Herdershond aan komen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Herdershond aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:33

Zoals ik eerder al zei, dat soort instanties lopen allemaal langs elkaar heen, dat heb ik toen helaas ondervonden bij de zoektocht naar mn kat. Maar goed, het was een leerzame ervaring, die nu weer goed van pas kan komen, want onze jonge kater van 10 maanden is op dit moment al 24 uur spoorloos, terwijl hij normaal met dit weer de hele dag binnen zit...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:36

Ben benieuwd of het de eigenaar is, zou heel fijn zijn voor zowel hond als de baas......en
voor jouw..........Denk dat de baas wel blij zal zijn met je goede zorgen.......

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:39

Nou, hij is weer op weg naar huis. Hij was eigenlijk niet zo blij als ik verwachte, maar toch wel blij. Hij bleef maar spelen met één van mijn honden. Hij is thuis alleen, dus ja, een speelkamaeraadje is ie niet gewend. Ik mis hem wel een beetje, alhoewel ik blij ben dat ie weer terug bij zijn baasjes is. Zij hadden hem geërfd van de ouders van de eigenaar.

Ik heb nog een mooie bos bloemen en een doos merci gekregen. :9

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:43

Fijn dat ie weer naar huis kan, misschien kan je eens in de zoveel tijd afspreken om te spelen met jouw honden, kan je een beetje contact houden met je vondeling.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:44

@Joyce: Wat verschrikkelijk, je zult je wel ontzettend zorgen maken. Laten we hopen dat iemand hem ook heeft gevonden of dat ie onderweg naar huis is.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:13

Wat fijn dat hij weer terug is naar zijn baasjes.
En uuh een doos Merci is nooit vekeerd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:18

benangelique schreef:
snap je ook niet van zo'n direnasiel? je zou toch verwachten dat die er zijn om voor ieder dier weer de goede eigenaar (terug) te vinden?

Zou je wel denken :j

't is toch leuk als een hond zijn baasje weer terugvindt? :)

Zou idd leuk zijn als de hond (en deze keer inclusief baas) nog af en toe langs komt om te spelen! :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:26

jammer dat de hond niet zo blij was als je verwachtte,
maar toch is het voor zo'n oude hond belangrijk dat hij terug is op zijn oude vertrouwde plek.
en vanwege zijn leeftijd is het vast beter om wat rustiger aan te doen, ipv elke dag als een dolle te spelen met andere honden..

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:42

Hij dacht vast oh ik moet weer naar huis dus laat ik het er nog maar even lekker van nemen om te spelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:50

Nou, gelukkig issie weer thuis. Is toch wel goed voor hem en hij heeft daar waarschijnlijk een goede, vaste routine waar hij het goed op doet. Het is wel een oudje natuurlijk :(:)

Nja, ik denk dat ook wel goed voor hem is om eens lekker met andere honden te spelen....rust roest, dus lekker blijven bewegen :j Nu heeftie natuurlijk ook al wel 15km afgelegd :)) Was hij tijdens het wandelen gewoon weggelopen? Baasjes kwijtgeraakt? Oh, ik zou doodsangsten uitstaan als dit met 1 van mijn honden zou gebeuren!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:57

He fijn weer terug op eigen nest.

Ik denk dat hij het bij jou ook naar zijn zin had, lekker spelen met je honden.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:44

Ja ik begreep dat hij thuis nooit binnen mag, dus hij zal wel in een ren zitten of op een erf. Ik vond ook wel dat ie een lekker dichte vacht had.
Ik had er stiekum wel wat moeite mee hoor. Het was echt een schatje.
De eigenaar zei zelf ook dat hij er niet aan gedacht had om op internet te zoeken. Ik snap echt niet dat een dierenasiel niet tegen mensen zegt dat ze contact op moeten nemen met amivedi.
Aan de andere kant, als het mijn hond was geweest had ik aan iedereen en alles gevraagd of ze me konden helpen mijn hond te vinden. Ik zou heel het internet afstruinen en iedereen benaderen totdat ze gek van me werden. Maar ja, je moet ook accepteren dat niet iedereen zo is.
Ze waren verder wel goed voor 'm hoor. Voor zover je dat in kunt schatten natuurlijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:51

Karolien, dat komt door de wisselingen van de wacht met Amivedi en Dierenambulance Eindhoven en de Dierenbescherming in Eindhoven. Op dit moment is het nog een zooitje. De drie werken nog lekker langs elkaar af.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:52

Fijn dat hij weer thuis is.. :)
Had de man ook verteld hoe het kwam dat hij weggeraakt was ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:57

Wat fijn dat de eigenaar hem weer terug heeft, maar ik snap ook wel dat je het aan de ene kant jammer vind... En dat de hond het jammer vind dat hij zn speelkamaraden kwijt is ;)
Geniet van je bloemen en je merci, dat heb je verdient!

Onze kleine kat is nog niet terug, maar ik blijf gewoon goede hoop houden! Morgen het hele Amivedi, dierenasiel, poster-ophang-traject in werking zetten...

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:12

Hou moed Joyce!

In dit geval ging het niet om het Asiel van Eindhoven, maar het asiel van Tilburg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:46

Laat ik daar maar helemaal niet over beginnen. :o

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:54

dit soort dingen zijn eigenlijk zo scheef geregeld zoiezo alle langs elkaar werkende instanties en dan de wettelijke rechten enzo. als je een hond vind mag je deze niet houden, ook niet als je hem binnen houd tot de eigenaar zich meld. het dier is op dat moment een gevonden voorwerk en eigendom van de gemeente waar de hond gevonden is. als dit echt wordt nageleefd gaan de honden eigenlijk altijd naar t asiel of soms zelf politie bureau... zo verschrikelijk scheef vind ik dat.... maar goed...... zo zie je maar weer alle honden en katten gewoon chippen... zoiezo wordt het ook voor honden verplicht geloof ik...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:11

Pfew... blij dat ie thuis is. :D Die lange tocht had m toch nog wat leuks opgeleverd; spelen.. haha
Als ie nu maar niet weer probeert om die 15km af te gaan leggen om te spelen 8-)
Al met al, super van je!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:08

Fijn dat hij weer terug is, en hij heeft bij jouw iig de tijd van zijn leven gehad. Voor een oude heer iig een hele wandeling, 15 km van huis. Misschien kan hij wat vaker op bezoek komen?
En dat mensen er niet bij nadenken om op i-net te gaan zoeken kan ik best geloven. Niet iedereen heeft als eerste reactie: we duiken het i-net op (mijn moeder (63) iig niet)

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:43

Ben blij dat de eigenaar hem weer heeft gevonden !
Ik denk dat het iedereen zijn nachtmerrie is om zijn dier kwijt te raken, nooit wetende wat er nou gebeurd is !

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:49

Wel zielig dat ie thuis nooit binnen mag, zeker als het zo'n aanhankelijke hond is. :(:)