Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Billy schreef:Chantal, met je handen in je zak toekijken vind ik wel erg weinig. Als je een beetje appel op je hond hebt, moet je hem toch wel kunnen laten lossen....
Eigen schuld dikke bult is niet helemaal van toepassing hoier, ook al gaat de JAck in de fout.
Daarbij ben jij roedelleider, en moet jij dat soort zaakjes opknappen, je geeft aan je hond een verkeerd signaal af zo....
Ik heb zelf ook een roedel honden, maar als er gevochten wordt zitten daar voor de honden wel consequenties aan. Ik tolereer dat niet. Dus als er wat vecht zorg ik dat ze uit elkaar komen, en hardhandig ook,. Het is 2 keer gebeurd, en ik ben daarbij niet gebeten...
als je je stem verheft, of zelf gaat lopen schreeuwen, dan moedig je ze alleen maar aan.. als onze hondjes vechten (die zijn niet zo groot maar goed) dan gaan ze hun gang maar, de rang moet bepaald worden tussen die 2, zou ik er elke keer tussen springen, dan stel ik het alleen maar uit..
je kan dus imo dus niet zoveel dan gewoon afwachten.
iloveyah87 schreef:Zodra ze conquerentie had van een andere teef vloog ze die aan en stopte ook niet met vechten.
poes schreef:Volgende keer gelijk naar huis gaan na het eerste incident lonneke!! Jouw hond = jouw verantwoordelijkheid!!
Silence schreef:Ik kan er eigenlijk ook niet mee lachen.
Wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Het is en blijft jouw verantwoording en je hebt duidelijk geen controle over je hond.
Lia_ schreef:Hoe kan een hond jou nu voor gek zetten????
De enige die jou voor gek zet ben jezelf door je verantwoordelijkheid niet te nemen!!!
Hoezo rothond, wees blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd door je eigen nalatigheid
Lia_ schreef:Het is gewoon weer zo'n typische Lonneke actie, zelf niet nadenken en dan de schuld op die "rothond" afwentelen.
Vind het juist heel mild dat ik na jaren van dit soort berichten NU pas reageer.....![]()
Hoe vaak heeft ze nu al niet laten blijken de zorg van een dier niet goed te kunnen dragen....., vaker als ik zo kan tellen!
Billy schreef:Nu deze actie weer....
Lonneke bedoelt het allemaal heel goed, maar kan het jammer genoeg eigenlijk niet aan, en overschat zichzelf. DAt leidt tot situaties waar de dieren de dupe van worden.
Lia_ schreef:Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.
Ik vind het gewoon sneu voor die dieren.
Silence schreef:Lonneke: Nu heeft ze niks gedaan. Wat had je gedaan als er wel iets gebeurd was?
Stel het huis waar ze binnen liep, heeft een hond die haar aangevallen had?
dees_daan schreef:Lonneke, ik vind het zo jammer dat je elke keer weer zegt 'ik heb er van geleerd' ipv dat je vooraf gaat nadenken..
Blue_Eyes schreef:Guttegut, en hoe vaak hebben we dat nu al gehoord dit topic? En kijk eens hoeveel mensen er al gereageerd hebben dat dat hen ook weleens gebeurd is? Ook allemaal borderliners?Denk effe na. Dit soort dingen gebeurt gewoon, kan iedereen overkomen.
dees_daan schreef:ik vind het goed van Lonneke dat ze het verteld, maar tegelijkertijd denk ik ook dat ze er te makkelijk over denkt.. kat met hond vergelijken bijv. verdiep je eens in de kat, en dan in de hond, 2 totaal verschillende dieren die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Billy schreef:Nu klinkt het heel wat, maar er is 2x gevochten, 2x tussen dezelfde teven, en 2x om een balletje wat gegooid werd. Sinds mijn honden dus niet meer met ballen spelen is het vechten over
slimmerik schreef:dees_daan schreef:ik vind het goed van Lonneke dat ze het verteld, maar tegelijkertijd denk ik ook dat ze er te makkelijk over denkt.. kat met hond vergelijken bijv. verdiep je eens in de kat, en dan in de hond, 2 totaal verschillende dieren die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Toch vallen ze beiden onder dezelfde wet en is iedere kat bij huis te houden als je er maar in wil investeren. En nogmaals: ik kan me voorstellen dat ze in de fout is gegaan door hem onaangelijnd te hebben. Er lopen tig meer van die stommelingen rond die de hond los hebben.
Lonneke leert er tenminste van: die doet dit niet meer.... in tegenstelling tot die andere eigenwijze mensen.
dees_daan schreef:ik zeg ook dat ik het goed vind dat ze er voor uit komt dat het fout ging, en dat ze er van leert, maar het gaat wel 2 keer in 1 wandeling mis voordat het doordringt, en dat bedoel ik met vooruit denken
Billy schreef:Wie zegt dat ik ga lopen schreeuwen? Dat heb ik helemaal niet nodig.
Mijn honden zijn ook niet groot hoor, maar of ik geef er een scho tussen of ik grijp ze waar ik ze grijpen kan en haal ze uit elkaar. En geen een die het waagt om me te bijten.
Nu klinkt het heel wat, maar er is 2x gevochten, 2x tussen dezelfde teven, en 2x om een balletje wat gegooid werd. Sinds mijn honden dus niet meer met ballen spelen is het vechten over
dees_daan schreef:tjsa, een hamster en een hond, een vis en een kat ook, kun je die ook vergelijken? wat ik bedoel te zeggen is dat je met voldoende goede training een hond onder controle kúnt krijgen buiten, zodat hij luisterd, en je volgt. probeer dat maar eens met een kat.. die kijken eens om en weg zijn ze.. katten zijn nou eenmaal niet te commanderen, daar zijn ze katten voor. iedere kat is bij huis te houden, maar of je de kat daar ook een plezier mee doet? wij hebben 1 kat gehad die in de zomer zo 3 tot 4 dagen weg was, dan binnen kwam denderen en deed waar ze zin in had, beestje heeft een te kort, maar prachtig leven gehad, die hadden we binnen kunnen houden, of alleen in de tuin, maar daar had je het beestje geen plezier mee gedaan1 van de katten die we nu hebben blijft binnen, die wil ook niet naar buiten. hier bepalen ze zelf of en wanneer ze naar buiten en naar binnen gaan, ze schreeuwen een keer en de deur gaat open..
zou je dat bij een hond doen (min of meer zijn zin geven) dan heb je een probleem, dan komt de hond boven je te staan.. dat bedoel ik met gedrag van de hond en kat.. dat is gewoon niet te vergelijken.
ik zeg ook dat ik het goed vind dat ze er voor uit komt dat het fout ging, en dat ze er van leert, maar het gaat wel 2 keer in 1 wandeling mis voordat het doordringt, en dat bedoel ik met vooruit denken
dees_daan schreef:Billy schreef:Wie zegt dat ik ga lopen schreeuwen? Dat heb ik helemaal niet nodig.
Mijn honden zijn ook niet groot hoor, maar of ik geef er een scho tussen of ik grijp ze waar ik ze grijpen kan en haal ze uit elkaar. En geen een die het waagt om me te bijten.
Nu klinkt het heel wat, maar er is 2x gevochten, 2x tussen dezelfde teven, en 2x om een balletje wat gegooid werd. Sinds mijn honden dus niet meer met ballen spelen is het vechten over
dit zijn jou eigen honden? ik heb altijd geleerd, laten gaan.. niet mee bemoeien.. jij springt er tussen voordat de rang is bepaalt, dus je stelt het alleen maar uit.. hier laat ik ze ook gaan als ze vechten, soms gaat het er heftig aan toe, maar 5 minuten later liggen ze weer tegen elkaar aan te slapen.. de rang moet toch bepaald worden.. en als je het laat gaan is dat misschien 1 keer in het half jaar, spring je er steeds tussen misschien 2 keer per week..
Nouks schreef:dees_daan schreef:ik zeg ook dat ik het goed vind dat ze er voor uit komt dat het fout ging, en dat ze er van leert, maar het gaat wel 2 keer in 1 wandeling mis voordat het doordringt, en dat bedoel ik met vooruit denken
En jij hebt nooit fouten begaan? Jij denkt altijd op wonderbaarlijke manier voor de feiten uit?
Nouks schreef:dees_daan schreef:ik zeg ook dat ik het goed vind dat ze er voor uit komt dat het fout ging, en dat ze er van leert, maar het gaat wel 2 keer in 1 wandeling mis voordat het doordringt, en dat bedoel ik met vooruit denken
En jij hebt nooit fouten begaan? Jij denkt altijd op wonderbaarlijke manier voor de feiten uit?
Billy schreef:Maar anders dan [***] denk ik wel dat Lonneke's beoordelingsvermogen aangetast is door de borderline. Dat betekent niet dat ze als een kind behandeld moet worden, maar mi wel dat ze de consequenties van haar gedrag niet altijd overziet. Dat heb ik al meerdere malen in haar topics teruggezien.
Ik ben ook van mening dat ze daarop gewezen mag worden.
Lonneke is daarin geen uitzondering trouwens, als iemand anders dezelfde fout maakt, spreek ik die er ook op aan, en als ik wat stoms uithaal, kan een ander me daar ook op aanspreken......
dees_daan schreef:oh jawel hoormaar als ik weet dat mijn hond vandaag niet luisterd dan loop ik niet door als ik de riem niet bij me heb (ik heb ze sowieso nooit los als ik ze uitlaat). dus ja, ik denk wel veel vooruit wat dieren betrefd, als de ene manier niet (meer) werkt, dan probeer ik het op een andere manier.. je hoeft me niet aan te vallen hoor
nergens voor nodig.
Diablo schreef:Nouks schreef:
Iedereen begaat fouten. Ik denk dat Dees_Daan bedoelt, dat Lonneke maar fouten blíjft maken en zegt ervan geleerd te hebben. Maar we kunnen nu eigenlijk alweer op het volgende topic wachten waarin ze een fout heeft gemaakt en wéér zegt ervan geleerd te hebben (dus ja, leert ze er echt van?)
Overigens denk ik wel dat dit geval inderdaad iets is, wat iedereen had kunnen gebeuren (hoewel ik eigenlijk nóóit de riem van mijn hond zou vergeten en áls ik dat al deed, zou ik 'm per direct ophalen).