Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikdoemaarwat schreef:er zijn wel degelijk rassen bij die bijna allemaal dezelfde irritante tik vertonen....typische raskarakter-trekjes......
zoals 9 van de 10 JR's en mechelaars zenuwlijers zijn
boxers srping in het velden en beagle's supereigenwijs....
en ja uitzonderingen daar gelaten....
daarom is het ook goed als mensen zich eerst in de karaktereigenschappen van een ras gaan verdiepen of die wel bij hun past...zo is er dus voor elk type mens wel een leuke hond
ilona1980 schreef:ik wilde even opmerken dat de 'pittbull' niet in nederland rondloopt. die lopen alleen in America. een pittbull is ook niet echt een ras ,maar een kruising van.
nu weer even ontopic ,ik houd niet van die kleine keffertjes. Voor de rest heeft elk ras wel iets charmants. Zo hebben wij nu een Amerikaanse bulldog en daarvoor een rottweiler gehad. Twee ontzettende knuffelberen !!!
mrie schreef:Not zijn ook alle merken die niet opvoedbaar zijn of die ik niet geschikt acht voor mijn leefsituatie: een Husky moet veel te veel lopen, een Border moet werken, Een Boerboel heeft veeeeel te veeeeel ruimte nodig, Een rodesian houd instinktmatig minder van zwarte mensen, een hoffawart blaft te hard en te veel, een ierse wolf hoort buiten te leven een beagel kan nooit los.
Corki's zijn geweldig maar moeten eigenlijk wel met koeien werken...
Roane schreef:mrie schreef:Not zijn ook alle merken die niet opvoedbaar zijn of die ik niet geschikt acht voor mijn leefsituatie: een Husky moet veel te veel lopen, een Border moet werken, Een Boerboel heeft veeeeel te veeeeel ruimte nodig, Een rodesian houd instinktmatig minder van zwarte mensen, een hoffawart blaft te hard en te veel, een ierse wolf hoort buiten te leven een beagel kan nooit los.
Corki's zijn geweldig maar moeten eigenlijk wel met koeien werken...
Ierse wolfhond denk ik dat je bedoeld?Waarom kan die niet binnen wonen dan? (gewoon een vraag
zo ken ik ze nml niet)
Een Hovawart die veel blaft? (Inmijn geheugen niet)
Beagle die niet los kan? (Ik had twee uitlaat-Beagles die altijd losliepen)
En Corgi's waren hof-jacht- en herdershonden, dus 'moeten' niet persé met koeien werken...
Niet aanvallend bedoeld, de informatie die ik heb komt niet overeen met het jouwe