Koe afrossen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Koe afrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:54

@ ts................... vind jij die koe vriendelijk naar jou toe? Zo ja dan moet je proberen met misschien koeienkoekjes dat dier voor je te winnen (geef je weinig kans, maargoed het is het proberen waard)

Als jij vind dat de koe niet zo vriendelijk naar jou toe is, moet je misschien ook wat minder vriendelijk voor de koe zijn Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:21

KiWiKo, het is al opgelost.
De discussie gaat nu over het wel of niet een koe een mep geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:23

mijn stelling geld niet alleen voor deze koe hoor Lachen maar voor koeien, honden, paarden en/of mensen in het algemeen Lachen

Ik vind er geen verschil tussen zitten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:41

Ik ook niet.... waarom zou je lief blijven als zij niet lief zijn tegen jou?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Vork

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:45

Gelukkig dat het al wat beter gaat nu!
Ik heb ook een hele tijd bij een boer gewerkt, onder andere koeienophalen voor het melken. Ik had nooit een stok of iets dergelijks mee, maar ook ook nooit meegemaakt dat een koe me wilde aanvallen.
Een keer moesten we pinken verweiden, ruige beestjes zijn dat nog, toen had ik wel een paraplu mee, kwamen ze aanvallend op me af, klapte ik de paraplu open (het was een fel kleurtje) en weg waren ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:48

De koe waar dit topic om draait, kan best eens de "moeder-overste" van de kudde zijn.
Ik heb ook zo'n bitch gekend, die had er al een neus voor wanneer er een vreemde bij was om ze uit het land te halen en schuwde het dan ook niet om in de aanval te gaan. Mijn devies: zorg dat je altijd een flinke stok bij je hebt!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:00

Knap hoor dat je het zo opgelost hebt!

Er is niks enger dan door een koe of stier achter na gezeten te worden. Ik ben vrijwillig de sloot in gesprongen Clown

Sommigen hier zijn duidelijk niet van de boerderij... Misschien voor hun eens interessant om een tijdje mee te lopen Knipoog

Maar zoals al gezegd werd, een koe word gebruikt om van te leven. Denk je nou echt dat een boer al zijn koeien constant afrost? Daar gaan ze echt niet meer melk van geven
Maar een koe is gewoon compleet anders als een paard, ik denk trouwens dat het ook best gevaarlijk kan zijn om vriendjes met een koe te worden. Bij mijn vriend op stage (toendertijd) was de makste koe, de gevaarlijkste, juist doordat ze je te lief vond, en een koe is lomp.. Lomp genoeg om je armen te breken omdat ze je lief vind Knipoog

Er is altijd nog een midden weg......

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:10

Je ziet hier idd heel duidelijk wie van de boerderij komen, gewerkt hebben, en wie er misschien een keer op bezoek geweest is, maar verder niets ervan afweet.

Een koe kan levensgevaarlijk zijn zoals idd al een heleboel hebben gezegd.
Ik ken genoeg mensen die als bijna verongelukt zijn door zo'n beest.
En de hoorns.
Aangezien hier altijd al kinderen op het bedrijf zijn geweest laten wij ze altijd onthoornen. Eén koe bij ons heeft nog hoorns, er is nog 1 met maar 1 hoorn(tje)
Hoorns zijn ook goed gevaarlijk.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:15

Vroeger toen ik (en m'n broertje) zo'n jaar of hooguit 10 waren. Gingen we ook vaak mee met m'n oom de koeien halen. Dan namen we een lange (longeer)zweep mee en gingen daar die koeien mee op zitten jagen.
Nooit dat ooit 1 zo'n koe ons ook maar 1x iets heeft gedaan hoor Haha! En als hij toch te dicht bij kwam (vond ik natuurlijk heel eng als klein meisje) dan kreeg hij een klap met de zweep

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:47

Ook wij hebben een aantal supermakke koeien.
Iedere dag sta ik er wel even mee te knuffelen, of ze te krabben (vinden ze lekker), maar soms dan worden ze echt vervelend na een tijdje. Dan doen ze mee en zijn ze best ruig.
Als het mij te gek wordt of ik merk dat ik ieder moment een ram kan krijgen, dan geef ik die koe vast een mep. Weet deze gelijk dat het over is en houd ie gelijk op.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:58

sorry, maar ik snap 9 van de 10 mensen hier niet. Als je mensen helemaal afrost is dat toch ook niet normaal? maar omdat het nu maar een domme koe is mag het wel. Dus dat zou dan betekenen dat ik het ook bij een paard mag doen. even flink afrossen met een stok als die z'n kont naar me toe draait. Maar wat een superadvies krijgen we hier op bokt! echt geweldig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:14

ja dat mag wat mij betreft ook Lachen een paard dat naar me dreigt kan m ook krijgen hoor Lachen een hond ook, een mens ook Lachen zelfs de kat Lachen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:54

KiWiKo schreef:
ja dat mag wat mij betreft ook Lachen een paard dat naar me dreigt kan m ook krijgen hoor Lachen een hond ook, een mens ook Lachen zelfs de kat Lachen

teminste iemand die wel gewoon eerlijk is. Haha! Persoonlijk zou ik het zelf niet doen, mja ieder zijn eigen mening.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:40

Ik ga met Kiwiko mee... Alles wat mij bedreigt kan een flinke optater verwachten!

Mijn vader heeft nog een stal waar de koeien aan ketting staan, die zijn echt erg mak. Maar ook daar zitten krengen tussen. Er is bijv. 1 die altijd uithaalt als je erachter langs komt met de schraper, terwijl er niks gebeurt en mijn vader ook zachtaardig is (want immers, hij moet er zijn geld mee verdienen) maar de vorige boer (waar mijn vader de koeien van heeft overgenomen) was dat niet, dus misschien verklaart dat het.
En onthoornen gebeurt ook altijd, vind het levensgevaarlijk als die dieren nog met hoorns rond lopen. Vooral omdat er ook vaak jongetjes meehelpen die 12 jaar oud zijn (en voor ons ook veiliger).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:09

Anna-Jelly schreef:
Ik ga met Kiwiko mee... Alles wat mij bedreigt kan een flinke optater verwachten!

Mijn vader heeft nog een stal waar de koeien aan ketting staan, die zijn echt erg mak. Maar ook daar zitten krengen tussen. Er is bijv. 1 die altijd uithaalt als je erachter langs komt met de schraper, terwijl er niks gebeurt en mijn vader ook zachtaardig is (want immers, hij moet er zijn geld mee verdienen) maar de vorige boer (waar mijn vader de koeien van heeft overgenomen) was dat niet, dus misschien verklaart dat het.
En onthoornen gebeurt ook altijd, vind het levensgevaarlijk als die dieren nog met hoorns rond lopen. Vooral omdat er ook vaak jongetjes meehelpen die 12 jaar oud zijn (en voor ons ook veiliger).

Ja dat kan ik me idd wel voorstellen, maar dat vind ik ook een logische reactie. Ik zou het ook niet zomaar pikken als ik een trap krijg ofzo, maar om hem nou 20x met een stok te slaan is een ander verhaal.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:13

mag ik je een tip geven...
mijn vriend heeft koeien thuis, kom daar nu dus geregeld in de stal. ik ben ook als de dood voor die dieren, nu wordt het wel steeds minder hoor, omdat ik er vaak kom enzo..
maar wat ik je als tip mee wil geven is, Ga nooit tussen de koeien staan zonder een stok, bezem etc in je handen.. een dier blijft een dier en blijft onvoorspelbaar.. en het is geen paard.. het is wel even een ander soort dier! als de koe je aanvalt kun je altijd dreigen met hetgeen dat je in je handen hebt..

ik mag van mijn vriend niet de stal in zonder stok in men handen, zodat ik me altijd kan wapenen, mocht er iets gebeuren!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:14

Ik ga ook met Anna-Jelly en KiWiKo mee Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:21

Als je niet bekend bent met de dieren, dan zou ik altijd een stok meenemen ja.
En om op de paarden terug te komen, toen ik nog voor een fokker reed ging ik ook echt niet de wei in zonder iets hoor. Vooral die hengstveulens, die waren het ergst. Ze kwamen regelmatig in volle galop op je af rennen en het liefst sprongen ze je dan nog even omver, nah die beesten kregen ook gewoon een optater mee, dat was 2x en dan was het over... Dat vind ik niet zielig