Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:als die ze wil houden.............. kennel bouwen, honden erin en ze er nooit meer uit halen.
afmaken is humaner
powerzoe schreef:OMG dat jullie mijn stiefvader zo afkraken!! Doe even normaal zeg!!!! En ja de honden vallen je aan als je zomaar op het erf komt. Daar hebben we zo voor gekocht.
pharagirlke schreef:Ik snap niet waarom je zanikt over die herdershonden (die overduidelijk ook vals zijn) maar niet over de pitbull die toch als eerste aangevallen heeft
Wat ik nog minder snap is waarom je zulke rassen bij elkaar zou houden als je er overduidelijk niet mee om kan.
pharagirlke schreef:Ik snap niet waarom je zanikt over die herdershonden (die overduidelijk ook vals zijn) maar niet over de pitbull die toch als eerste aangevallen heeften het, van het moment dat ze los kwamen, weer de Pit was die er van door ging op terug aan te vallen (en de herders weer mee trok)
Maar dat vind je niet zo erg?
Wat ik nog minder snap is waarom je zulke rassen bij elkaar zou houden als je er overduidelijk niet mee om kan.
pharagirlke schreef:Excuse me? Natuurlijk gedrag dat hij zonder waarschuwing of reden een andere hond aan valt? Dat noem ik geen natuurlijk gedrag, da's gewoon een onopgevoede rothond die net als die herders al lang afgemaakt had moeten zijnZeker gezien die daarna nog eens terug rende.
Ze zijn daar voor opgevoed, maar is dat ook degelijk gedaan? Want als je zelf maar gaat aankl*ten en iets alle pakwerk doet met eender welke hond. Dan krijg je inderdaad dit effect en neen, dat krijg je er nooit meer uit.
Blijft de vraag: Waarom houd je dit soort honden bij elkaar als je er niet mee om kan?
En nog aparter: waarom laat je een hond los als hij nog weg kan als hij net een andere hond heeft aangevallen?
waren ze daar ook breezy?
bezelbub schreef:Ik begrijp niet dat ts zo ontwetend overkomt, waar wacht je op tot ze een kind pakken????
evanescence schreef:M_EL_ISSA schreef:Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..
Ja ik heb het verhaal ook gelezen hoor....Maar ik vraag me gewoon af, of dat haar stelling is. Elk dier dat 1X aanvalt moet afgemaakt worden. (zo komt het namelijk bij mij over.) Ik zeg niet dat deze honden in leven moeten blijven.
breezy302 schreef:honden vallen elkaar nu eenmaal aan, dat is hun instinct ze vechten om dominantie maar zoals ik al zei ook dat is niet goed. En wij weten niet of de pit heeft gewaarschuwd dmv grommen of lichaamstaal dat staat nergens in de berichten van TS. wat er wel staat is dat de herders zomaar de vrouw aanvielen. En idd de pitbull is ook niet opgevoed maar de herders zijn getraind om mensen aan te vallen en dat gaat bij mij in het verkeerde keelgat. en idd ze zijn ervoor opgevoed, ze zijn getraind als zgn waakhonden maar dat is dus mislukt want ze mogen aanvallen.
je laatste 2 vragen zit ik ook mee, van mij mogen de honden worden afgemaakt ( behalve de JR die heeft niets gedaan) en de eigenaar mag van mij een hondenverbod krijgen want ze opvoeden kan hij blijkbaar niet en gezond verstand zit er ook niet in..