Mijn cavia's heb ik nu 2 maanden of iets langer nu
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Heb er wat zaagsel en hooi ingedaan en even getest of hij goedgekeurd is
Dude vond het prima ( mede door het hooi
)
. En dat heeft ze in die 3 maanden tobben verdiend ook, mijn kleine meid, mijn prinsesje!
(vanochtend heb ik haar in moeten laten slapen
).
waarom moest ze worden ingeslapen?
Heel veel sterkte! carlosje schreef:ahhh wat naarwaarom moest ze worden ingeslapen?
Heel veel sterkte!
. 

Fairytail schreef:Charlie ik heb kranten onder de bodem bedekking zodat je minder last hebt van kalk/urine vlekken.. Wat moet je dan tegen die smerige vlekken doen?
. Ik heb ook weleens kattenkorrels in de kooi gehad; gemengd met zaagsel. Die korrels nemen heel goed het vocht op!
. Dus je zou 1 van deze 2 bodembedekkingen eens kunnen proberen? shadowflower schreef:Wij hebben ook zo een vervoersmandje voor de caafs... We hebben toch elke keer wel nieuwe caafs er bij of wat dan ook dus dan is het toch wel gemakkelijk. Konijnen gaan gewoon in een kleine cavia kooi als ze naar de dierenarts moeten. (nog nooit gebeurt gelukkig)
.
Het zijn gladhaar rode cavia's die ook drager zijn van rood-satijn. Ik heb ze via een bevriende fokker en heb ook wel regelmatig een nestje waarvan een soms een aantal ook naar shows gaan. Erg leuk! Ze komen beide van Caviahuis Pinkeltje. 
carlosje schreef:@ annepanne
Heb je dat hok toevallig bij all4pets gekocht? Zag daar deze kooi:
Ik wil ook graag een andere kooi, maar ik wil er ook één zelf gaan maken. Ben al op zoek geweest naar mooie voorbeelden (ik wil een houten hok maken). Hier wil ik onderin in ieder geval een stuk zeil doen (gewoon vloerbedekking) en dan afkitten langs de randen. Wil dan ook huisjes erin en een verdiepinkje. Liefst een trap omhoog en dan een soort balkonnetje
Wil wel een beetje een licht hok en niet donker zoals die buitenkonijnenhokken. Maar ik moet nog ff precies uitdenken hoe ik dat ga doen
Ga van de zomer aan de slag, kan ik mooi in de tuin klussen 
Maar misschien kan ik mijn moeder scoren ofzo..
We hebben vroeger zelf ook op kleine schaal gefokt met knaven, toen hadden we er een stuk of 8 geloof ik. Ik zou er wel wat meer bijwillen, maar als daar óók weer vanalles mis mee is, dan gaat het toch flink in de papieren lopen.
. Blijf er gek op!
. Ik zou dan als ik jou was die kranten er toch maar onder uit halen Fairytail
. Die plasplekken kan je trouwens dan ook goed weghalen met kalkreiniger, wel dan heel goed afspoelen! Gebruik ik zelf ook altijd
.