Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:47

Onze katten houden we binnen, op Oudjaars- én Nieuwjaarsdag. Ja Dan gaan ze zich meestal verstoppen achter het schot en onder het bed..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:49

Onze katten houden wij ook binnen. Alvast een dagje van te voren naar binnen en een dagje na nieuwjaarsdag weer naar buiten.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:55

Hond laten wij altijd rond een uur of 5/6 extra lang uit, omdat de meeste dan aan het eten zijn, dan laten we haar nog een keer uit rond 10 uur, dan is het hier altijd wel wat rustiger..

En onze kat, is toch wel een heel ander verhaal, is echt een buitenkat. Hij gaat altijd naar buiten wanneer hij wil ( Wij hebben niet eens een kattenbak, als hij een 'boodschap' moet doen, gaat hij gewoon uit zich zelf naar buiten). Hoe we dat gaan doen, weet ik nog niet.
Vorig jaar is het ook fout gegaan. We hebben alles dicht gedaan zodat hij niet zomaar naar buiten kon, maar hij moet ook zn behoeftes kwijt, hebben hem rond 6 uur naar buiten gedaan en dachten van; die komt wel terug. Nou niet dus
Heb toen helemaal geen leuke oud en nieuw gehad omdat mn katje buiten zat Bloos . Hij kwam pas de volgende ochtend terug.
Dus hoe we dat gaan doen, geen idee...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:28

Onze kat mag de 31e niet meer naar buiten..
vorig jaar, rond 9 uur buiten gelaten.. en ja vanaf 10 uur sochtends mag je legaal knalle.. en toen begon t.. de kat niet meer gevonden.. is pas op nieuwjaarsdag rond 11 uur terug gekomen en heeft een week nodig gehad om bij te komen..
mijn nieuwjaar was ook niet spetterend. steeds met de gedachte dat rotjong rotjes op mijn kat aant gooien waren ofzo..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:33

Oud en Nieuw... Helaas geen avondje stappen en naar feestjes gaan maar thuisblijven met de doodsbange hond...

Wij geven hem kalmeringspilletjes van de dierenarts waar hij behoorlijk suf van wordt. Verder hou ik de katten op oudejaarsdag de hele dag binnen.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:40

Katten komen hier vanzelf binnen, en anders weten ze wel een veilige plek te vinden buiten, in de schuur of iets dergelijks.
Hond vond het eerst niet eng, maar die heeft sinds vorig jaar bedacht dat die knallen toch niet zo leuk zijn, buiten heeft ze er niets van, maar als ze nu een knal hoort, komt ze met een heel zielig hoofd naast je zitten Clown
De hond van kennissen van ons is als de dood voor vuurwerk, en die krijgt ook pillen. Is alleen vorig jaar fout gegaan, verkeerde pillen gehad waardoor hij een aanval heeft gehad, kon niet meer lopen en liep zn plas lopen Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:42

Mijn hond gaat aan de valeriaan na de kerst,als ik haar uit laat en ze hoort 1 knal wil ze meteen naar huis en houd haar plas op.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:15

Mijn kat blijft binnen na 6 uur avonds Lachen

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:35

geen idee, onze Aussiepup is dan nog bij de fokker Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:44

Ik zit hier dus ook met een doodsbenauwde hond thuis.
Vorig jaar was ik bij mijn ouders waar het vuurwerk voor de deur wordt afgestoken. Eerst genegeerd overdags, 's avonds bleef ze maar blaffen en doen...
Toen ben ik haar maar af gaan leiden met speeltjes, heb om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar kunnen wensen en toen mocht ik weer verder spelen om die hond af te leiden. Echt sneu, sindsdien reageert ze ook op alle knallen e.d

Nu als ze buiten een klap hoort terwijl ik d'r uitlaat keert ze ook om en wil ze naar binnen.
Dit jaar wil ik ook een kalmeringsmiddel gaan proberen aangezien we zelf niet thuis zijn met oud & nieuw aangezien mijn vriend en ik beide moeten werken.
Ik doe haar gewoon in de bench met een bot erbij en zet mijn wekkerradio wel naast haar en lichten aan. Hoop dat ze een beetje rustig blijft, moet zeggen dat ik er wel tegenop zie want ik vind het onwijs sneu voor d'r.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:48

Wij hebben een labradorpup van 7 maanden die echt van heel weinig onder de indruk is. Ze hebben hier in de buurt al een aantal weken flink lopen knallen, maar ze kijkt niet op of om. Zelfs niet toen er een aantal werken geleden een rotje door de brievenbus werd gegooid (heel fijn die ventjes!). Toen wilde ze alleen maar gaan kijken wat er gebeurd was.
Dus ik voorzie niet echt grote problemen met Oud en Nieuw. We laten haar van tevoren goed uit en meestal als wij ergens niet op reageren doet zij het ook niet. Dus daar gaan we nu dan ook maar vanuit.

Sterkte allemaal met de beestjes!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:50

kaill87 schreef:
Ik zit hier dus ook met een doodsbenauwde hond thuis.
Vorig jaar was ik bij mijn ouders waar het vuurwerk voor de deur wordt afgestoken. Eerst genegeerd overdags, 's avonds bleef ze maar blaffen en doen...
Toen ben ik haar maar af gaan leiden met speeltjes, heb om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar kunnen wensen en toen mocht ik weer verder spelen om die hond af te leiden. Echt sneu, sindsdien reageert ze ook op alle knallen e.d

Nu als ze buiten een klap hoort terwijl ik d'r uitlaat keert ze ook om en wil ze naar binnen.
Dit jaar wil ik ook een kalmeringsmiddel gaan proberen aangezien we zelf niet thuis zijn met oud & nieuw aangezien mijn vriend en ik beide moeten werken.
Ik doe haar gewoon in de bench met een bot erbij en zet mijn wekkerradio wel naast haar en lichten aan. Hoop dat ze een beetje rustig blijft, moet zeggen dat ik er wel tegenop zie want ik vind het onwijs sneu voor d'r.

Sorry, maar dan zorg je toch dat er iemand anders bij je hond is? Sowieso laat ik mijn honden niet alleen met oud & nieuw, maar ik zou ze al zeker nooit drogeren voor ik de deur uit ga!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:50

Hmm we laten ze gewoon doen.
Onze hond is er niet bang van, en de katten tja.. die gaan binnen en buiten. Lachen

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:51

Mijn hond is heel erg bang voor vuurwerk, als we hem moeten uitlaten op oud en nieuw dan loopt ie met zn staartje tussen zn benen.
We houden savonds de hond binnen, en wij zijn allemaal buiten.
Dan gaaat ze wel janken, maar beter dan dat ze zielig buiten zit in dat harde vuurwerk. Clown

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:18

Uh Xono, ik denk dat onze hond niet mag klagen hoor met ons als baasje..
Drogeren en lekker alleen thuislaten, ja doe ik ook echt voor me plezier, denk je ?
Denk je dat ik niks anders heb proberen te regelen ? Ze kan ook naar niemand toe aangezien de ene helft weg is en de andere helft heeft zelf een hond en mijn hond kan niet met elke hond overweg namelijk.
Maar goed denk wat je wilt, ik weet wel beter. En als je niks beter weet kom jij toch gezellig op mijn hond passen ?

Ik heb dus echt geen andere oplossing. Dus zoek ik de beste noodoplossing. Kan haar wel lekker nuchter in de bench zetten maar dan heb ik helemaal een hond over de zeik.
Probeer haar dan liever rustig te houden voor zichzelf en haar zo min mogelijk ervan mee te laten maken door bijv de muziek aan te zetten.
In 1e instantie hoefde ik niet eens te werken en zou ik inderdaad in mijn EENTJE thuisblijven voor mijn hond.
Maar ik vroeg niet om commentaar, ik vroeg om raad.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:20

Kat houden wij ook binnen, vanaf 5 ofzo, tot 12 in de middag de volgende dag. Ze komt toch alleen in de tuinen en niet voor. Dat zou sowieso al haar dood zijn, ook zonder vuurwerk Sigaar

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:21

mijn hond is er doodsbang van en elk jaar blijven wij dan ook thuis om op de hond te letten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:11

@kalli87, ik zou niet drogeren maar de hond leren dat het vuurwerk niet eng is. Juist met drogeren is de hond nog wel bewust van het vuurwerk blijft het dier net zo bang maar heeft hij de fut niet om wat er aan te doen. Resultaat? doodsbange hond krijg je hiervan. We hebben zelf een hond die bang is voor vuurwerk maar haar geven we al jaren niks, wij gaan er namelijk van uit dat een Alpha zoals in een roedel een sterk betrouwbaar en beschermende rol heeft in de roedel, we kalmeren haar, zeggen dat het meevalt en prijzen haar de hemel in als ze niet reageerd op het geknal. Resultaat? een hond die bij je komt zitten als het haar teveel word maar niet doodsbang ergens in huis zit. Wat teveel mensen doen is negeren (de alpha beschermd zijn roedel niet, en laat het dus de hond zelf oplossen) en later de hond dus wat geven om te kalmeren (weer geef je de boodschap dat hij het maar moet oplossen). Ik reken je niet af ofzo hoor, deze tip hoor je te vaak en het blijft een broodje aap dat door beschermen je hond je zwakker maakt.. in mijn ogen maak je ze juist sterker (beetje het idee van 'als je mij wat doet stuur ik mijn baas op je af!)

heb je al je buren gevraagd? een kennel gebeld? een bokker gevraagd? kun je je hond niet meenemen naar je werk? of je vriend.. kan hij hem niet meenemen? ouders, ooms, tantes neven en nichten? vragen aan een collega of hij voor jou wil werken?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 11:25

kaill87 schreef:
Uh Xono, ik denk dat onze hond niet mag klagen hoor met ons als baasje..
Drogeren en lekker alleen thuislaten, ja doe ik ook echt voor me plezier, denk je ?
Denk je dat ik niks anders heb proberen te regelen ? Ze kan ook naar niemand toe aangezien de ene helft weg is en de andere helft heeft zelf een hond en mijn hond kan niet met elke hond overweg namelijk.
Maar goed denk wat je wilt, ik weet wel beter. En als je niks beter weet kom jij toch gezellig op mijn hond passen ?

Ik heb dus echt geen andere oplossing. Dus zoek ik de beste noodoplossing. Kan haar wel lekker nuchter in de bench zetten maar dan heb ik helemaal een hond over de zeik.
Probeer haar dan liever rustig te houden voor zichzelf en haar zo min mogelijk ervan mee te laten maken door bijv de muziek aan te zetten.
In 1e instantie hoefde ik niet eens te werken en zou ik inderdaad in mijn EENTJE thuisblijven voor mijn hond.
Maar ik vroeg niet om commentaar, ik vroeg om raad.

Goh, verkeerde been uit bed gestapt? Of je met plezier weggaat zal me een zorg zijn, ik vind het gewoon overantwoord om je hond te drogeren en weg te gaan. Als het fout gaat is er niemand die je hond kan helpen. Als ik vrij zou zijn met oud & nieuw (wat ik altijd ben, kantoorbaan) en ik word gevraagd om te werken, dan is het antwoord gewoon glashard nee. Mijn hond gaat voor.

Maar gelukkig weet jij wel beter Knipoog

Maargoed, is het anders geen mogelijkheid om je hond IN de bench bij andere mensen te brengen? Dan is het ook niet zozeer een probleem om hem te drogeren, maar dan is er in ieder geval iemand om je hond in de gaten te houden. Bovendien als hij in de bench zit, hoef je je geen zorgen te maken over het niet kunnen opschieten met andere honden. Anders inderdaad een pension ofzo?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:26

hier reageren ze nergens op, loop rustig met de hond buiten, ga om 10 uur nog ff uit en daarna nog een keer rond 1 uur.

Woon op de flat en heb een kattenluikje die gaat wel dicht.

Ohja ik blijf dan wel het liefste thuis, 1 keer weg geweest tot half 12 ofzo, maar dat vond ik helemaal niks, gewoon lekker thuis.
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 24-12-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:28

Onze hond vind vuurwerk ook niets, maar we blijven thuis en steken zelf ook niets af, dan gaat het meestal wel beter.
Hij begint wel te blaffen als ze buiten gaan knallen.

Mijn konijn staat binnen, die vind het ook niet zo heel erg. Lachen

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:01

Onze hond laat ik op oudjaarsdag heel vroeg (lees 5 uur sochtends.. Dromen ) uit, en de rest van de dag laat ik hem niet meer buiten, ligt een krant in de schuur daar doet hij zijn behoefte ook als we weg zijn, de kat laat ik op zowel oudjaarsdag en nieuwjaarsdag binnen, ze is in huis niet bang, en wil niet het risico lopen dat ze schrikt of er vuurwerk op haar gegooit wordt en wegloopt...

Heb nu al zin 2 januari zijn we af van dat ..... vuurwerk vind er echt niks aan.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:35

wij geven de kat in kwestie wat nerovit en die blijft lekker binnen. Niks aan de hand verder. Daarnaast gaan de konijnen voor 1 nachtje naar binnen en de paarden blijven op de paddock in plaats van op de bak ... En ik rijd ze gewoon wel. De rest van die dieren schenken we niet veel aandacht aan we geven ze wel genoegt voer als afleiding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:41

Ik geef vanaf vandaag aan de hond Passiflora complex,ze is te bang om zonder pillen naar buiten te gaan.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:32

Hier drie katten. Alle drie maken ze oud en nieuw voor het eerst mee.
De oudere kat Duvel (8 maanden) lijkt niet bang van de knallen. Als ze er een hoort, gaat ze nieuwgierig kijken op de raambank waar het geluid vandaan komt. Duvel is ex buitenkat. Nu gedwongen binnenkat totdat ze gesterilliseerd en gechipt is.

De andere twee kitties zijn 13 weken. Zij vinden de knallen nu al heel eng.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik blijf thuis oudejaarsavond, omdat ik bang ben dat ze in paniek ergens achter/onder kruipen en ik wil in kunnen grijpen dan indien nodig Lachen
Volgend jaar is het weer anders (zijn ze groter) , nu voel ik me verantwoordelijk voor ze Lachen Dan maar even een saaie oudejaarsavond, maar zal het mezelf nooit vergeven als er iets met ze gebeurt.