Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:18

Zo zou de omheining van een katteneigenaar er uit moeten zien marietje. Ja

Het vreemde is dat eigenaars van dure raskatten ze wel in hun eigen tuin/huis kunnen houden maar eigenaars van die 13-in-een-dozijn-katten het zielug vinden. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:18

KiWiKo schreef:
als mijn honden nog een keer loslopen op het park krijg ik een boete Haha! Haha!

Hier mogen ze niet eens in het winkelcentrum komen, ook niet aangelijnd.

Mijn moeder fokte honden en toen de honden nog gewoon op straat losliepen stond er altijd een hele groep reuen te kwijlen achter ons huis. Gelukkig is een tuin wat makkelijker af te zetten tegen honden Haha!
Toen ik jong was werd ik altijd begeleid als ik naar school ging door een van die buurthonden, was hartstikke gezellig.

Jammer maar helaas, zoiets kan niet meer.
Die tijd zal voor katten ook een keer aanbreken dat het in drukke woonwijken echt niet meer kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:20

ik woon op een recreatiepark.......... dat bedoel ik met park Knipoog

ik zit midden in een verbouwing, dus alles loopt in en uit........ en tja dan glippen ze wel eens naar buiten......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:22

slimmerik schreef:
Zo zou de omheining van een katteneigenaar er uit moeten zien marietje. Ja

Het vreemde is dat eigenaars van dure raskatten ze wel in hun eigen tuin/huis kunnen houden maar eigenaars van die 13-in-een-dozijn-katten het zielug vinden. Knipoog

Nou ik heb een 13-in-een-dozijn-kat en ik vind het alles behalve zielig hoor.
Hij loopt braaf los mee naar zijn kattenren buiten en ook braaf weer terug, nu al 6 jaar lang zonder ook maar een poging te hebben gedaan om de rest van de tuin te verkennen.
Hetzelfde geldt voor de andere katten die we gehad hebben, dus zo erg vreselijk zullen ze het wel niet vinden.

Ah Kiwiko, zo'n park. Haha!
En verbouwingen zijn inderdaad lastige tijden om honden binnen te houden, helemaal als je dan geen afgezette tuin hebt. Sterkte (ik haat verbouwingen).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:24

Volgens mij hebben we nooit op huiskatten gejaagd, in ieder geval niet na dat het huiskatten waren. Maar misschien waren jou voorouders bijzonder barbaars.
En ik zou waarschijnlijk niet door hebben dat je kraai tam was. dus dan zou ik gewoon een grotere kat kopen die hemwel aan kon Tong uitsteken(of een luchtbuks als hij mijn katten echt zou verwonden). En ik snap echt wel dat het vervelend is dat katten je vogels de dood in jagen. Ik zeg alleen dat je het van te voren had kunnen bedenken, en dus niet zo moet klagen. je begint ook geen parfumerie naast een varkensstal, je weet dat het er stinkt. In een woonwijk lopen nou een maal katten, en soms zijn ze vervelend ja, maar het is gewoon compleet ingeburgerd dat die kat daar loopt. En je moet niet verwachten dat mensen ineens al hun katten binnen houden voor jou vogels, zeker niet omdat er zat mensen zijn die het heel zielig vinden dat je die beestjes in een kooi houd. En er daarom ook geen 2 seconden over na willen denken dat met hun kat te doen. (WAAR IK ER OVERGENS GEEN VAN BEN ik benm het met je eens dat zolang het een ruime volaire is met voldoende stimulatie en vriendjes het prima is)
een hond is trouwens heel anders als een kat die kunnen je namelijk ook een aardige bodyslam geven. En mijn hond loopt ook nog steds los in het bos ze gaan maar lekker op het dak zitten die stadswachten mijn hond staat onder appel dus mag hij best een keer rennen. En als mijn hond ergens in de tuin poept ruim ik het op. Ik zou mijn (overiigins denkbeeldige) kat niet door de stad volgen om zijn poep op te ruimen.
Ras katten zijn stinkend duur en worden zo gestolen. Ik denk zoiezo dat het houden van compleet raszuiver dieren meestal niet om het dier gaat, dan fok je een hond niet door tot hij niet meer kan rennen. of een vogel tot hij nachtblind is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:31

x_Marr schreef:
Nou onze katten zouden toch echt dusdanig gek worden als ze zouden worden opgesloten in de tuin Nagelbijten / Gniffelen
Onze katten hebben het gewoon nodig om ook eens wat anders te zien dan ons huis of de tuin, die ene komt ook maar om de paar maand binnen omdat ze gewoon liever buiten is.
Om je katten dan op te sluiten... je sluit jezelf toch ook niet eeuwig op in je huis?
Helaas zijn we het al gewend om konijnen ogels ed. op te sluiten, maar om nou ook al katten op te gaan sluiten Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik dan niet begrijp is waarom je een kat neemt als ie toch bijna niet binnen zit? Wat heb je dan voor plezier aan zo'n dier?

Wat betreft katten, die hoef ik níet in mijn tuin, ik heb een hond die ze na jaagt en ik denk dat ie ze ook wel grijpt als hij er één te pakken zou krijgen en van mij mag hij zijn gang gaan. Zolang katteneigenaren roepen dat het het instinct is van de kat om vrij rond te rennen dan is het instinct van mijn hond om er op te jagen Ja
Toen we onze hond nog niet hadden hielp een emmer water altijd prima, of een goed geplaatste worp met een slipper...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:34

Er zijn prima afrasteringen voor je kat te koop waardoor je zorgt dat ie niemand anders lastig valt. http://www.dogfarm.be/petsafe.htm

Ben je een kattenliefhebber als je hem/haar door een hond laat verscheuren of van het asfalt af laat schrapen?? Of noemen jullie dat ook "de natuur"??

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:40

Tiffany schreef:
Over dat dokken, als mijn hond in mijn eigen tuin een kat pakt is dat niet mijn pakkie aan....
Andersom wordt het een ander verhaal. Ik houd mijn beesten in mijn eigen tuin. Ik verwacht van een ander dat ze dat ook doen.

Destrax had je gereageerd op een ander bericht van me. Ik ben toen inderdaad naar de eigenaar van de kat gegaan die meegenomen naar mijn nijntjes en die schrok zo dat die zijn kat nu binnen houd en zijn tuin heeft overdekt Knipoog Ook betaald hij de onkosten.

Dat was ik. Dan is het toch netjes afgehandeld of ben ik nou gek?! Anyway als jij katten ongedierte gaat noemen, moet ik bekennen dat ik jou niet echt meer serieus neem. Lachen Da's mensen op de kast jagen, geen deelname aan een discussie.

Ik merk overigens dat katteneigenaren die pro buiten lopen zich bést behoorlijk tolerant kunnen opstellen tegenover de anti mensen, maar dat de anti mensen een standpunt hebben en daar met geen boomstam vanaf te trappen zijn. Je mag best je mening hebben, maar toon for the love of god toch een beetje tolerantie naar iemand die anders denkt dan jij. Er zijn best compromissen in te sluiten, de een hoeft de ander niet voor dierenmishandelaar uit te maken (ja slimmerik ik voel me aangesproken) omdat hij ergens anders over denkt. Daar is vice versa ongetwijfeld ook wat op te verzinnen, maar zo kun je eeuwig doorgaan.

Geef elkaar toch een beetje ruimte ofzo, want ik vind dat dit echt een treurige discussie wordt zo.
(Dit geldt overigens óók voor sommige mensen die hun kat wel los laten lopen)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:48

Tenshi schreef:
Ik merk overigens dat katteneigenaren die pro buiten lopen zich bést behoorlijk tolerant kunnen opstellen tegenover de anti mensen, maar dat de anti mensen een standpunt hebben en daar met geen boomstam vanaf te trappen zijn.

De mensen die hun kat buiten laten lopen stellen zich tolerant op? Dat is erg fijn... maar zij zijn wel degenen die HUN kat in MIJN tuin laten lopen. Zolang dat niet gebeurt is er helemaal niets aan de hand.
Er zijn zat katteneigenaren die wél de verantwoordelijkheid nemen en hun dier bij zich houden, maar helaas zijn er ook velen die het niks kan schelen waar Minoes poept en andermans dieren op jaagt... dat vind ik op zijn zachtst gezegt erg jammer.

Maar dat geld ook voor het feit dat mensen hier voor dierenmishandelaar uitgemaakt worden, dat is ook nergens voor nodig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:49

mijn katten lopen ook in de tuin van de buren, en diens buren EN diens buren...........

heeft een van die buren daar last van dan houd het feest op...........

tis toch niet zo moeilijk om iets rekening met elkaars wensen te houden........ ik wil katten......... mijn buren betalen elke maand goed geld voor hun tuin.......

en hun tuin is hun paradijs........... zou een mooi verhaal zijn als mijn katten dat verpesten............ wil ik niet hebben

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:51

Dat was idd netjes afgehandeld maar laat ik dat beest nooit meer in mijn tuin zien.

En ja hier in de randstad zijn katten ongedierte. Niet alleen de huis maar ook de zwerf en beide zorgen ze voor een echte plaag.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:53

Mas schreef:
Tenshi schreef:
Ik merk overigens dat katteneigenaren die pro buiten lopen zich bést behoorlijk tolerant kunnen opstellen tegenover de anti mensen, maar dat de anti mensen een standpunt hebben en daar met geen boomstam vanaf te trappen zijn.

De mensen die hun kat buiten laten lopen stellen zich tolerant op? Dat is erg fijn... maar zij zijn wel degenen die HUN kat in MIJN tuin laten lopen. Zolang dat niet gebeurt is er helemaal niets aan de hand.
Er zijn zat katteneigenaren die wél de verantwoordelijkheid nemen en hun dier bij zich houden, maar helaas zijn er ook velen die het niks kan schelen waar Minoes poept en andermans dieren op jaagt... dat vind ik op zijn zachtst gezegt erg jammer.

Maar dat geld ook voor het feit dat mensen hier voor dierenmishandelaar uitgemaakt worden, dat is ook nergens voor nodig

Ja, hoor, net of ik tegen mn kat zeg (stel, ik ben de buurvrouw) ja, ga maar bij de buren in de tuin poepen Verward . Als katteneigenaar weet je dat toch niet... moet je ze dan aan een lijntje in de tuin houden ? Wat Kiwiko zegt, kan ik me in vinden. Mochten ze er last van hebben, de buren, dan kunnen ze dat gewoon melden, en zoeken we samen naar de oplossing. Je moet niet alle mensen met katten over 1 kam gaan scheren. Er zijn er zat die rekening met je willen houden Lachen .

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:54

Mas schreef:
Tenshi schreef:

Je bent duidelijk nog niet bij de vorm van tolerantie waar ik naar op zoek ben.

KiWiKo schreef:
mijn katten lopen ook in de tuin van de buren, en diens buren EN diens buren...........

tis toch niet zo moeilijk om iets rekening met elkaars wensen te houden........ ik wil katten......... mijn buren betalen elke maand goed geld voor hun tuin.......

en hun tuin is hun paradijs........... zou een mooi verhaal zijn als mijn katten dat verpesten............ wil ik niet hebben

Lijkt me een prima instelling waar elke partij mee zou moeten kunnen leven? Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:55

Mas schreef:
x_Marr schreef:
Nou onze katten zouden toch echt dusdanig gek worden als ze zouden worden opgesloten in de tuin Nagelbijten / Gniffelen
Onze katten hebben het gewoon nodig om ook eens wat anders te zien dan ons huis of de tuin, die ene komt ook maar om de paar maand binnen omdat ze gewoon liever buiten is.
Om je katten dan op te sluiten... je sluit jezelf toch ook niet eeuwig op in je huis?
Helaas zijn we het al gewend om konijnen ogels ed. op te sluiten, maar om nou ook al katten op te gaan sluiten Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik dan niet begrijp is waarom je een kat neemt als ie toch bijna niet binnen zit? Wat heb je dan voor plezier aan zo'n dier?

Wat betreft katten, die hoef ik níet in mijn tuin, ik heb een hond die ze na jaagt en ik denk dat ie ze ook wel grijpt als hij er één te pakken zou krijgen en van mij mag hij zijn gang gaan. Zolang katteneigenaren roepen dat het het instinct is van de kat om vrij rond te rennen dan is het instinct van mijn hond om er op te jagen Ja
Toen we onze hond nog niet hadden hielp een emmer water altijd prima, of een goed geplaatste worp met een slipper...

je gaat er nu wel lekker vanuit dat je hond daar onebschadigt uit komt, katten zijn over het algemeens sneller en wendbaarder dan danden en beschikken over meer wapens (in de vorm van scherpe klauwen). een klauw over de neus of het oog van je hond kan banketstaaf aflopen. En ik vind mensen die hun honden expres tegen katten opfokken dom en ongevoelig. De gemiddelde katten eigenaar houd van zijn kat en het is niet nodig om daar een valse hond op af te sturen als een sprinkeler instalatie even effectief is. (en goed koper dan het laten verwijderen van een hondenoog neem ik aan). Ik vind jack russels ook kleine onbeesten (bijna alle terriers trouwens) maar daar fok ik mijn 4 keer zo grote hond ook niet tegen op ook al vind ik ze irritant.
Ik snap echt wel dat het heel vervelend is zo'n kat maar laat het arme dier in zijn waarde het is zo'n beetje het enige dier wat we nog een beetje een natuurlijk leven laten leiden moeten we die nou ook nog in een kooitje proppen. ik wil de randstad trouwens ook wel eens zien zonder katten, wedden dat je zo verzuipt inde muizen ratten en konijnen dat je smeekt om de katten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:58

Prinslover schreef:
Ja, hoor, net of ik tegen mn kat zeg (stel, ik ben de buurvrouw) ja, ga maar bij de buren in de tuin poepen . Als katteneigenaar weet je dat toch niet... moet je ze dan aan een lijntje in de tuin houden

Als katteneigenaar neem ik aan dat je weet dat een kat op een zeker moment moet poepen, toch? Als je kat hele dagen buiten loopt dan lijkt het me duidelijk dat hij dat ergens anders doet. En of dat nu mijn tuin is, die van de wijkagent of die van Pietje Puk dat maakt niet uit, overlast=overlast.

Prinslover schreef:
Je moet niet alle mensen met katten over 1 kam gaan scheren

Lees, dat dóe ik ook niet:

Mas schreef:

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:00

Helemaal mee eens liedje89 Lachen

Mas: Katten zijn ook vaak zat binnen hoor. Althans, die van mij wel namelijk Lachen . En hij hoeft toch niet pertinent in JOUW tuin te doen... hij kan het ook doen in het perkje verder. Misschien hoeft ie in de 2/3 uur dat ie buiten is niet eens altijd een behoefte te doen. Er zijn zat wilde vogels waar ze zich mee bezig houden. Of zitten in de zon te luieren....... En dan daarbij, je doet het net overkomen of eigenaar het express doet, en anders de kat wel. Die zijn zich (vaak) van geen kwaad bewust .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:01

@ lIEDJE............ Mijn kruising herder x bouvier gaat echt voor de kill............. die sloopt een kat in mijn tuin.......... en die gaat nog over de schutting heen ook om het dier te doden........

zijn geen geintjes............. hij wordt echt woest

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:02

Grote kans dat het pietje puk en de wijkagent geen drol Knipoog kan schelen of die kat daar poept. Wie ben jij om ze die woorden in de mond te leggen. Lachen
Daarom ben ik zéér voor een compromis als Kiwiko noemde, kat buiten? Prima. Melding van overlast? Doe er wat aan als eigenaar. Of dat nou binnen houden is of (mee)betalen aan een vorm van afrastering oid zodat de kat toch nog naar buiten kan maar niet meer in die tuin, maakt niet uit.
Iedereen blij, en niemand die met een hoge bloeddruk hoeft rond te lopen omdat iemand anders een andere mening heeft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:03

Prinslover schreef:
En dan daarbij, je doet het net overkomen of eigenaar het express doet, en anders de kat wel. Die zijn zich (vaak) van geen kwaad bewust

Dan ben ik heel erg benieuwd uit welk stukje van mijn post jij dat haalt, want het was niet mijn bedoeling om zo over te komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:07

Tenshi schreef:
Daarom ben ik zéér voor een compromis als Kiwiko noemde, kat buiten? Prima. Melding van overlast? Doe er wat aan als eigenaar. Of dat nou binnen houden is of (mee)betalen aan een vorm van afrastering oid zodat de kat toch nog naar buiten kan maar niet meer in die tuin, maakt niet uit.

Op zich vind ik dat ook wel een oplossing hoor Tenshi, het jammere aan dit systeem is alleen dat er dus eerst overlast veroorzaakt moet worden voor de eigenaar in gaat grijpen. Dit terwijl het het mooiste zou zijn voor (denk ik) alle partijen als overlast voorkomen zou kunnen worden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:10

mijn honden houden vreemde katten uit de tuin, want mijn honden pakken ze.............en als mijn buren last hebben van mijn katten dan zorg ik ervoor dat ze dat niet meer hebben........

zo werkt het............. het is niet ikke, ikke mijn katten en ikke...........

het is de gemeenschap, je moet het samen doen............. dus samen oplossingen bedenken waarbij de offers van de veroorzaker horen te liggen........

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:12

Mas schreef:
x_Marr schreef:

Heb ik ergens gezegd dat ze nooit binnenkomen? Die ene komt weinig binnen, ze was namlijk dol op mijn broer en kwam toen wel iedere dag binnen, maar nu hij uit huis is blijft ze liever buiten en is ze eerder bang voor binnen dan dat ze het leuk vindt, helaas(missschien heeft dat wel veel te maken waar ze wegkomt.. weinig contact met mensen gehad, en dat waren alleen mannen..).

Overigens kan je een hond nog zo opvoeden, dat ze het afleren om achter katten aan te gaan, een kat kun je helaas niet leren om niet meer op vogels te jagen.. heb dat in ieder geval nog nooit gezien.

@ Mas: Mensen die vinden dat een kat buiten hoort moeten dus maar als voorzorgsmaatregel ze al binnen houden/ in de tuin houden en hun hele tuin dus afrasteren? Ookal zou er dus niemand last van hebben.....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:19

Ik denk dat er niets mis mee is om je huisdier bij je te houden om te voorkomen dat een ander er last van heeft, laat ik het zo zeggen Lachen Of je dan als katteneigenaar je kat binnen houdt of je tuin afrastert is aan jezelf hoe je dat aan pakt natuurlijk.

Als ik mijn hond los buiten laat zonder toezicht dan weet ik dat hij rond gaat lopen, misschien de bal van mijn buurjongetje afpakt of tegen bosjes van de voortuintjes van mijn buren aan plast. Om dit voor te zijn houd ik hem dus binnen Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:34

KiWiKo schreef:

daar ben ik het wel mee eens. Het hangt trouwens ook wel vande kat de kat van mijn tante zou nooit zijn hele leven binnen kunnen zitten, voor die zou ik eerst een grote zak peper aan mijn buren doneren en ze adviseren zich uit te leven in de tuin. of evt zelfs delen in de kosten/doneren van een schrikdraadje. Heb je echter een kat die'je er 's ochtends uit moet trappen. Zou ik hem misschiengewoon binnen gaan houden.
Ik vind het jammer dat je het schijnbaar niet nodig vind het zelfde respect hebt voor andermans huisdieren als voor je eigen KiWIKo. Als je eigen kat door de buurhond zou worden verscheurd terwijl de buurman nog nooit heeft gemeld dat je kat soms in zijn tuin loopt te vervelen zou je daar toch ook verdrietig over zijn. Voed die hond dan op, zo moeilijk is het niet Boos! Zorg gewoon dat hij komt als je hem roept voordat hij die kat heeft. die kat schrikt zich ook wel het leplazeres van een grote blaffende hond.(als hij uit de herplaatsing komt is het misschien niet jou schuld maar je zou zelf ook kunnen proberen om ervoor te zorgen dat katten niet zomaar je tuin in kunnen komen). ik vind het een beetje vreemd dat je
tollerantie Go jij! Go jij! , tollerantie Go jij! Go jij! ,tollerantie Go jij! Go jij! ,tollerantie roept en dan vervolgens, oh ja als jou kat per ongelijk een keer mijn tuin in loopt laat ik mijn hond hem even doodbijten Frusty .

Maar in het geval van de TS gaat het om katten waarvan ze de eigenaar niet kent en niet kan vinden. Dus dan kan je natuurlijk nooit tot een compromis komen. Ik vind ook dat ze in principe wel gelijk heeft dat het in principe niet zou moeten dat zij moet investeren in hekwerk om haar vogetjes veilig te krijgen voor andermans huisdieren. Maar ik vind ook dat je gewoon rekening moet houden met de situatie. Katten lopen nou eenmaal los, en misschien komt daar nog wel verandering in, Ik ben het er niet echt mee eens dat die verandering nodig zou zijn, maar ik hoor op dit topic veel mensen die wel vinden dat hij er moet komen. Maar zelfs als die verandering komt zal dit geleidelijk zal gebeuren, mensen zullen even moeten wennen aan het idee dat minoesje niet zomaar meer los mag lopen. Het nergens meer honden los laten lopen is toch ook geledelijk gebeurt. Koe
Nu lopen er dus nog katten rond, op dit moment is dat nog een normale gang van zaken. Dan mag je aannemen dat als je vogels in je tuin wil hebben er zo af en toe eens een kat voor je volaire staat te kwijlen Clown . En dan moet je je daar aan aanpassen. Je kan wel aan je principe vast houden en roepen 'hun schuld ga ik niet voor betalen' maar momenteel blijven de vogels zich doodvliegen. En dat is heel vervelend dat snap ik best, kattenpoep in de tuin is ook vervelend. Maar je hoeft toch niet meteen aan iedere katten eigennaar een de buurt om een stuiver te gaan vragen koop gewoon zelf een zak peper bij de aldie.
Ik vind het trouwens nogal vreemd dat katen en honden maar tseeds vergeleken worden die dieren hebben kwa gedrag alleen hun jacht instict gelijk een roedeldier en een solitair dier hebben nogal verschillende gedragingen. de meeste honden zitten graag de hele dag bij hun roedel. (die van mij besterft het als ik haar er zomaar alleen uittrap). katten hebben helemaal niet zo'n roedel instict. een kat heeft alleen een baas nodig omdat hij zelf geen blikopener kan gebruiken Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:47

Tjonge, op dit moment op TV weer zo'n katteneigenaar met krokedillentranen omdat er een paar katten niet meer thuiskomen. Té gek voor woorden.

Tja, nú willen ze de overige katten wel binnen houden. Huilen