Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:43

een laagje koffiedik, daar willen katten niet in graven.
En anders van het voorjaar afrikaantjes poten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:47

cacaodoppen in je tuin leggen daar houden ze ook niet van!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:49

jeetje wat een topic zeg..........
ik heb katten,maar die komen niet in andermans tuin,onze tuis is groot genoeg om in te spelen en we zorgen dan ook dat anderen er geen last van hebben.

maar degene die voorstelde om de kat te verdrinken in een pvc buis met vissenkoppen en water vind ik echt te walgelijk,echt...........moet je sommige mensen horen als er een ernstig geval van dierenmishandeling in de krant staat,maar dit mag dan wel?ik hoop echt niet dat ik ooit bij jou in de buurt kom te wonen. mensen met zo'n instelling..........
over gebakken spons nog maar niet te spreken.........(maar ik geloof dat de mensen hier dat niet doen mag ik hopen)

natuurlijk een ander hoort gewoon geen last van jouw katten te hebben.

maar de gruwelijkheden die mensen die beesten aan willen doen soms............

ik begrijp de frustratie wel,maar ik sta echt paf van sommige reacties(ook van sommige katten eigenaren overigens..............de kat is jouw verantwoordelijkheid niet die van de buurman)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:22

beantsje schreef:
een laagje koffiedik, daar willen katten niet in graven.
En anders van het voorjaar afrikaantjes poten.

Lijkt me een handig idee als je tuin (zoals hier) 40 meter lang is. Vol met koffiedik en afrikaantjes lijkt me niet bepaald mooi. :D
Vraag me ook af wie dat allemaal voor me wil betalen?

bel91 schreef:
cacaodoppen in je tuin leggen daar houden ze ook niet van!!

Leuk als je geen honden hebt, want cacaodoppen zijn niet bepaald veilig voor je hond.

Nu worden er weer allemaal maatregelen genoemd waarvoor denege die overlast ondervindt aktie moet ondernemen terwijl de eigenaar van het huisdier verder niets hoeft te doen.
Blijft de omgekeerde wereld voor mij.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:25

Tjee wat een rot topic zeg, het zijn maar dieren, ik neem aan dat je ook van paarden houdt dus waarom niet van katten, tjee sommige opmerkingen hier begrijp niet waarom ze op een paardenforum zitten, zijn ook dieren.
Laten we hopen dat mijn shetje nooit in hun tuin losbreeekt want word hij vergifftigs, gevierendeeld en opgevreten tegelijk, arm dier wilde alleen maar even aan de tulpen proeven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:31

bezelbub schreef:
Tjee wat een rot topic zeg, het zijn maar dieren, ik neem aan dat je ook van paarden houdt dus waarom niet van katten, tjee sommige opmerkingen hier begrijp niet waarom ze op een paardenforum zitten, zijn ook dieren.
Laten we hopen dat mijn shetje nooit in hun tuin losbreeekt want word hij vergifftigs, gevierendeeld en opgevreten tegelijk, arm dier wilde alleen maar even aan de tulpen proeven.

Dus omdat ik van paarden hou moet ik ook maar van katten houden?

Ik heb een hekel aan katten en ben er allergisch voor. Ik vind ze smerig, ze verpersten mijn tuin en ze terroriseren mijn vogels en kippen.
En daar moet ik dan blij mee zijn?

En jou shet die uitbreekt, dat gebeurd (neem ik aan) 1 keer. Je laat dta beest niet dag in dag uit los lopen door de buurt omdat je vind dat "hij los hoort te lopen".
Jij zorgt ervoor dat je shet geen overlast veroorzaakt (door hem op een AFGEZET stuk land of in een stal) te zetten. Katteneigenaren doen hun kat buiten.
Ik moet gewoon geen katten in mn tuin. Laat ze lekker bij hun eigenaar blijven en daar overlast bezorgen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:35

bezelbub schreef:

Er is een verschil tussen een huisdier wat een keer losbreekt en waarvoor de eigenaar gewoon betaald voor de eventuele schade die dat veroorzaakt heeft en een huisdier wat elke dag maar weer los gelaten wordt en waarvan sommige mensen elke dag weer overlast van ondervinden. ;)

Ik persoonlijk zou een kat ook nooit verwonden, maar kan maar niet begrijpen dat mensen, terwijl ze weten dat er echt mensen bestaan die de verschrikkelijkste dingen doen met ongewenste katten en terwijl ze weten dat er zoveel katten platgereden worden, toch het risico nemen en het dier los laten lopen.
Jij laat je shetje toch ook niet zomaar in de buurt loslopen neem ik aan?

Ook kan ik niet begrijpen dat diezelfde mensen vinden dat anderen maar maatregelen moeten nemen tegen de overlast die hun huisdier veroorzaakt in woonwijken.

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:08

jah.
wij hebben 4-buurkatten en die proberen altijd in de tuin de komen om te graven.
of wij laten de hond los (doet niks)of we spuiten die katten nat! :o
Maar een van die buur katten is door een andere buurman onder het (hete)frituurvet gegooit!
dan vind ik niet kunnen.
het zijn wel gewoon dieren.
maar mijn kat is een huiskat die loopt bijna nooit buiten..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:12

't is een dure oplossing maar je kan schrikdraad aanleggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:38

beantsje schreef:
't is een dure oplossing maar je kan schrikdraad aanleggen.

Als de katteneigenaar het betaalt.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:46

Mijn buurman heeft overigens een ding dat op bewegingen reageert, en maakt dan een hele hoge (voor mensen onhoorbare) toon... kat komt er nooit :P :D