelijk.
Ik vind het al erg als ik een paar uur weg ben. :o Gister bijvoorbeeld, ben ik om 13.00 gaan wandelen met de hond, om 14.30 waren we weer thuis en om 15.30 moest ik weg, zou eigenlijk om 18.00 weer thuis zijn maar we gingen onverwachts barbequen bij mijn ouders. Dan voel ik me echt rot en zou ik het liefst op en neer rijden om haar op te halen. :o Nu was ze dus van half 4 tot half 8 alleen. En eigenlijk vind ze het zelf niet eens erg, maar toch voel ik me dan alweer vreselijk!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:44

Hahaha nou zo gaat dat hier ook Nathalie.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:52

LADPR schreef:
Hier in de buurt kan je echt zien dat ze wat met de hondenbelasting doen. Overal zijn hondenuitlaatplekken waar je geen opruimplicht hebt. Overal zijn losloopveldjes, omheimd en er zijn veel stukken bos waar honden los mogen. Erg goed geregeld dus.

Hondenbelasting is geen doelbelasting. Een gemeente is wettelijk niet verplicht de inkomsten hiervan te besteden aan hondenbeleid. Zelfs in de hoogte van de heffing is een gemeente tot op zekere hoogte vrij. De inkomsten vloeien in de algemene middelen. Eventueel hondenbeleid en de uitvoering daarvan worden ook uit algemene middelen betaald.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:57

Ja weet ik maar zo heb je in ieder geval het idee dat er wat met je geld gedaan word.

In een buurt gemeente is de hondebelasting veel en veel hoger als bij ons en daar zijn nergens dingen geregeld voor honden, zou dan toch echt het gevoel hebben dat ik voor piet snot betaal.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:16

Ben ik ook met je eens hoor. Er is ook veel kritiek op de hondenbelasting.
Zelf ben ik werkzaam in de gemeentebelastingen en er komen ook wel eens brieven binnen van burgers die het onzin vinden en zeggen dat het tijd wordt dat er ook kattenbelasting of paardenbelasting wordt geheven :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:18

Van mij mag er ook wel kattenbelasting komen hoor :D

Ik betaal netjes de hondenbelasting alleen zie je er hier idd niks voor terug.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:20

Wij hoeven hier in het buitengebied van de gemeente waar ik woon gelukkig geen hondenbelasting te betalen.
Maar in veel gemeenten moet dat wel. Ook als je je hond op je eigen erf hebt. Dat vind ik persoonlijk echt belachelijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:24

Ik woon in een klein dorpje.
Je hebt hier geen uitlaatveldjes of wat dan ook.Ik wandel meestal over de dijk of ga naar het water.Hier komen ze heel af en toe steekproefsgewijs ook controleren op hondenbezit.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:26

Elke dag worden onze 3 honden minstens 3x uitgelaten, smorgens vroeg, smiddags en savonds.

smorgens een kwartiertje ongeveer, smiddags verschilt nogal en savonds ook een kwartiertje.
Bij mooi weer lopen ze de hele dag buiten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:28

Gelukkig hebben wij genoeg tuin voor onze jack, die loopt denk ik sochtends ruim 1 uur buiten, smiddags ruim 6 uur en af en toe rent ze nog wat mee :P