Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:17

Klijntjuh schreef:
Ik heb werkelijk een gruwelijke hekel aan rottweilers.
Ik heb in Laak (wijk in Den Haag) gewoond, en daar werden die honden op kleine appartementjes gehouden, of in tuinen.

Mijn hondje is er bijna niet meer geweest door zo'n rottweiler

Er is bij mij in de straat een ander hondje compleet in stukken gescheurd door weer een andere rottweiler (ook op t.v. geweest toen), en een oudere man uit de buurt aangevallen door weer een andere.

Nee.. rot-beesten zijn het.

Ik vermijd ze sindsdien, en krijg de kriebels van ze!

Dat ligt niet aan de Rottweiler maar aan de baas Knipoog
Maar ken het heb hetzelfde bij herders dat vind ik rotbeesten...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:19

hihi, ja idd, en kan best dat het aan de eigenaren ligt, maar dit is mijn ervaring en mening Tong uitsteken

en vriendin van mij heeft dit ook met herders, ik heb zelf niets met herders meegemaakt, maar ben iets meer op mijn hoede dan met andere honden Knipoog

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:23

Ik heb ook 2 rottweilers gekend.

een jong dier en een wat ouder dier. Het oudere dier was zo'n schat, heel rustig, kwam altijd bij je.
het jongere dier was wat onbenullig soms maar zeker ook een hele lieverd, je kon haar letterlijk aan haar achterpoot door de kamer sleuren.

Wel moet je (bij alle honden, maar bij rottweilers extra) heel erg consequent zijn.

Ondanks mijn super ervaringen met Rottweilers, wil ik ze niet in huis met kinderen.
Maargoed, met elk ras moet je opletten met kinderen.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:00

Tja, ik denk dat deze honden vaak door verhalen 'gemeen' lijken.
En áls ze gemeen zijn, dan ligt de fout 9 v/d 10 keer bij de baas.
Zelf vind ik het geweldige honden, vooral na mijn ervaring met een rottweiler in het asiel. Ontzettend lief, wilde alleen maar kroelen en op schoot zitten.
Oké, dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle rottweilers zo zijn.
Maar het geldt hetzelfde voor een vervelende; niet alle zijn zo Lachen

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:20

Zover ik weet is de rottie de grootste kindervriend, hij gaat voor zijn gezin door het vuur..
Tuurlijk zoals elke hond moet die wel opgegroeit zijn of op een normale manier gewent zijn aan kinderen.
Zoals ik al zeg Simba laat ik met een gerust hart alleen in de kamer met mijn 3 kinderen ( 7 en 2 van 4 jaar oud)

Verder liggen de kids vaak genoeg gedeeltelijk op hem ( en dan bedoel ik dus hoofd op zijn achterlijf)
Die aandacht van de kinderen vind die heerlijk.
Je wil niet weten hoe blij die is als de kids weer binnen komen Haha!
In de zomer gaat die op balkon zitten en naar beneden kijken, zijn kindjes in de gaten houden als ze daar aan het buiten spelen zijn.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:28

Vind het veel te kort door de bocht om te roepen dat alle rottweilers rotbeesten zijn. Want een ongenuanceerd vooroordeel zeg!

Ik ben gebeten door een herder maar ik heb echt geen hekel aan het ras nu. Ben misschien meer op mijn hoede, maar voor iedere hond sta ik open.

Onze rottie is trouwens echt ongelooflijk schattig met kinderen. Ze is de hele tijd druk bezig met ze, dan laten ze haar zitten, liggen, pootjes geven, kusje geven, doet ze allemaal voor ze.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:31

Voor zover ik ze ken zijn Rottweilers super honden voor hun baas zelf maar voor elk ander mens een drama.
Ze zijn heel aanhankelijk aan de baas en wantrouwend tegenover vreemden wat helaas nog weleens gepaard gaat met valsheid.
Mijn meest vervelende ervaring was met de hond van de overburen, ik moest daar vaak langs om bij de paarden te komen en ging er dus ook geregeld langs met buitenrijden, daarnaast liep ik erlangs naar de bushalte, die hond was op alle mogelijke manieren een drama.
Liepen wij naar de bushalte dan stond hij wild grauwend en blaffend aan de andere kant van de weg, een keer was er geen verkeer waardoor hij de weg over kwam naar mij toe, ik ben niet bang van honden maar toen ben ik toch even bij de andere buren de tuin in gesprongen.

Als ik naar de paarden fietse grauwde en blafte hij naast mijn wiel, ik had altijd 2 benen aan een kant omdat ik anders allang een keer gepakt zou zijn denk ik.

Tijdens een buitenrit ging ik terug naar huis en moest wachten om de weg over te steken toen de hond ineens van achter aan kwam rennen, heel stilletjes en begon wild te blaffen vlak achter de hielen van mijn paard. Die schrok zich wild en vloog zonder na te denken de weg over, GZD ging het allemaal goed met het verkeer maar die hond >:(

Ik ben een grote hondenliefhebber maar oa door deze hond ben ik niet zo'n Rottweiler-fan...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:32

Zelf is onze rottie alleen maar aangevallen door herders/X herders, vanaf zijn 6de maand.
Dus ja als ik een herder zie loop ik een boogje om..
Klopt idd niet elke herder is dan ook gemeen, maar heb niks met ze dus tja.

Zelfde geldt voor rottweilers, hier tegenover ons woont er een rottie, die een tijdje terug de cocker van me vriendin flink heeft toegetakelt, verder heeft vriendin zelf zowat een hap in haar vingers gehad door dat beest, terwijl ze gewoon met mij aan het praten was, armen naar beneden hangend, we keken die hele hond niet eens aan, negeerde hem volkomen, hij rook en deed zowat hap, eng dier is het...

Die van ons is alleen wantrouwend in de avond, dus als het donker is.
Maar dan alleen met mij, als vriend ermee loopt doet die dus niks.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:36

marielleaartsen schreef:
Zelf is onze rottie alleen maar aangevallen door herders/X herders, vanaf zijn 6de maand.
Dus ja als ik een herder zie loop ik een boogje om..
Klopt idd niet elke herder is dan ook gemeen, maar heb niks met ze dus tja.

Zelfde geldt voor rottweilers, hier tegenover ons woont er een rottie, die een tijdje terug de cocker van me vriendin flink heeft toegetakelt, verder heeft vriendin zelf zowat een hap in haar vingers gehad door dat beest, terwijl ze gewoon met mij aan het praten was, armen naar beneden hangend, we keken die hele hond niet eens aan, negeerde hem volkomen, hij rook en deed zowat hap, eng dier is het...

Die van ons is alleen wantrouwend in de avond, dus als het donker is.
Maar dan alleen met mij, als vriend ermee loopt doet die dus niks.

En dat is precies waarom ik ze niet vertrouw, je kunt ze niet peilen, als er een Rottweiler op je af komt is het maar afwachten of ie je hand gaat aflikken of afbijten, ze geven totaal geen signalen en daarbij zijn ze vaak ook erg wantrouwend en niet vies van bijten dus nee...

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:48

Persoonlijk ken ik twee hondenrassen waar ik niets mee heb en dit zijn de rottweiler en de herdershond. Bij de rottweiler is mijn hoofdreden de baas. Ik heb gemerkt dat dit honden zijn die een zeer duidelijke leiding nodig hebben, omdat de hond zich anders tegen de baas kan keren. Eind jaren negentig heb ik enkele jaren hondencursussen gegeven als assistent-trainer en in die periode was de rottweiler erg populair. Op de club zagen we met name yuppen met 0,0 hondenervaring die met de meest dominante reu uit het nest naar de cursus kwamen. De helft van de puppycursus misten ze wegens tijdgebrek om vervolgens met een puberende, zeer dominante reu van 40 kg naar de A-cursus te komen met de mededeling "mijn hond bijt mij". Daarnaast waren er de mensen die een rottweiler aanschaften, omdat het een 'stoere' hond was. In onervaren handen is de rottweiler in mijn ogen niet een geschikte hond, zeker niet een reu. Daarintegen ken ik echter ook zeer lieve rottweilers die wel degelijk sociaal zijn, ook tegen vreemden.
Bij herdershonden ben ik altijd erg op mijn hoede vanwege hun beschermende karakter naar eigen volk. Voor de eigen baas zijn het vaak fantastische honden, maar naar anderen toe vertrouw ik ze niet snel.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:57

Vaak is de baas ook het probleem. Maar dat vind ik dan ook gelden voor pittbulls, amerikaanse bulldogs, cane corso, Turkse herder etc, etc.

Als mensen een hond om de verkeerde reden nemen en zelf geen verstand hebben van honden dan kan het verkeerd gaan. De hond is daarvan de dupe want die vertoond dan opeens probleemgedrag... wat hem gewoon aangeleerd is zonder dat de baas het doorheeft. Als diezelfde mensen een klein hondje zouden nemen zou deze zich ook misdragen alleen zijn mensen daar minder bang van. Ik heb hier buren die hun hond gewoon los naar buiten gooien omdat ze geen zin hebben om hem uit te laten. Is een kleine hond dus mensen maken er niks van, maar als ik dat met mijn rottie doe staat opeens de politie voor de deur. (en dat vind ik terecht hoor want zoiets dóe je gewoon niet)

Het is alleen zo jammer dat een ras wordt afgeschreven omdat men een paar nare ervaringen heeft gehad met zo'n hond. Ieder ras heeft rotte appels ertussen zitten maar 9 vd 10 keer ligt het aan de baas.

TS had het oorspronkelijk over het aanschaffen van een rottweiler. Als je weet wat je doet dan zie ik geen reden om dit niet te doen.

Een serieuze fokker geeft het dominanste reutje van het nest ook niet mee aan mensen die geen ervaring hebben met zulke honden.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:08

is er nu in nederland ook niet een soort gedragstest voor rottweilers? Diegene die niet slagen wordt het stamboom ingetrokken ofzoiets, zodat ze niet meer mogen fokken. het zou wel al lonen, want er is al minder agressie vastgesteld

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:10

Nuage schreef:
Vind het veel te kort door de bocht om te roepen dat alle rottweilers rotbeesten zijn. Want een ongenuanceerd vooroordeel zeg!
.

Een mening, opgemaakt uit meerdere ervaringen Knipoog geen vooroordelen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:15

Tempus schreef:
is er nu in nederland ook niet een soort gedragstest voor rottweilers? Diegene die niet slagen wordt het stamboom ingetrokken ofzoiets, zodat ze niet meer mogen fokken. het zou wel al lonen, want er is al minder agressie vastgesteld

Dat klopt ja, geloof dat ze nu ipv die 'rode lijst' gedragstesten doen bij de 'gevaarlijke' rassen en enkel de honden die goed door de test komen mag mee gefokt worden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:25

Klijntjuh schreef:
Nuage schreef:
.

Een mening, opgemaakt uit meerdere ervaringen Knipoog geen vooroordelen

Ik vind het wél een vooroordeel! Als ik 12 arrogante amerikanen ben tegengekomen roep ik ook niet dat het hele land arrogant is. Maar andere mensen zouden dit idd wel doen...

Over die agressie-test. Ik heb gehoord dat dit nogal heftig is en dat heel veel honden hiervoor niet zullen slagen. Ze zetten een hond in een cirkel met mensen en lopen dan tegelijk op hem af terwijl ze met kunstarmen naar hem toe reiken. En dat doen ze dus behoorlijk dreigend... Vind dat een verkeerde test, denk dat je een hond hiermee kunt beschadigen en zelfs agressief gedrag in de toekomst kunt bevorderen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:27

En als nu ALLE Amerikanen die jij tegenkomt arrogant zijn?

Ik heb nu een stuk of 7 Rottweilers gekend waarvan er maar 1 was die niet ronduit vals was tegen vreemden maar ook deze hond was imo niet geheel te vertrouwen.

Dat jij toevallig zelf een Rottweiler hebt wil niet zeggen dat ze allemaal lief zijn en zoals ik al eerder zei; volgens mij zijn het voor de baas super honden, enkel vreemden zijn de *

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:34

Ik zeg ook totaal niet dat alle rottweilers lief zijn! Dat heb je mij helemaal nergens zien typen. Er zijn wel degelijk rottweilers die niet lief zijn en waar ik ook bang voor zou zijn!

Als alle amerikanen die ik tegenkom arrogant zijn dan zou ik kijken naar het percentage van het geheel dat ik ben tegengekomen en of mijn mening dan representatief zou zijn.

Jij bent 7 rottweilers tegengekomen, dat is nog geeneens 1% van de complete populatie. Dat ze allemaal niet leuk waren is heel vervelend. Maar ik vind dat nog steeds niks zeggen over het ras rottweiler an sich.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:36

weet je waar ik nu zó'n vreselijke hekel aan heb, he..

aan van die mensen die altijd populair willen doen,en juist mijn honden gaan aaien of ze dat nu willen of niet,want ze zijn dan "heus niet bang hoor"

dát is pas zwaar irritant...

en ja ik heb nu 3 rottweilers en 1 hiervoor gehad die overleden is,en er zullen zeker nog meer rottweilers volgen,maar ik weet wel dat het honden zijn die niet allemans vriendjes zijn met vreemde mensen,ze kijken zeer zeker de kat uit de boom,is het goed,dan is het goed...dan zijn ze ook zeer vriendelijk.

als ik een allemansvriendje had willen hebben,dan nam ik wel een labrador..maar das echt helemaal mijn ras niet...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:38

Nuage schreef:
Ik zeg ook totaal niet dat alle rottweilers lief zijn! Dat heb je mij helemaal nergens zien typen. Er zijn wel degelijk rottweilers die niet lief zijn en waar ik ook bang voor zou zijn!

Als alle amerikanen die ik tegenkom arrogant zijn dan zou ik kijken naar het percentage van het geheel dat ik ben tegengekomen en of mijn mening dan representatief zou zijn.

Jij bent 7 rottweilers tegengekomen, dat is nog geeneens 1% van de complete populatie. Dat ze allemaal niet leuk waren is heel vervelend. Maar ik vind dat nog steeds niks zeggen over het ras rottweiler an sich.

Tuurlijk niet maar wel vreemd dat alle 7 vervelend waren, daarbij hoor je in het algemeen ook 3x zoveel negatieve verhalen over Rottweilers dan positief. Krijg soms sterk het idee dat enkel de eigenaren het leuke beesten vinden...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:43

neem er ook eens 1 ,kan je zien wat een fantastisch ras het is Haha!

wereldhonden zijn het Lovers

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:44

Ik zou er nooit een nemen, enerzijds omdat ik ze niet mooi vind en anderzijds omdat ik ze wss nooit zal vertrouwen omdat ik teveel nare situatie's heb meegemaakt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:52

anneliesdj schreef:
Krijg soms sterk het idee dat enkel de eigenaren het leuke beesten vinden...

Maar dat zou natuurlijk kunnen. Dat geldt ook voor andere rassen Knipoog Chihuahua's bijvoorbeeld.
Als je het ras leuk vind neem je er meestal eentje, dat is simpel!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:08

Nuage, met de andere rassen die jij noemt heb ik in mijn omgeving geen ervaring, dus daar kan ik niet goed een mening over geven. Ik kan me wel voorstellen dat het inderdaad ook geen 'beginnersrassen' zijn.
Eind jaren negentig was er opeens een grote vraag naar rottweilers en daarmee zag je ook de broodfokkers komen. Die gaven de pups aan iedereen mee, dus ook de dominante reu aan een onervaren persoon. Ik heb dit helaas meerdere keren meegemaakt en vrees dat het ras mede daardoor een erg slechte naam heeft gekregen.
Omdat ik een slechte ervaring heb gehad met een ras wil dat niet zeggen dat het meteen een agressief ras is waar ik een hekel aan moet hebben. Als kind ben ik ooit gebeten door een boxerpup (hij wilde spelen en ik sprong rond met mijn armen in de lucht, geen vreemd puppygedrag dus, maar gewoon te wijten aan het ontbreken van een volwassene), maar inmiddels ben ik zoveel boxers tegen gekomen, dat ik het nu zelfs een geweldig ras vind. De angst voor een hondenras heeft vaak alleen te maken met je eigen referentiekader en ik heb inmiddels geleerd om verder te kijken dan dit kader.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:08

@ NuageOp die manier bedoel ik het niet en dat snap jij volgens mij ook wel Knipoog

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:13

Ik ben niet zo van dit ras, maar dat komt door wat ik meegemaakt hebt Knipoog
Maar het ligt meer aan de opvoeding.
want er zitten hele leuke tussen
dit geldt voor alle rassen, zo is het ook met dobbermannen.

Sommige zijn idd erg vals, maar als je naar het baasje kijkt... Bloos