Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dejavu schreef:Jij daarentegen kiest er niet voor om een hond (met welke achtergrond ook, Nederlands/buitenlands) een tweede kans te geven. Dat is naar mijn idee prima, maar ga dan alsjeblieft niet de moraalridder uithangen en hier opkomen voor de asielhonden.
Snoevie schreef:hey kom op mensen!
we houden toch allemaal van dieren,of ze nu uit een nederlands asiel komen,uit het buitenland of wat anders?
waarom moet de discussie dan zo gevoerd worden?
is toch nergens voor nodig!
iedereen die een hond een goed leven bied vind ik geweldig.
waar ie ook vandaan komt of wat voor hond het ook is.
nu weer gezellig ok
Yamcha schreef:Ik heb ook reen rashond. Wel een herplaatser, dat wel, en met een beetje geluk komt er een herplaatser bij..... weer een rashond. Met stamboom en alle papieren, de hele rataplan.
Mag ik er dan geen mening over hebben?
Yamcha schreef:Ik vind dat niet racistisch, Chikiboy.
Er zitten hier al veel honden in asielen, honden die wachten op een baasje en een eigen plek, en dan moet je honden uit het buitenland halen?
Je kunt beter stichtingen ondersteunen die die honden herplaatsen in eigen land, die ervoor zorgen dat die honden medische zorg krijgen (wat vaak schrijnend hard nodig is!) Ze hierheen halen lost het probleem dáár niet op.......
Quellian schreef:Daarom vind ik het jammer dat juist de mensen die zo selectief zijn, zo'n sterke mening hebben over het wel of niet uit het buitenland halen van honden.
Wildgirl schreef:Ik ben wel gaan kijken in 2 nederlandse asiels voor een hond maar kwam alleen maar probleem honden tegen.
Mijn hond moest alleen kunnen zijn,tegen katten kunnen en geen bijtgedrag vertonen naar bijv kleine kinderen.
In de asiels kon ik zo'n hond niet vinden; altijd was er wel iets.
Ik heb nog een duitse herder op proef gehad; schat van een hond en heel mooi maar ze vloog wel de katten aan met de bedoeling ze op te eten.
Cadiz heeft wat dat betreft alle punten mee.
Misschien egoïstisch maar ik heb geen tijd om een probleemhond te gaan omscholen; ik wou een leuke,lieve hond.
dejavu schreef:Yamcha schreef:Ik vind dat niet racistisch, Chikiboy.
Er zitten hier al veel honden in asielen, honden die wachten op een baasje en een eigen plek, en dan moet je honden uit het buitenland halen?
Je kunt beter stichtingen ondersteunen die die honden herplaatsen in eigen land, die ervoor zorgen dat die honden medische zorg krijgen (wat vaak schrijnend hard nodig is!) Ze hierheen halen lost het probleem dáár niet op.......
Niet alle honden die gevonden worden, gaan naar Nederland. Veel worden er al geplaatst in Spanje en daarbij is er al een compleet sterilisatieprocedure op touw gezet in landen als Spanje, Griekenland, Oostblok, noem ze maar op.
Als persoon A een hond wil, en die kiest voor een bruine Labradorpup, houd je 'm dan ook voor ogen dat hier de asiels vol zitten met leuke honden?
Quellian schreef:Inderdaad Yamcha, zoals dejavu zegt. Jij wilt als volgende hond wederom een Duitse Herder (herplaatser), maar als er op dat moment alleen Jack Russells in het asiel zitten, dan wacht jij ook tot voor jou de juiste hond er wél is.
Daarom vind ik het jammer dat juist de mensen die zo selectief zijn, zo'n sterke mening hebben over het wel of niet uit het buitenland halen van honden.
Chikiboy schreef:Elke hond verdient een kans en zij die vinden dat Nederlanders maar eerst Nederlandse asielhonden moet adopteren zijn eigenlijk vrij racistisch aangelegd, niet ?