'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:46

Rytir; onnadenkend en onverantwoordelijk absoluut, maar dit geldt voor zowel de koper als de verkoper.

Fleurtje; mensen doen gekke dingen met dieren hoor! Kiddy is me echt aan m'n hart gegaan... hij is 4 weken geleden overleden, maar als ik eraan denk voel ik nog steeds de tranen prikken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:49

Pashon schreef:
Quellian schreef:
Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?

klopt, mijn ouders passen ook op en hebben dus ook eerst hun EHBO moeten doen (ondanks dat mijn moeder in het ziekenhuis werkt moest het nog) kan niet zeggen dat ik het altijd eens ben met mijn moeder en haar manier van opvoeden. als onze dochter ergens aanzit wat niet mag en ze luisterd niet naar het zinnetje "blijf daar af" of "mag niet"krijgt ze zonder pardon een tik over de vingers waarbij ik uit mijn slof schiet. tja zegt mijn moeder jij bent er toch ook groot van geworden. ergens heeft ze ook wel gelijk, liever een tik over de vingers dan een ritje naar de eerste hulp omdat ze ergens tussen heeft gezeten of een kop hete thee over der heen krijgt.

Hahahaha ik kan het me zó voorstellen!

Net als dat je moeder je vroeger ergens voor waarschuwde en je het zelf belachelijk vond. Later besef je dat je moeder je echt niet heeft gewaarschuwd om je te pesten.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:55

*Meldt zich zonder kinderen met (opvang)dieren*

Hebben dus ook bewust geen kinderen maar daar tegenover staat dat we veel opvangdieren hebben.
Bijna allemaal afdankertjes op de hond en 1 paard na.
Wat we opvangen?
10 katten, 1 paard, 5 kippen en een eend.

@Fleurtje100, ik zit je verhaal met kromme tenen te lezen. Mijn god, wat heb je toch onverantwoorde mensen rondlopen :(

Mensen zouden er idd ook goed aan doen zich wat in te houden (om niet te zeggen te ont-houden :D )

Dieren zijn er ook veel te veel en een groot deel zal nooit een eigen mandje hebben en een liefhebbende eigenaar.
Tegenwoordig draait alles om geld en helaas denken mensen vaak dat ze klauwen met geld kunnen vragen voor hond, kat, paard.
Er is zoveel kortzichtigheid bij mensen, ze denken meestal niet verder na dan hun neus lang is en uiteindelijk trekken de dieren weer eens aan het kortste eind.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:01

Ik kan me daar ook zo aan ergeren!
Opent iemand een topic omdat haar poes/hond etc. Misschien draagt en dan komen alle moraalridders van Bokt even vertellen dat diegene haar beesten moet laten sterraliseren en/of castreren.

Vergelijking met de mens vind ik nog best te doen. Als iemand verteld aan jouw dat diegene zwanger is zal jij toch ook niet zeggen "er zijn al zoveel kinderen in die wereld die honger lijden, adopteer er daar toch een van"

Ik snap de mening van iedereen heus wel. Vind het alleen onzin om in elk topic wéér hetzelfde commentaar erin te gooien terwijl daar niet omgevraagd word!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:04

Quellian schreef:
Net als dat je moeder je vroeger ergens voor waarschuwde en je het zelf belachelijk vond. Later besef je dat je moeder je echt niet heeft gewaarschuwd om je te pesten.

ik hoor mijn moeder nog zo zeggen van "laat dat nou eens" en "blijf daar nou toch eens af" toen had ik echt zoiets van mens zeur toch niet zo en als ik nu kijk hoevaak ik het zelf al gezegt heb :=

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:05

Idd Marjo_x: Bij mensen kan je het niet maken.....maar als het om beesten heeft iedereen wel z'n woordje klaar.... :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:08

Marjo_x schreef:
Ik kan me daar ook zo aan ergeren!
Opent iemand een topic omdat haar poes/hond etc. Misschien draagt en dan komen alle moraalridders van Bokt even vertellen dat diegene haar beesten moet laten sterraliseren en/of castreren.

Vergelijking met de mens vind ik nog best te doen. Als iemand verteld aan jouw dat diegene zwanger is zal jij toch ook niet zeggen "er zijn al zoveel kinderen in die wereld die honger lijden, adopteer er daar toch een van"
Ik snap de mening van iedereen heus wel. Vind het alleen onzin om in elk topic wéér hetzelfde commentaar erin te gooien terwijl daar niet omgevraagd word!

*Gniffel*

Maar het verschil is dat een mensenbaby vaak alleen komt (of het is een meerling, kan ook, maar is niet structureel) en een kindje wordt meestal wel gehouden door de ouders. Ik ken mensen die een oeps-nestje hebben gekregen en de kittens zelf hebben gehouden (bv mijn oudste zus, 12 jaar geleden), maar ik denk dat de meeste mensen niet van plan zijn om het hele nest te houden, zeker niet als er 6 kittens uit komen (en poeslief 3x per jaar jongt). Denk dat daar vooral het verschil in zit :)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:12

Tiffany schreef:
Juist en zo blijft dat cirkeltje doorgaan.. en inderdaad dat soort mensen zouden ze hun dieren af moeten pakken.

Maar soms lees ik hier ook berichten van mensen die een hele leuke kruizing fokken en dan krijg je dit soort reacties.

Maar ook van mensen die rashonden fokken terwijl dat wordt aangemoedigd. Denk aan chihauas, franse bullen met een veel te korte neus , en ga zo maar door. Oja en Duitse Herders die met hun achterkant over de grond slepen, OMDAT HET MOOI IS?! ik zal wel weer veel mensen tegen de benen aanschoppen maar zo is het wel..

Hangt er wel van af met wat voor rashonden je fokt. Mijn Duitse Herder heeft geenszins een achterkant die over de grond sleept, komt uit zeer goede bloedlijnen van zeer betrouwbare, anatomisch correcte (werk)honden die al generaties lang zonder rare erfelijkheden als HD gefokt worden. Ontzettend zachtaardig dier, volledig betrouwbaar en 100% gezond. Ik heb haar van vrienden die zowel new-forest ponies als kleinschalig Duitse Herders fokken (heel af en toe een nestje), maar die net als ik op het standpunt staan dat het weinig zin heeft om dieren zomaar te vermeerderen. Als bij hen een dier anatomisch niet 100% is of een rotkarakter heeft, wordt er niet mee gefokt. En als een dier nakomelingen van wisselende kwaliteit geeft, wordt er ook niet meer mee gefokt. En dan wordt er een fijne baas voor zo'n dier gezocht.

En tuurlijk, er zijn ontzettend leuke kruisingen, waar helemaal niets mis mee is en die ik ook graag zou willen hebben. Maar ik zou nooit twee honden of katten of paarden of wat voor dieren dan ook op elkaar zetten om te kijken of er iets leuks uit komt of omdat ik zo graag een keer een nestje wil. Omdat er geen 'markt' voor deze dieren is, omdat je bewust keuzes moet maken wat voor karakters je wilt doorgeven aan de kinderen, omdat je dieren fokt voor een doel (en dat kan bij bedreigde diersoorten natuurlijk uitstekend vermeerdering zijn, maar dat gaat niet op voor katten en honden) en omdat er al zoveel leuke dieren zijn die op een baasje wachten.

Ik veroordeel hiermee overigens niemand die wel een keer een papierloos nestje fokt, omdat ze bijvoorbeeld zo gehecht zijn aan het moederdier dat ze erg graag een nakomeling van hebben o.i.d. Maar mijn keuze zal het niet zijn, en ik vind wel dat als mensen iets fokken ze wel de consequenties ervan moeten accepteren. Dat betekent dat je voor alle dieren een goed huis moet zoeken.

En steralisatie/ castratie: dat moet iedereen zelf beslissen. Maar ik vind wel dat je als je een kat hebt die veel buiten rondloopt, je 100% zeker weet dat hij aan het dekken gaat en als je een poes hebt, je binnen de kortste keren een nestje krijgt van een onbekende vader. En ik vind dat je dan als eigenaar de verantwoordelijkheid moet nemen om het dier te castreren/ steriliseren. Honden kun je wat beter in de gaten houden... Mijn hond is overigens niet gesteriliseerd, en dat ik een bewuste keuze....

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:12

Citaat:
Maar het verschil is dat een mensenbaby vaak alleen komt (of het is een meerling, kan ook, maar is niet structureel)

Nou?Laatst toch ook een 'nestje' van 8 op het nieuws >;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:16

Ja, dat is natuurlijk ook zo! Maar ik vind dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen beesten.
Als ik een nestje puppy's zou fokken en zorg dat ze allemaal ergens terecht komen heb ik in mijn ogen aan mijn verantwoordelijkheid voldaan. Dat de asiels dan volzitten met beesten van anderen is niet mijn verantwoordelijkheid. Tuurlijk vind ik het heel sneu en hoop ik dat ze allemaal een beter leven krijgen maar daar kan ik niet voor zorgen.
Maargoed, hier gaat het topic ook eigenlijk niet over hea ;) Het gaat erom dat dit altijd weer in jonge beesten topics gezegd moet worden, en dat vind ik gewoon belachelijk!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:17

jodi schreef:
Citaat:
Maar het verschil is dat een mensenbaby vaak alleen komt (of het is een meerling, kan ook, maar is niet structureel)

Nou?Laatst toch ook een 'nestje' van 8 op het nieuws >;)

Ja, Maar dat is meer uitzondering dan regel, terwijl het bij puppy's en kittens juist andersom is.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:22

Marjo_x schreef:
Ja, dat is natuurlijk ook zo! Maar ik vind dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen beesten.
Als ik een nestje puppy's zou fokken en zorg dat ze allemaal ergens terecht komen heb ik in mijn ogen aan mijn verantwoordelijkheid voldaan. Dat de asiels dan volzitten met beesten van anderen is niet mijn verantwoordelijkheid. Tuurlijk vind ik het heel sneu en hoop ik dat ze allemaal een beter leven krijgen maar daar kan ik niet voor zorgen.
Maargoed, hier gaat het topic ook eigenlijk niet over hea ;) Het gaat erom dat dit altijd weer in jonge beesten topics gezegd moet worden, en dat vind ik gewoon belachelijk!

Dat ben ik absoluut met je eens. Laat iedereen in zijn waarde, en ga pas de moraalridder uithangen op het moment dat je het zelf allemaal goed voor elkaar hebt. En simpel gezegd kan niemand jou als eigenaar van een dier voorschrijven wat je wel of niet kunt doen.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:55

Quellian schreef:
Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?

Niet echt on-topic, maar wat is dit voor iets??????
Mijn ouders en schoonmoeder gaan straks ook oppassen als de kleine er is en ik weer gedeeltelijk ga werken, maar ga ze toch echt geen EHBO cursus laten doen. Ik denk dat ik van hun nog wat kan leren.
Zit nu met mijn neus in de boeken en bladen want heb echt nog geen verstand van baby's en opvoeden.
Ik ben benieuwd naar dit bovenstaande stukje tekst.

eekhoornerik

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:10

Ik zeg: wil je zo graag een nestje fokken?

Zorg dan dat je van te voren al kopers hebt (minstens 4).

En als je de rest niet kwijt kunt, is het JOUW verantwoording en heb je ze maar te HOUDEN.

Snap echt niet waarom mensen toch perse een nestje willen? Waarom is dat???

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:37

Interessante discussie!
Ik zelf zou niet zo snel roepen dat er dan weer teveel dieren op de wereld zijn gezet! Zo iemand is natuurlijk trots op zijn/haar nestje en ik ga er dan ook maar van uit dat de fokker in kwestie óf er voor zorgt óf zorgt dat de dieren een goed tehuis krijgen. Als ik zelf met m'n dieren zou fokken zou ik ook trots zijn :D Ik ben dan wel zo dat ik van tevoren ga bekijken of er markt voor is, dus altijd fokken met dieren met een goed papier of ik moet zeker weten dat ik er ook zelf voor kan zorgen, mocht het dier niet te vermarkten zijn.

Verder vind ik dat er teveel dieren in de asiels zitten en dat er teveel gefokt wordt, maar dat is dan weer een andere discussie. Ik zelf zou overigens altijd gaan voor een dier uit het asiel (tenminste bij een hond of kat).

Tja en bij mensen vind ik sowieso dat er teveel "gefokt" wordt, maar ja daar kun je moeilijk iets van zeggen tenzij we weer in het communisme gaan leven zoals in China... Je zou denken dat mensen het verstand hadden om te bedenken waar ze aan beginnen met het op de wereld zetten van kinderen, maar ja als bij sommige mensen het iq niet hoger is als dat van een aap... :+ En al kunnen ze ervoor zorgen en belandt het kind niet in een tehuis dan nog vraag je je af waar ze mee bezig zijn (dus het niet goed opvoeden van). Maar ook dit is geloof ik weer een andere discussie ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:36

Ik zou ook zo 1,2,3 geen nestje fokken, maar wellicht is het beter om met lijsten te werken.

Verschillende (ras)fokkers werken met een aanmeldlijst. Wanneer daar een aantal liefhebbers op staan, wordt er gedekt. Anders wordt er gewacht. Vind dit persoonlijk zelf een goed systeem. Zo heb je serieuze gegadigden en fok je wel met (redelijk hoge) zekerheid en voorkom je de MP advertenties.

Mijn tante fokt met rashonden en heeft er 3 tot 15 weken gehouden omdat ze ze niet kwijt kon. Ik zou dat risico niet willen nemen. Voor de hond niet (want hij zit toch in het leertraject) maar ook voor jezelf en moederhond.

@mensen met dieren uit asiel
Is het niet zo dat je € 90,00 betaald ter compensatie maar dat het dier nooit je eigendom zal worden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:46

Tiffany schreef:
Juist en zo blijft dat cirkeltje doorgaan.. en inderdaad dat soort mensen zouden ze hun dieren af moeten pakken.

Maar soms lees ik hier ook berichten van mensen die een hele leuke kruizing fokken en dan krijg je dit soort reacties.

Maar ook van mensen die rashonden fokken terwijl dat wordt aangemoedigd. Denk aan chihauas, franse bullen met een veel te korte neus , en ga zo maar door. Oja en Duitse Herders die met hun achterkant over de grond slepen, OMDAT HET MOOI IS?! ik zal wel weer veel mensen tegen de benen aanschoppen maar zo is het wel..

Beetje een kansloos voorbeeld als je de Chihuahua (zo spel je het dus) vermeldt. Dat ras wordt namelijk gemiddeld beduidend ouder dan de meeste rashonden, Chihuahua's van 16 jaar en ouder zijn helemaal geen uitzondering.

Verder werd hier gezegd dat er in het asiel meer rashonden zitten dan bastaarden. Houden we wel even rekening met het feit dat dit geen rashonden zijn maar de zogenaamde "rashonden zonder stamboom" die bij de broodfok vandaan komen?

Verder vind ik dat iedereen maar gewoon moet doen wat ze zelf willen, heb de hoop al jaren geleden opgegeven dat mensen eindelijk eens begrijpen wat er echt gebeurd in de hondenwereld.
Ik stoor me wel verschrikkelijk aan de mensen die half huilend reageren als ze eens een reportage zien over de broodfok/handel of foto's van de ouderdieren die gebruikt worden voor de broodfok/handel.
Dezelfde mensen hebben niet door dat die broodfokkers/handelaren zich tegenwoordig presenteren als zogenaamde particulieren die hun pups in de huiskamer hebben zitten als jij langskomt.

Ook stoor ik me aan de mensen die nu ineens hypehonden fokken, terwijl ze voor de hype niet eens in het buurt van dat ras geweest zijn. Ze fokken dan natuurlijk zonder stamboom en vragen prijzen voor de pups die werkelijk belachelijk zijn.
Maar die mag je dan geen broodfokkers noemen....

Prima als je gewoon voor de lol wil fokken, maar vraag dan ook niet meer voor de pups (die natuurlijk zijn ingeënt, ontwormd en gechipt) dan de asielprijs. Dan wil ik geloven dat het hobby is, een hobby mag immers geld kosten?

Over het algemeen stoor ik me meer aan de kopers die zich absoluut niet voorbereiden of in de hond van keuze verdiepen voordat ze een pup aanschaffen en belachelijke prijzen betalen waardoor ze zelf de broodfok/handel in stand houden, dan aan de mensen die bastaardnestje fokken en de pups voor een normale prijs verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:50

@ Caesar: mijn hond is wel mijn eigendom :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:20

Dingo is ook van ons hoor.... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:27

Petite schreef:
Citaat:
Ik vind het jammer dat er weer 8 nieuwe hondjes op de wereld zijn gezet, waar eigenlijk geen plaats voor is. Ik hoop dat de hond ik kwestie nu wordt gesteriliseerd.

Wat vinden jullie van dat soort uitspraken en valt er wat tegen te doen?

Tja... daar kan ik maar 1 ding op zeggen: "Vrijheid van meningsuitting".

Je kunt er NIETS tegen doen. En dat moet ook niet. Iemand moet vrij zijn om zijn mening te vertellen.
Natuurlijk ben jij dan ook weer vrij om een mening te hebben over die mening.
Maar je kunt zo iemand niet 't zwijgen opleggen ;)

Je hoeft 't toch ook niet altijd met iedereen eens te zijn? ;)
Maar, ik ben 't met je eens; het is niet zo'n hele fijne uitspraak.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:37

pandabeertje schreef:
Quellian schreef:

Niet echt on-topic, maar wat is dit voor iets??????
Mijn ouders en schoonmoeder gaan straks ook oppassen als de kleine er is en ik weer gedeeltelijk ga werken, maar ga ze toch echt geen EHBO cursus laten doen. Ik denk dat ik van hun nog wat kan leren.
Zit nu met mijn neus in de boeken en bladen want heb echt nog geen verstand van baby's en opvoeden.
Ik ben benieuwd naar dit bovenstaande stukje tekst.

niemand twijfeld eraan dat zijn/ haar ouders weten hoe het is om een kind op te voeden en dat op een goede manier te doen. enkel als jij je ouders betaald wil laten oppassen zullen ze ingeschreven moeten worden bij een gastouder gezin en dan zijn ze verplicht om een EHBO cursus te doen.

sorry was even off topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:24

Ik vind dit soort opmerkingen juist heel goed, een prima bewust worden.
5 jaar geleden stoorde ik mij dr ook aan, nu niet meer dus dit stukje bewustworden
is niet voor niets geweest :D

Waar ik me dan wel aan stoor zijn de kirrende kraaiende opmerkingen als
er een nestje ras dieren geboren is, gelijke monniken gelijke kappen!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:29

ik heb het topic niet gelezen maar ik ben het er zeer zeker niet met je eens, TS
Ons haflingerhengstje stond met 9 andere haflingerhengstjes(1 jaar allemaal) en 8 er van zijn de slacht in gegaan omdat er geen plek voor te vinden was. En deze waren niet gefokt om geslacht te worden...
Ook zijn er genoeg mensen die een zielig konijn alleen in een veel te klein hokje proppen. Konijnen te over, waarom nog fokken? Zodat er nog meer zo'n rotleventje kunnen krijgen?
Mensen vallen voor jonge konijntjes, maar een paar weken later zijn ze net zo groot als die gene die ook in het asiel zitten te wachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:45

Alexx schreef:
ik heb het topic niet gelezen maar ik ben het er zeer zeker niet met je eens, TS
Ons haflingerhengstje stond met 9 andere haflingerhengstjes(1 jaar allemaal) en 8 er van zijn de slacht in gegaan omdat er geen plek voor te vinden was. En deze waren niet gefokt om geslacht te worden...
Ook zijn er genoeg mensen die een zielig konijn alleen in een veel te klein hokje proppen. Konijnen te over, waarom nog fokken? Zodat er nog meer zo'n rotleventje kunnen krijgen?
Mensen vallen voor jonge konijntjes, maar een paar weken later zijn ze net zo groot als die gene die ook in het asiel zitten te wachten...

Zoals een paar keer eerder vermeld ben ik het ermee eens dat dieren gecastreerd worden. De rassen en de kruizingen. Maar vind ik dat dat doorgetrokken moet worden naar de mens, dat stoort me; die schijnheiligheid van mensen die roepen; je moet je dier casteren, en zelf met 4 koters rondlopen. En die dan het argument gebruiken; het is slecht voor het milieu en de natuur, ja de mens is ook slecht voor het milieu en de natuur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:05

Petite schreef:
En die dan het argument gebruiken; het is slecht voor het milieu en de natuur, ja de mens is ook slecht voor het milieu en de natuur..

Wie heeft er tegenwoordig nu nog 4 kinderen? En ben no gsteeds geen kinder asielen tegen gekomen }:0