Spaanse honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 02:21

Moderatoropmerking:
Bij deze het vriendelijke en dringende verzoek on topic te blijven en het een beetje gezellig te houden. Indien de ergenissen hoog oplopen, druk de pc even uit en lees het later nog eens. Raakt het nog steeds een gevoelige snaar? Druk dan op de tem-knop.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 03:14

dejavu schreef:
Jij daarentegen kiest er niet voor om een hond (met welke achtergrond ook, Nederlands/buitenlands) een tweede kans te geven. Dat is naar mijn idee prima, maar ga dan alsjeblieft niet de moraalridder uithangen en hier opkomen voor de asielhonden.

Ga verdorie eens niet zo vooroordelen!
Enig ideee wat ik allemaal heb gedaan voor mijn herplaatser?
4 uur heen en 4 uur terug met de trein. Meerdere behandelingen onder narcose, dan nog niet te spreken over hoe zijn vacht eruit zag! |(
Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat ik geen hart voor asielhonden heb! juist heel erg..

Snoevie

Re: Spaanse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 07:38

hey kom op mensen!
we houden toch allemaal van dieren,of ze nu uit een nederlands asiel komen,uit het buitenland of wat anders?

waarom moet de discussie dan zo gevoerd worden?
is toch nergens voor nodig!

iedereen die een hond een goed leven bied vind ik geweldig.
waar ie ook vandaan komt of wat voor hond het ook is.

nu weer gezellig ok ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:25

Snoevie schreef:
hey kom op mensen!
we houden toch allemaal van dieren,of ze nu uit een nederlands asiel komen,uit het buitenland of wat anders?

waarom moet de discussie dan zo gevoerd worden?
is toch nergens voor nodig!

iedereen die een hond een goed leven bied vind ik geweldig.
waar ie ook vandaan komt of wat voor hond het ook is.

nu weer gezellig ok ;)

amen :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:06

Inderdaad Snoevie, maar ik sta volkomen achter dejavu. Vind het ook redelijk onterecht dat sommige mensen de moraalridder spelen op een gebied waar ze geen kaas van hebben gegeten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:11

Ik heb ook een spaanse kruising(foto in profiel).
Zijn moeder is zwanger van een spaanse straathond naar NL gehaald en Cadíz is hier geboren in Nederland.
Qua karakter in huis heel mensgericht, buiten iets minder; er zit volgens mij toch iets van jachtbloed in(neus aan de grond,staart omhoog en gaaaaaan :D )
Hij wil naar andere honden toe nog wel eens domineren,net als tegen de kat als die op schoot ligt.
Verder de beste hond die je kunt hebben!

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:23

Ik heb zelf een hond uit Griekenland, maar twee vriendinnen van mij hebben wel Spanjaarden.
De een heeft een prachtige Galgo Espanjol, en de ander een kruising Podenco.
Het zijn alletwee geweldig lieve honden, zo dankbaar naar mensen toe... ik ben er echt helemaal verliefd op.
Die ene vriendin doet ook vrijwilligerswerk bij oa Ace. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk zelf ook naar Spanje om vrijwilligerswerk bij Ace te doen. Ik kan er namelijk geen hond bij hebben, maar wil die arme beestjes daar wel helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:16

Ik had 2 mestizo,s.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:20

Hier ook iemand met een spaanse chicka ;-)
inmiddels zo'n 4 jaar bij ons vanuit spanje gehaadl.
Heel lief en vooral druk dametje.
In het begin hebben we veel afgezien maar met doorzettingsvermogen is het allemaal goed gekomen.
Zou ze voor geen goud meer kwijt willen :-)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:37

Knappe hond, Wildgirl. :)

Timokyana, hoezo moest je in het begin veel afzien? :)

Hier heb ik er een lopen met verlatingsangst, dat heeft ook lang geduurd eer dat dat eruit was. Erg lastig.
Ik hoor wel vaker dat je in het begin het een en ander te stellen hebt met buitenlandertjes, maar als het eenmaal achter de rug is, zijn ze geweldig leuk.

Als ik naar mijn honden kijken, dan zie ik altijd dat ze zo goed hun best voor me doen, met luisteren, en lief-doen.

Herkennen jullie dat?

Edit - Goed bezig, Sammy :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:49

Ik heb ook reen rashond. Wel een herplaatser, dat wel, en met een beetje geluk komt er een herplaatser bij..... weer een rashond. Met stamboom en alle papieren, de hele rataplan.

Mag ik er dan geen mening over hebben?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:28

Ik ben nog nooit een geredde hond tegengekomen die niet dankbaar was voor zijn redding....en aangezien de spaanse honden bijna geen aandacht krijgen van hun heer&meester....zijn ze des te dankbaarder tegenover ons "noordelijken" omdat wij ze des te meer aandacht geven....

t Klinkt misschien vreemd voor jullie...maar de meeste honden hier zijn verbaasd van de aandacht die je ze geeft...Ze zijn dat gewoon niet gewend...hangen dagen, weken , jaren vast aan een ketting, krijgen een bak eten voor een week en zijn de ganse tijd alleen...ze kennen niet anders...

En dan plots komt er iemand die om ze geeft, hun aandacht, strelingen en voedert, die tegen hen spreekt en zich met hen bezig houdt.
Voor die honden gaat er een volledig nieuwe wereld open...

Elke hond verdient een kans en zij die vinden dat Nederlanders maar eerst Nederlandse asielhonden moet adopteren zijn eigenlijk vrij racistisch aangelegd, niet ?

Beeld je nu eens in...zovele nederlanders emigreren ook naar spanje....Stel je voor dat ze hier komen te overlijden en hun honden in t asiel komen...Nou das dus een spaans asiel maar met nederlandse honden...ocharme...ze mogen niet terug naar Nederland voor een goed leven ...Omwille van jullie stelling (Honden uit Nederlandse asielen eerst !)
Flauw, erg,...

Bedenk dan even dat die Nederlandse honden in t asiel...hoe erg ook, al eeen veel beter leven achter de rug hebben dan de spaanse honden.

Bovendien zouden die met "die stelling" beter eens wat ondernemen tegen de Nederlandse broodfokkers.... t is gemakkelijk te zeggen dat de spanjaarden moeten veranderen...maar zelf zijn jullie niet in staat om paal en perk te stellen aan jullie eigen nEDERLANDSE broodfokkers.... pffffffff

Ben ik kwaad ? Nee, ik heb vooral pijn voor al het leed dat ik hier zie en waarvoor ik niet genoeg kan doen.... :o

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:52

Wow, heel goed verwoord.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:10

Wij hebben zelf een Grieks hondje, maar wel spaanse honden opgevangen!
Onze ervaring is wel dat de hondjes vaak heel aanhankelijk zijn, degenen die bij ons geplaatst zijn vroegen vaak erg veel aandacht alhoewel je bij de pubers nog wel eens streng moet op treden! :j
Wij doen het voor deze stichting: http://www.sosstrays.be als je bij happy end kijkt en zoekt op Skyla zie je onze hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:21

Ik vind dat niet racistisch, Chikiboy.

Er zitten hier al veel honden in asielen, honden die wachten op een baasje en een eigen plek, en dan moet je honden uit het buitenland halen?
Je kunt beter stichtingen ondersteunen die die honden herplaatsen in eigen land, die ervoor zorgen dat die honden medische zorg krijgen (wat vaak schrijnend hard nodig is!) Ze hierheen halen lost het probleem dáár niet op.......

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:29

Yamcha schreef:
Ik heb ook reen rashond. Wel een herplaatser, dat wel, en met een beetje geluk komt er een herplaatser bij..... weer een rashond. Met stamboom en alle papieren, de hele rataplan.

Mag ik er dan geen mening over hebben?

Tuurlijk wel. :) Iedereen mag een mening hebben en die hier verkondigen en meediscussiëren. :)

Sommige mensen (niet alleen op Bokt) hebben een sterke mening hierover en komen op voor de honden in een asiel. Dat is allemaal prima, maar niet wanneer er met een afkeurend vingertje wordt gewezen naar mensen met een buitenlandse hond omdat hier de asiels zo vol zitten, terwijl ze er in feite zelf net zo weinig aan doen als 'wij' omdat ze een rashond aanschaffen.

Chikiboy - Goed geschreven. De broodfokkers hier in Nederland, daar heb ik ook moeite mee. :) Soms kun je niet de hele wereld redden, Cb. Dat doet ontzettend zeer, als je bijvoorbeeld over de snelweg rijdt in het buitenland en je ziet ineens een broodmager hondje naast de vangrail lopen. Tong op zijn voeten, lelijke vacht, treurige blik en duidelijk op zoek naar iets. Eten, een baasje? Dat is bikkelhard, en als je 's avonds in bed ligt, zie je 'm nog lopen. :(

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:31

ik heb een galgo uit spanje
en als er nog een hond komt, dan zeker weten weer 1 uit spanje
waarom geen hond uit nederlands asiel?
omdat ze het hier goed hebben (heb 3 jaar lang gewerkt in een dierenasiel
en in spanje hebben de *asiel* honden met name de windhonden het niet goed
sommige stichtings hebben daar ruim 400 windhonden zitten
ik ben echt gevallen voor de galgo
mijn vorige windhond ( whippet x greyhound) die heb ik wel uit het asiel hier in nederland gehaald zei is bij mij 16 jaar geworden en ze was 3 toen ik voor haar koos

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:34

Yamcha schreef:

Er zitten hier al veel honden in asielen, honden die wachten op een baasje en een eigen plek, en dan moet je honden uit het buitenland halen?
Je kunt beter stichtingen ondersteunen die die honden herplaatsen in eigen land, die ervoor zorgen dat die honden medische zorg krijgen (wat vaak schrijnend hard nodig is!) Ze hierheen halen lost het probleem dáár niet op.......

Niet alle honden die gevonden worden, gaan naar Nederland. Veel worden er al geplaatst in Spanje en daarbij is er al een compleet sterilisatieprocedure op touw gezet in landen als Spanje, Griekenland, Oostblok, noem ze maar op.

Als persoon A een hond wil, en die kiest voor een bruine Labradorpup, houd je 'm dan ook voor ogen dat hier de asiels vol zitten met leuke honden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:44

Inderdaad Yamcha, zoals dejavu zegt. Jij wilt als volgende hond wederom een Duitse Herder (herplaatser), maar als er op dat moment alleen Jack Russells in het asiel zitten, dan wacht jij ook tot voor jou de juiste hond er wél is.

Daarom vind ik het jammer dat juist de mensen die zo selectief zijn, zo'n sterke mening hebben over het wel of niet uit het buitenland halen van honden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:02

Quellian schreef:
Daarom vind ik het jammer dat juist de mensen die zo selectief zijn, zo'n sterke mening hebben over het wel of niet uit het buitenland halen van honden.

Inderdaad :) (En dit bedoel ik niet richting Yamcha, vandaar dat ik alleen de laatste helft quote)
Wij mogen niet selectief zijn, bij het specifiek uitkiezen van een hond uit het buitenland, maar anderen mogen wel specifiek gaan voor een bepaalde kleur/hoogte/stamboom.
Trouwens, veel honden hier zijn niet eens specifiek uitgezocht, maar daar werd tegenaan gelopen, of over gestruikeld op vakantie. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:15

Ik ben wel gaan kijken in 2 nederlandse asiels voor een hond maar kwam alleen maar probleem honden tegen.
Mijn hond moest alleen kunnen zijn,tegen katten kunnen en geen bijtgedrag vertonen naar bijv kleine kinderen.
In de asiels kon ik zo'n hond niet vinden; altijd was er wel iets.
Ik heb nog een duitse herder op proef gehad; schat van een hond en heel mooi maar ze vloog wel de katten aan met de bedoeling ze op te eten.
Cadiz heeft wat dat betreft alle punten mee.
Misschien egoïstisch maar ik heb geen tijd om een probleemhond te gaan omscholen; ik wou een leuke,lieve hond.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:19

Wildgirl schreef:
Ik ben wel gaan kijken in 2 nederlandse asiels voor een hond maar kwam alleen maar probleem honden tegen.
Mijn hond moest alleen kunnen zijn,tegen katten kunnen en geen bijtgedrag vertonen naar bijv kleine kinderen.
In de asiels kon ik zo'n hond niet vinden; altijd was er wel iets.
Ik heb nog een duitse herder op proef gehad; schat van een hond en heel mooi maar ze vloog wel de katten aan met de bedoeling ze op te eten.
Cadiz heeft wat dat betreft alle punten mee.
Misschien egoïstisch maar ik heb geen tijd om een probleemhond te gaan omscholen; ik wou een leuke,lieve hond.

Niks egoïstisch aan, hoor! :)
Jij wilde een leuke lieverd en die heb je gevonden! Fijn toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:56

dejavu schreef:
Yamcha schreef:

Niet alle honden die gevonden worden, gaan naar Nederland. Veel worden er al geplaatst in Spanje en daarbij is er al een compleet sterilisatieprocedure op touw gezet in landen als Spanje, Griekenland, Oostblok, noem ze maar op.

Als persoon A een hond wil, en die kiest voor een bruine Labradorpup, houd je 'm dan ook voor ogen dat hier de asiels vol zitten met leuke honden?

Oh, maar dat is super dan, als die honden op die manier geholpen kunnen worden, is dat geweldig, toch?
Op je vraag over de pup: niet als ie de pup al heeft..... sta er namelijk ook niet achter dat mensen hun hond wegdoen, tenzij er een gegronde reden voor is, natuurlijk :)

Maar als iemand overweegt een hond aan te schaffen, zal ik zeker de mogelijkheid van een herplaatser aangeven, ja :)

Quellian schreef:
Inderdaad Yamcha, zoals dejavu zegt. Jij wilt als volgende hond wederom een Duitse Herder (herplaatser), maar als er op dat moment alleen Jack Russells in het asiel zitten, dan wacht jij ook tot voor jou de juiste hond er wél is.

Ik heb al een hond op het oog ;) die er dus bij komt, die stond op een herplaatsingsite. Ik ben daar heel bewust gaan kijken, omdat ik geen pup wil, geen moeite heb met wat lastiger honden, en omdat ik een hond een nieuw leven wil geven. Ik kies dus wel bewust voor een herplaatser, maar niet voor een asielhond, ik heb met het asiel niets dan gezeik meegemaakt.
Ik ben idd selectief, ik hou van Duitse Herder en ik wil graag weten wat er in/achter zit. Daar kom je zonder stamboom niet achter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:56

Chikiboy schreef:
Elke hond verdient een kans en zij die vinden dat Nederlanders maar eerst Nederlandse asielhonden moet adopteren zijn eigenlijk vrij racistisch aangelegd, niet ?

nou zeg!
waarom dat?

net zo racistisch andersom dan!
mag je dan geen nederlandse asielhond adopteren omdat ze het in spanje veel slechter hebben?

wat een aparte opmerking.
eerst zeg je iedere hond verdient een kans,maar daarna vind je iemand die voorkeur heeft voor een nederlandse asielhond racistisch?
waarom is het andersom dan niet racistisch......

ieder zn voorkeur toch?
ik geef wel toe dat als ik een hond zoek ik wel eerst in nederland ga zoeken.
maar wie weet wat op mijn pad komt!
je weet het nooit,wie weet komt er wel ooit een buitenlands hondje.