Tja ik kwam op energique vanwege de eetproblemen met mijn york. Als ze niet willen eten ga je van alles proberen natuurlijk.
Ik vind het niet eens in de verte op vlees lijken trouwens.
Ik kwam op een of ander forum deze stelling tegen:
Citaat:
Stel, ik wil een hondenvoer maken. Ik noem het Cramer Super. Ik neem 10 gram water. Voor de benodigde 23 gram eiwit neem ik hoeven van mijn paarden, de stukjes als de hoefsmid is geweest. Vet? Afgewerkte olie uit mijn Volvo. Ruwe celstof? Houtsnippers uit de tuin. Wat kiezelstenen van het grindpad voor calcium en fosfor. Om aan koolhydraten te komen kies ik de allergoedkoopste grondstof die ik kan vinden. Een hond doet het niet goed op Cramer Super hoor, maar ik voldoen wél aan de verplichtingen die voor de verpakking van hondenvoer gelden. Je kunt kortom de kwaliteit van een voer niet beoordelen aan de analyse op de verpakking.
Ditzelfde geldt dus eigenlijk in mijn visie ook voor de energique 
Ik heb de hondjes nu op NRV staan, nóg betrouwbaarder, want elk stukje vlees is gewoon te herkennen door mezelf 
Overigens vind ik dat ook van carnibest, als ook het vlees wat Xono gebruikt, als je goed kijkt kan je best nog zien wat voor vlees het is namelijk.