Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:35

IndianLady schreef:
Ik bedoelde daarmee te zeggen, waarom als de hond overduidelijk niets van kinderen moet hebben, word de hond dan alsnog bij kinderen gelaten. En tuurlijk mag een hond aangeven dat hij iets niet prettig vind, alleen het kind snapte die boodschap niet.

Winniie, alsof ik het bijten van mn paard of hond wel zou accpeteren Verward
Maar mocht mn hond iemand of mij bijten weet ik wel waarom die beet.

We accepteren allemaal de lichaamstaal van ons paard dat zeg jij.

Als de lichaamstaal van mijn paard is dat hij bijt! Dan accepteer ik dat niet. Dus blijkbaar jij ook niet? Dus dan klopt jou zin niet, maargoed. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:37

IndianLady schreef:

Dé enige reden waarom een hond bijt is omdat ie niet goed is opgevoed of idd een kronkel in de kop heeft. Beide gevallen is het Doei! hond.

En wat weer opvalt in de discussie hier: dat het merendeel van de mensen die de hond begrijpen en vindt dat kind fout is etc. etc. zelf nog geen verantwoording over kinderen hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:39

Als jij dus weet dat je hond niks van kinderen moet hebben, moet je hem niet bij kinderen laten. En als jouw hond voor niets bijt, tja dan snap ik niet zo goed waarom hij dan uberhaupt nog bij mensen is.
Dieren reageren op hun manier omdat wij waarschijnlijk op dat moment iets doen wat ze niet zint. Prima dat ze onderaan de rangorde staan, maar dan nog is je hond een individu die aangeeft dat hij iets niet leuk vind.

Bovendien zijn het vaak de kleine hondjes die feller zijn dan de grote honden. Alleen als een rottweiler iemand bijt weet heel Nederland het.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:40

Waar wel een beetje overheen gelezen wordt is dat de ouders van het betreffende kind op de hoogte van de geschiedenis van de hond waren en toch bewust hun kind(eren) naar dat adres hebben gebracht...
Weet niet in hoeverre een schadeclaim dan zou kunnen, als ze duidelijk besloten hebben dat het kennelijk niet uitmaakte?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:40

Ik vind dat de hond zich best mag verweren hoor,je weet nooit wat dat kind heeft gedaan.Een mens laat zich toch ook geen pijn doen, onze dochter heeft de kat vroeger ook vaak gepest de kat haalde dan uit, logisch toch.Onze hond houd er niet van als je haar kop beet pakt en een knuffel geeft,dat is bij dat ras zo.Als ze dan gromt vind ik dat niet gek,ik waarschuw mijn dochter daar altijd voor.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:41

Winniiee schreef:
Mijn moeder zegt ook altijd: Ookal is er wat gebeurt als de hond iemand bijt dan moet ie ingeslapen worden.

Zelf ben ik er niet helemaal mee eens! Maar als hij zonder reden ( de kinderen aaien hem, of gaan dichtbij hem zitten, dat vindt ik ook GEEN reden) iemand zou bijten, dan is het over!
Gelukkig is mijn hondje zéér kindvriendelijk, en ik ga er van uit/hoop dat zo'n voorval ook nooit bij ons gebeurt.

Maar om even terugtekomen op jou verhaal:
Ten eerste ben ik met sommige reacties TOTAAL niet eens.
Je kunt NIET maar dan ook NIET de verantwoordelijkhei bij een kind van 3 leggen!
Trouwens bij geen 1 kind, maar een kind van 12 kan al beter zijn verantwoordelijkheid dragen. Maar nogsteeds ligt de verantwoordelijkheid bij de baas!

Als jij vantevoren al zegt dat de hond gepest is, neem dan voormaatregelen!
Of laat hem niet bij die kinderen ( des noods doe je hem in de benche)
Of doe hem een muilkorf aan.

Het is natuurlijk wel goed om de kinderen duidelijk te maken dat ze niet aan de hond mogen komen, maar een kind van 3 die een hondje zien, daar willen ze natuurlijk meteen op af!

Dus wel duidelijk maken aan de kinderen! En wel voorzorgmaatregelelingen nemen!

Héél veel succes ermee, en ik hoop dat het goed komt met je hondje.! Knipoog

Slimmerik:
Dit was mijn post. En ik ben zelf nog een kind ( 12 jaar.), heb dus ook geen verantwoording over kinderen.
Wel iverantwoordng over mijn hond. En ik weet maar dondersgoed dat je de verantwoording NIET maar ook bij geen elk kind!

En IndianLady: Groot of klein, ze kunnen allebei opgevoed worden!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:42

Als ze zomaar bijten is het een ander verhaal.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:43

marleen_usar schreef:

Nee dat is niet!

Als kinderen een hond aaien, of gewoon bij hem gaan zitten, of langslopen, hoeft ie ook NIET te bijten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:43

Winniiee schreef:

Slimmerik:
Dit was mijn post. En ik ben zelf nog een kind ( 12 jaar.), heb dus ook geen verantwoording over kinderen.
Wel iverantwoordng over mijn hond. En ik weet maar dondersgoed dat je de verantwoording NIET maar ook bij geen elk kind!

En IndianLady: Groot of klein, ze kunnen allebei opgevoed worden!![/quote]

Prima !! Daarom had ik in mijn post het woord merendeel ook vet gedrukt en onderstreept. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen zoals jij Knipoog

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:44

Winniiee schreef:
marleen_usar schreef:

Nee dat is niet!

Als kinderen een hond aaien, of gewoon bij hem gaan zitten, of langslopen, hoeft ie ook NIET te bijten.

Slimmerik: Sorry, overheengelezen Knipoog.
Ik dacht dat je iedereen over 1 kam scheerde. Sorry. Bloos

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:44

Winniiee schreef:
IndianLady schreef:
Ik bedoelde daarmee te zeggen, waarom als de hond overduidelijk niets van kinderen moet hebben, word de hond dan alsnog bij kinderen gelaten. En tuurlijk mag een hond aangeven dat hij iets niet prettig vind, alleen het kind snapte die boodschap niet.

Winniie, alsof ik het bijten van mn paard of hond wel zou accpeteren Verward

We accepteren allemaal de lichaamstaal van ons paard dat zeg jij.

Als de lichaamstaal van mijn paard is dat hij bijt! Dan accepteer ik dat niet. Dus blijkbaar jij ook niet? Dus dan klopt jou zin niet, maargoed. Lachen

Misschien een beetje doordenken. We nemen voor het gemak een voor jouw onbekend paard. Het paard geeft met zijn lichaamstaal aan tot hier en niet verder, ik vind het eng als je bij mn benen zit. Dan accepteer je dat want je weet niet wat hij doet mocht je wel zn benen proberen aan te raken. Kijk ken je het paard dan zie je die lichaamstaal en zeg je met je eigen lichaam, het is goed ik doe je geen pijn, vertrouw me maar.

Een kind snapt zulk soort lichaamstaal niet. Een kind zal dus doorgaan met aaien, haren trekken totdat de hond zegt HAP. Je kan het de hond niet kalijk nemen die gaf aan, ik vind het eng. Je kan het het kind niet kwalijk nemen want die weet niet beter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:45

Ligt er ook aan wat de hond heeft meegemaakt,ik had een spanjaard en die werd dement en alles van vroeger kwam weer boven.Hij kon gewoon toen steeds minder hebben,dus bleven de kinderen uit de buurt en dat ging goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:46

IndianLady schreef:
Als jij dus weet dat je hond niks van kinderen moet hebben, moet je hem niet bij kinderen laten. En als jouw hond voor niets bijt, tja dan snap ik niet zo goed waarom hij dan uberhaupt nog bij mensen is.
Dieren reageren op hun manier omdat wij waarschijnlijk op dat moment iets doen wat ze niet zint. Prima dat ze onderaan de rangorde staan, maar dan nog is je hond een individu die aangeeft dat hij iets niet leuk vind.

Bovendien zijn het vaak de kleine hondjes die feller zijn dan de grote honden. Alleen als een rottweiler iemand bijt weet heel Nederland het.

is dit tegen mij bedoeld? mijn hond is 1 keer heel agressief geweest naar een kind (heeft niet kunnen bijten gelukkig) en dat was niet een beetje grommen, maar echt agressief. die hond is niet meer bij mensen, die is 3 dagen later ingeslapen. omdat ik het risico niet wil lopen dat ze een onschuldig kind aanvalt. ik heb de stap genomen om haar in te laten slapen, imo valt dat onder de verantwoording voor je hond nemen. helemaal weg houden bij kinderen lukt je namelijk niet, ja dan kan je ze niet meer uitlaten, moet je ze hun levenlang muilkorven voor het geval dat ze ontsnappen, nee dat is een leuk leven voor de hond ..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:47

marleen_usar schreef:
Ik vind dat de hond zich best mag verweren hoor,je weet nooit wat dat kind heeft gedaan.Een mens laat zich toch ook geen pijn doen, onze dochter heeft de kat vroeger ook vaak gepest de kat haalde dan uit, logisch toch.Onze hond houd er niet van als je haar kop beet pakt en een knuffel geeft,dat is bij dat ras zo.Als ze dan gromt vind ik dat niet gek,ik waarschuw mijn dochter daar altijd voor.

Juist en dit bedoel ik te zeggen. Een dier hoeft niet alles te pikken.

JA DeesDaan dat was voor jou, maar ik lees dat jij dus wel maatregelen genomen heb met die hond.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:47

Ik accepteer dat ik op dat moment niet aan zijn benen mag zitten, maar als ik bandages ommoet doen? Dan moet ik aan zijn benen zitten. Dus zal hij mij ook moeten accepteren. En niet een keer dat been naar achteren schoppen. Wandt dan vallen er mischien wel gewonden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:50

Mijn vriendin had een Duitse Dog waar een kind van 3 met een keukenmes de staart van afsneed omdat ze er steeds door ondersteboven werd geslagen.

De hond jankte vreselijk maar heeft er nog niet eens aan gedacht om te bijten.

Mijn honden zullen er ook nog niet aan dénken om b.v. een DA te happen of zo....

Doen ze dat wèl dan zullen ze moeten leren leven met een muilkorf en in een buitenren te verblijven. En dán is mijn beslissing heel gauw gevallen: in laten slapen !!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:51

Als jij rustig overkomt en hem ervan weet te overtuigen dat je hem geen kwaad doet, dan luister je toch naar hem?
Je moet niet huppa die bandages eromheen gooien, maar met rust en beleid voorzichtig beginnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:53

slimmerik schreef:
Mijn vriendin had een Duitse Dog waar een kind van 3 met een keukenmes de staart van afsneed omdat ze er steeds door ondersteboven werd geslagen.

Mijn honden zullen er ook nog niet aan dénken om b.v. een DA te happen of zo....

Doen ze dat wèl dan zullen ze moeten leren leven met een muilkorf en in een buitenren te verblijven. En dán is mijn beslissing heel gauw gevallen: in laten slapen !!

wat doet een kind van 3 met een keukenmes? Gestoord

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:54

IndianLady schreef:
Als jij rustig overkomt en hem ervan weet te overtuigen dat je hem geen kwaad doet, dan luister je toch naar hem?
Je moet niet huppa die bandages eromheen gooien, maar met rust en beleid voorzichtig beginnen.

Ja, je accepteert dus slecht gedrag? Dat paard gaat denken dat het goed is. Je kunt niet eerst iets altijd toelaten en dan ineens verbieden.
Maar goed ik vindt dat de TS maatregelen moet nemen.En niet zo door moet gaan. Zodat er nog meer slactoffers vallen.

Maargoed, gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening! Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:55

Het is idd zo dat die ouders ook een risico hebben genoemn om die kinderen daar af te geven. Aan de andere kant weten wij dan weer niet wat er besproken is, wellicht is er wel aangegeven dat die hond alleen buiten zou komen of weetik wat.

Hoe dan ook, in mijn ogen is de TS degene die fou is, zij had die hond thuis moeten laten. De hond en dat kind zijn degenen die de prijs betalen...

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:56

En trouwens als een hond vanaf het begin goed opgevoed is, is het niet nodig dat je bijvoorbeeld niet aan zijn been mag komen.. Tenzij het iets klinisch is. Maar dan moet je het maar aan de DA overlaten.

En dit is nou even in het algemeen! Niét tegen de TS ! Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:56

superwoman schreef:
slimmerik schreef:

wat doet een kind van 3 met een keukenmes? Gestoord

In een onbewaakt ogenblik uit de keukenla gepakt. Bloos Het verhaal is van heel lang geleden en betrof dus eigen kind (was zusje van mijn vriendin)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:57

Pauline schreef:
Het is idd zo dat die ouders ook een risico hebben genoemn om die kinderen daar af te geven. Aan de andere kant weten wij dan weer niet wat er besproken is, wellicht is er wel aangegeven dat die hond alleen buiten zou komen of weetik wat.

Hoe dan ook, in mijn ogen is de TS degene die fou is, zij had die hond thuis moeten laten. De hond en dat kind zijn degenen die de prijs betalen...

Nee de ouders hebben helemaal geen verantwoordelijkheid, die denken dat hun kindjes gewoon naar een oppasadres gaan met een lieve hond. Waar ze zich geen zorgen over hoeven te maken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:58

Winnie *zucht* daarom zei ik ook een voor jou onbekend paard. En waarom is het eng vinden slecht gedrag? Weet jij veel wat dat paard meegemaakt hebt...... ach laat ook maar
Je snapt me toch niet

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:01

IndianLady schreef:
Winnie *zucht* daarom zei ik ook een voor jou onbekend paard. En waarom is het eng vinden slecht gedrag? Weet jij veel wat dat paard meegemaakt hebt...... ach laat ook maar
Je snapt me toch niet

Ik snap je dondersgoed. Maar wat ik bedoel is. Als je geen maatregelen neemt ( even over de hond) : Zoals hond in de Benche doen, muilkorf omdoen. Dan heeft het NU op dit moment toch geen zin.

Op een gegeven moment moet je de hond vertrouwen gaan geven en aanleren dat kinderen ook goed kunnen zijn, maar dat gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam( uit eigen ervaring).

Maar die kinderen blijven komen, dan moet je voor wanneer die kinderen er zijn toch ook maatregelen nemen.

Maar gelukkig heeft iedereen een eigen mening, en snap ik jou verhaal ook wel!
Ik moet nu gaan!