Hoe corrigeer je een brutale puberende rottweiler?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Hoe corrigeer je een brutale puberende rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:02

Ik hoef echt niet bij iemand anders in een roedel te kijken ik heb hier vlakbij een roedel van honden die allemaal heel veel mee hebben gemaakt en die hebben het gewoon goed geregeld, en daar zie ik eigenlijk nooit enige agressie. Als een ranglagere bijvoorbeeld wat probeert bij een ranghogere hoeft die hogere vaak alleen maar even zijn staart in de lucht te steken en zich groot te maken en de lagere in rang druipt af. Ik bestudeer dus vaak genoeg hondengedrag in roedel en ook in de omgang met mensen.
Honden leren trouwens ook wat ze zien he, als ze zien dat de rangleider iets met geweld oplost (ik noem geweld dus niet slaan en schoppen, maar met geweld bedoel ik gewoon met agressie reageren) dan nemen ze dat over en denken ze dat het normaal is. Dus een hond waar vaak naar gesnauwt wordt door de eigenaar zal ook eerder naar een hond de in zijn ogen, of een kind snauwen of zelfs sneller happen. Aangezien de rangleider dit ook altijd doet zal het wel normaal zijn.

Ik heb ook diver

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:40

Dus met andere woorden? Ik snauw mijn hond af... prima.
Mijn hond is gewoon duidelijk opgevoed zonder poespas gedragstherapeuten enz. Mijn hond kan jij dan wel "agressief noemen" maar ik noem het duidelijk zijn en weten waar ze staat. Ze loopt zo met kleine kinderen weg en laat ze het in haar kop halen om mij af te snauwen }:0

Daarintegen kan ik een duitse herder die samen met een gedragstherapeut is opgevoed ... nou wat een beest is dat, die kan niet eens normaal over straat.

:+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:45

Tiffany: je haalt me steeds de woorden uit mijn mond :+ :D

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:50

Hihi heel herkenbaar het gedrag van de Rottweiler van TS. Daarom val ik ook zo voor het karakter van de Rot. Heerlijk een beetje gas terug geven.....

Lijkt me btw dat je op de goede weg bent. Nuttige tips zijn hier al veel gegeven.

Succes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:11

Tiffany ik zeg toch niet dat jou hond aggresief is, ken heel jou hond niet. Ik zeg alleen dat honden die met meer agressie, en wederom bedoel ik hier niet mee slaan en schoppen ofzo is opgevoed zal dit ook eerder zelf als gedrag laten zien. En heus niet bij elke hond, maar over het algemeen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:16

klomp schreef:
Tiffany: je haalt me steeds de woorden uit mijn mond :+ :D

Dezelfde gedachten :D :+

Over sommige cursussen heb ik een beetje me twijfels. En dan vooral de tegenwoordige o zo hippe clikkertrainings en koekjestrainingen. :+ Voor de een zal het werken en de andere niet.. maarrr als het nog puppy's zijn werkt het perfect.. totdat ze inderdaad gaan puberen en op het laatste zien de honden je als wandelende koekjespot.

Als het dan eenmaal fout gaat gaan mensen naar een gedragstherapeut. En uit mijn ervaring werken deze allemaal anders dus nee ik scheer ze niet allemaal over een kam. Maar om bijvoorbeeld alles met je lichaamstaal te doen? Ik vind het belachelijk. Ook daar krijgen mensen uiteindelijk problemen mee. Ook thuis zal het perfect werken.. maar eenmaal buiten tja niet iedereen spreekt "honds" :+ En als je hond dan eenmaal gaat en die kent geen correctie kan je niet even met je "lichaamstaal" de hond terug halen.

Daarnaast wordt er de vergelijking wolf/hond gemaakt. Prima maar een hond is gedomesticeerd... en ja honden hebben nu nog roedel en de ene zal dichter bij de wolf staan als een ander :+ Een rottweiler staat wat verder af van de wolf dan bijv een malamute.

Ook erger ik me dood aan het woordje "spelen" een hond speelt niet! VB: Kleine (tijger) welpjes rennen achter vanalles aan "spelen" met het voer .. schattig hoor.. nee ze zijn aan het leren jagen. :+

Hetzelfde verhaal met je hond, hij gromt kwispelend naar je, bijt je "speels". Ja het is nog een pup :(:) Die pup probeerd wel boven je te komen staan dus als je er op tijd mee begint krijg je later ook geen gezeik.

Ook las ik hier iemand die zij dat honden onderling geen geweld gebruiken? Nou dat begint in het nest al. Ook ik heb regelmatig honden gezien met nesten en die pakte haar pupjes als ze te ver gingen echt hard aan..

Maargoed ik ben het deels met het roedelverhaal eens maar je moet er niet in doorslaan. Mijn pup kreeg ik met 8 weken en die heeft overal "schijt" aan. Waarop mijn hond van een jaar haar gigantish te grazen neemt. En ja dan "mishandel" ik mijn honden maar, vind het prima wat iemand er over denkt. Maar ze weten wel wat NEE! betekend... en een rottweiler is een eigenwijze hond die altijd blijft proberen boven je te staan. Dus ik denk dat de TS meer heeft aan een goede manier om hem te CORRIGEREN dan het op de poezelige manier te gaan doen..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:19

Goh dan is het toch wel erg frappant dat wij steeds de honden en katten (kattengedrag ook voor geleerd namelijk) binnen krijgen van de dierenbescherming waar al erkende mensen mee bezig zijn geweest hun gedrag te verbeteren. En wederom, tenzij de dieren echt verkl**t zijn, krijgen we 9 van de 10 goed met de manier waarop wij werken. De extreme gevallen zijn vaak de honden die bij broodfokkers vandaan komen en met zijn tig op een zolderkamertje in het donker zaten en waar af en toe een beperkte hoeveelheid eten (als ze geluk hadden) naar binnen werd gesmeten en moesten vechten om een korstje brood.

Alle dieren die we hebben, ondertussen een beetje uit de hand gelopen hobby :o, komen uit het asiel die afgedankt waren
omdat ze aggressief waren, inderdaad waren.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:23

Tiffany; wederom ben ik het weer eens :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:27

De honden die wij hebben komen allemaal uit Turkije van de straat. Die hebben ook moeten vechten om te overleven, dus we hebben ook echt niet allemaal poeslieve makkelijke schatjes die helemaal geen problemen hebben ofzo. Maar ook bij deze hebben wij nooit hardhandig op hoeven te treden. We hebben er ook geen cursus mee gedaan, maar luisteren doen ze. En ze weten ook echt wel dat wij boven ze staan. We kunnen ze ook gewoon allemaal tegelijkertijd voeren, er zal geen hond uit een andere bak eten, pas als de ander wegloopt gaan ze kijken of er nog wat te halen valt. Dus ook probleem honden kunnen zonder hardhandig op te treden weer goed opgevoed worden.
Ja ik werk op de koekjesmethode, maar dit is puur om ze de basis aan te leren, uiteindelijk moet een enkel woord genoeg zijn en dan worden er dus eigenlijk heeeel af en toe misschien nog wat gegeven, maar over het algemeen is dan het woord braaf de beloning.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:34

honden uit tukije hebben heilig ontzag voor het wezen mens, zijn er zelfs wat bangig voor......... want daar gaan ze niet zo liefdevol met dieren om hoor :) Die honden weten heel, heel goed hoe de mens tikt. Dus jullie zullen weinig tot geen rangorde problemen hebben, misschien een enkele angstbijter....... maar geen rangorde problemen :) :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:44

precies Kiwiko, dat zelfde geldt voor de honden uit egypte, argentinië....moet ik nog doorgaan?

Die hebben wij ook gehad uit het buitenland, die zijn een stuk makkelijker vind ik.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:19

Nou ze zijn echt niet allemaal bang hoor, geloof me. De angstige hebben we er ook tussen zitten idd. Maar we hebben ook een paar hele stoere dames. En ik weet heel goed hoe ze in Turkije met honden omgaan. Ik doe dit al een paar jaar.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:43

De meeste die van de straat af komen zijn errrug lief juist en makkelijk te plaatsen als er voldoende mensen zich aanbieden

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:52

rockwitch schreef:
Tiffany ik zeg toch niet dat jou hond aggresief is, ken heel jou hond niet. Ik zeg alleen dat honden die met meer agressie, en wederom bedoel ik hier niet mee slaan en schoppen ofzo is opgevoed zal dit ook eerder zelf als gedrag laten zien. En heus niet bij elke hond, maar over het algemeen.

De rottweiler heeft echt wel eens een paar tikken gehad omdat deze hond na 7 maanden bij ons kwam en totaal geen opvoeding heeft gehad. Heeft mij ook regelmatig gebeten in het begin, dat heeft hij echt wel geweten hoor. Ook met deze niet stabiele hond wordt pakwerk gedaan zodat hij zijn ei kwijt kan. Hij is nu 11 maanden en enorm vooruit gegaan. Hij heeft respect voor mij zodat ik weer respect voor hem kan krijgen en niet andersom. Ook weet hij nu waar hij aan toe is en houd zich keurig aan de regels die ik op heb gesteld. En die is niet zachtjes aangepakt. Laat mij dan maar een dierenmishandelaar zijn maar ik heb nu een heerlijke vrolijke sociale hond die graag voor je wil werken ...

De andere mechelse herder is nu 12 maanden oud en in het begin koekjes training mee gedaan :+ Op het laatste zag ze mij als wandelende koektrommel en geen greintje respect. Zo ook viel ze fietsers en brommers aan waarop ik het advies kreeg met koekjes terughouden.. nou dan weet je het al. Op het laatste een slipketting omgedaan en enorm op haar flikker gegeven.. en tja het heeft geholpen want dit doet ze niet meer. Daardoor kan ik nu me hond normaal los laten als ik dat wil.

Nu heb ik een pup van 5 maanden die enorm dominant is , ook niet te corrigeren, vind alles "leuk" en ziet alles als een "spelletje" ik durf te wedden als die zonder corigeren op wordt gevoed of met koekjes training bij een ander ze volgend jaar onherplaatsbaar in het asiel zit.

Alle 3 deze honden komen uit goede werklijnen. Zodra je er mee gaat lopen poedersuiker gaat het fout. Een hond wil duidelijkheid hebben. Ik leer geen "hondentaal" want ik ben geen hond. En mijn honden zien heel goed het verschil tussen een mens en een hond hoor. Dat kan je duidelijk merken, kinderen kunnen aan hun oren trekken alles doen, maar laat er nou geen dominate hond bijkomen.. Mijn honden horen te luisteren en zo worden ze ook opgevoed. We kunnen uit boekjes alles leren diploma's hebben maar totaal niet weten hoe je er mee om moet gaan. Een hond moet je behandelen als hond, niet als kind, niet als wolf, niet al een kat maar als een hond. Elke hond en elk ras heeft een eigen karakter waarnaar je je opvoeding moet aanpassen. Wat ik al eerder zij voor de ene zal een clicker training, koekjes methode helpen ... helaas is dit niet altijd zo.

En ja schilder me dan maar af als mishandelaar, maar mijn honden hebben respect voor mij ik voor hun en de samenwerking loopt perfect, ze zijn vrolijk en worden ook gewoon beloond ;) Mijn honden hebben genoeg aan mijn vrolijke stem als beloning, en als ze het helemaal geweldig doen krijgen ze nog een koekje ook! :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:00

precies kiwoko en klomp, ook een hond gehad uit Turkije, helaas pasgeleden in moeten laten slapen. Was een geweldig beest en nooit problemen mee gehad... dus dat zegt ookt niet alles :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:02

mijn eerste rott heeft mij in de eerste week dat ik hem had 3 keer aangevallen, heb twee bezems op het dier gebroken....... was ik of afmaken verhaal. Ik heb er na die eerste week de meest leuke hond aan gehad die je je maar kon voorstellen......... OVERAL mee naar toe. ALTIJD!! ik reed toen 4 jonkies in Monster en ik ging om en om in de baan rijden of naar het strand....... en hij ging mee naar het strand, los....... liep naast het paard totdat ik zei dat hij vrij was.......

en dat heb ik hem niet eens geleerd, was gewoon normaal zegmaar

Die hond kwam uit een gezin, man kassenbouwer veel in het buitenland, vrouw huismus, en een pasgeboren baby........ als hij op de bank lag, kon zij de woonkamer niet inkomen..... want dat was ZIJN domein...... hij had alleen maar de binnenplaats gezien, want zij durfde hem niet uit te laten...... Needless to say, een onhoudbare situatie.

Ik heb het echt letterlijk moeten uitvechten met hem.......... en dan heeft zo een hond toch wel heel wat kracht, en is toch heel snel.......

ik zal zo een foto inscannen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:07

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:28

Voordat ik dit topic uit m'n Eigen berichten ga gooien (sommige mensen hier werken echt in op m'n laatste zenuw, zegmaar :)) ) nog een paar korte dingen;

- Het doel heiligt de middelen NIET.
- Dezelfde mensen die hier in dit topic uitspraken doen die duidelijk aangeven dat ze de ballen verstand van lichaams- en hondentaal hebben, roepen vervolgens dat hun hond o-zo-gelukkig is- maar een hond opgevoeld met geweld en angst zal altijd anders reageren dan een hond opgevoed met geduld.. mensen die de ballen verstand van lichaams- of hondentaal hebben zullen dat echter nooit zien.
- Een correctie is prima, maar sommige mensen hier lijken te denken dat een correctie per definitie (lichamelijk) geweld moet bevatten. Onzin. Een correctie kan geweldloos zijn, maar evengoed ontzettend duidelijk. Een voorbeeld daarvan is zindelijkheidstraining waarbij het dier steeds weer op de 'goede' plek wordt gezet en daar wordt beloond wanneer hij z'n behoefte doet- geen geweld, maar wel een correctie want 'hier mag het wél'. Of denk aan het tijdelijk wegnemen van de aandacht voor het dier, slecht gedrag negeren..
- Als mens ben je beduidend intelligenter dan een hond. En als je dan zo verdomde slim bent, is het logischer dat jij hondentaal leert dan dat je verwacht dat je hond mensentaal leert. Immers, als je hond mensentaal zou begrijpen, zou je gewoon tegen hem kunnen zeggen 'joh, doe dat eens ff niet' en zou dat genoeg zijn. Of zeggen 'hee, daar is de WC voor, op de pot zitten en doortrekken na gebruik!' en je hond met stickertraining zindelijk kunnen maken.. Of zou je hem uren later nog op zijn flikker kunnen geven voor iets wat veel eerder gebeurde en hij zou het nog snappen... echter snapt een hond al dat niet. Die praten jouw taal niet.
Jij kan je wel verdiepen in hondentaal.. doe dat dan ook.. want dan zul je weten dat in het nekvel grijpen en tegen de grond aan drukken tot een hond piept, wel een erg bizarre 'straf' is... en wie honden- en lichaamstaal begrijpt heeft het stukken makkelijker met het opvoeden van zijn of haar hond.. want je zit direct al veel meer op één lijn en bent direct al heel duidelijk voor je hond, zonder dat daar bezems, barkrukken, schoenen, prikbanden, slipkettingen, harde nekvelgrepen of 300 andere harde methodes aan van pas hoeven te komen.
- Dezelfde persoon die zegt geen hondentaal te willen leren, zegt wel dat een hond vooral behoefte heeft aan duidelijkheid. Maar hoe geef je een hond nou méér duidelijkheid dan hem in zijn eigen taal te benaderen?
- Duidelijkheid is gewoon grenzen stellen. En grenzen stellen kan volledig geweldloos.
- Een puppy is een puppy en speelt wél. En natuurlijk worden tijdens het spelen de grenzen verkend.. maar opnieuw: grenzen stellen kan je als eigenaar heel goed doen zonder geweld te gebruiken.
- Een moederhond die haar pups in het nekvel grijpt en tegen de grond drukt tot ze piepen is gedragsgestoord. Het is abnormaal gedrag.
- Geweld word in roedels helemaal niet zoveel gebruikt. Althans: lichamelijk geweld. Lichaamstaal zelf doet toch meestal alles, weinig kans dat er vaak een echte beet uitgedeeld wordt in de roedel, zover komt het vaak niet.
- Natuurlijk spreekt buiten niet iedereen honds.. maar als jij je hond gewoon góed opvoed is dat geen probleem- en opvoeding moet vooral duidelijk zijn, daar zijn we het wel overeen- en duidelijk ben je, als je dezelfde taal spreekt als je hond.. maw, 'honds'.

Het is zo jammer dat mensen hier hun oogkleppen voorhouden en denken dat iets goed is 'omdat het werkt'. Er zijn zoveel methodes 'die werken' maar die óf erg risicovol zijn, óf negatieve bij-effecten hebben.. en zoveel harde methodes die best wel werken, maar die ook zoveel zachter hadden gekund en net zo goed hadden gewerkt! Waarom zou je hard zijn als zacht net zo goed werkt, en zacht eerlijker (en zelfs soms veel duidelijker..) is tegenover je dier?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:35

Thank you WildWings.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:43

WildWings schreef:
Voordat ik dit topic uit m'n Eigen berichten ga gooien (sommige mensen hier werken echt in op m'n laatste zenuw, zegmaar :)) ) nog een paar korte dingen;

- Het doel heiligt de middelen NIET.
- Dezelfde mensen die hier in dit topic uitspraken doen die duidelijk aangeven dat ze de ballen verstand van lichaams- en hondentaal hebben, roepen vervolgens dat hun hond o-zo-gelukkig is- maar een hond opgevoeld met geweld en angst zal altijd anders reageren dan een hond opgevoed met geduld.. mensen die de ballen verstand van lichaams- of hondentaal hebben zullen dat echter nooit zien.

Ik vind het altijd zo geweldig dat mensen met "dezelfde hippe train" manier altijd gelijk moeten hebben. Mijn honden reageren beter op vreemde situatie's dan honden die zijn getraint met een koekiee training.

- Een correctie is prima, maar sommige mensen hier lijken te denken dat een correctie per definitie (lichamelijk) geweld moet bevatten. Onzin. Een correctie kan geweldloos zijn, maar evengoed ontzettend duidelijk. Een voorbeeld daarvan is zindelijkheidstraining waarbij het dier steeds weer op de 'goede' plek wordt gezet en daar wordt beloond wanneer hij z'n behoefte doet- geen geweld, maar wel een correctie want 'hier mag het wél'. Of denk aan het tijdelijk wegnemen van de aandacht voor het dier, slecht gedrag negeren..

Als je een "verknipte" rottweiler in huis neemt van een maand of 10 (zo'n 45 kilo) piep je wel anders als dat in je arm hangt... gewoon negeren :+

- Als mens ben je beduidend intelligenter dan een hond. En als je dan zo verdomde slim bent, is het logischer dat jij hondentaal leert dan dat je verwacht dat je hond mensentaal leert. Immers, als je hond mensentaal zou begrijpen, zou je gewoon tegen hem kunnen zeggen 'joh, doe dat eens ff niet' en zou dat genoeg zijn. Of zeggen 'hee, daar is de WC voor, op de pot zitten en doortrekken na gebruik!' en je hond met stickertraining zindelijk kunnen maken.. Of zou je hem uren later nog op zijn flikker kunnen geven voor iets wat veel eerder gebeurde en hij zou het nog snappen... echter snapt een hond al dat niet. Die praten jouw taal niet.
Jij kan je wel verdiepen in hondentaal.. doe dat dan ook.. want dan zul je weten dat in het nekvel grijpen en tegen de grond aan drukken tot een hond piept, wel een erg bizarre 'straf' is... en wie honden- en lichaamstaal begrijpt heeft het stukken makkelijker met het opvoeden van zijn of haar hond.. want je zit direct al veel meer op één lijn en bent direct al heel duidelijk voor je hond, zonder dat daar bezems, barkrukken, schoenen, prikbanden, slipkettingen, harde nekvelgrepen of 300 andere harde methodes aan van pas hoeven te komen.

Als jij zo verdomde slim bent met je hondentaal, snap je ook dat een hond van nature niet zit, afgaat, aan de voet gaat, hindernisjes springt. En je noemt hier dingen waarvan ik je nog gelijk geef ook maar ik niet weet waar je het vandaan haalt :+

- Dezelfde persoon die zegt geen hondentaal te willen leren, zegt wel dat een hond vooral behoefte heeft aan duidelijkheid. Maar hoe geef je een hond nou méér duidelijkheid dan hem in zijn eigen taal te benaderen?

Corrigeren als hij wat fouts doet, belonen bij gewenst gedrag... best simpel.

- Duidelijkheid is gewoon grenzen stellen. En grenzen stellen kan volledig geweldloos.

- Een puppy is een puppy en speelt wél. En natuurlijk worden tijdens het spelen de grenzen verkend.. maar opnieuw: grenzen stellen kan je als eigenaar heel goed doen zonder geweld te gebruiken.

Een puppy speelt niet, een puppy leert jagen, bijten en doden op het o zo schattige knuffelbeertje wat wij voor hem kopen. Zodra jij je er mee bemoeid wordt het een dominantie spel. Mensen willen geloven dat de hond "speelt" omdat het zo schattig is }:0

- Een moederhond die haar pups in het nekvel grijpt en tegen de grond drukt tot ze piepen is gedragsgestoord. Het is abnormaal gedrag.

Ik weet niet hoeveel nesten jij al hebt gezien? Maar als de pups ouder worden en ze gaan moeders bijten heb ik bij alle nesten gezien dat pups gewoon een correctie krijgen. Een moederhond die over zich heen laat lopen en zich laat bijten kent de "taal" niet dat is pas gedrags gestoord.

- Geweld word in roedels helemaal niet zoveel gebruikt. Althans: lichamelijk geweld. Lichaamstaal zelf doet toch meestal alles, weinig kans dat er vaak een echte beet uitgedeeld wordt in de roedel, zover komt het vaak niet.

Welnee :+

- Natuurlijk spreekt buiten niet iedereen honds.. maar als jij je hond gewoon góed opvoed is dat geen probleem- en opvoeding moet vooral duidelijk zijn, daar zijn we het wel overeen- en duidelijk ben je, als je dezelfde taal spreekt als je hond.. maw, 'honds'.

Jij beweerd dat ik mijn honden niet goed opvoed, ooit het resultaat gezien? Nee dan kan je daar ook niet over oordelen.

Het is zo jammer dat mensen hier hun oogkleppen voorhouden en denken dat iets goed is 'omdat het werkt'. Er zijn zoveel methodes 'die werken' maar die óf erg risicovol zijn, óf negatieve bij-effecten hebben.. en zoveel harde methodes die best wel werken, maar die ook zoveel zachter hadden gekund en net zo goed hadden gewerkt! Waarom zou je hard zijn als zacht net zo goed werkt, en zacht eerlijker (en zelfs soms veel duidelijker..) is tegenover je dier?

Ik vind het jammer dat mensen tegenwoordig achter de menigte aanhuppellen. Koekietraining is niet goed, een hond blijft grenzen verleggen vooral bepaalde rassen (zoals een rottweiler) waardoor je uiteindelijk gezeik gaat krijgen. Elke keer dat gekut omdat iemand weer wat nieuws heeft uitgevonden. En ja ik vertrouw de mensen die al jarenlang honden hebben , met die beesten in de sport lopen meer dan mensen met een papiertje omdat ze 3 video's van wolfen hebben bekeken. Verstand van honden krijg je door ervaring.. en dat leer je niet uit een boekje. En verder kan me het niet schelen wat je er van vind hoe ik me honden opvoed. Ik weet alleen dat als je ooit een hond krijgt met echt karakter je wel anders piept :+ :evaw:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:48

Ik heb het vermoeden dat je mij bedoelt met mensen die een papiertje halen omdat ze 3 video's van wolven hebben bekeken.
Nou sorry maar ik ben ook al 4 jaar bezig, waarvan ik al zo'n 3 jaar op een hondenschool rondloop, zelf les geef. Zelf daar de probleemhonden krijg en zelf dat dus ook moet oplossen, met positief resultaat.
Ik heb al heel veel honden met karakter tegenover me gehad, ook eentje die tegen me stond te grommen en te blaffen en zodra ik hem aan wilde raken werd ie helemaal link. Nu kan hem bij wijze van spreken dubbelvouwen en hij staat alles toe. Zonder ooit maar 1 schreeuw, klap, schop of wat dan ook. Geen nekvellen gepakt, geen neuzen vastgepakt.
Maar goed jullie geloven mij schijnbaar toch niet, dus ik ga hier verder niet meer op in. Ik weet gelukkig dat mijn methode heel erg goed werkt en ik weet ook dat er mensen zij die altijd vast blijven hangen in het oude en niet willen geloven dat er andere, vriendelijkere methodes zijn die nog veel beter werken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:54

rockwitch schreef:
Ik heb het vermoeden dat je mij bedoelt met mensen die een papiertje halen omdat ze 3 video's van wolven hebben bekeken.
Nou sorry maar ik ben ook al 4 jaar bezig, waarvan ik al zo'n 3 jaar op een hondenschool rondloop, zelf les geef. Zelf daar de probleemhonden krijg en zelf dat dus ook moet oplossen, met positief resultaat.
Ik heb al heel veel honden met karakter tegenover me gehad, ook eentje die tegen me stond te grommen en te blaffen en zodra ik hem aan wilde raken werd ie helemaal link. Nu kan hem bij wijze van spreken dubbelvouwen en hij staat alles toe. Zonder ooit maar 1 schreeuw, klap, schop of wat dan ook. Geen nekvellen gepakt, geen neuzen vastgepakt.
Maar goed jullie geloven mij schijnbaar toch niet, dus ik ga hier verder niet meer op in. Ik weet gelukkig dat mijn methode heel erg goed werkt en ik weet ook dat er mensen zij die altijd vast blijven hangen in het oude en niet willen geloven dat er andere, vriendelijkere methodes zijn die nog veel beter werken.

:+ Jammer dat je jezelf meteen zo aangesproken voelt als jij weet dat je het goed doet. Ik vind het prima en ik zit in een ander "wereldje" als jij, wij krijgen de ellende van de koekietraining wat we kunnen oplossen, en nee die honden grommen en blaffen niet die amputeren. Ik heb er gewoon een bepaalde mening over en we kunnen blijven discuseren maar jij blijft je punten opnoemen en ik ook. Wat ik ook vind van die rare methodes is dat je je hond behoorlijk "hersendood" maakt(dan heb ik het over de hondjes die het wel pikken). Het blijven herhalen, achter een koekje aanhuppellen.. net robotjes, maar dat is wat ik al eerder zij MIJN mening. ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:27

ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie het opgelost zouden hebben met mijn rott

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:43

Citaat:
stelling 1

Citaat:
reactie:
Ik weet niet hoeveel nesten jij al hebt gezien? Maar als de pups ouder worden en ze gaan moeders bijten heb ik bij alle nesten gezien dat pups gewoon een correctie krijgen. Een moederhond die over zich heen laat lopen en zich laat bijten kent de "taal" niet dat is pas gedrags gestoord.

Ik ga niet nog even door deze discussie heen hoor, maar bovenstaande stelling is doodgewoon correct. Never nooit plukt een moederhond aan een nekvel of gooit een pup op de rug. Als je dat denkt dan heb je echt nog veel te leren. Of dat dan ook meer zegt over verdere reacties, daar zal ik me buiten houden.

En ja, ik heb al heel wat nesten honden gefokt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:29

Rosita schreef:
Citaat:
stelling 1

Citaat:
reactie:

Ik ga niet nog even door deze discussie heen hoor, maar bovenstaande stelling is doodgewoon correct. Never nooit plukt een moederhond aan een nekvel of gooit een pup op de rug. Als je dat denkt dan heb je echt nog veel te leren. Of dat dan ook meer zegt over verdere reacties, daar zal ik me buiten houden.

En ja, ik heb al heel wat nesten honden gefokt.

bij alle nesten heb ik het hier gezien, ga mezelf ook niet verder verdedigen :evaw: