Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:26

Juul schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Ik zou het tog overwegen om hem te laten castreren, aangezien hij daardoor ten eerste gekoppeld kan worden, wat veel konijnvriendelijker zou zijn. Bovendien kunnen ongecastreerde konijnenmannetjes ook gedragsstoornissen ontwikkelen, door het niet uit kunnen oefenen van hun drang.

Kan dus niet, m'n zus wil het absoluut niet.

Dat knuffels aangerand worden vind ik nog niet eens zo erg. Huilen van het lachen Als ze ze maar niet opeten en dat pluche enzo binnen krijgen..

Maar ze kunnen daar wel extra sexueel gefrustreerd van raken en eventueel vals worden.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:28

Knuffels lossen imo niet veel op.
Hebben we een tijdje hier geprobeerd, maar het hielp echt niets. Nouja, dat de konijnen een halfuur dikke lol hadden om dat ding helemaal uitelkaar te rukken Huilen van het lachen

Als je zo'n rennetje neemt, kun je er beter 2 nemen. 1 setje is redelijk klein...

wijzelf hebben er zo'n 4 stuks gekocht, en die zitten allemaal aan elkaar Schijnheilig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:30

Ik heb niet eens een ren nodig Tong uitsteken Mijn nijnen zijn zindelijk... dus het zijn huiskonijnen geworden Huilen van het lachen
Ze huppelen gezellig door het huis en op het balkon.
Vooral Frum neemt de zindelijkheid erg serieus, die komt weleens met een rotgang door de gang naar de kamer gerend om een plasje te doen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:31

Neem er sowieso 2 ja, anders past het al niet, misschien zelfs 3, moet ook nog een afscheiding in het midden omdat ze anders alsnog bij elkaar zitten (wel dicht dan zodat ze elkaar niet zien).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:34

Denk niet dat een hok met ren eronder groot genoeg is, ik heb ook nog zo'n panelenren aan de voorkant, waar ik ze meestal overdag inlaat.... Moet wel zeggen dat ik hem soms nieteens open doe, aangezien deze twee toch vaak allemaal maar zitten te knuffelen, te slapen of te eten Dromen
Toe hij zijn vorige vrouwtje er nog bij had waren ze een stuk drukker met zn 2, maar dit is dus niet zo'n actief vrouwtje en hij denk dus ook van hmm lekker luieren Clown

Oja op de site van de opvang waar ik ze weg heb was dit geloof ik de dichtsbijzijnde opvang bij jou in de buurt.... Almere Nagelbijten / Gniffelen
http://www.knabbeltje.nl/
Heb nog niet voor gegoogled voor andere opvangen Tong uitsteken

Ik zie overigens dat ze daar nu geen dieren hebben die een huisje zoeken... Nagelbijten / Gniffelen

Even gezocht, op deze site staan allemaal opvangen, die in zaandam heeft geen zag ik..
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

deze wel:
http://www.knaagdierencentrum.nl/
Zit in heiloo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:23

Update: Mijn moeder kwam er vanochtend mee dat ze helemaal geen zin heeft om nieuwe hokken te gaan betalen. Ineens..

Ik ga nu zelf sparen, maar dat kan wel even duren want ik werk niet.. Heb nu wel meteen € 20,- wat ik nog had apart gelegd, en de rest van m'n kleedgeld € 23,- wat ik nog had doe ik er ook maar stiekem bij. Het is een begin..

Dat wordt dus iig alleen een hok voor Fluffy, wat m'n zus voor Picco doet moet ze dan zelf maar even bekijken. En zo'n hekjesren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:48

Even een vraag... waarom heeft je moeder de konijnen eigenlijk in huis genomen? Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:22

Apart (klinkt me overigens wel bekend on de oren, eerst toestemmen en dan later opeens nee zeggen Scheve mond)...

Succes met sparen meis Ach gut

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:26

Ja vervelend, zeker als het moeders is Haha! die hebben het in huis meestal wel voor het zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:59

c_alsemgeest: Nadat mijn zus haar als klein meisje helemaal gek zeurde.. Tong uitsteken Ja, 't wordt even sparen.. maar heb het er zeker voor over!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 01:08

kinderen... daarom ben ik ook vastbesloten ze niet te nemen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:56

Ja precies. Lachen

Oh trouwens, nog een vraagje! Ik dacht er nog aan: Ze hebben nooit buiten op de koude natte stenen gezeten, en zo vlak bij de grond. Kan dat in de winter van de een op de andere dag? Of kan ik beter daar in de lente mee beginnen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:03

Zitten ze nu normaal binnen of buiten?
Als ze buiten zitten, en op stenen zitten kunnen ze ja ook naar voven dan met zo'n hok met ren eronder, als ze het te koud krijgen zoeken ze wel meer warmte op Ja
Wij hebben nu wel aan beide zijkanten van de onderkant van het hok, hout er aan gemaakt zodat dat goed tochtdicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:11

Normaal buiten, maar in dat hok is het veel warmer dan bij de grond..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:55

Juul schreef:
Update: Mijn moeder kwam er vanochtend mee dat ze helemaal geen zin heeft om nieuwe hokken te gaan betalen. Ineens..

Ik ga nu zelf sparen, maar dat kan wel even duren want ik werk niet.. Heb nu wel meteen € 20,- wat ik nog had apart gelegd, en de rest van m'n kleedgeld € 23,- wat ik nog had doe ik er ook maar stiekem bij. Het is een begin..

Dat wordt dus iig alleen een hok voor Fluffy, wat m'n zus voor Picco doet moet ze dan zelf maar even bekijken. En zo'n hekjesren.

KIJK OP MARKTPLAATS!!!! Haha! Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:57

x_Marr schreef:
Apart (klinkt me overigens wel bekend on de oren, eerst toestemmen en dan later opeens nee zeggen Scheve mond)...

Succes met sparen meis Ach gut

Tja, inderdaad................ZO voedt je geen kinderen op!!!! Boos!

Consequent blijven is heel belangrijk!!!! Haha!

Succes meissie!!!!! Knipoog

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:58

c_alsemgeest schreef:
kinderen... daarom ben ik ook vastbesloten ze niet te nemen Huilen van het lachen

NEE, volwassenen.............. Koe Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:01

Doortje58 schreef:
[naam] schreef:

KIJK OP MARKTPLAATS!!!! Haha! Haha!

Nee, weet nooit of daar een ziek konijn oid ingezeten heeft. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:30

kun je goed schoonmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:40

Gewoon even goed schoonmaken met Dettol (in water). Scheelt toch weer flink wat geld, of kan je van hetzelfde geld wat groters kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:43

Okee, ik zal vanavond ff gaan kijken dan..