Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Klijntjuh schreef:viola schreef:Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.
Het ligt eraan bij welk ras, bij een teckel komt het inderdaad niet tot het einde van zijn rug, bij mijn hondjes wel.
(de jasjes die ik verkoop dan, ik heb er zelf ook een gehad die niet tot het einde van zijn rug kwam.
Een maat groter vaak wel)
Ik heb nu echt HET pakje voor Mufasa gevonden. hij vind hem heerlijk merk ik, aangezien hij minder stijf is met het pakje aan, omdat hij zelfs zijn achter knietjes warm houd!
Ze hadden hem ook in het zwart. maar als ik kan kiezen kies ik gelijk een leuk kleurtje.
Hij is van binnen helemaal fleece, heerlijk zacht en warm.
Van buiten waterdicht, dus nat gras kan hem niet raken
Ik merk een wereld van verschil als hij zijn pak wel of niet aan heeft.
Als hij hem niet aan heeft, wil hij na 5 min niet meer lopen, is doorweekt van het natte gras, en wil gedragen worden.(in mijn jas)
Met dat pakje aan kan hij veel meer aan. Alleen de paar dagen echt dikke vorst kreeg hij zulke koude pootjes dat hij niet meer willde.
Heel apart, want mijn andere heeft (zolang hij beweegt) nergens last van.
Pas als we weer van het park naar huis gaan, en 5 min voor het stoplicht moeten staan, begint hij ineens te rillen, echt kou.
Maar zodra we weer lopen is er niets aan de hand
Wishper schreef:Ik heb sinds een paar dagen een hele kleine chihuahua pup en het werd me toch aangeraden door mijn dierenarts om dr een jasje aan te doen buiten..
Mij maakt 't niet uit, vind het wel schattigHeb ook een malteser, die draagt geen kleren
Wishper schreef:Ik heb sinds een paar dagen een hele kleine chihuahua pup en het werd me toch aangeraden door mijn dierenarts om dr een jasje aan te doen buiten..
Mij maakt 't niet uit, vind het wel schattigHeb ook een malteser, die draagt geen kleren
ThePast03 schreef:Kleine honden bibberen snel, dat heeft niet altijd met kou te maken. In beweging houden is een veel betere methode om ze warm te krijgen en te houden dan kleren aantrekken.
viola schreef:Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.
Hier mijn hond in winter outfit.
Mytens schreef:Vergeet niet dat kleine hondjes dicht bij de grond zitten, en vaak een kaal buikje (en korthaar) hebben. En dan vooral als het vriest en de grond nat is (water spettert dan tegen buikje aan en wordt erg koud)
Zoals op de vorige pagina te zien heeft mijn jack russel een 'paardendeken' op (die dus de buik warm houdt want daar gaat het mij alleen op, een truitje heeft dus geen zin). Ze heeft al 1x een blaasontsteking gehad en rilt erg als het koud is. Met die deken is ze vrolijk en lekker warm. En met verhuizen is het makkelijk aangezien ze graag meegaat maar de vloerverwarming nog niet aanmag (dus het is net zo koud als buiten).
Een grote hond zit niet dicht bij de grond met zijn buik dus dan is het niet nodig.