kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:41

Als je geen stroom, opsluiting en/of geen water of wat dan ook wilt gebruiken, dan blijft er maar 1 optie over: verhuizen naar alleen-op-de-wereld stad :j

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:41

volgens mij kun jij beter uit dit topic blijven ! sorry hoor maar dat jij nou geen katten liefhebber bent ! ik ga mijn kat geen stroom geven punt uit ! er zijn vast genoeg DIERVRIENDELIJKE oplossingen !

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:42

slimmerik schreef:
Als je geen stroom, opsluiting en/of geen water of wat dan ook wilt gebruiken, dan blijft er maar 1 optie over: verhuizen naar alleen-op-de-wereld stad :j

voegt dit iets aan het topic toe ? stroom vind ik niet diervriendelijk en water helpt niet want mijn kat is gek op water dus zal het alleen maar fijner vinden !

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:43

Of je laat iemand met een andere mening even in zn waarde. :roll:

Stroom kan een kat best hebben hoor, mocht je m in eigen tuin willen houden. :)

bandosx

kazary

Waarom is het bij een paard diervriendelijk en bij een kat niet?
Leg mij dat verschil eerst eens uit? Ipv mij als kattenhater te bestempelen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:44

_danieke_ schreef:
ja maar een kat is toch heel anders en die zou er ook helemaal van slag van raken ! ik wil een diervriendelijke oplossing !
Heb zo hier en daar enkele reacties gelezen, is er nu na 6 pagina's nog steeds geen oplossing ?
De katten van mijn buren zitten ook op mijn auto, (heb zelf geen kat) het beste is gewoon negeren, heb buiten wat vuile sporen gelukkig geen krassen. Ik denk dat een deken op de auto leggen de beste oplossing zou zijn, maar wat zeggen de buren er nou eigenlijk over ? sorry maar heb niet alles meegelezen
Laatst bijgewerkt door Passionata op 21-03-09 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:45

ik heb nooit gezegt dat je een katenhater bent, maar je gaat je kat geen stroom geven een kat geeft hele andere reacties op dingen dan een paard een paard legt de link ooh niet meer aan komen mijn kat niet.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:45

_danieke_ schreef:
ja maar een kat is toch heel anders en die zou er ook helemaal van slag van raken ! ik wil een diervriendelijke oplossing !

Stroom is diervriendelijk :D Ik weet niet wat jij daar dierONvriendelijk aan vind. Ale je er zo veel op zet dat je toasted kitty krijgt ok := dat is niet de bedoeling. Maar zet er maar een flinke tik op net als op stroomdraad bij paarden. Gaan ze niet dood aan krijgen ze 1x een flinke optater, misschien nog een 2x en dan weten ze het wel hoor :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:45

Bij zo'n band krijgen ze ook stroom. Werkt inderdaad ook goed. Eerst een waarschuwings geluid lopen ze dan door een stroomprikkel. Denk maar dat ze na dat geluid niet meer verder gaan.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:46

Passionata schreef:
_danieke_ schreef:
Heb zo hier en daar enkele reacties gelezen, is er nu na 6 pagina's nog steeds geen oplossing ?
De katten van mijn buren zitten ook op mijn auto, (heb zelf geen kat) het beste is gewoon negeren, heb buiten wat vuile sporen gelukkig geen krassen. Ik denk dat een deken op de auto leggen de beste oplossing zou zijn, maar wat zeggen de buren er nou eigenlijk over ? sorry maar heb niet alles meegelezen

heb ik nog niet gevraagt ze waren niet thuis ;) er zitten nu ook nog geen krassen op maar kattenpootjes en dat vinden ze vervelend ! deken zal ik een proberen te overleggen !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:47

kazary schreef:
Bij zo'n band krijgen ze ook stroom. Werkt inderdaad ook goed. Eerst een waarschuwings geluid lopen ze dan door een stroomprikkel. Denk maar dat ze na dat geluid niet meer verder gaan.

Dat is inderdaad de petsafe. Hardstikke diervriendelijk maar kost wèl wat hè... weet niet of TS dát er voor over heeft?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:48

Geen kattenliefhebber is dat niet hetzelde als kattenhater?

Nee kentucky fried cat is niet de bedoeling. Maar een kat legt ook echt wel de link bij een gewone tik. Zal vast eens met 4 benen de lucht inspringen de eerste keer. Maar nogmaals een hond met doge fence of een veulen die de draad raakt doet dat ook. Maar ook geen 200 keer.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:48

sorry hoor maar dit is de laatste keer dat ik op zulke reacties in ga ik ga geen stroom of weet ik veel wat gebruiken ! ik wil gewoon oplossingen zoals een deken of die spray en dat ga ik de buren ook voorleggen. verder heb ik geen zin in een discussie of het nu diervriendeelijk is of niet....

slimmerik

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:51

Iedere keer een deken over je auto moeten gooien als niet-katten-houdende buuf lijkt me ook niks. Bij regen etc. geeft dat ook krassen. En je hebt er een hoop werk mee. Zo gauw je de deken weg laat dan ligt die kat er weer. Krijg je ook nog van je buren te horen: had je de deken er maar op moeten doen :n

Passionata

Die kattenpootjes zijn idd vervelend, maar als je je auto buiten laat staan kan je je aan vanalles verwachten.
Komt er een duif voorbij gevlogen die je hele auto bescheten heeft is toch ook niet prettig :P
Daar kunnen mensen die duiven hebben toch ook niets aan doen ?
Je kan misschien voor die mensen een auto overtrek kopen ?
dan ben je ineens van dat gezeur af. ;)

Thats_Me

_danieke_ schreef:
sorry hoor maar dit is de laatste keer dat ik op zulke reacties in ga ik ga geen stroom of weet ik veel wat gebruiken ! ik wil gewoon oplossingen zoals een deken of die spray en dat ga ik de buren ook voorleggen. verder heb ik geen zin in een discussie of het nu diervriendeelijk is of niet....

Deken zal niet helpen zoals ik al gezegt heb. Als je kat wel een keer zo schrikt dan zet hij nageltjes in deken en komen er als nog krassen op de auto!! Maar dat heb ik al eerder gezegt..

Je wilt volgens mij alleen maar een oplossing zodat jou kat gewoon OVERLAST kan blijven veroorzaken. Tja de enigste opties zoals ik ze al gegeven heb:

Optie 1: kat binnen houden. Zodat hij geen overlast veroorzaakt. Dat het niet gaat lukken is gewoon bull want je kunt gewoon een sluis maken zodat je kat echt niet naar buiten kan.

Optie 2: je eigen tuin/balkon katproof maken zodat hij alleen op jou terrein los kan lopen en niet voor vreemden overlast kan verorzaken

Optie 3: nieuw huis voor kat zoeken waar hij naar buiten kan (boerderij ofzo) zonder overlast te veroorzaken en zelf een huiskat nemen.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:52

ik heb zelf twee katten,als de mijne vervelend waren op de auto van de buren zou ik meteen actie ondernemen,ik zou een petsafe kopen,als het goed is krijgen maar een paar keer een schok en blijven ze lekker in je eigen tuin,kunnen ze ookniet doodgereden worden op de weg! het is het probleem van de eigenaar van de kat en dat mag je niet naar een nader toeschuiven.de buren hebben niet gekozen voor een kat.

sterkte gr martijn

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:53

Een deken is je buren werk opleggen. Ik heb er in de winter al een schurft hekel aan op iets voor de ramen te leggen omdat het veel tijd kost. Laat staan het hele jaar door. En staat de auto droog anders is het vies en nat en trekt dan door vuil ook krassen en je wordt er zelf helemaal vies van.
Spray ging ik niet op autolak spuiten. Veels te bang dat het aantast.
Dat zijn namelijk geen oplossingen. Een oplossing is iets waarmee de bueren geen extra werk hebben voor jouw dier.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:53

@ passionata het is onze kat dus ons probleem. daarom zoek ik nu naar een oplossing die voor hun werk en diervriendelijk

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:56

Thats_Me schreef:
_danieke_ schreef:

Deken zal niet helpen zoals ik al gezegt heb. Als je kat wel een keer zo schrikt dan zet hij nageltjes in deken en komen er als nog krassen op de auto!! Maar dat heb ik al eerder gezegt..

Je wilt volgens mij alleen maar een oplossing zodat jou kat gewoon OVERLAST kan blijven veroorzaken. Tja de enigste opties zoals ik ze al gegeven heb:

Optie 1: kat binnen houden. Zodat hij geen overlast veroorzaakt. Dat het niet gaat lukken is gewoon bull want je kunt gewoon een sluis maken zodat je kat echt niet naar buiten kan.

Optie 2: je eigen tuin/balkon katproof maken zodat hij alleen op jou terrein los kan lopen en niet voor vreemden overlast kan verorzaken

Optie 3: nieuw huis voor kat zoeken waar hij naar buiten kan (boerderij ofzo) zonder overlast te veroorzaken en zelf een huiskat nemen.

hoe weet jij dat het bull is je weet niet hoe ons huis is en je kent onze kat niet ! dus dat is bull !
de tuin overdekken of mat gaas of weet ik veel wat gaan de andere buren over zeuren
kat weg doen no way.. ik doe mijn maatje niet weg ;)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:56

TS wil de kat niet binnen houden. Wat is er nou zo moeilijk aan om die keuze te respecteren?! Kunnen jullie een grote mond op zetten van hier tot tokio en die godse irritante eindeloze discussie weer starten, maar nut heeft het niet. Behalve dan dat sommigen weer iets hebben om overheen te bashen...
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 21-03-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:56

Misschien de auto voor 1x even koffieprut opgooien, dat vinden ze niet lekker dus zal je kat er niet snel meer opgaan. Zeg dan gelijk tegen de eigenaar van de auto dat jij de wasstraat betaald of de auto weer schoonmaakt.

Tegen de andere mensen die stroom en antiblaf dingen voorstellen:
Open je ogen! |o Hoe dom kan je zijn om te denken dat het vriendelijk is? Zeker omdat de mens het bedacht heeft...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:57

ik vind dat een aantal hier hun oplossingen door duwt terwijl ik al gezegd heb dat dan geen oplossingen zijn ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:58

Ze hoeft hem toch ook niet binnen te houden?
Maar wel in eigen tuin.Maar daar is ook elke oplossing fout.
Er gaat gewoon geen oplossing komen, dat is wel duidelijk. Maar dan niet gaan zeuren als de buurman wel een keer gebakken spons voert.