[HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: [HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:03

Afbeelding

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:17

naakthonden en Whippets o.i.d
die vind ik echt niet mooi!

wow detour schrok me rot toen ik naarboven scrolde :P

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:21

ikdoemaarwat schreef:
er zijn wel degelijk rassen bij die bijna allemaal dezelfde irritante tik vertonen....typische raskarakter-trekjes......
zoals 9 van de 10 JR's en mechelaars zenuwlijers zijn
boxers srping in het velden en beagle's supereigenwijs....

en ja uitzonderingen daar gelaten....

daarom is het ook goed als mensen zich eerst in de karaktereigenschappen van een ras gaan verdiepen of die wel bij hun past...zo is er dus voor elk type mens wel een leuke hond ;)

Wel bijzonder dat de goed gefokte JAck Russells die ik ken en heb stuk voor stuk rustig zijn en absoluut geen zenuwlijers. Het toppunt is mijn Kiri die na 6 jaar herplaatst moest worden omdat ze te rustig was in huis....
Je velt een oordeel over een ras en je haalt als voorbeeld de doorgefokte neppers aan, terwijl je het ras eigenlijk helemaal niet kent.....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:24

Brrr zo'n naakthond! Poedels ben ik ook niet gek van, en al zeker niet van die bulls met die platte snuiten...

Overigs in het algemeen wel fan van andere bulls hoor :D And I just loooove my Chihuahua :Y)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:01

Inderdaad de lelijkste hond. Was de lelijkste hond ter wereld, kruising tussen een chihuahua en een chinese naakthond. Hij is onlangs overleden aan kanker. Het was een geval van: wat mankeert hem niet. I.p.v. een geval van: wat mankeert hem wel.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:12

Wij hebben een Komondor!!! Dat zijn echt geweldig leuke honden, eigenlijk een grote puli alleen dan weer heel anders in karakter.
Het zijn geen gemakkelijke honden maar het is echt een hond die bij ons past. Toen we er nog 3 hadden zeiden we tegen elkaar, na deze nemen we geen komondor meer. Dit puur vanwege de vacht (ruikt wel een beetje al die dreads) en omdat ze niet altijd even vriendelijk tegen vreemden zijn, maar bij ons zijn ze juist wel heel sociaal.
Helaas hebben we er nu nog maar eentje en ik kan je wel zeggen, dat er altijd een komondor in mijn leven zal blijven. Ik ben echt een fan van dit Ras en wil toch niet zonder.
Ik weet niet hoe ik hier een foto neer kan plaatsen maar op onze website staan er wel een paar: www.la-mouline.nl

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:16

kennissen van ons hebben een Engelse Bulldog echt een schat an een beest kids kunnen alles met haar (en geloof me ze heeft al heel wat moeten doorstaan met hun 7 jarige dochter) maar als je de hond ziet zou je zeggen wat een zielig hoopje hond ze is een beetje misvormt en heel benauwd enz ik zou echt niet zo'n hond willen hebben

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:35

ilona1980 schreef:
ik wilde even opmerken dat de 'pittbull' niet in nederland rondloopt. die lopen alleen in America. een pittbull is ook niet echt een ras ,maar een kruising van.

nu weer even ontopic ,ik houd niet van die kleine keffertjes. Voor de rest heeft elk ras wel iets charmants. Zo hebben wij nu een Amerikaanse bulldog en daarvoor een rottweiler gehad. Twee ontzettende knuffelberen !!!

Ik dacht dat een pitbull zowel ras is als een stamboom/papier loze stafford. Zodra een stafford geen papieren heeft word die gezien als een pitbull, het zelfde geld ook in Amerika. Vaak zijn pitbulls wat breder naar mijn mening, maar dat hoeft niet..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:55

Ik heb iets tegen rottweilers, ik vind dat zulke enge beesten! Terwijl ik er helemaal geen reden voor heb..maar ik vertrouw ze gewoon niet :n

En daarnaast heb ik een afkeer tegen de Akita Inu, onwijs dominante honden, ze kunnen absoluut niet met elkaar (en andere honden) overweg..wij hebben zelf een Shiba (inu) en ben de Akita dus al een paar keer tegen gekomen..dan wordt er geschreeuwt dat je je hond vast moet doen omdat ze niet voor de gevolgen instaan, lekker dan %)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:19

lifaya,pitbull is geen ras,maar een verzamelnaam .

honden die aan bepaalde kenmerken voldoen vallen onder pitbulls,maar dat zou bij wijze van spreken een kruising labrador boxer kunnen zijn,die per ongeluk aan de kenmerken van een pitbull voldoet...

en rottweilers zijn geweldig :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:30

Ik weet, je mag niet alle honden van een ras over een kam scheren, maar de Rottweilers die ik heb gekend (4 st), leven allemaal niet meer en zijn niet van ouderdom gestorven := ...
Eentje heeft een 3 jarige kind gepakt terwijl ´ie met z´n drie-wieler langs de tuin (waar de Rottweiler in zat) reed, eentje heeft tijdens de hondentraining z´n eigen baas gepakt, eentje heeft het zoontje van z´n baas gepakt en eentje probeerde iedere andere hond te verscheuren die aan hem voorbij liep :\ ...
Er zullen best lieve exemplaren tussen zitten, maar ik loop met een grote boog om ze heen en ik heb ook niet de behoeft om zo´n "lief" exemlaar te leren kennen ;) .

Ik had nog nooit van Pulli´s of Komondors gehoord en heb ze even opgezocht bij google ;) . Wat een grappige honden zijn dat :D . Ik zou ze niet zelf willen, maar ik vind ze er erg leuk uit zien :j .

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:37

Wij hebben bij mijn oom op stal alleen maar rottweilers gehad. Echt geweldige lieve, speels en trouwe honden. Doen niks verkeerd! met labradors en golden retrievers daarin tegen heb ik echt niks! Vind ze lomp niet mooi, en heb er al meedere bijtverhalen van gehoord.

de honden die mij echt niet aantrekken zijn de Mopshonden. Dat vind ik geen honden meer. Die enge bolle ogen..die veel te platte neus. kan niet gezond zijn.

Van bulldogs houd ik niet. Die van mn ex kon ik binnen horen snurken als die in zn hok lag te slapen.
Verder houd ik niet van stabij achtige honden en die hazewindhonden...

Verder vind ik alles leuk, rottweilers, dobbermanns, staffords, jacks en ga zo maar door...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:01

Border collie's, die scoren bij mij ook heel hoog als het gaat om irritant gedrag. Ik heb er al een flink aantal meegemaakt en geen van allen waren ze te vertrouwen, slechts een was lief maar dat was een pup van 3 maanden dus ja...
Als het om k*tkarakters gaat denk ik aan Border collie's, er zullen vast lieve tussen zitten maar ben ze nog nooit tegengekomen :n Uiterlijk vind ik trouwens ook niet mooi, ik vind dat een hond stoer moet zijn, trots om zich heen kijken en border collie's sluipen bij alles wat ze doen terwijl het uiterlijk op zich niet verkeerd is.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:23

dat zijn er best veel (en nee ik wil niemand tegen de schenen schoppen)

Kwa uiterlijk en karakter
chihuahua's , border collies , duitse herders die show gefokt zijn (oud duitse herder vind in wel mooi , alle pitbull achtige steffords enz , rottweilers , sharpei en andere "chinese vechthonden" .
Borders vind ik eigenlijk meer kwa karakter niks... pitbill achtige en steffords ook.

Huskys vind ik prachtige honden maar het karakter zal ik niet mee om kunnen gaan.

Zelf heb ik 2 mechelse herders. En houd ook meer van Belgishe herders...

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:25

Poedel en Chineze naakthond :=

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:55

Pulli's stinken naar ouwe dreadloks, brrrrr
Er bestaan 13 soorten hazewinden. blijf er ver uit de buurt want ze zijn vreselijk verslavend. De meeste zijn trouwens ook onopvoedbaar, hoe mooi ze ook zijn. Denk aan de afgaanse windhond, de saluky, de slougi de barsoi en ja ook de podenco laat zich niet zomaar wat vertellen
Ik heb een Whippet. Vroeger vond ik whippets net palingen, nu vind ik ze de liefste hondjes op de wereld en nog mooi ook. Mijn smaak heeft zich aangepast aan mijn verslaving.

Waar ik echt niet van houd, tja ik woon in labrador city maar de meesten vind ik of ADHD of Sufferts en volgens mij ligt dat niet aan de honden maar aan de opvoeding.
Dwergpoedels vind ik niks, maar koningspoedels weer wel. Die zijn heeel slim en je hoeft ze natuurlijk niet in zo'n raar modelletje te laten scheren.
Als ik later groot ben en ik geen hond meer naast mijn paard mee hoef te laten lopen dan wil ik een ruwe tekkel, die zijn zo lekker oorspronkelijk. Ze zijn ooit gefokt om het op te nemen tegen wilde zwijnen, daarom vinden ze zichzelf nog steeds heel stoer.
Een grote NOT zijn misvormingen door te klein fokken: open fontanelletjes, uit poppende oogjes, kromme poten, snurken en chronische benauwdheid. Not zijn ook alle merken die niet opvoedbaar zijn of die ik niet geschikt acht voor mijn leefsituatie: een Husky moet veel te veel lopen, een Border moet werken, Een Boerboel heeft veeeeel te veeeeel ruimte nodig, Een rodesian houd instinktmatig minder van zwarte mensen, een hoffawart blaft te hard en te veel, een ierse wolf hoort buiten te leven een beagel kan nooit los.
Corki's zijn geweldig maar moeten eigenlijk wel met koeien werken...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:19

Vind chinese naakthonden en idd "hazewind" honden daarintegen weer harstikke mooi :D (om te zien niet om te hebben)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:23

mrie schreef:
Not zijn ook alle merken die niet opvoedbaar zijn of die ik niet geschikt acht voor mijn leefsituatie: een Husky moet veel te veel lopen, een Border moet werken, Een Boerboel heeft veeeeel te veeeeel ruimte nodig, Een rodesian houd instinktmatig minder van zwarte mensen, een hoffawart blaft te hard en te veel, een ierse wolf hoort buiten te leven een beagel kan nooit los.

Ierse wolfhond denk ik dat je bedoeld? := Waarom kan die niet binnen wonen dan? (gewoon een vraag ;) zo ken ik ze nml niet)
Een Hovawart die veel blaft? (Inmijn geheugen niet :D )
Beagle die niet los kan? (Ik had twee uitlaat-Beagles die altijd losliepen :D )

En Corgi's waren hof-jacht- en herdershonden, dus 'moeten' niet persé met koeien werken...

Niet aanvallend bedoeld, de infrmatie die ik hebkomt niet overeen met het jouwe :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:54

Deze foto komt nog wel van een website van een liefhebber die die foto vol trots heeft staan...
Ik zou zo'n foto dus echt nooit plaatsen :D

Maar opvallend is wel dat de sharpei, chihauhau (of hoe je dat ook schrijft) de jack russel en de naakhond op de eerste plaats staan van de meest lelijke honden volgens jullie.
Kan mij hier helemaal in vinden :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

Roane schreef:
mrie schreef:
Not zijn ook alle merken die niet opvoedbaar zijn of die ik niet geschikt acht voor mijn leefsituatie: een Husky moet veel te veel lopen, een Border moet werken, Een Boerboel heeft veeeeel te veeeeel ruimte nodig, Een rodesian houd instinktmatig minder van zwarte mensen, een hoffawart blaft te hard en te veel, een ierse wolf hoort buiten te leven een beagel kan nooit los.

Ierse wolfhond denk ik dat je bedoeld? := Waarom kan die niet binnen wonen dan? (gewoon een vraag ;) zo ken ik ze nml niet)
Een Hovawart die veel blaft? (Inmijn geheugen niet :D )
Beagle die niet los kan? (Ik had twee uitlaat-Beagles die altijd losliepen :D )

En Corgi's waren hof-jacht- en herdershonden, dus 'moeten' niet persé met koeien werken...

Niet aanvallend bedoeld, de informatie die ik heb komt niet overeen met het jouwe :))

Ik vat het ook niet op als aanvallend. Het is maar mijn mening. Corki's zijn gefokt om met koeien te werken, ze konden namelijk met hun maat zo handig koeientrappen ontwijken. Wat niet wil zeggen dat ze niet blaffen als er vreemden op 't erf komen. Ik vind ze prachtig, maar ik vind dat ze met koeien moeten kunnen werken, dat vinden ze het leukst.
Ierse wolfshonden hebben heel veel ruimte nodig ondanks dat het een rustige hond is en hun vacht is vaak te zwaar voor in huis, al passen ze zich wel aan hoor.

Knap dat jij beagles had die los konden lopen. Maak je toch niet vaak mee, zeg nou zelg. Je mag er trots op zijn.
Ach het is allemaal een kwestie van smaak toch dit hele topic ;)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:46

Ik vind alle honden leuk! maar heb een zwak voor de sbt en de jack russell..

Honden waar ik niks mee heb, zijn honden die zo worden gefokt dat ze amper nog hond kunnen zijn.
Verder heeft iedere hond wel iets wat iemand aan spreekt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:02

Als je mij 2 jaar geleden had gezecht dat ik een jack russel zou nemen had ik gezecht dat je langs de huisarts zou moeten. Dat vond ik echt vreselijke hondjes. Maar je raad het al, ik heb nu idd een jack russeltje een broken coat jack russel. Helemaal leuk. Ook heb ik een border collie maar daar ben ik altijd al weg van geweest en dat verandert nooit meer.

Sharpei vindt ik niet echt leuke honden qua uiterlijk en ook de whippet en hazewindhond vind ik niet zo heel mooi. Maltezers ben ik overigens ook niet dol op, dat lange witte haar ( mijn oma had er 1, leuk hondje, vaak naar de trimmer en een echt maltezer leeuwtje, maar leeuwtje alleen klopte ook wel )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:11

[quote="mrie"]
Er bestaan 13 soorten hazewinden. blijf er ver uit de buurt want ze zijn vreselijk verslavend. De meeste zijn trouwens ook onopvoedbaar, hoe mooi ze ook zijn. Denk aan de afgaanse windhond, de saluky, de slougi de barsoi en ja ook de podenco laat zich niet zomaar wat vertellen [quote]

Jaaaa! Echt heel verslavend idd! Wij hebben thuis altijd Afghaanse windhonden gehad, zulke lieve honden en dat eigenwijze en niet luisteren... vind ik eigenlijk alleen maar heel intelligent :D . Nu, sinds de kids, eigen paardje en een lief die niks om honden geeft geen afghaan meer in mn leven, maar ooit....
Helaas zijn er maar weinig mensen die windhonden leuk vinden. Op de 1 of andere manier hebben veel vrienden van mij Jack Russels. En je raadt het al, als ik ergens een hekel aan heb....Vind ze ook helemaal niet aanhankelijk, lelijk, ze stinken en ze hebben een vieze ruwe vacht. Vind het eigenlijk gewoon pokkebeesten en opgewonden standjes en ronduit irritant!
Maar er zullen best lieve zijn... O:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:39

Terriers en Gezelschapshonden zijn niet mijn type honden.

Doe mij maar een leuke Duitse Herder of een welsh corgi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:35

Ik natuurlijk meteen zoeken naar een komondor zo die honden zien er echt heel bijzonder uit!!

Afbeelding

En deze;

Afbeelding << waar zitten de onderdelen :))
Nee deze hond vidn ik niet lelijk, gewoon een kunstwerk!!