Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kaill87 schreef:Ik zit hier dus ook met een doodsbenauwde hond thuis.
Vorig jaar was ik bij mijn ouders waar het vuurwerk voor de deur wordt afgestoken. Eerst genegeerd overdags, 's avonds bleef ze maar blaffen en doen...
Toen ben ik haar maar af gaan leiden met speeltjes, heb om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar kunnen wensen en toen mocht ik weer verder spelen om die hond af te leiden. Echt sneu, sindsdien reageert ze ook op alle knallen e.d
Nu als ze buiten een klap hoort terwijl ik d'r uitlaat keert ze ook om en wil ze naar binnen.
Dit jaar wil ik ook een kalmeringsmiddel gaan proberen aangezien we zelf niet thuis zijn met oud & nieuw aangezien mijn vriend en ik beide moeten werken.
Ik doe haar gewoon in de bench met een bot erbij en zet mijn wekkerradio wel naast haar en lichten aan. Hoop dat ze een beetje rustig blijft, moet zeggen dat ik er wel tegenop zie want ik vind het onwijs sneu voor d'r.
kaill87 schreef:Uh Xono, ik denk dat onze hond niet mag klagen hoor met ons als baasje..
Drogeren en lekker alleen thuislaten, ja doe ik ook echt voor me plezier, denk je ?
Denk je dat ik niks anders heb proberen te regelen ? Ze kan ook naar niemand toe aangezien de ene helft weg is en de andere helft heeft zelf een hond en mijn hond kan niet met elke hond overweg namelijk.
Maar goed denk wat je wilt, ik weet wel beter. En als je niks beter weet kom jij toch gezellig op mijn hond passen ?
Ik heb dus echt geen andere oplossing. Dus zoek ik de beste noodoplossing. Kan haar wel lekker nuchter in de bench zetten maar dan heb ik helemaal een hond over de zeik.
Probeer haar dan liever rustig te houden voor zichzelf en haar zo min mogelijk ervan mee te laten maken door bijv de muziek aan te zetten.
In 1e instantie hoefde ik niet eens te werken en zou ik inderdaad in mijn EENTJE thuisblijven voor mijn hond.
Maar ik vroeg niet om commentaar, ik vroeg om raad.