met mijn kitten naar de dierenarts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: met mijn kitten naar de dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 20:43

ik heb dit nog niet besproken met mijn begeleider, omdat zij er toch ook niet veel aan kan doen. het moet toch echt van mijzelf uit komen. en vandaag is de turkse van ook terug gegaan naar haar oude baasje, omdat zij voortdurend klagend liep te jammeren en het hier totaal niet naar haar zin had. ze at al 2 weken niet en lag alleen maar bovenop de kattepaal. ze was ook echt heel blij om haar vrouwtje weer te zien. als de kittens nu ook nog een goed pleje krijgen heb ik nog maar 2 katten en dat vind ik dan meer dan genoeg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:00

Jij maakt het jezelf ook nooit eenvoudig he? Lachen Kittens zou ik wegdoen idd, die vinden wel een leuke plek, zijn het makkelijkste ta plaatsen.
Ik hoop dat je je houdt aan je belofte om geen nieuwe dieren meer te nemen nu....

Verder viel 1 opmerking van je me heel erg op, ergens zei je: wanneer gaan mensen me weer normaal behandelen?

Van zodra je dat gedrag bij ze gaat uitlokken. Ik vind het niet erg dat je je blootgeeft, maar je doet dat op een erg levendige maar vooral veranderlijke manier. Vandaag dit, morgen dat, en mensen nemen algauw niks meer serieus begrijp je? Bokt is terug te lezen, en dat doen mensen dan ook.

Probeer voor jezelf goed uit te maken hoe je bent en hoe je wil overkomen en hoe je wil behandeld worden en gedraag je ernaar Lachen Veel succes met het zoeken van leuek huizen en met het vinden van rust in je huis en je hoofd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:41

lonneke schreef:
en vandaag is de turkse van ook terug gegaan naar haar oude baasje, omdat zij voortdurend klagend liep te jammeren en het hier totaal niet naar haar zin had.
+

En dat lijkt ook zomaar uit de lucht te vallen?????? Ik hoop met heel mijn hart dat je er geen vervanger voor in de plaats neemt.

lonneke schreef:
ik heb dit nog niet besproken met mijn begeleider,

En zij ook niet met jou? Verward Elk oplettende psychotherapuit ziet toch wel dat er iets niet kopt bij jou in je omgang en verantwoording met dieren? Daar hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben.
Echt Lonneke ik bedoel dit niet aanvallend, maar heb jou verhalen in de loop der maanden voorbij zien komen, paarden zien komen en gaan (En dat al binnen een tijdbestek van een dag omdat het dier een wond zou hebben) en kan je een ding op het hart drukken, stop met dieren in huis te halen.

Nu weer twee kittens, een turkse ven, hoe serieus moeten we je dan nog nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:33

Lonneke, allerlaatste poging, eerst jezelf op de rails, de rest komt later wel en verder is een flat geen leefomgeving voor een hond en al die katten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 04:57

1 hondje en 2 katjes, dat is toch ook een mooi gezinnetje Lonneke?

Je bent inderdaad een beetje te veel ineens aan het verzamelen gegaan. Dat had je niet moeten doen.
Geef borderline hier niet de schuld van, want dit heeft meer weg van "een gat in je hand".
Je hebt net een nieuw huisje, wil dat leuk aankleden en je had groot gelijk dat je ook een huisdiertje erbij wilde.
Het probleem wat je hebt is dat je alle diertjes leuk vind en ook mee naar huis neemt.
Dus in plaats van 1 katje, kwam je thuis met een hele hoop lieve katjes.

Je hebt nu ook gemerkt dat er hierdoor een probleem is ontstaan wat ook weer opgelost moet worden.
Je hebt de keus gemaakt om 3 katjes weg te doen en alleen je hond en 2 katjes nog te houden.
Dat is een mooi aantal Lonneke.
Zorg er wel voor dat voortplanting niet kan gebeuren. Zorg er ook voor dat qua huisdieren je "gat in je hand" nu sluit.

Wat je kunt doen aan het eetprobleem is de 2 katjes en je hondje in een aparte ruimte eten geven.

Heb je een gangkast Lonneke?
Koop een voerton en doe daar je brokken voor de hond in en zet deze ton in je gangkast.
Neem de hond mee naar de gang en sluit de deur.
Geef hem daar zijn voer en loop terug naar de keuken (deur achter je dicht doen)

In het keukenkastje heb je het voer voor je katjes staan.
Geef je katjes hun voer op een kastje.
Als ze het eten op hebben, spoel je hun bakjes om en zet je ze in het keukenkastje.

Dan ga je de gang in (sluit de deur) en zet je het bakje van je hondje in de gangkast.

Nu hebben alle diertjes gegeten en kunnen ze weer samen in 1 ruimte.

Op deze manier loop je de minste kans dat er perongeluk gevochten word om het eten en is het voor jou ook veel minder stressen of alles wel goed gaat.
Zowel jij als jouw 3 diertjes wennen vanzelf aan dit schema.
Probeer het eens een week of 2 zo.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:22

Bovenstaande post lijkt me een goede afsluiting voor dit topic. Er zijn een aantal prima tips gegeven en de TS heeft aangegeven daar iets mee te gaan doen. Hier een definitief slotje.