Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:03

Speciaal voor Kiwiko nog een keer mijn antwoord..

x_Rebecca schreef:
De schuld ligt helemaal bij niemand.
Iedereen heeft recht op een leven, ook die buuf dus ook zij is niet de schuldige.

Er is niemand om aan te wijzen als schuldige, wel als probleemoplosser..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:04

nah............. daar moet je het dan maar mee doen Lachen Lachen das toch geen antwoord rebecca Lachen Lachen Lachen

ik wil weten wie er dan wel schuldig is volgens jou

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:05

Zoals ik al zeg; niemand is schuldig..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:05

er is altijd iemand schuldig............ en wie is dat volgens jou

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:07

Wordt hier een beetje melig van..........welles.............nietes

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:08

wrong answer Rebecca. Je gaat niet door voor de magnetron.

De hond is het niet, ja die blaft maar dat heeft een oorzaak > alleen zijn.
De Ts is het niet, zij ondervindt alleen de last van het geblaf
Wij hier allemaal ( incl Rebecca) zijn het niet
Wie is het dan ?

Juist ja, die leuke buuf !

Hoe groot is jou bord eigenlijk ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:09

ik ook.............Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:11

T gaat hier niet om schuld of elkaar een beschudigend vingertje toewijzen.
Het gaat hier idd om overlast waar de buuf haar schouder voor ophaalt,
dat is duidelijk.
Dier blaft, doe er wat aan, zonee dan is het heel erg voor de buuf maar wel beter voor de hond.
een ander baasje Lachen

TS je heb meer dan genoeg geduld zo te zien, ik vrees dat de banden niet zullen verbeteren na je klacht maar je moet iets doen wil je er niet aan onderdoor gaan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:11

2 autos botsen tegen elkaar door extreme gladheid; welke zou schuldig zijn Gestoord
Er is niet altijd iemand de schuldige;
zolang je het probleem achter het blaffen (behalve dat ze alleen is) niet weet; weet je de schuldige niet..
Misschien werd ze 'vroeger' wel opgesloten ofzo; kan ze daarom niet alleen zijn, is het dan de schuld van de buuf, dat zij die hond liefde geeft en een huis bied? of is het dan de schuld van de vorige eigenaar omdat diegene de hond opsloot..

Zonder het echte probleem weet je de schuldige niet.

En kaill87; ik heb geen bord.. niet iedereen die een andere mening heeft, heeft gelijk een bord voor dr kop hoor..
Ik zie het gewoon anders omdat ik er waarschijnlijk andere ervaringen mee heb en aangezien ik (in tegenstelling tot jullie) naar de aanleiding probeer te kijken, niet alleen naar de oplossing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:12

hier en nu.......... vroeger is niet belangrijk....... hier en nu wel.......

wie is er nou schuldige??????????

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:15

Vroeger is niet belangerijk Gestoord
Zolang je de achtergrond van 't beesie niet weet is er niemand schuldig.

Maargoed, we zitten weer op hetzelfde punt als 2 pagina's terug; dus dit is en blijft zinloos..
De schuld naar de buuf afschuiven blijft natuurlijk erg makkelijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:18

Rebecca, kan jij ook uit??? Jemig zeg, je hebt je punt nou wel duidelijk gemaakt. Dit topic heet niet: "ik ben Rebecca en ik wil mijn gelijk"!

Ladpr; ik hoop dat er een goede oplossing voor jullie alle 3 komt (jij, hond en buuf)
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 08-01-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:20

x_Rebecca schreef:
Maargoed, we zitten weer op hetzelfde punt als 2 pagina's terug; dus dit is en blijft zinloos..

Hoe zou jij handelen als jij zo'n buuf had?

x_Rebecca

Pardon?
Ik heb toch echt het idee dat aan mij nogsteeds gevraagd werd wie nou de schuldige is..
Beetje normaler reageren kan ook..

KiWiKo

x_Rebecca schreef:
Vroeger is niet belangerijk Gestoord
Zolang je de achtergrond van 't beesie niet weet is er niemand schuldig.

volgens mij leven we in het hier en nu............ ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor???????

en in het hier en nu is er overlast van die hond die misschien een naar verleden heeft gehad....

maar ik wil graag van jou weten wie er hier en nu verantwoording heeft over het dier en dus schuldig is aan de overlast Lachen

als het je uitkomt om daar over na te denken Lachen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:21

Volgens mij baal je er een beetje van rebecca, omdat je zelf eigenlijk die buuf bent gezien je ook zo'n blaffende hond hebt. Lachen
Daardoor is dit topic misschien hard voor jou om te lezen, maar denk er eens rustig over na, er zijn hier echt zinnige dingen gezegd. Je moet niet kijken naar wat je zelf wilt, maar naar een situatie waarin het dier wat ongelukkig is een oplossing krijgt, en de buren die overlast ondervinden hier vanaf geraken. Naar mijn mening kom je dan vrij snel op herplaatsen, als je niet voldoende tijd kan vrijmaken. Blafband en bench ben ik persoonlijk geen fan van nl. Maar misschien is er een andere diervriendelijke manier waardoor de hond toch gehouden kan worden. Weet ik verder weinig van, ben geen hondenmens verder. Knipoog

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:23

quintusgl schreef:
Rebecca, kan jij ook uit???

ROFL

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:24

Rebecca jij je zin; stel nou dus dat dat beest vroeger opgesloten is geweest, wordt herplaatst en komt dus bij die buuf terecht. Dan moet zij toch tijd en aandacht aan die hond besteden ? Anders zit ie dus weer in hetzelfde schuitje; opgesloten. Misschien liep die hond hiervoor wel op een enorm terrein te waken. Is het weer buuf d'r schuld, zij sluit hem alleen op in een flat.
Dan is zij toch de schuldige dat die hond zo tekeer gaat, zij neemt haar verantwoordelijkheid niet en zorgt niet voor een oplossing ?!

Maar goed, jij hebt jou mening, iedereen anders in dit topic waaronder ik hebben een andere mening. Wij overtuigen jou niet en jij ons niet.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:26

Chiqa schreef:
x_Rebecca schreef:

Hoe zou jij handelen als jij zo'n buuf had?

Ik?
Ik denk niet dat ik er last van zou hebben omdat ik eigenlijk altijd een headphone opheb; goeie hond die daar bovenuit komt..
Daarbij heb ik eigenlijk altijd heel goed contact met buren e.d dus zo'n probleem zou dan gewoon simpel opgelost worden; en als ik er last van zou hebben zou ik gewoon gezellig oppassen op de hond.

Desnoods de hond hierheen halen; ookal heb ik katten en een eigen hond.

Daarnaast baal ik totaal niet van dit topic, ik vind alleen dat er hier maar gewoon word gezegd dat er een oplossing moet komen zonder dat het daadwerkelijke probleem vastgesteld is..
En zo'n buuf ben ik niet omdat ik sowieso alles voor mijn hond doe; dus ook thuisblijven omdat hij anders alleen is, behalve als ik naar school moet.

En tussen de verantwoordelijke en de schuldige zit ook een groot verschil..

En over die 'Rebecca jij je zin" er staat duidelijk in dit topic dat ze eerst haar hond mee naar haar werk nam ed, dus tijd en aandacht heeft ze er in elk geval aan besteed..
Situaties veranderen nou eenmaal..

Edit; en ik laat me niet overtuigen door jullie, Sorry..

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:27

Tenshi schreef:
Volgens mij baal je er een beetje van rebecca, omdat je zelf eigenlijk die buuf bent gezien je ook zo'n blaffende hond hebt. Lachen
Daardoor is dit topic misschien hard voor jou om te lezen, maar denk er eens rustig over na, er zijn hier echt zinnige dingen gezegd. Je moet niet kijken naar wat je zelf wilt, maar naar een situatie waarin het dier wat ongelukkig is een oplossing krijgt, en de buren die overlast ondervinden hier vanaf geraken. Naar mijn mening kom je dan vrij snel op herplaatsen, als je niet voldoende tijd kan vrijmaken. Blafband en bench ben ik persoonlijk geen fan van nl. Maar misschien is er een andere diervriendelijke manier waardoor de hond toch gehouden kan worden. Weet ik verder weinig van, ben geen hondenmens verder. Knipoog

Ik heb ook het gevoel dat zij dit te persoonlijk opvat omdat zij thuis dit zelfde probleem hebben. MAAR Rebecca en haar familie hebben hier notie van genomen en als oplossing zorgen zij ervoor dat de hond zoveel mogelijk gezelschap heeft! Hartstikke goed, zit nog wel eens korte tijd alleen maar als buur kun je dit dan wel door de vingers zien, toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:28

Tussen verantwoordelijke en schuldige zit nul verschil in het hier en nu rebecca.........

Ik stel de vraag nog een keer.........

wie is er verantwoordelijk c/q schuldig in dit geval................

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:30

de hond Haha! (win ik nu ook een prijs???)
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 08-01-09 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:30

Rebecca het is niet aan mijn om het probleem vast te stellen. Ook niet aan jou.

Er moest dus inderdaad simpelweg een oplossing komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:32

quintusgl schreef:
de hond Haha! (win ik nu ook een prijs???)

afmaken dus..................

onee we gingen voor een leefbare oplossing waar eigenaar aan mee moet willen werken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:32

x_Rebecca schreef:
Ik?
Ik denk niet dat ik er last van zou hebben omdat ik eigenlijk altijd een headphone opheb; goeie hond die daar bovenuit komt..
Daarbij heb ik eigenlijk altijd heel goed contact met buren e.d dus zo'n probleem zou dan gewoon simpel opgelost worden; en als ik er last van zou hebben zou ik gewoon gezellig oppassen op de hond.

Desnoods de hond hierheen halen; ookal heb ik katten en een eigen hond.

Hoi Rebecca, kijk jij zou er dus mee kunnen leven. Toppie maar kan je je voorstellen dat er
ook mensen zijn die hier wat meer moeite mee hebben?
Een blaffende hond hoort tot de categorie overlast, dat is niet voor niets. Het is gewoon erg zielig dat het arme dier zo blaft, en ook nog eens een overlast vooor TS.
Ik kan me dat wel voorstellen hoo zou ook niet de middelen hebben om op de hond van mn buren te passen hoe graag ik dat ook zou willen.

Ik denk dat TS meer dan haar best doet om dit zo vriendelijk mogelijk op te lossen, kunnen we een voorbeeld aan nemen.
Zelf heb ik ook een jaar lang last gehad van een hond van de buren, die blafte ook elk uur als ze naar buiten werden getrapt.

Maar ook rustig om 3 uur snachts en 7 uus smorgens, 7 dagen per week.
Praten had geen zin, hond blafte nu eenmaal was doof.
Ik heb toen ook bemiddeling ingeschakeld omdat ik slaap tekort kwam en zelfs medicijnen moest slikken anders kon ik niet mn baan volhouden.
Bemiddeling heeft helaas niets uitgehaald, wel al mn ruiten dr uit de volgende dag.

Ik hoop dat TS wél tot een overeenkomst kan komen, want hier moet gewoon een eind aan komen
we willen allemaal immers leefbaar wonen.