Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashkerlon schreef:Nooit geloven wat de leverancier zelf over het voer verteltdie mannen zouden nog beweren dat Olifanten konden vliegen 100 jaar geleden, als hun voeding daardoor beter verkoopt. En dan weten ze het nog zo te zeggen, dat je het zelf gelooft ook... sta je binnen de kortste keren zelf te verkondigen dat je vliegende olifanten gezien hebt.
liedje89 schreef:ik heb ook wel eens begrepen dat wanneer je vlees voert je heel goed moet opletten of je hond wel de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen binnen krijgt. Want er gewoon maar suplementen bijvoeren kan erook voor zorgen dat jehond veel te veel binnen krijgt. Dan is het mischien voor een hoop mensen een stuk beter om gewoon brok te voeren, maar dan wel van goede kwaliteit natuurlijk.
corine1981 schreef:liedje89 schreef:ik heb ook wel eens begrepen dat wanneer je vlees voert je heel goed moet opletten of je hond wel de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen binnen krijgt. Want er gewoon maar suplementen bijvoeren kan erook voor zorgen dat jehond veel te veel binnen krijgt. Dan is het mischien voor een hoop mensen een stuk beter om gewoon brok te voeren, maar dan wel van goede kwaliteit natuurlijk.
Plus dat je met echt versvlees voeren ook rekening moet houden met bepaalde percentages bot, orgaan en spiervlees etc. Het is een studie op zich, voor mensen die echt alles zelf willen doen.
Ik geef Bobby noodgedwongen wel helemaal vers, maar vind het soms best ingewikkeld, vooral de afwisseling hierin zorgt als het goed is samengesteld voor een voorkomen van tekorten.
Bij Femi neem ik geen risico, tenminste, die krijgt gewoon Carnibest en daar zit alles standaard in...
Net wat Ashkerlon zegt: je ziet echt niet direct aan je hond of je wel of niet goed voert, maar moet op blijven letten.
XoNo schreef:Het is merkloosIk haal het bij mensen die sinds kort naar Haule verhuisd zijn, er komen binnenkort wel verschillende verkooppunten in Nederland, ze hebben er sowieso 1 in Utrecht geloof ik.
Ach, ik ken ook nog maar the tip of the iceberg, maar ik vind voeding wel machtig interessantIk vind het voeren van mijn beesten ook 1 van de leukste dingen om te doen hoor
Ze genieten er zo van
XoNo schreef:Volgens mij gaat nutro gewoon door hoor
Ik ben benieuwd hoe je hond erop reageert. Wat betreft glucosamine, dit hoef je niet bij te voeren hoorHet is een aminosuiker en als je hond gezonde, goed verteerbare eiwitten binnenkrijgt, dan kan zij deze prima zelf aanmaken
Het is zo dat oudere honden vaak moeite hebben met het aanmaken van glucosamine, vandaar dat het bijgevoerd wordt, maar in jouw geval is het helemaal niet nodig.
Ik heb een teef van 3 met lichte HD en die voer ik ook geen glucosamine bij, omdat ze zelf nog goed in staat is om kraakbeen aan te maken van de goede eiwitten die ik haar voer.
Dus als dat de enige reden is om nog niet over te stappen, dan zou ik me nog maar even goed over deze stof laten informeren, mijns inziens is het niet nodig. Mocht je het toch nodig vinden, dan zijn er altijd voldoende supplementen beschikbaar waar de juiste verhouding glucosamine en chondroitine in zit