Bah, rotbuurman..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:11

Mar, lees jij eens terug over de vraag of ik geweld oke vind.

Een dier houden is een hobbie van me ja. Een hobbie die anders is omdat het een dier is. Maar daarom kijk ik wel voordat ik een dier koop of ik kan voldoen aan de behoeftes er van. Kan ik geen vrijheid geven omdat mijn eigen huis en tuin te klein zijn koop ik dat soort dier niet. (op een paard na omdat er stalling voor bestaat)Hoe leuk ik die ook vindt.
Het is mijn verantwoordelijkheid daar naar te kijken. En ik mag niet zonder vragen de tuin van een ander op eisen. Met niets is dat oke, behalve bij katten blijkbaar? Ik heb het al eerder gevraagt, waarom is dat een uitzondering?
Of mag ik mijn kind en hond ook over de schutting zetten? De buren hebben zulke mooie trampoline.

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:12

Wel een vriendelijke oplossing ;)

druppeltje schreef:
Je mag onze honden wel een keer lenen, die zijn dol op katten :D

Gelukkig maar, want ik doe hartstikke veel moeite voor vogeltjes in de tuin, en die katten eten ze dan weer op in het voorjaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:13

Ik heb zelf ook katten die af en toe buiten mogen. Mijn oude buurman heeft toedestijds een stroomdraad gespannen tegen de poezels, dik stroom erop, daar is mijn vader iets van gaan zeggen, want de buurman kwam namelijk niet eerst bij ons, nee, hij zette stroom op het hek!! Dat is een beetje raar.

Ik kan me dus de ergernis van TS wel voorstellen. Echter.. Jouw kat moet je gewoon bij je houden. Ook al is je buurman niet goed in zijn bolletje, de kat blijft jouw verantwoording. En je kunt jouw verantwoording niet afdoen met een: Jamaar, mijn kat vind een ren niet leuk.. Of: Jamaar, mijn kat is geen binnenkat.. Het is het een of het ander. Als jij niet wilt dat je kat bekogeld word, zal je een ren moeten bouwen. Vind jij het vervelend dat je dier gevaar loopt, maar je doet er niks aan en er gebeurd vandaag of morgen wat, dan heb je dat ( even hard gezegd ) aan jezelf te wijten.

Denk er dus goed over na of je niet een oplossing in de vorm van een ren kunt bouwen, anders heb je ( nogmaals, even hard gezegd ) geen recht van klagen :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:14

Nou de discussie is wel duidelijk en hoewel ik het niet met de TS eens ben probeer ik toch even mee te helpen naar het zoeken van een oplossing. Het moge namelijk duidelijk zijn dat de buurman een volgende keer misschien wel een van de katten iets aandoet.

Is het een idee om samen met andere katten eigenaars eens naar de buurman te stappen en hem aan te bieden om zijn tuin met een schrikdraadje af te rasteren? Uiteraard met veel geslijm (je doet het voor je kat he) en spijtbetuigingen dat jullie dieren zoveel overlast bezorgen.

Wie weet kijkt de buurman dan anders tegen jullie aan en stelt hij zich vriendelijker op. Zo niet dan heb je er in elk geval alles aan gedaan om je viervoeter te behoeden voor een ongeluk.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:15

x_Marr schreef:
Een kat is een hobbie?
Een kat is een levend dier met bepaalde behoeften, 1 daarvan is denk ik toch wel vrijheid. ;)

Jij vind het normaal dat er geweld wordt gebruikt tegen dieren?
Er zijn zat andere oplossingen, helaas zijn mensen dus inderdaad te zelfcentrisch om verder te denken dan de kat direct te verwonden.

Uiteraard, ook ik vind dat een kat vrijheid nodig heeft. Ook mijn katten kunnen echt niet tegen binnenzitten. Maar dat wil niet zeggen dat omdat ik vind dat mijn kat vrij rond moet kunnen lopen, mijn buurman er last van moet hebben! Ik wil mijn kat buiten hebben, niet mijn buurman!

Geweld tegen dieren? Nee natuurlijk niet! Maar is dat hier ter sprake? Dat wordt gedacht, maar is helemaal niet zeker ;).

Je moet eens weten hoe vaak wij met een supersooker achter een kat aan zijn gegaan..helpt het...welnee! Katten zijn al gevlogen als je de deur opendoet. Dat betekent dus dat je elke minuut voor de deur moet zitten opletten of er geen kat langskomt..en laat ik daar nu net geen zin en tijd voor hebben!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:17

HBVisser schreef:
Nou de discussie is wel duidelijk en hoewel ik het niet met de TS eens ben probeer ik toch even mee te helpen naar het zoeken van een oplossing. Het moge namelijk duidelijk zijn dat de buurman een volgende keer misschien wel een van de katten iets aandoet.

Is het een idee om samen met andere katten eigenaars eens naar de buurman te stappen en hem aan te bieden om zijn tuin met een schrikdraadje af te rasteren? Uiteraard met veel geslijm (je doet het voor je kat he) en spijtbetuigingen dat jullie dieren zoveel overlast bezorgen.

Wie weet kijkt de buurman dan anders tegen jullie aan en stelt hij zich vriendelijker op. Zo niet dan heb je er in elk geval alles aan gedaan om je viervoeter te behoeden voor een ongeluk.

Ik denk dat het niet handig is om met zijn allen te gaan, zometeen voelt die man zich nog aangevallen als jullie met z'n allen op de stoep staan. Dat kan dus averechts werken. Ik zou gewoon proberen om hem positief te benaderen en samen naar een oplossing zoeken. Leg dan ook gelijk uit waarom jij je katten niet binnen wil houden, misschien toont hij dan gelijk een stuk meer begrip ;) .

Nickeltje

Re: Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:20

Deze discussie lijkt de vervelende kant op te gaan.
Slotje voor overleg.