Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:46

Nikki__ schreef:
Snap wel met Miska bedoeld hoor, er zijn weinig Chi's die zelfstandig kunnen bevallen. De kop is te breed om langs de geboorteweg te komen.
Vaak hebben Chi's dan ook een keizersnede nodig. Dat is toch wat je bedoeld Miska?

Ik heb er negen en degenen die zwanger zijn bevallen allemaal zelf

m0_y0shi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:47

Gefeliciteerd wat een schatjes. :D :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:53

Gefeliciteerd met je gezonde nestje pups!!

Dit topic is bedoelt om de voortgang van de zwangerschap en nu dan puppy's te volgen. Het is niet de bedoeling om de discussie over wel of geen nestje fokken hier te voeren.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:56

Hartelijk gefeliciteert met je pups,fijn dat de bevalling goed is gegaan !! Ik heb altijd honden gehad,maar helemaal geen verstand van chihuahuas,maar wat lijken de pups grooooooooooooot,zo bij mama,ze zullen in de buik goed te eten hebben gehad :D .Veel plezier met je kleinkinderen :+ ,groetjes Linda

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:56

gefeliciteerd!

wat een geweldig kleine lieve mopjes :+:

als de natuurfrieks nu even hun pc weg doen want dat is erg schadelijk voor het milieu en dat scheelt ons een hoop gezeur in dit topic
1 x je standpunt duidelijk maken kan, maar er 4 pagina's over blijven doorzeuren geeft aan dat je niks beters te doen hebt
zou zeggen, verbeter de wereld en begin bij jezelf!

zo te lezen heeft deze fokster er heel veel moeite voor gedaan om alles goed te laten verlopen en heeft ze nu 5 prachtige pups na een normale bevalling
ik hoop op nog een heleboel foto's :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:04

Gefeliciteerd met de kroost!! Veel plezier in de puppytijd, en mooi dat alles goed is gegaan!! :j (En ik ben ook benieuwd naar meer foto's! :+)

Apocalatch

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:34

Gefeliciteerd!
Wat een poepies zeg, veel plezier met ze!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:43

Gefeliciteerd! Wat een ontzettend leuke hondjes!
Leuke kleurtjes ook, en de papa is zo, zo mooi :~

haha spetter, je hebt zo gelijk. Ik vind het zo triest om dit topic vol te proppen met 'ooh, aah wat zielug!'

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:49

GEFELICITEERD!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:04

ow zoooo schattig!

Krijg er spontaan ik-wil-er-ook-een-kriebels van!

Geniet maar lekker van de pups, hebben ze allemaal al een huisje? en krijgen we nog meer foto's te zien?

zucht ben helemaal verliefd :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:43

Heeeey

Gefeliciteerd met de puppy's!
5 zelfs nog, had je niet op gerekend of wel?

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:54

Hallo allemaal.
Bedankt voor alle lieve berichtjes luna doet het super! de dierenarts is net geweest en heeft alle pup's nagekeken en ze zijn allemaal kerngezond! Ik wacht eerst af welke pup's er worden uitgezocht door me vriendinnen en dan laat ik weten wel 2 pup's nog beschikbaar zijn. Sorry dat ik niet zo gauw reageer maar ik heb het nu heel druk met alles.

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 18:16

trotse mamma

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:21

Wat een mooitjes zeg :) Vind ze erg schattig, ben benieuwd hoe ze uit gaan groeien :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:31

Wat een schatjes zeg! heel lief, ik vind wel grappig want kan er op dit moment geen idee van krijgen dat ze echt mini mini zijn omdat de mama natuurlijk ook klein is moet je voorstellen hoe klein die pupjes zijn haha

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:31

Wat een schatjes!

Geniet ervan, want voordat je er erg in hebt zijn ze al groot! :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:42

hebben de witte pups helemaal geen zwarte aftekeningen, ook niet op de voetzooltjes?
worden ze dan getest op doofheid?
ik meen dat helemaal witte hondjes kans hadden op doofheid

het zijn wel schatjes hoor en juist de witte vind ik de mooiste, net als moeders

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:44

spatter schreef:
gefeliciteerd!

wat een geweldig kleine lieve mopjes :+:

als de natuurfrieks nu even hun pc weg doen want dat is erg schadelijk voor het milieu en dat scheelt ons een hoop gezeur in dit topic
1 x je standpunt duidelijk maken kan, maar er 4 pagina's over blijven doorzeuren geeft aan dat je niks beters te doen hebt

zo te lezen heeft deze fokster er heel veel moeite voor gedaan om alles goed te laten verlopen en heeft ze nu 5 prachtige pups na een normale bevalling
ik hoop op nog een heleboel foto's :j

Het principe blijft gewoon hetzelfde, maar wat mij erg verwonderd dat jullie wel open staan voor alle leuke en positieve reacties, maar de wat minder enthousiaste en realistische reacties die worden liever niet gehoord.
En verder geen discussie mogelijk.
Beetje jammer, ik gun TS haar plezier met die dieren van harte, maar beetje bewustwording op deze planeet is niet verkeerd, ook al is er goed over nagedacht etc.
Dit is gewoon een pret nestje, niks meer en niks minder en dan kunnen het schattige puppies zijn, neemt niet weg dat ik absoluut geen voorstander ben voor dit soort praktijken zoals jullie inmiddels wel weten.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:51

Gefeliciteerd met je nestje! :+:

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:54

5 puppies! wat veel! Gefeliciteerd hoor!

Onze Chi is vorige week gedekt. Misschien hebben we over 8 weken ook wel puppies :D En mensen die het beste willen voor hun dier kunnen heus wel fokken hoor. Onze Chi is een stevige gezonde teef, dus dat moet helemaal goed komen. De fokker waar ze vandaan komt wilde ons een ander teefje niet verkopen, omdat die te klein bleef om mee te fokken. Dat teefje heeft hij zelf gehouden. Toen moesten we een jaartje wachten op een nieuw nestje.

Ik weet dat er veel fout gaat met Chihuahuas fokken, maar als je fokt zoals dat moet volgens de Nederlandse Chihuahua Club, is er niets aan de hand! Broodfokkers laten hun teef 2x per jaar dekken, dat is veel te veel, als je dat doet kan je in Nederland niet eens een stamboom krijgen voor je pups. Maar volgens mij zijn zulke problemen hier helemaal niet aan de orde, dus er is imo helemaal geen sprake van dierenleed! De TS wil maar 1 nestje, dat is goed te doen voor mama-hond. En ik vind mama er gezond uit zien, en de pups ook!

Veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:59

GJ9 schreef:
En mensen die het beste willen voor hun dier kunnen heus wel fokken hoor.

O dat is toch wel een pak van mn hart zeg!! En wat versta jij onder de kreet 'broodfok' naast je opmerking dat ze 2 keer per jaar worden gedekt?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:05

Miska als jij energie nou eens ergens anders in steekt dan zijken, zou het topic een stuk gezelliger maken.. Laat haar er blij mee zijn.. Als je over ieder dingetje moet gaan mierenn.euken wat volgens jou het beste anders kan zijn we lang bezig..

Ik vind ze mooi en zo te zien een trotse mama heel veel plezier ervan!! :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:16

Marlou_ schreef:
Miska als jij energie nou eens ergens anders in steekt dan zijken, zou het topic een stuk gezelliger maken.. Laat haar er blij mee zijn.. Als je over ieder dingetje moet gaan mierenn.euken wat volgens jou het beste anders kan zijn we lang bezig..

Ik vind ze mooi en zo te zien een trotse mama heel veel plezier ervan!! :j

Omdat jij en wellicht meer mensen het gezeik vinden, moet ik maar opzouten?!
Geloof dat er altijd voor en tegens zullen zijn en dat een voorstander niet kan dealen met een tegenstander zijn reactie, zegt meer over de voorstander en wat die graag wil horen en niet open staat voor iets anders....
Ik vind het ook best schattige puppies hoor, buiten het hele feit van het principe om.
Ze zijn er en kunnen niet meer terug gepropt worden, ben ik me heus wel van bewust, maar betekent dat je dan meteen maar enthousiast om iets moet zijn?!
Daarom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:23

Nou Miska, eigenlijk vind ik het alleen maar goed dat er mensen (In dit geval als jij)
deze dingen serieus nemen, je kan namelijk iemand anders met een hoop ellende en verdriet opzadelen
als je 'zomaar' een nestje neemt en niet verder kijkt dan je neus lang is.
Heb zelf ook heel lang beweerd dat testen ed allemaal larie was, maar nu ik zelf wat oudere dieren heb ben ik hier anders naar gaan kijken.
Ik moet er bv niet aan denken dat ik een dier uit een pretnestje zou nemen welke op latere leeftijd
ziek wordt omdat er nooit gekeken is naar de voorouders of getest.
Mede door de reactie's als de jouwe ben ik toch na gaan denken dat je je handen daar niet zomaar aan moet branden.

spatter schreef:

Nee dit komt lekker betrouwbaar over, ik heb hier dus ook op getemt.
Iedereen mag een eigen mening hebben, met alle respect.
Ik hoop dat er door dit soort topics toch mensen een het denken worden gezet dat het nemen van een nestje toch een grote verantwoording eist.
Ooit hoop ik dat er nog meer mensen zo overtuigd worden als ik.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:24

Dank je! :)