Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:55

Ik zal ook echt niet weten wat ik zonder ons konijn zou moeten. We zitten heel vaak voor de bank en dan springt ons konijn op e bank en gaat dan in je nekje knuffelen. En kusjes geven....... helemaal geweldig. Wat ze ook lekker vind is dat als we yoghurt bij de tv eten met cruesli dan probeert ze altijd wel een stukje te pakken en komt dat dan naast je opeten.

StillAngel

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:58

Dat is ook lief! Mijne bijt zowat niet meer, die weet dat ze dan een tikje krijgt of als ik schrik, schrikt zij al erg genoeg haha. Ik hou ook echt veel van mijn nijn, en het klinkt raar maar het lijkt alsof ze mij wel begrijpt. Och ze is dan ook al 7 jaar bij me :D

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:10

Ik zeg niet dat een konijn alleen altijd heel ongelukkig is... Alleen gelukkiger met een vriendje. Ik heb zelf ook konijnen alleen gehad, maar zou het persoonlijk nooit meer doen.
Wat betreft het konijn van je nichtje... Er komt een vreemd konijn op het terrein van jou konijn... Dan ligt het er ook nog maar aan of het rammetjes of voedsters waren... Het beste is een gecastreerd rammetje en een voedster. En je moet ze laten kennismaken en koppelen op onbekend terrein. *D Dus als jij zomaar 2 konijnen bij elkaar zet op het gebied van 1 van de 2... tja dan wordt het vechten :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:13

Er is ook nog een tussenweg dan een alleen zittend konijn en het verkeerde maatje kiezen ;)
Je kan ook niet verwachten dat het direct klikt, want eerst moet de rangorde bepaalt worden.

Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat in 99% van de gevallen konijnnen liever samen zitten dan alleen.

Dus Javelin jou konijn komt WEL wat te kort.

Want als een mens een hond zou hebben en verder nooit mensen zou zien, zou dat mens ook wat tekort komen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:48

Citaat:
Ja mijn konijn staat alleen, maar een ieder die denkt dat hij eenzaam is of een zielig leven heeft, mag gerust komen kijken.. Niet alles over een kam scheren, ik vind dat je mij pas mag beoordelen nadat je mijn konijn hebt gezien

Jij wordt niet beoordeeld, dit topic gaat niet over jou of over hoeveel konijnen je hebt. Je komt ook een beetje raar binnengewandeld met een algemene stelling over bokt en verbrande konijntjes. Ik probeer die logica van jou te begrijpen. :? Je hoeft ons ook geen verantwoording te geven of je konijntje gelukkig is of niet. (Hoewel een konijn die bijt me niet echt super tevreden lijkt.) Dat mag je allemaal zelf weten hoor. Wanneer je er niet bent hoeveel uurtjes op een dag zit je konijn dan zonder aandacht. Vindt jij dat dat amper een half uur is en voor de rest gezelschap heeft is het toch goed. Haal dingen waar je wat aan hebt uit dit topic en wanneer je het allemaal perfect hebt hoef je je toch ook niet ongerust te maken en jezelf te verdedigen. :o

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:51

Bovendien kunnen konijnen heel anders reageren dan verwacht. Mijn konijn is de eerste maanden ook alleen geweest (mogelijk zwangerschap afwachten, want ze is een vondeling en daarna wat andere dingen die meespelen waaronder mijn vakantie.) en iedereen zei mij dat ze veel te eigenwijs en dominant zou zijn. En toen koos ik een veel kleiner, schuw rammetje uit, maar die is nu wel de baas over haar.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:27

x_Marr schreef:
Er is ook nog een tussenweg dan een alleen zittend konijn en het verkeerde maatje kiezen ;)
Je kan ook niet verwachten dat het direct klikt, want eerst moet de rangorde bepaalt worden.

Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat in 99% van de gevallen konijnnen liever samen zitten dan alleen.

Want als een mens een hond zou hebben en verder nooit mensen zou zien, zou dat mens ook wat tekort komen.

En wat mag mijn konijn dan te kort komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:56

Tja, moet je dat nog vragen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:12

Nou waarom niet???????
Oke ze zitten liever samen maar betekent het dan ook dat elk ander huisdier dat je aanschaft ook met meerdere moet zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:21

Zou je er ook voor kiezen om je paard alleen te zetten?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:25

Die van mij staat alleen omdat hij te dominant is met andere.

Maar zou je dan ook een hond of kat niet alleen nemen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:29

Ja ik kom ook raar 'binnengewandeld' en dat heb ik gezegd, maar omdat het een konijnentopic is, lijkt me dat een goede discussie. Nee, jullie oordelen nu wél dat in 99 % de konijnen gelukkiger zijn, terwijl jullie mijne nog niet eens gezien hebben. En mijn konijn bijt maar 1 x in het half jaar, dus zoveel is dat niet en dat is meestal omdat ze te verwend is. Als je haar op je schoot hebt, gaat ze lekker liggen maar als ze dan niet geaait wordt kan ze wel eens happen ja.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:31

En jij hebt hoeveel konijnen?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:09

Heey heb even bijgelzen,
benangelique even over de voorbereiding: Ik heb veel opgezocht over konijnen omdat ik er graag wilde maar er geen kreeg na een week of 3 (vorige donderdag avond) kwam mijn vader met een konijn die hij overgenomen heeft van een vrouw met 2 honden.
Ik was wel voorbereid maar de konijn zat al alleen en de kooi zat bij de konijn. ik ben nu 4,5 dag verder dan vind ik het wel een beetje normaal dat ik nog geen vriendje heb en een grote kooi.

Ook heb ik een beetje schrik dat me ventje (als hij gecastreerd is) een ander konijn niet leuk gaat vinden omdat hij eigenlijk altijd alleen zat.
Misschien ook dat ik schrik heb dat de band verdwijnt als er een konijn bijkomt.

hyawatta
welke hoes past dan op de andere kooi?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:21

Javelin schreef:
x_Marr schreef:

En wat mag mijn konijn dan te kort komen :=

Een soortgenoot waar hij mee kan communiceren, spelen, slapen, knuffelen etc.

Dat je paard alleen staat zegt ook al meer dan genoeg(en dattie dominant is vind ik geen reden om een paard dan maar alleen te zetten).

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:31

Romyjuh_Xx schreef:
Heey heb even bijgelzen,
benangelique even over de voorbereiding: Ik heb veel opgezocht over konijnen omdat ik er graag wilde maar er geen kreeg na een week of 3 (vorige donderdag avond) kwam mijn vader met een konijn die hij overgenomen heeft van een vrouw met 2 honden.
Ik was wel voorbereid maar de konijn zat al alleen en de kooi zat bij de konijn. ik ben nu 4,5 dag verder dan vind ik het wel een beetje normaal dat ik nog geen vriendje heb en een grote kooi.

Ook heb ik een beetje schrik dat me ventje (als hij gecastreerd is) een ander konijn niet leuk gaat vinden omdat hij eigenlijk altijd alleen zat.
Misschien ook dat ik schrik heb dat de band verdwijnt als er een konijn bijkomt.

hyawatta
welke hoes past dan op de andere kooi?

Het word de KT4 ziet er het grootste uit kwa loopruimte + kan een hoes op dus hoef ik me geen zorgen te maken dat hij koud heeft omdat er veel open is

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:47

Hetzelfde hok als ik heb dus.
En je hebt dus al gevonden dat er een passende hoes bij te verkrijgen is?
Goede keus heb je gemaakt qua hok ;)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:47

:P

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:49

Deze konijnen die ik nu heb (2) zijn zusjes en ze zijn 2 weken uit elkaar geweest, en half april komen er 3 bij, daarom heb ik ze nog niet in het nieuwe hok gedaan en wacht tot ze allemaal er zijn en dan gaat alles bij elkaar, het zal ff snuffelen worden en jagen(hoop niet vechten) maar ze komen bij elkaar, en dat heeft even tijd nodig

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:05

Hier komen ze strax allemaal in
Afbeelding

Binnenhok
Afbeelding

Van mijn werk (tuincentrum) heb ik een halve hanging bascet gekocht voor het hooi waar ze ook wel is in gaan zitten en dan eten :+
Afbeelding

Afbeelding

En zo heb ik mijn binnenhok
Afbeelding

En als er iemand this is zitten ze meteen zo met de ren eraan
Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:07

Ik heb een nieuwe buitenkooi gekocht bij Bunnybunch en ga het zodra ik het heb meteen inrichten met 2 rennen eraan. Heb er nu al zin in :D

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:11

hyawatta schreef:
Hier komen ze strax allemaal in
Afbeelding

Binnenhok
Afbeelding

Van mijn werk (tuincentrum) heb ik een halve hanging bascet gekocht voor het hooi waar ze ook wel is in gaan zitten en dan eten :+
Afbeelding

Afbeelding

En zo heb ik mijn binnenhok
Afbeelding

En als er iemand this is zitten ze meteen zo met de ren eraan
Afbeelding

bij mij komt er een dikke laag onder van hout tegen de koude

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:12

C_arola schreef:
Ik heb een nieuwe buitenkooi gekocht bij Bunnybunch en ga het zodra ik het heb meteen inrichten met 2 rennen eraan. Heb er nu al zin in :D

de inrichting hoe doe jij dat?
Ja ik bedoel welke inrichting enz.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:17

Ik heb deze hok besteld, die word deze week bezorgt; http://www.bunnybunch.nl/konijnenhok-kt6.html daar ga ik 2 binnenrennen aan vast maken zodat de konijnen daarin kunnen lopen als we thuis zijn en ik ben erg vaak thuis.
In de rennen ga ik dan ook speelgoed leggen als een kattentunnel en andere dingen die ik kan vinden.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:23

Romyjuh_Xx schreef:
C_arola schreef:

de inrichting hoe doe jij dat?
Ja ik bedoel welke inrichting enz.

Dat houten ding.
Heb ik gewoon zelf een paar planken aan elkaar gespijkerd, pas wel op dat de spijkers niet uitsteken, en dan een plank naar beneden eraan en een paar latjes eroip gemaakt zodat ze daar op en af kunnen en een lekker zacht mandje, waar ze heel vaak samen in languit liggen voor zover het nog samen kan :+

Of bedoelde je dat niet?