Hondenshows?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:29

LimaMambo schreef:
heel leuk dat de mensen de shows leuk vinden.. maar je kan mij niet vertellen dat het leuk is voor een hond..
vaak zitten deze de hele dag in een kennel voordat en nadat ze moeten showen.. ze worden helemaal opgedoft en opgepoetst.. al die geluiden om hun heen..

je kan mij niet vertellen dat dit leuk is voor een hond..

Je ziet gauw genoeg aan een hond of die het leuk vind ja of nee ;)
En sommige mensen zetten hun hond in de kennel ja (vooral grotere honden, die je moeilijk heel de dag bij je kan hebben liggen) maar ze komen er veel meer eruit dan dat ze erin liggen :j
Ik ben tot nu toe vaak meegeweest met een vriendin, die honden vinden het echt wel leuk hoor!
Helemaal niks in kennels etc. :n

De meeste honden vinden het zelfs lekker om geborsteld te worden!
Mijn honden vinden het heerlijk, als ze uit de klit zijn mag je ze uren borstelen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:32

Fammiie_x schreef:
LimaMambo schreef:
heel leuk dat de mensen de shows leuk vinden.. maar je kan mij niet vertellen dat het leuk is voor een hond..
vaak zitten deze de hele dag in een kennel voordat en nadat ze moeten showen.. ze worden helemaal opgedoft en opgepoetst.. al die geluiden om hun heen..

je kan mij niet vertellen dat dit leuk is voor een hond..

Je ziet gauw genoeg aan een hond of die het leuk vind ja of nee ;)
En sommige mensen zetten hun hond in de kennel ja (vooral grotere honden, die je moeilijk heel de dag bij je kan hebben liggen) maar ze komen er veel meer eruit dan dat ze erin liggen :j
Ik ben tot nu toe vaak meegeweest met een vriendin, die honden vinden het echt wel leuk hoor!
Helemaal niks in kennels etc. :n

De meeste honden vinden het zelfs lekker om geborsteld te worden!
Mijn honden vinden het heerlijk, als ze uit de klit zijn mag je ze uren borstelen

Nou ik had vorige week op de Paasshow 2 berners mee, niet in de bench, maar hebben heerlijk bij ons gelegen ;) Denk eerder dat je meot kijken hoe een hond zich daar gedraagd, die van mij geven zich heerlijk rustig neer, kan me voorstellen dat niet elke hond dat doet, en je die beter in een bench kan doen, ook voor de hond zelf

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:32

Wij hebben, toen onze Sharpei nog puppytje was, ook meegedaan aan 2 of 3 shows. Daar scoorde die ook super, maar omdat hij er enorm zenuwachtig van werd, hebben we besloten om het maar niet meer te doen. Vond het wel erg jammer want ik vond het wel ontzettend leuk :D Toen hebben we ook gelijk besloten om dan z'n ballen er maar af te halen want die had ie dan toch niet meer nodig :')

Fammiie_x

Re: Hondenshows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:52

Myra87, klopt het ligt aan de hond ;)
Als ik mijn hond van 10 mnd mee neem, ze komt er veel uit maar gaat af en toe echt wel daar een bench in (waar ik overigens wel bij zit!) Ga niet zonder mijn hond weg echt niet :n
Want zij is heel hyper en kan dr rust niet vinden als ze niet in de bench ligt :n
Bench is ze overigens ook gewend :j Thuis als iedereen weg is gaat ze erin, want ze sloopt momenteel enorm, en gaat ook uitzichzelf er zo in liggen gewoon omdat ze het heerlijk vind :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:56

x_Sannee schreef:
Waarom heb je niets meer te showen?

Gestopt met fokken.
Honden te oud.
Nieuwe hond te jong.
En niet zo makkelijk meer een dag weg kunnen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:40

Morgen Alkmaar :D :D :D *D

Wordt waarschijnlijk onze laatste show (met dit teefje iig..)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:41

Ik wist dat je het topic omhoog zou halen haha :D
Waarom de laatste show?
Heb er ook zin in, alleen wij moeten zondag!
Hoeveel heb je bij je ras?
Wij 19 berners

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:45

:))

Wij hebben 25 cavaliertjes.

Nou wij zijn begonnen met shows om met haar te gaan fokken (we hebben er al genoeg gedaan daarvoor maar omdat ze het leuk deed gingen we verder) maar nu heeft ze waarschijnlijk een erfelijke afwijking aan haar achterpootje waardoor we niet mogen fokken...

We gaan nog naar een andere DA voor een second opinion, want de rasvereniging zei dat het ook iets anders kón zijn wat dus niet erfelijk is. Opzich mogen we wel met haar fokken, maar we zouden het ras geen goed doen stel dat ze die afwijking heeft..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:46

Gatver Aranel!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:51

Wat komt er bij de Cavalier voor dan? In de poten? Kwa erfelijkheid en waar op getest moet worden alvorens je er mee wil fokken?
Zou wel erg balen zijn zeg

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:54

Nou als je hondje iets aan het hart heeft mag je er niet mee fokken (althans, ze komen dan niet in het stamboek). Dat komt helaas veel voor bij cavaliertjes, mijn hondje heeft -godzijdank- een goed hartje :)
Patella Luxatie komt ook vrij veel voor, dat is met de knieschijf die er af en toe uitschiet en dus pijn veroorzaakt. Je kunt het laten opereren maar dat is heel kostbaar, maar als ze het heeft laten we het wel doen, ik wil niet mijn hondje ene paar keer per week krijsend van de pijn onder de tafel zien schieten :n

Maargoed, misschien heeft de DA een verkeerde conclusie getrokken, ze zij zelf dat dit het eerste geval van (eventuele) patella was voor haar dus misschien is er hoop..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:27

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is Aranel, snap dat je nog niet thuis bent! Hoop dat het een leuke show is!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 16:16

Nou het ging BAGGER :n IK snapte er echt he-le-maal niks van :n

M'n hondje liep haar rondje súper en ze deed bij alles goed haar best.
Resultaat: een G!!! :oo Niet eens een ZG maar een f*cking G!!!

Ik snap er écth niks van, Bijou heeft altijd een U, zelfs als de keurmeester niet vaan haar type houdt :n .

Het keurverslag was ook belachelijk; gaat bijna KRUIPEND???? met de achterpoten :? Nou echt waar zo iets heb ik nog nooit gehoord van andere mensen of keurmeesters!!

Bah wat een k*twijf zeg :x . Hoop dat jij morgen meer geluk hebt!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:19

Wie keurde daar

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 16:27

mw Runderkamp..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:49

Ja ik heb dat gehad vorige maand op de Paasshow, kreeg ze ook een Goed, terwijl ze vaker een U haalt.
Maar als je dan achter het keurrapport kan staan oke, maar dat je er helemaal niks van snapt is jammer.
Geen kans gehad om uitleg te vragen?
Wel balen zeg

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:40

Nee, we zijn ook meteen weggesneaked via de wc's, haha. Het ergste wat ze kunnen doen is ons uit de uitslag halen, nou met zo'n score vind ik dat niet erg :x

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:30

Leuke dag gehad, mooi weer ook!
Myra werd 4e geplaatst met een U
Ajana in de babyklas een Belovend

Ben zeer tevreden

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:29

Wat balen Aranel...
Vorig jaar zijn wij in Wijchen geweest. Honden in de kampioensklasse kregen ZG's... En de rest bijna allemaal lager. Was ook heel vreemd...

Ik ga komende zondag voor het eerst naar show met Whitney. Het is de Kampioensclubmatch van de rasvereniging en Whitney doet mee in de puppyklasse.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:07

Wij waren ook in Alkmaar en idd er werd erg zuinig gekeurd
We kregne een 2 ZG maar wel met een super rapportje... tja had ook een U kunnen zijn maar ja....

Ach ben er wel tevreden mee, volgende keer beter.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:10

Ik hoorde van meer dat ze de keurmeester bij ons erg streng vonden
Mijn teef is wat te dik en had er al de zenuwen van. Ik twijfelde eerder nog om haar thuis te laten, nou ja toch maar meegenomen

Werd ze dus 4e Uitmuntend, dus voor mij was het niet streng, had juist helemaal niks verwacht!

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:04

Ga jij ook naar Zwolle toe?

Ik heb ff op de lijst met keurmeesters gekeken, gelukkig geen Nederlander die de cavaliertjes keurt :+ Een Duitser, weet niet of dat veel beter is :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:02

Myra87 schreef:
Ik hoorde van meer dat ze de keurmeester bij ons erg streng vonden
Mijn teef is wat te dik en had er al de zenuwen van. Ik twijfelde eerder nog om haar thuis te laten, nou ja toch maar meegenomen

Werd ze dus 4e Uitmuntend, dus voor mij was het niet streng, had juist helemaal niks verwacht!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFLQ4MP7.jpg

Leuke foto trouwens :D
Hoeveel deden er mee in haar klasse?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:06

Duitsers tellen vaak alle tanden.
Wat stond er op je keurraport? Ze is toch niet de eerste de beste.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:14

kohtje schreef:
Duitsers tellen vaak alle tanden.
Wat stond er op je keurraport? Ze is toch niet de eerste de beste.

Nouja met haar gebitje is niets mis hoor :))

Er stond dat ze achter 'bijna kruipend' ging, (:? :x )en dat de voorvoeten naar binnen draaien zowel in stand als tijdens het lopen. Heb ik echt nog noooit van gehoord dat ze dat zou hebben :n
En ik kan me niet voorstellen dat ze in 2 maanden van een U naar een G is gegaan, en verder ook áltijd een U gehad heeft en niet veranderd is!