We waren gister bij onze vaste dierenspeciaalzaak en had het er met hun ook over, wat ze bij Dijkshoorn hadden gezegd en ze stonden echt met hun oren te klapperen! Ik hoorde van hun dat ze er in amerika voor pleiten om het idd al vanaf een paar weken oud te doen, maar zo ver gaan ze nog niet in Nederland... Heb voor Isis wel gelijk een naamplaatje laten maken, die kokertjes raakt ze steeds kwijt, dus nu hebben we een mooi klein hartvormig hangertje met de naam en mijn telefoonnummer erop. Bliss was zijn kokertje kwijt geraakt voordat hij "kwijt raakte".
Zul je altijd zien joyce2...toen onze kat aangereden werd, had hij op 1 of ander miraculeuze wijze nog wel zijn bandje om, maar het kokertje was eraf. Hij was overigens niet overreden, maar heeft een tik van een auto gehad kennelijk. Gelukkig konden we via zijn tekening achterhalen dat hij bij de dierenambulance lag.
Onze andere kat heeft zijn kokertje nog altijd om
Nou, ik zou voor Isis sowieso maar een afspraak maken!
Heb het overigens met mn vriend gehad over een kat erbij, Isis is zo'n slome haarbal geworden sinds Bliss er niet meer is, dus willen we eigenlijk een speelmaatje voor hem erbij. Hopelijk komt Bliss snel terug, maar het zou ook maar zo kunnen dat hij niet meer terug komt... Als hij er over een paar weken nog niet is, gaan we toch kijken voor een speelmaatje en als Bliss dan alsnog terug komt is hij uiteraard harstikke gewenst!
malih
Geplaatst: 15-02-09 00:46
Staat hij al op marktplaats? bij gevonden en vermist?
In de VS is vroegcastratie idd de trend, en die katten zijn ook gezond
Vandaar dat ik het gewauwel hier van de DA's zo'n onzin vind...
Mjay
Geplaatst: 15-02-09 03:00
wauw en dan vind ik 12-13 weken al vroeg! hoe kleiner de balletjes hoe moeilijker het is en hoe meer compicaties er kunnen zijn. bij mijn da gebeurt het dus op zn vroegst mt 5 mnden. als kitten is ook wel sterk balletjes moeten dan toch nog indalen... je weet nooit precies waar de balletjes op dat moment zitten...
Het is gewoon wat meer secuur voor de DA heb ik me laten wijsmaken, maar nog niet te vergelijken met bde gemiddelde sterilisatie die we ook massaal laten uitvoeren...
Nee... Nog steeds niet! We blijven elke dag amivedi en website van de asiels checken en van de week weer naar DA gebeld enzo, maar geen nieuws... Misschien is geen nieuws wel goed nieuws, maar ik heb liever iets van nieuws dan helemaal geen nieuws...
Ja dat is zo, het is dan wel al even geleden, maar het is niet onmogelijk dat hij straks weer opduikt. Alleen word de kans natuurlijk wel steeds kleiner... naja, moeten we gewoon maar niet aan denken
Ik ben haar naam vergeten, oh wacht Marialva op bokt is ook een hele poos haar kater kwijt geweest. Uiteindelijk dook hij aan de andere kant van de stad op, in de buurt van een tennisvereniging geloof ik. PB haar eens.
Karina_1979
Geplaatst: 20-02-09 16:00
Heb je in de buurt wel foldertjes rond gebracht / opgehangen? Misschien heeft iemand m in huis genomen?? Hoop dat je snel iets hoort/vindt. Ik weet hoe erg je in de stress zit als je poezel weg is. dat ie snel terug is...
We gaan het nu gewoon bij (dieren)winkels hangen, aangezien je daar de meeste mensen in de omgeving bereikt. In de straat heb je niets aan, aangezien we inmiddels wel met zekerheid kunnen zeggen dat hij niet hier in de straat zit. We hopen dus onder het winkelend publiek de aandacht te trekken!
Zo, Isis mag morgen ochtend naar de DA, zijn ballen gaan eraf! Hij zit steeds geergerd te mauwen als we langs zijn voerbak lopen, hij snapt er natuurlijk geen bal van, want normaal gesproken zit zijn voerbakje nu weer lekker vol. Maarja, meneer moet natuurlijk met een nuchtere maag komen!
Weten jullie of je kat na zijn castratie heel lang rustig aan moet doen, of zijn ze al binnen een dag weer "de oude" ? Ik las ergens dat ze zelfs geen hechtingen krijgen, omdat het maar zo'n kleine ingreep is!
Klopt, het sneetje waardoor de bal naarbuiten wordt geperst is zo klein dat er vaak geen hechtingen in gaan. Met een paar dagen zit dat vaak al weer helemaal dicht.
mijn kat lijkt op die van jouw kwam ook op een dag niet meer thuis. terwijl ze altijd thuis komt. Gelukkig zat ze naar 5 dagen weer voor de deur. Ze heeft waarschijnlijk ergens opgesloten gezeten. Ze had erg honger en ze rook muf. Gelukkig is ze nooit meer weggelopen
lien_87
Geplaatst: 23-02-09 21:32
Ik las dit topic een tijdje geleden en ik hoopte te lezen dat je Bliss inmiddels weer terug had...
Over de operatie van Isis: Vergis je hier niet in, de ingreep mag dan beduidend simpel en klein zijn, ze krijgen wel degelijk een volledige narcose en deze is het meest ingrijpend. Je katje zal best een dag of 2 nog wat suf zijn en je kunt hem het beste een weekje binnen houden, dit om ongelukken te voorkomen...
Na Binkies castraties (bij dezelfde DA als waar jij nu heengaat?? Of ga je daar niet heen?) was hij binnen een uur weer 100% zichzelf. Je moet alleen uitkijken dat hij niet teveel aan zijn balletjes (of wat daar nog van over is) likt, omdat dat kan gaan irriteren of het wondje kan openrijten. Daar kun je evt. een kapje voor krijgen. Bij Binkie was dit niet nodig, na een uur thuis te zijn rende hij weer rond als ooit tevoren.