hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:35

TS, sterkte met het verlies van je nijntje.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:37

WildWings schreef:
Oh er zitten vast wel dierenartsen in Alkmaar, maar die ken ik niet. Ik zit al 10 jaar bij mijn vaste dierenarts, en dat is dan ook de enige die aan mijn dieren komt

sjonge, lekker belangrijk welke dierenarts dat beesie uit ze lijde helpt!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:37

Laten we even wat dingen recht zetten: het konijn heeft niet geleden, het was namelijk verlamd en had geen pijn.
En ik had hem, zoals moeder natuur ook zou doen waar hij al jaren mee samen leeft ook gewoon buiten kunnen laten liggen en hem laten opvreten door ieder beest wat langsloopt. Hij is van jongst af aan behandeld als een wild konijn en heeft altijd voor zichzelf moeten zorgen. Een tik in de nek was net zo pijnloos geweest als dit spuitje en een stuk minder pijnlijk dan opgegeten worden door een vos.

@wildwings: ik vind dat je dat vooral wel moet vergelijken. Huisdieren worden op voetstukken geplaatst terwijl we wel het zwaar mishandelde varken op ons bord willen. Hoe dubbel is dat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:37

Yommie schreef:
WildWings schreef:
Oh er zitten vast wel dierenartsen in Alkmaar, maar die ken ik niet. Ik zit al 10 jaar bij mijn vaste dierenarts, en dat is dan ook de enige die aan mijn dieren komt

Nee want dat heb ik zelf gedaan :=

Anoniem

Re: hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:40

Yommie, joeee-hoeee, zo moeilijk moet het toch niet zijn even te kijken voor je quote?

Alexx, sorry, daar kan ik niet over meepraten want ik heb geen varkens (of andere beesten) op mijn bord ;) En ik blijf erbij dat vergelijken met slechter gewoon een manier is om je eigen doen goed te praten. Vergelijken met nog slechter is alleen iets voor mensen die zelf wel weten dat ze iets fout doen..

pinuts

alexx idd, daarom vroeg ik ook of er hier een bokker vegatarisch was.. Dat is namelijk ook niet diervriendelijk , dat vleesje wat je net achter je kiezen hebt gedouwd.. maar nee daar praten we niet over.. we praten over een zielig konijntje..

Frozen

Yommie schreef:
WildWings schreef:

Nee want dat heb ik zelf gedaan :=

nou dat zegt al genoeg over jou kwa mens!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:41

Ik heb getemd op je bericht, ik wens niet persoonlijk aangevallen te worden

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:42

Yommie schreef:
pinuts schreef:
jij bent vegatarisch?

Dat heeft niks te maken met hoe je om gaat als je konijn ze rug heeft gebroken ,en je zoekt een oplossing voor een snelle dood!
als je der niet meteen bij nadenk om meteen naar een dierenarts te gaan! ben je geen dier waard in mijn ogen!

dank u. Ik was eerst van plan hem op te eten als we hem hadden doodgemaakt... Oh jee, heb ik je nu nog bozer gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:43

Alexx schreef:
Laten we even wat dingen recht zetten: het konijn heeft niet geleden, het was namelijk verlamd en had geen pijn.

Oei oei wel eerlijk blijven hoor Alexx heel in het begin zei je wel degelijk dat het dier leek te lijden ;)

Alexx schreef:
Ik reken er niet op dat het ooit nog goed komt, en ik heb het idee dat ze lijdt. Ik wil er daarom zo snel mogelijk een eind aan maken.

Waarom probeer jij dit goed te praten? En die varkens op dat bord hebben over het algemeen iets minder geleden dan jou konijn die mss al uren in een door ligt te wachten op zijn dood omdat jij achter de PC zit en niet naar de DA wil gaan in eerste instantie omdat jij er €140 voor zou moeten betalen ;)

Frozen

MarcoBorsato schreef:

dan moet je niet reageren!

SecretLIN

MarcoBorsato schreef:

en dat moet jij nodig zeggen jij noemt mij in het andere topic achterbaks en nu opeens zielig doen als iemand iets over jou zegt? ach hou nou toch op man

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:44

SecretLIN schreef:
MarcoBorsato schreef:

en dat moet jij nodig zeggen jij noemt mij in het andere topic achterbaks en nu opeens zielig doen als iemand iets over jou zegt? ach hou nou toch op man

Ik viel jou niet persoonlijk aan, ik vond het een achterbakse streek dat je het topic hebt geopend. En omdat meer mensen die mening deelden staat het op de mesthoop

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:44

Yommie schreef:
MarcoBorsato schreef:

dan moet je niet reageren!

Ik heb getemd *D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:46

WildWings schreef:
Yommie, joeee-hoeee, zo moeilijk moet het toch niet zijn even te kijken voor je quote?

Alexx, sorry, daar kan ik niet over meepraten want ik heb geen varkens (of andere beesten) op mijn bord ;) En ik blijf erbij dat vergelijken met slechter gewoon een manier is om je eigen doen goed te praten. Vergelijken met nog slechter is alleen iets voor mensen die zelf wel weten dat ze iets fout doen..

ik zit het zelf niet goed te praten. Want ik vind niet dat ik iets fout heb gedaan. Ik probeer alleen maar aan te duiden dat mensen iets pas zielig vinden als het een lief schattig konijntje betreft ipv een varken. Ik eet zelf trouwens zelf nauwelijks vlees, en zeker nooit varken :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:46

Ik kan er ook nog wel om lachen.. Kijken we nooit meer natuurfilms? Eten we allemaal geen vlees? gebruiken we allemaal zadels hoofdstellen van kunststof?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:47

Alexx schreef:
En ik had hem, zoals moeder natuur ook zou doen waar hij al jaren mee samen leeft ook gewoon buiten kunnen laten liggen en hem laten opvreten door ieder beest wat langsloopt. Hij is van jongst af aan behandeld als een wild konijn en heeft altijd voor zichzelf moeten zorgen. Een tik in de nek was net zo pijnloos geweest als dit spuitje en een stuk minder pijnlijk dan opgegeten worden door een vos.

@wildwings: ik vind dat je dat vooral wel moet vergelijken. Huisdieren worden op voetstukken geplaatst terwijl we wel het zwaar mishandelde varken op ons bord willen. Hoe dubbel is dat?

Ja en dat wist je pas nadat je bij de DA was geweest. Sorry maar nu moet je jezelf niet gaan lopen goedpraten.
En vleesdieren en huisdieren kun je niet vergelijken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:47

alexx ik vind dat je je goed stand weet te houden, tis al niet makkelijk om toch zon schattig beestje uit zijn lijdden te verlossen, ik vind dat je goed hebt gehandeld.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:48

[
[/quote]

en dat moet jij nodig zeggen jij noemt mij in het andere topic achterbaks en nu opeens zielig doen als iemand iets over jou zegt? ach hou nou toch op man[/quote]

Ik viel jou niet persoonlijk aan, ik vond het een achterbakse streek dat je het topic hebt geopend. En omdat meer mensen die mening deelden staat het op de mesthoop[/quote]

Omdat meer mensen dat vonden moest jij maar meelopen :+
dit topic gaat zo ook op de mesthoop ;)
Onee jij noemt mij achterbaks dat noem ik dus wel een persoonlijke aanval aangzien je me niet eens kent dus hou daar maar over op!

Anoniem

Je hebt ipv je dier direct af te laten maken of ipv je dier direct zelf afgemaakt, een topic geopend op bokt.. niet je DA gebeld, of de dierenambulance of een ander voor direct advies.. welnee, je hebt je konijn waarvan je dacht dat die lijdde, lekker laten lijden en een topic op bokt geopend. En dan vind jij dat je niets fout hebt gedaan :?

En vervolgens begin je te vergelijken met dieren die het slechter hebben.. dat heeft hier niets mee te maken. Voor dat statement begin je maar mooi een eigen topic, dat staat los hiervan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

SecretLIN schreef:
ahhh mijn paard is net aangereden hoe maak ik zo gauw mogelijk een einde aan zijn leven? een veearts laten komen wil ik niet want kost me teveel geld en bezorgt hem stress pffffffff

Ik heb wel eens gedacht hoe ik het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren.. Als mijn paard dood ligt te gaan zou ik het liefst ook meteen haar uit d'r lijden willen verlossen. Als je de precieze plek kent, (bijv de slaap?) en er ligt een grote steen.. Dan zou ik vurig hopen dat ik de moed kon opbrengen om d'r zo snel uit haar lijden te verlossen, dan wil ik wel zeker zijn van m'n zaak en zeker weten dat ik het in één keer goed doe. Dus op dit moment zou ik het nooit doen. Elke seconde dat zo'n paard lijdt is er een teveel. Je weet hoe langzaam d etijd gaat als je erge pijn hebt. Maarja bij een paard is het vaak toch wel anders. De DA kan over het algemeen vrij snel ter plekke zijn, dus voor een paard gaat dit niet echt op.

Ik weet wel dat ik mijn konijn meer leed aan zou doen door hem naar de DA te vervoeren. Eén efficiënte klap en hij is in een keer weg. Je moet er dan uiteraard wel vanuit gaan dat je weet wat je doet, en het dus in 1 keer goed gaat.

Zou er een curcus 'Mep-je-dier-snel-en-pijnloos-dood' ergens te volgen zijn? :D :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:49

Nou ik hoef je ook niet te kennen als je daar op doelt :=

En ik zou mezelf niet een meeloper noemen... Ik vind paarden leuk, net zoals iedereen hier, ben ik dan ook een meeloper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:50

Maar daarom hebben we toch onze Colt .45 op zak?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:50

Marloez schreef:
SecretLIN schreef:
ahhh mijn paard is net aangereden hoe maak ik zo gauw mogelijk een einde aan zijn leven? een veearts laten komen wil ik niet want kost me teveel geld en bezorgt hem stress pffffffff

Ik heb wel eens gedacht hoe ik het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren.. Als mijn paard dood ligt te gaan zou ik het liefst ook meteen haar uit d'r lijden willen verlossen. Als je de precieze plek kent, (bijv de slaap?) en er ligt een grote steen.. Dan zou ik vurig hopen dat ik de moed kon opbrengen om d'r zo snel uit haar lijden te verlossen, dan wil ik wel zeker zijn van m'n zaak en zeker weten dat ik het in één keer goed doe. Dus op dit moment zou ik het nooit doen. Elke seconde dat zo'n paard lijdt is er een teveel. Je weet hoe langzaam d etijd gaat als je erge pijn hebt. Maarja bij een paard is het vaak toch wel anders. De DA kan over het algemeen vrij snel ter plekke zijn, dus voor een paard gaat dit niet echt op.

Ik weet wel dat ik mijn konijn meer leed aan zou doen door hem naar de DA te vervoeren. Eén efficiënte klap en hij is in een keer weg. Je moet er dan uiteraard wel vanuit gaan dat je weet wat je doet, en het dus in 1 keer goed gaat.

Zou er een curcus 'Mep-je-dier-snel-en-pijnloos-dood' ergens te volgen zijn? :D :D

De meeste boeren kunnen je wel van dienst zijn denk ik...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:51

Afschuwelijke topic is dit eigenlijk.

Over het verdrinken enzo, dat vind ik helemaal niet humaan en diervriendelijk, neem dan geen dieren of ga er niet mee fokken, dan hoef je ook niks te verdrinken en of om zeep helpen.

Het gaat hier om hoe je een konijn het snelste uit het lijden helpt als het lijdt, konijn is toch nu geholpen en ingeslapen door een dierenarts.