Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gigondas

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:17

Doen!!!!

Heb zelf de laatste jaren 6 katten uit een asiel gehaald. 3 voor mezelf en 3 voor me mams.
De meeste hebben een geschiedenis maar vindt het een uitdaging om de bangerds weer tam te maken en het asiel waar ik kom geeft goede adviezen. Vind het heel dankbaar. Ze zijn geholpen en gechipt. Betaalde tussen de 60 en 75 euro per kat.

Je zou eens kunnen kijken op dierenasiels.com

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:21

Ik wil er ook een uit het asiel gaan halen zodra ik een ander huisje heb. Dit omdat ik een wat oudere kat wil wegens te weinig tijd voor een kitten. Bovendien wil ik er graag maar 1 en dat is normaal gesproken een beetje zielig dus zoek ik een oudere asielkat die niet tegen andere katten kan.

Dat bestaat wel, toch? Huilen van het lachen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 01:08

Voor zover ik zelf weet bestaat dat inderdaad. Ik zie er namelijk genoeg op websites van asiels die niet bij andere katten of honden kan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:17

Ja hoor jij zoekt wat ik ook zoek lautje alleen heb ik er op dit moment nog geen plek voor.
Maar heb al genoeg katten gezien die niet bij andere katten konden.
Kijk veel op dierenasiel.com

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:21

Hier ook een tevreden kattenmens met 1 kat uit het asiel Puffin: geboren in het asiel en als kitten bij ons gekomen. En 1 poes Minoes uit de kittenopvang: gevonden als kitten op straat met een aantal broertjes en zusjes.

Beiden zijn geent, gechipt en met verplichting ze te laten castreren, steriliseren, wanneer ze op de juiste leeftijd zijn. Castratie kreeg ik korting op. En dat vind ik een goede zaak.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:25

Onze vorige kat, een poes, Chica.. kwam uit het asiel. Ze was net gesteriliseerd.
Chica was in het asiel geboren, haar moeder is een Brits korthaar. Chica was waarschijnlijk een kruizing tussen Europese korthaar en Brits korthaar. Zwart met een wit befje, super mooie grote gele ogen. Erg lief en 16 jaar oud geworden. Ach gut
Ik kijk vaak op sites van een asiel.. omdat ik momenteel nog een maatje (kitten) zoek voor Mucho Lachen

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:26

Ons (ex-)kater Flip komt ook uit het asiel vandaan, fantastisch beest met een fantastisch karakter! Ik zou het zeker doen, ze verdienen een tweede kans! Ja

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:07

Onze 2 katten komen ook uit het asiel, Felix is al baby binnengebracht, en daarna dus bij ons terechtgekomen.
Vorig jaar hebben wij Soep uit het asiel gehaald, een toen anderhalfjarige poes. We gingen eigenlijk kijken voor een andere poes, maar Soepje viel op omdat ze zo ontzettend knuffelig was. Ze zou een echt "buitenkat" zijn, die als zwerver was binnengebracht. Inmiddels is ze uitgegroeit tot een verchrikkelijk luie knuffel kat, met als voornaamste bezigheid slapen en eten. Felix daarintegen is voornamelijk buiten, ook veel minder mens-gericht, terwijl hij vanaf kleins af aan bij ons is.
Wij hebben eigenlijk geen moment getwijfeld of we een poes uit het asiel wilden, ik vind het een fijn idee dat we iig 2 diertjes een beter huis hebben kunnen geven.

c_masmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:10

ik zou het zeker doen.
niets is zo belonend als een dier helpen.
vaak knappen de diertjes echt op en zijn ze je heel dankbaar.

ik heb net de kat van me ouders over genomen maar mijn volgende beestje komt zekerweten uit het asiel!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:13

Heb niet het hele topic doorgelezen. Maar zag in het begin staan dat een kleine kitten vaak gratis is en dus goedkoper. Maar denk aan de extra inentingen en ontwormingen die de kitten moet hebben en de sterilisatie/castratie die nog later gaat plaatsvinden. Dat alles bij elkaar ben je meer kwijt dan wat je bij een asiel betaalt voor een kat. Bovendien vind ik het persoonlijk ook erg makkelijk om een wat oudere kat te hebben, die zijn bijvoorbeeld al zindelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:33

Mijn asielers kostten:

25 euro voor de kater
35 voor de poezelin

voor die prijs geënt, ontwormd, ontvlooid én geholpen!! Doe dat maar eens met een kitten voor die prijs????

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:01

poes schreef:
Mijn asielers kostten:

25 euro voor de kater
35 voor de poezelin

voor die prijs geënt, ontwormd, ontvlooid én geholpen!! Doe dat maar eens met een kitten voor die prijs????

Hoe lang is dat geleden dat je die uit het asiel gehaald hebben? Hier in de buurt betaal je echt heel wat meer voor een kat.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:28

Ik heb afgelopen donderdag een kitten katertje uit het asiel gehaalt. Heb er 70 euro voor betaalt. Hij is ingeent, gechipt en word op de kosten van het asiel gecastreed als hij daar oud genoeg voor is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:46

Dat was in maart 2008 Haha! Ik heb nog wat geld toegegeven hoor, is een particuliere opvang die echt ontzettend goed werk levert!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:55

In Drents dierenasiel betaal je 90 euro voor een kat. Best bedrag als ik de overige bedragen hier lees.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:02

ik heb mijn eerste kat van de straat gehaald. En de tweede wel uit het asiel. De kat was toen 11 weken en werd grootgebracht in een 'pleeggezin'. Hij was ingeent en gechipt. Ik heb er 45 euro voor moeten betalen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:26

Hij is er!!!

Zijn naam is Beertje (haha) en hij is ong. 2 jaar. Het is wel een druktemakertje en een avonturiertje volgens mij, maar wel ontzettend aanhankelijk! Hij kruipt het liefste in me... zo verschrikkelijk lief!

Ik hoop dat hij bij mijn vriend vanavond ook zo hartelijk is! Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:11

Leuk hopelijk heb je veel plezier van hem!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:47

Foto's Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:51

Op dit moment ligt hij heerlijk lief te slapen dus maak ik maar even geen foto's. Ik denk dat hij vandaag zijn rust wel kan gebruiken door al die nieuwe indrukken Knipoog

Zal z.s.m. leuke plaatjes schieten Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:24

Ah fijn dat je je katje hebt, veel plezier ermee!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:52

oeh leeeeeeeuuuuuuukkkkk!

wij hebben sinds 2 jaar hier ook een volwassen ex-asielkater in huis, hij was 3 (geschat) toen we hem ophaalden.
BESTE BESLISSING OOIT!
Ging netjes op de bak, heeft nog nooit iets kapot gemaakt, is een hele erge knuffel en eigenlijk van niets bang (sommige dingen zoals de stofzuiger vind hij niet leuk, maar hij wordt niet panisch of zo). Bijten, krabben en zich verstoppen onder de kast kent hij niet.

Als hij ons ooit verlaat, dan komen er ineens 2!!

Wij hebben onze Asterix trouwens ook voor 35 euro uit de particuliere opvang www.allemaalpoezen.tk in Kruibeke gehaald, en de prijs is nu nog hetzelfde (kattin kost iets meer, net als de raskatachtigen).
Voor die prijs was hij helemaal ontvlooid, ontwormd, ingeënt en gecastreerd. Helemaal nagekeken door de dierenarts en al, het enige wat wij nog lieten doen (op eigen initiatief) was hem laten chippen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:02

Ik ben ook zo blij met mijn asielers, mijn kater begint zo een knuffelbeer te worden, en dat geeft dubbel zoveel voldoening als je ziet hoe bang hij eerst was.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:05

Goed van je er eentje uit het asiel te nemen!

Ik heb er ook twee waarvan 1 uit het asiel en 1 uit een "per ongeluk" nestje, de poes kon niet gevangen worden en kwam dragend binnen. De asielkat heb ik nu een jaar of 10, en al 10 jaar doet ze elke dag dingen waardoor ik d'r edele nekkie wel om kan draaien. Die heeft zoveel gesloopt, vies gemaakt, in gordijnen gehangen, asociaal gedrag getoond (gewoon in je bord klimmen terwijl je zit te eten en je kon nog een klap krijgen ook als je d'r wat van zei Haha! ), planten kapot getrokken, gekrabbeld, gebeten (ja, je vingers waren hier niet veilig, klein kreng!) en nog steeds doet ze van alles waarvan ze weet dat er eigenlijk, officieel de doodstraf op staat. Maar ach, al dreig ik al 10 jaar met haar terug te sturen naar het asiel, ze gaat nooit meer weg. Eigenaardig beest, maar ze hoort er nou eenmaal bij. En ik heb geleerd dat als je dieren hebt, je niet te zuinig moet zijn op je spullen. Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:17

GamblersCup schreef:
Goed van je er eentje uit het asiel te nemen!

Ik heb er ook twee waarvan 1 uit het asiel en 1 uit een "per ongeluk" nestje, de poes kon niet gevangen worden en kwam dragend binnen. De asielkat heb ik nu een jaar of 10, en al 10 jaar doet ze elke dag dingen waardoor ik d'r edele nekkie wel om kan draaien. Die heeft zoveel gesloopt, vies gemaakt, in gordijnen gehangen, asociaal gedrag getoond (gewoon in je bord klimmen terwijl je zit te eten en je kon nog een klap krijgen ook als je d'r wat van zei Haha! ), planten kapot getrokken, gekrabbeld, gebeten (ja, je vingers waren hier niet veilig, klein kreng!) en nog steeds doet ze van alles waarvan ze weet dat er eigenlijk, officieel de doodstraf op staat. Maar ach, al dreig ik al 10 jaar met haar terug te sturen naar het asiel, ze gaat nooit meer weg. Eigenaardig beest, maar ze hoort er nou eenmaal bij. En ik heb geleerd dat als je dieren hebt, je niet te zuinig moet zijn op je spullen. Clown

Doet me denken aan de kat bij mijn vriend thuis . Wat een horrorbeest is dat. Vriendlief is met 5 kinderen thuis maar allemaal hebben ze leren respect te hebben voor dieren hoor Clown .

Meneer wenst niet (te lang) aangeraakt worden aan de zij. Staart is ook verboden gebied. Over zijn kop aaien mag wel, maar zolang hij het zelf leuk vind. Oppakken is niet toegestaan. Wegduwen van zijn uitgekozen slaapplaats, zoals je schoot, ook niet.
Alle overtredingen van de regels hebben als gevolg een regen aan serieuze krabbels en beten in het dichtbijzijnde lichaamsdeel. Hij heeft ooit zo hard gekrabbeld onder de lip van mij vriend dat hij door het vlees zat. Vriendlief had een reuzegroot gat onder zijn lip, en nu nog een liteken.

Het beestje is ondertussen al een bejaarde van 14+ jaar (was een ex-zwerfkater), en ze hebben het al opgegeven om hem te veranderen Knipoog .