Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:36

Ik vind hondenkleding absolute onzin, vind het vaak nog zielig ook. Voor een foto ok, kan leuk zijn. En als een hond niet goed in zijn vacht zit snap ik ook nog wel dat ie een dekentje om krijgt maar anders vind ik het gewoon onzin. Dus als het niet nodig is ook niet doen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:50

Klijntjuh schreef:
viola schreef:
Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.

Het ligt eraan bij welk ras, bij een teckel komt het inderdaad niet tot het einde van zijn rug, bij mijn hondjes wel.
(de jasjes die ik verkoop dan, ik heb er zelf ook een gehad die niet tot het einde van zijn rug kwam.
Een maat groter vaak wel ;) )

Ik heb nu echt HET pakje voor Mufasa gevonden. hij vind hem heerlijk merk ik, aangezien hij minder stijf is met het pakje aan, omdat hij zelfs zijn achter knietjes warm houd!
Afbeelding

Ze hadden hem ook in het zwart. maar als ik kan kiezen kies ik gelijk een leuk kleurtje.

Hij is van binnen helemaal fleece, heerlijk zacht en warm.
Van buiten waterdicht, dus nat gras kan hem niet raken :P

Ik merk een wereld van verschil als hij zijn pak wel of niet aan heeft.
Als hij hem niet aan heeft, wil hij na 5 min niet meer lopen, is doorweekt van het natte gras, en wil gedragen worden.(in mijn jas)
Met dat pakje aan kan hij veel meer aan. Alleen de paar dagen echt dikke vorst kreeg hij zulke koude pootjes dat hij niet meer willde.

Heel apart, want mijn andere heeft (zolang hij beweegt) nergens last van.
Pas als we weer van het park naar huis gaan, en 5 min voor het stoplicht moeten staan, begint hij ineens te rillen, echt kou.

Maar zodra we weer lopen is er niets aan de hand ;)

Ik vind het soms een beetje onzin, maar die foto hierboven daar vind ik het wel erg leuk bij staan en als het ergens voor bedoeld is en hij heeft er geen last van ag waarom ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:59

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:39

Ik heb sinds een paar dagen een hele kleine chihuahua pup en het werd me toch aangeraden door mijn dierenarts om dr een jasje aan te doen buiten..

Mij maakt 't niet uit, vind het wel schattig :D Heb ook een malteser, die draagt geen kleren :n

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:41

Wishper schreef:
Ik heb sinds een paar dagen een hele kleine chihuahua pup en het werd me toch aangeraden door mijn dierenarts om dr een jasje aan te doen buiten..

Mij maakt 't niet uit, vind het wel schattig :D Heb ook een malteser, die draagt geen kleren :n

slecht advies van de DA.. zo kan een hond nooit wennen aan de temperatuur

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:51

Wishper schreef:

Dit advies geven wij dus nooit mee.
We geven alleen het advies als het behoorlijk koud is niet te lang buiten blijven.
Maar dit advies geven we bij alle pups, omdat ze altijd van die kale puppy buikjes hebben

Anoniem

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:03

Kleertjes voor een hond vind ik écht niks :n

Imo hebben ze een vacht om zich warm te houden, werkt prima hoor :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:09

Wishper schreef:

Vreemde dierenarts, heb er nu toch heel veel gesproken en allemaal geven ze dat advies bewust niet.

Het is nu niet eens koud en een pup zal moeten wennen en kan dat dus nooit op deze manier. Het enige wat je zo kweekt is een kwetsbare hond.

Overigens vraag ik mezelf af wat jij een hele kleine Chihuahuapup noemt.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:13

Honden kunnen natuurlijk prima zonder kleren!

Maar mijn hondje vind zn jasje buiten toch wel erg fijn! :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:15

Vind het echt belachelijk om een hond kleertjes aan te doen.. Het is geen barbie..

Bij paard hoeft het natuurlijk ook niet, maar doe dat wel zodat ie niet zo'n enorme wintervacht krijgt dat hij na 10 minuten rijden helemaal bezweet is.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:17

_Lotte schreef:
Honden kunnen natuurlijk prima zonder kleren!

Maar mijn hondje vind zn jasje buiten toch wel erg fijn! :)

hoezo? zei hij dat tegen je?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:19

Ja! *D

normaal trilt hij buiten en met zn jasje aan niet, dus lijkt me fijn voor hem! :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:21

Vraag me af wat mensen doen die met temperaturen boven nul (zoals vandaag) als het weer -10 wordt?
2 jasjes aan?

Kleine honden bibberen snel, dat heeft niet altijd met kou te maken. In beweging houden is een veel betere methode om ze warm te krijgen en te houden dan kleren aantrekken.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:24

Trek jij twee winterjassen aan met -10 ?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:25

ThePast03 schreef:
Kleine honden bibberen snel, dat heeft niet altijd met kou te maken. In beweging houden is een veel betere methode om ze warm te krijgen en te houden dan kleren aantrekken.

Dat klopt idd!
Ik doe mijn hondje eigenlijk alleen een jasje aan als ik hem op de fiets ergens
mee naar toe neem, want dan kan hij namelijk niet bewegen.. ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:28

Ik zie onze Husky's al met kleertjes aan lopen... :')
Ik vind kleren voor honden echt niks, en veel mensen doen het omdat het leuk staat *kuch* , nee ik vind het echt onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:16

Nou dat lijkt me bij een Husky wel weer leuk :')

't Is bij mijn Duitse Herder ook een doorslaand succes :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:57

ThePast03 schreef:
Vraag me af wat mensen doen die met temperaturen boven nul (zoals vandaag) als het weer -10 wordt?
2 jasjes aan?

Met dit lekkere weer hebben ze niks aan ;)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:00

ik vind het heel leuk als mensen honden kleertjes aantrekken.

Want dan heb ik weer wat om te lachen. Echt, ik wordt er blij van want ik vind het geinig. Ik zou niet durven met zo'n aangekleed hondje te lopen haha! Wat een leuke foto ook, het ziet er toch heel geinig uit?
Los van het feit dat het meestal echt niet nodig is vind ik het gewoon LEUK!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:02

viola schreef:
Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.

Hier mijn hond in winter outfit.
Afbeelding

mensen, ff serieus: wat is dit voor dier?????

en die mini hond heet mufasa zie ik nu... _O- _O- _O- :):)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:20

rakni schreef:
mensen, ff serieus: wat is dit voor dier?????

Uhh, een hond, daar hadden we het over in dit topic toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:49

Vergeet niet dat kleine hondjes dicht bij de grond zitten, en vaak een kaal buikje (en korthaar) hebben. En dan vooral als het vriest en de grond nat is (water spettert dan tegen buikje aan en wordt erg koud)
Zoals op de vorige pagina te zien heeft mijn jack russel een 'paardendeken' op (die dus de buik warm houdt want daar gaat het mij alleen op, een truitje heeft dus geen zin). Ze heeft al 1x een blaasontsteking gehad en rilt erg als het koud is. Met die deken is ze vrolijk en lekker warm. En met verhuizen is het makkelijk aangezien ze graag meegaat maar de vloerverwarming nog niet aanmag (dus het is net zo koud als buiten).

Een grote hond zit niet dicht bij de grond met zijn buik dus dan is het niet nodig.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:51

voor geen goud dat mijn hond kleren aankrijgt. of het moet iets medisch zijn. Vind de paardendekens voor honden wel grappig maar een hond heeft het niet voor niets haren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:20

Mytens schreef:
Vergeet niet dat kleine hondjes dicht bij de grond zitten, en vaak een kaal buikje (en korthaar) hebben. En dan vooral als het vriest en de grond nat is (water spettert dan tegen buikje aan en wordt erg koud)
Zoals op de vorige pagina te zien heeft mijn jack russel een 'paardendeken' op (die dus de buik warm houdt want daar gaat het mij alleen op, een truitje heeft dus geen zin). Ze heeft al 1x een blaasontsteking gehad en rilt erg als het koud is. Met die deken is ze vrolijk en lekker warm. En met verhuizen is het makkelijk aangezien ze graag meegaat maar de vloerverwarming nog niet aanmag (dus het is net zo koud als buiten).

Een grote hond zit niet dicht bij de grond met zijn buik dus dan is het niet nodig.

En al die kleine honden hebben altijd overleefd zonder kleertjes en zouden sinds de hype ineens last hebben van een koude buik?

Blaasontsteking heeft over het algemeen niets met kou te maken.

Gewoon hond in beweging houden en als het echt heel koud is (kouder dan -10 ofzo), dan maak je de wandelingen wat korter.

Blijf het prima vinden als mensen zeggen dat ze het gewoon leuk vinden voor zichzelf, maar voor de honden is het absoluut niet nodig en ze worden alleen maar kwetsbaarder.
Voor de hype zag je zelden of nooit korthaar Chihuahua's (en die zitten toch echt het dichtse bij de grond) met kleertjes en die hebben dat allemaal overleefd.
Maar ja, toen zag je ook zelden Chihuahua's bij jonge meiden, die vonden dat altijd oude wijven hondjes. :+