Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:51

In haar post staat dat de vrouw ging bellen als de vrouw uit het ziekenhuis kwam.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:52

ja dat had ik ook wel gelezen katiavl, maar ik was benieuwd of ze al telefoon had gehad

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:52

KiWiKo schreef:
als die ze wil houden.............. kennel bouwen, honden erin en ze er nooit meer uit halen.

afmaken is humaner

Idd

Achter het hek van de erfafscheiding is nog steeds gevaarlijk. Ook waakhonden horen niet aan te vallen. Die moeten er voor zorgen dat de indringer het erf niet durft te verlaten tot de eigenaar komt.

Ik kan me voorstellen hoe erg dit ook is voor de ts en der stiefvader. Dit was een ernstige fout en had voorkomen kunnen worden.... Ik neem aan dat der stiefvader ook boos is op zichzelf.

Hopelijk komt de vrouw er nog goed van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:53

ok dank je die had ik niet gelezen, Ik ben erg benieuwd ook hoe het met haar hond is. het is niet niks om door een pit aangevallen te worden, beestje zal denk ik ook wel naar de da moeten..

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:54

Als de hond altijd aangelijnd en gekorfd zal zijn, kan het geen problemen meer veroorzaken. Dan moet de hond echter wel ALTIJD aangelijnd zijn! (Deze manier van honden hebben staat mij heel erg tegen, maar dat is persoonlijk) Ik vrees alleen dat deze honden bij deze eigenaar gewoon hun gang kunnen blijven gaan en daarmee zijn ze op de verkeerde plek. Triest verhaal iig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:56

Ik snap niet waarom je zanikt over die herdershonden (die overduidelijk ook vals zijn) maar niet over de pitbull die toch als eerste aangevallen heeft := en het, van het moment dat ze los kwamen, weer de Pit was die er van door ging op terug aan te vallen (en de herders weer mee trok) := Maar dat vind je niet zo erg?

Wat ik nog minder snap is waarom je zulke rassen bij elkaar zou houden als je er overduidelijk niet mee om kan.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:57

powerzoe schreef:
OMG dat jullie mijn stiefvader zo afkraken!! Doe even normaal zeg!!!! En ja de honden vallen je aan als je zomaar op het erf komt. Daar hebben we zo voor gekocht.

Maar ze zijn niet agressief en poeslief? (Ik vind het nogal een verschil of een hond gewoon waakt of hondsdol mensen aanvalt -O- ) :\ Ik vind je stiefvader echt verschrikkelijk dom dat hij deze honden los mee naar buiten neemt. Word hier gewoon echt boos om, dit soort mensen |o

Ayasha
Blogger

Dat is sowieso strafbaar? (iig in Belgie toch) Honden moeten aangelijnd zijn. Om dit soort dingen zo goed mogelijk te kunnen voorkomen :')

Anoniem

pharagirlke schreef:
Ik snap niet waarom je zanikt over die herdershonden (die overduidelijk ook vals zijn) maar niet over de pitbull die toch als eerste aangevallen heeft :=

Wat ik nog minder snap is waarom je zulke rassen bij elkaar zou houden als je er overduidelijk niet mee om kan.

de pitbull viel een andere hond aan, dat is natuurlijk gedrag. Ook niet goed maar zo is zijn instinct. De herders daarintegen zijn opgevoed om aan te vallen en hebben dat meerdere keren gedaan. De pit niet en als dit er nu uit word gehaald kan het nog een leuke hond worden die geen mensen aanvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:58

pharagirlke schreef:
Dat is sowieso strafbaar? (iig in Belgie toch) Honden moeten aangelijnd zijn. Om dit soort dingen zo goed mogelijk te kunnen voorkomen :')

In Nl mogen honden los in de daartoe bestemde gebieden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:59

Ik denk dat op eigen terrein houden ook geen optie is, wat als er een kind komt met kinderpostzegels en de herders krijgen het weer in hun bol
Of iemand die een collecte komt doen..zelfs op eigen terrein mogen ze niet zo agressief zijn volgens mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:00

Excuse me? Natuurlijk gedrag dat hij zonder waarschuwing of reden een andere hond aan valt? Dat noem ik geen natuurlijk gedrag, da's gewoon een onopgevoede rothond die net als die herders al lang afgemaakt had moeten zijn := Zeker gezien die daarna nog eens terug rende.

Ze zijn daar voor opgevoed, maar is dat ook degelijk gedaan? Want als je zelf maar gaat aankl*ten en iets alle pakwerk doet met eender welke hond. Dan krijg je inderdaad dit effect en neen, dat krijg je er nooit meer uit.

Blijft de vraag: Waarom houd je dit soort honden bij elkaar als je er niet mee om kan?
En nog aparter: waarom laat je een hond los als hij nog weg kan als hij net een andere hond heeft aangevallen? :=

waren ze daar ook breezy?

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:01

Zo hee en nog je lesje niet geleerd, weet je zelfs als er iemand in zou breken en de honden vallen aan ben je strafbaar.
Stel je voor dat die vrouw een kind zou zijn, sorry maar voor mij spoor je niet, als deze mevrouw bv mijn zusje was geweest was je nog niet klaar met me echt niet, en pitjes zijn al een hele tijd verboden hier en niet voor niets zo te horen.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:02

pharagirlke schreef:
Ik snap niet waarom je zanikt over die herdershonden (die overduidelijk ook vals zijn) maar niet over de pitbull die toch als eerste aangevallen heeft := en het, van het moment dat ze los kwamen, weer de Pit was die er van door ging op terug aan te vallen (en de herders weer mee trok) := Maar dat vind je niet zo erg?

Tegen wie heb je het? :) Ik bedoel in mijn verhaal 'een valse hond in het algemeen' en niet specifiek een van de honden van de TS. Of dat nou een herder of een pitbull is, maakt voor mij niet uit. Imo is een valse hond beter af met een spuitje.. Blijft natuurlijk sneu dat honden altijd de dupe zijn van de slechte opvoeding van baasjes. (die vervolgens gewoon weer een hond kunnen nemen, met dezelfde uitkomst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:04

honden vallen elkaar nu eenmaal aan, dat is hun instinct ze vechten om dominantie maar zoals ik al zei ook dat is niet goed. En wij weten niet of de pit heeft gewaarschuwd dmv grommen of lichaamstaal dat staat nergens in de berichten van TS. wat er wel staat is dat de herders zomaar de vrouw aanvielen. En idd de pitbull is ook niet opgevoed maar de herders zijn getraind om mensen aan te vallen en dat gaat bij mij in het verkeerde keelgat. en idd ze zijn ervoor opgevoed, ze zijn getraind als zgn waakhonden maar dat is dus mislukt want ze mogen aanvallen.

je laatste 2 vragen zit ik ook mee, van mij mogen de honden worden afgemaakt ( behalve de JR die heeft niets gedaan) en de eigenaar mag van mij een hondenverbod krijgen want ze opvoeden kan hij blijkbaar niet en gezond verstand zit er ook niet in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:06

pharagirlke schreef:
Excuse me? Natuurlijk gedrag dat hij zonder waarschuwing of reden een andere hond aan valt? Dat noem ik geen natuurlijk gedrag, da's gewoon een onopgevoede rothond die net als die herders al lang afgemaakt had moeten zijn := Zeker gezien die daarna nog eens terug rende.

Ze zijn daar voor opgevoed, maar is dat ook degelijk gedaan? Want als je zelf maar gaat aankl*ten en iets alle pakwerk doet met eender welke hond. Dan krijg je inderdaad dit effect en neen, dat krijg je er nooit meer uit.

Blijft de vraag: Waarom houd je dit soort honden bij elkaar als je er niet mee om kan?
En nog aparter: waarom laat je een hond los als hij nog weg kan als hij net een andere hond heeft aangevallen? :=

waren ze daar ook breezy?

bedoel je of ze in een losloopgebied waren? dat weet ik niet er staat alleen op de openbare weg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:07

Niet op jou maar op TS ;) Die voor zover ik merk, het erger vind dat de herders iets deden dan de Pit, terwijl de Pit, voor zover ik zag, in beide gevallen de herders mee trok.

(waarmee ik de herders niet wil verdedigen gezien die ook al een aardig "strafblad" hebben :') IMO waren die al lang afgemaakt geweest als ze hier hadden gezeten maar goed, je hebt mensen die een plaat van vier meter dik en zeven meter hoog voor hun kop hebben. )

De jack heeft idd niets gedaan, maar de pit en de beide herders wel. Als je hen fout opvoed om aan te vallen dan krijg je dit. Jammer voor de woefjes, ze kunnen er niets aan doen maar om dat er nog uit te krijgen moet je aardig wat in je mars hebben vrees ik, en of ze ooit nog 100% betrouwbaar zullen zijn? I doubt it.

Breezy: als mijn hond tot twee keer toe een vreemde hond die daarvoor geen aanleiding gaf aan viel zou ik me toch eens achter mijn oren krabben... Zeker als hij er kennelijk nog aardig lang mee int kopke zit gezien het beest al 20m verwijderd was van de andere hond...

Als het op openbare weg was, ben je twee keer in fout :roll: Die wet is er niet voor niets...Ik mag hopen dat de vrouw die aangevallen is hier een melding van maakt.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:09

Ik begrijp niet dat ts zo ontwetend overkomt, waar wacht je op tot ze een kind pakken????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:10

tot de herders en de pit elkaar af maken... (nadat ze samen de jack opgevreten hebben gezien die kennelijk wat braver is)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:10

Ik had hem ondertussen door ;) Maar ik hoop ook dat het slachtoffer hier melding van gaat maken. Dit is te ernstig om te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:13

de Ts is zelf ook pas 14, ze is nog een kind..

ik hoop dat het slachtoffer hier werk van gaat maken. En pharagirlke, mijn hond heeft ook een kronkel in ze kop, die wil niets liever dan andere honden aanvallen maar geen mensen en zolang ik hem aangelijnt en gekorft hou is er niets aan de hand. En de pit heeft de herders niet "meegetrokken" dat maakt de TS ervan maar feit is dat de herders vaker hebben aangevallen als de pit er niet bij was...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:14

bezelbub schreef:
Ik begrijp niet dat ts zo ontwetend overkomt, waar wacht je op tot ze een kind pakken????

TS is 14 jaar, neem aan dat jij op die leeftijd ook niet alwetend was?

Ik wil Ts sterkte wensen, zij kan hier helemaal niets aan doen en het moet traumatisch voor haar zijn geweest om dit mee te maken. :(:)

Verder wil ik er even op wijzen dat honden ook op eigen terrein niet mogen bijten, ze mogen waken (blaffen dus) maar absoluut geen verwondingen toebrengen.

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor de vrouw met de Golden Retriever, krijg al kippenvel bij het idee alleen al dat je zoiets zou overkomen. Hoop dat het allemaal mee gaat vallen met haar verwondingen.

Wat er met de honden van Ts haar stiefvader moet gebeuren laat ik maar aan de rechter over. Hoop alleen dat ze nooit meer in een situatie komen waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:14

evanescence schreef:
M_EL_ISSA schreef:
Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..

Ja ik heb het verhaal ook gelezen hoor.... ;) Maar ik vraag me gewoon af, of dat haar stelling is. Elk dier dat 1X aanvalt moet afgemaakt worden. (zo komt het namelijk bij mij over.) Ik zeg niet dat deze honden in leven moeten blijven.

Ja, zo bedoel ik het inderdaad. Iedere hond die vanuit het niets aanvalt hoort afgemaakt te worden imo. En in dit geval van die stiefvader moet er ook nog een dierhoud verbod bij :(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:15

breezy302 schreef:
honden vallen elkaar nu eenmaal aan, dat is hun instinct ze vechten om dominantie maar zoals ik al zei ook dat is niet goed. En wij weten niet of de pit heeft gewaarschuwd dmv grommen of lichaamstaal dat staat nergens in de berichten van TS. wat er wel staat is dat de herders zomaar de vrouw aanvielen. En idd de pitbull is ook niet opgevoed maar de herders zijn getraind om mensen aan te vallen en dat gaat bij mij in het verkeerde keelgat. en idd ze zijn ervoor opgevoed, ze zijn getraind als zgn waakhonden maar dat is dus mislukt want ze mogen aanvallen.

je laatste 2 vragen zit ik ook mee, van mij mogen de honden worden afgemaakt ( behalve de JR die heeft niets gedaan) en de eigenaar mag van mij een hondenverbod krijgen want ze opvoeden kan hij blijkbaar niet en gezond verstand zit er ook niet in..

Corrigeer als ik fout ben maar de troepleider (de eigenaar dus of zou dat moeten zijn) bepaald uiteindelijk of er aangevallen word zo gebeurd dat in de echte troep ook en is het dus geen natuurlijk gedrag behalve als de baas dus onder de hond staat wat verkeerd is
Zo heb ik het altijd geleerd.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 07-03-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:15

Ik zou het wel geweten hebben, afmaken die boel. En die pitbull ook.

Wij hebben een Rottweiler, hij is met mensen best te vertrouwen. Met honden is hij nogal lomp maar als de ander niet gaat grommen ofzo gebeurt er niks. Daarom hebben we hem ook altijd aangelijnd en gaan we ook nergens wandelen waar veel andere mensen/honden zijn. Mocht hij ooit eens met opzet bijten dan krijgt hij meteen een spuitje.