Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pashon schreef:Quellian schreef:Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?
klopt, mijn ouders passen ook op en hebben dus ook eerst hun EHBO moeten doen (ondanks dat mijn moeder in het ziekenhuis werkt moest het nog) kan niet zeggen dat ik het altijd eens ben met mijn moeder en haar manier van opvoeden. als onze dochter ergens aanzit wat niet mag en ze luisterd niet naar het zinnetje "blijf daar af" of "mag niet"krijgt ze zonder pardon een tik over de vingers waarbij ik uit mijn slof schiet. tja zegt mijn moeder jij bent er toch ook groot van geworden. ergens heeft ze ook wel gelijk, liever een tik over de vingers dan een ritje naar de eerste hulp omdat ze ergens tussen heeft gezeten of een kop hete thee over der heen krijgt.
Quellian schreef:Net als dat je moeder je vroeger ergens voor waarschuwde en je het zelf belachelijk vond. Later besef je dat je moeder je echt niet heeft gewaarschuwd om je te pesten.
Marjo_x schreef:Ik kan me daar ook zo aan ergeren!
Opent iemand een topic omdat haar poes/hond etc. Misschien draagt en dan komen alle moraalridders van Bokt even vertellen dat diegene haar beesten moet laten sterraliseren en/of castreren.
Vergelijking met de mens vind ik nog best te doen. Als iemand verteld aan jouw dat diegene zwanger is zal jij toch ook niet zeggen "er zijn al zoveel kinderen in die wereld die honger lijden, adopteer er daar toch een van"
Ik snap de mening van iedereen heus wel. Vind het alleen onzin om in elk topic wéér hetzelfde commentaar erin te gooien terwijl daar niet omgevraagd word!
Tiffany schreef:Juist en zo blijft dat cirkeltje doorgaan.. en inderdaad dat soort mensen zouden ze hun dieren af moeten pakken.
Maar soms lees ik hier ook berichten van mensen die een hele leuke kruizing fokken en dan krijg je dit soort reacties.
Maar ook van mensen die rashonden fokken terwijl dat wordt aangemoedigd. Denk aan chihauas, franse bullen met een veel te korte neus , en ga zo maar door. Oja en Duitse Herders die met hun achterkant over de grond slepen, OMDAT HET MOOI IS?! ik zal wel weer veel mensen tegen de benen aanschoppen maar zo is het wel..
Marjo_x schreef:Ja, dat is natuurlijk ook zo! Maar ik vind dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen beesten.
Als ik een nestje puppy's zou fokken en zorg dat ze allemaal ergens terecht komen heb ik in mijn ogen aan mijn verantwoordelijkheid voldaan. Dat de asiels dan volzitten met beesten van anderen is niet mijn verantwoordelijkheid. Tuurlijk vind ik het heel sneu en hoop ik dat ze allemaal een beter leven krijgen maar daar kan ik niet voor zorgen.
Maargoed, hier gaat het topic ook eigenlijk niet over heaHet gaat erom dat dit altijd weer in jonge beesten topics gezegd moet worden, en dat vind ik gewoon belachelijk!
Quellian schreef:Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?
Tiffany schreef:Juist en zo blijft dat cirkeltje doorgaan.. en inderdaad dat soort mensen zouden ze hun dieren af moeten pakken.
Maar soms lees ik hier ook berichten van mensen die een hele leuke kruizing fokken en dan krijg je dit soort reacties.
Maar ook van mensen die rashonden fokken terwijl dat wordt aangemoedigd. Denk aan chihauas, franse bullen met een veel te korte neus , en ga zo maar door. Oja en Duitse Herders die met hun achterkant over de grond slepen, OMDAT HET MOOI IS?! ik zal wel weer veel mensen tegen de benen aanschoppen maar zo is het wel..
Petite schreef:Citaat:Ik vind het jammer dat er weer 8 nieuwe hondjes op de wereld zijn gezet, waar eigenlijk geen plaats voor is. Ik hoop dat de hond ik kwestie nu wordt gesteriliseerd.
Wat vinden jullie van dat soort uitspraken en valt er wat tegen te doen?
pandabeertje schreef:Quellian schreef:Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?
Niet echt on-topic, maar wat is dit voor iets??????
Mijn ouders en schoonmoeder gaan straks ook oppassen als de kleine er is en ik weer gedeeltelijk ga werken, maar ga ze toch echt geen EHBO cursus laten doen. Ik denk dat ik van hun nog wat kan leren.
Zit nu met mijn neus in de boeken en bladen want heb echt nog geen verstand van baby's en opvoeden.
Ik ben benieuwd naar dit bovenstaande stukje tekst.
Alexx schreef:ik heb het topic niet gelezen maar ik ben het er zeer zeker niet met je eens, TS
Ons haflingerhengstje stond met 9 andere haflingerhengstjes(1 jaar allemaal) en 8 er van zijn de slacht in gegaan omdat er geen plek voor te vinden was. En deze waren niet gefokt om geslacht te worden...
Ook zijn er genoeg mensen die een zielig konijn alleen in een veel te klein hokje proppen. Konijnen te over, waarom nog fokken? Zodat er nog meer zo'n rotleventje kunnen krijgen?
Mensen vallen voor jonge konijntjes, maar een paar weken later zijn ze net zo groot als die gene die ook in het asiel zitten te wachten...