Maar ik kan me voorstellen dat als je ze in flink zout water zet, ze dan goed rustig worden op een verkeerde manier.. Vandaar dat ik eigenlijk al aan nam dat het niet om een beetje zouttoevoeging gaat, maar om heleboel zout?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lontje schreef:@ Angie_ke als je goed gelezen had, had je ook gezien dat we het stadium van vis op het droge leggen allang voorbij zijn.
Angie_ke schreef:wat heb ik niet gelezen dan?!
chanora schreef:ik vergelijk een dier ook met een mens, je moet je voorstellen hoe het is als jij dat zou zijn..
gewoon een halfuur onder water wachte tot je dood ben..
Jolliegirl schreef:mensen maken nou eemaal fouten, en dat doen dieren ook... so what?
een foutje kan gebeuren, uit onwetendheid ja
sjongejonge bokt,, maak je ergens anders druk om dan hierover door te gaan!
Angie_ke ; knap dat jij weet hoe verstikking voelt
Citaat:Dodingsmethoden
De nek doorsnijden of een harde slag op de kop geven zijn snelle en effectieve dodingsmethoden.
Bevriezing van kleine niet te vette vissen tot maximaal 15 cm lengte is ook mogelijk. Doe de vis(sen) in een klein bakje met water en zet deze in de diepvries of in het diepvriesvak van de koelkast. De vis koelt af, raakt onderkoelt en sterft na verloop van 15 -20 minuten. Deze methode duurt eigenlijk te lang en daarom verdient de onderstaande methode(n) met Benzocaine of 2-Phenoxy Ethanol de voorkeur.
Middels een narcose-vloeistof (zie onder).
Het humaan euthanaseren van vissen
Voor het zorgvuldig euthanaseren van vissen zijn zonder recept bij de apotheek de nu volgende stoffen te koop nl. BENZOCAINE en 2-PHENOXY ETHANOLY ETHANOL (wel aangeven waar u de stoffen voor wilt gebruiken). Deze stoffen zijn beiden geschikt voor zowel zoet- als zoutwatervissen. Doe de vis(sen) in het water en deze zijn binnen enkele minuten dood.
Jolliegirl schreef:loop toch niet zo panisch te doen
IndianLady schreef:Zo Angie, easy girl. Hoe zou jij je vis doodmaken als op het droge blijkbaar niet werkt? En idd probeer volgende keer eerst het topic te lezen voordat je je mening spuit. Het is (bijna) weekend, we proberen het hier gewoon 'gezellig' te houden