Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:14

Kleine hoeveelheden zout is inderdaad goed voor vissen. Hier doe ik in de aquariums eigenlijk ook altijd een beetje zeezout in het water. Maar rustig worden ze daar niet van?

Maar ik kan me voorstellen dat als je ze in flink zout water zet, ze dan goed rustig worden op een verkeerde manier.. Vandaar dat ik eigenlijk al aan nam dat het niet om een beetje zouttoevoeging gaat, maar om heleboel zout? Nagelbijten / Gniffelen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:18

de koi vissen werden er ook rustig van, maar misschien geld dat niet bij alle vissen? Of omdat ze al ziek zijn zijn ze zoiezo rustig? We hebben de vis ook niet in de querantaine bak gedaan met zout water om hem enkel te verdoven. Hij kwam er voornamelijk in om te kijken of hij nog een kans had.

Volgens de vissen dokter hier in de buurt is het ook rustgevend, maar bind me daar niet op vast hoor

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:19

ik heb ooit ( vroeger, was een jaar of 10 ) omdat ik van mijn vissen af wou, ze in schoonmaakmiddel laten zwemmen, puur zonder water! echt me ouders waren kwaat!! en ik voelde me schuldig! Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:21

Ik heb vannacht serieus gedroomd over wraakzuchtige vissen.... Vork Nagelbijten / Gniffelen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:15

Trisca: Vissen zijn sowieso al rustiger als ze ziek zijn.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat alle vissen hetzelfde reageren op zout. Ik weet wel dat al mijn vissen hier het goed doen op een beetje zouttoevoeging. (ongeveer 1 afgestreken eetlepel op 10 L water voor de cichliden, 1 theelepel op 10 L water voor andere zoetwatervissen, dat brak en zoutwatervissen op meer zout zitten, lijkt me logisch Clown ) Ik heb nooit last van parasieten of stip of iets dergelijks Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:48

Weet je zeker dat hij ziek was????
Mijn vissen zwommen ook wel eens ondersteboven en zakten naar de bodem, na het bellen naar de dierenarts kon dit inderdaad voorkomen en ik moest het even aankijken. Zou te maken hebben met lucht in zijn buikje.

En vaak als ik de volgende dag ging kijken, zwommen ze weer rechte lijnen
Laatst bijgewerkt door Marchador op 24-09-08 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:56

Wat sneu dat het visje zo aan z'n einde is gekomen terwijl hij helemaal niet dodelijk ziek was. Ach gut
Gelukkig heb je hem uiteindelijk nog wel iets van lijden bespaard, maar dat uur op het droge was eigenlijk ook al heel erg gemeen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:48

Ik las net nog een reactie van iemand die dit grappig vond! Boos!
Ik vind dit allesbehalve grappig hoor! Verstikking is een gruwelijke dood! En dan nog eens tegen de grond gesmakt worden ook!
Zouden ze met jou eens moeten doen als je je eens een dagje niet goed voelt... dat zou ik pas grappig vinden.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:52

@ Angie_ke als je goed gelezen had, had je ook gezien dat we het stadium van vis op het droge leggen allang voorbij zijn.
En sorry... ik kan nog steeds niet de vergelijking maken tussen een vis en een mens hoe hard ik ook mijn best doe daarvoor Clown dit terwijl ik echt wel echt een hart voor dieren heb Lachen

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:03

ik vergelijk een dier ook met een mens, je moet je voorstellen hoe het is als jij dat zou zijn..
gewoon een halfuur onder water wachte tot je dood ben..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:06

lees mijn berichten eens dan weet je hoe ik erover denk en een vis op het droge leggen is niet mijn manier Nors opkijken

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:24

Lontje schreef:
@ Angie_ke als je goed gelezen had, had je ook gezien dat we het stadium van vis op het droge leggen allang voorbij zijn.

Ja, de vis is na een uur tegen de grond gesmakt en dood, wat heb ik niet gelezen dan?!

Ik vergelijk een mens juist wel met een dier, wij zijn ook "maar" dieren hoor, enigzins zelfs beesten, monsters!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:25

mensen maken nou eemaal fouten, en dat doen dieren ook... so what?
een foutje kan gebeuren, uit onwetendheid ja

sjongejonge bokt,, maak je ergens anders druk om dan hierover door te gaan!

Angie_ke ; knap dat jij weet hoe verstikking voelt Ja

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:29

Angie_ke schreef:
wat heb ik niet gelezen dan?!

Dat we juist op zoek waren naar humane manieren om een vis in te laten slapen Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:31

chanora schreef:
ik vergelijk een dier ook met een mens, je moet je voorstellen hoe het is als jij dat zou zijn..
gewoon een halfuur onder water wachte tot je dood ben..

Het is heel normaal dat je als mens dieren vermenselijkt. Dat is namelijk menselijk Lachen

Maar nee dieren kun je niet vergelijken met mensen. Als wij mensen het koud hebben betekent het niet dat een paard het koud heeft, maar toch leggen we er een dekentje op want oeh wij hebben het koud dus hun zouden het ook wel koud moeten hebben.
Dat wij het niet fijn vinden om uren achterelkaar te rennen betekent niet honden dat ook niet willen. Die hebben veel beweging nodig eigenlijk meer dan de meeste dagelijks krijgen.
Dat wij niet onderwater kunnen leven betekend niet dat vissen dat wel kunnen. Dat katten het fijn vinden om op muizen te jagen en in bomen te klimmen betekent niet dat wij dat ook fijn vinden. En zo kan ik eigenlijk nog wel uren doorgaan. Zelfs rassen hebben hun eigen wensen en eisen die je eigenlijk niet met elkaar kunt vergelijken zoals een sintbernard en een pekinees. Allebei hebben ze hele andere eisen qua voeding, huisvesting etc.

Als je echt goed een dier wilt helpen moet je dus niet als mens denken maar je inleven in het dier. Dus zoals in dit geval een dier dat in het water leeft uit zijn vertrouwde omgeving halen en op het land leggen. Dat is niet natuurlijk voor het dier en hij zal daardoor geen adem meer kunnen halen omdat de kiewen worden dichtgeplakt. Daarom is het verstandig om een vis niet op het droge te leggen maar niet met de reden omdat wij het ook niet fijn vinden om lang onder water te zijn.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:47

Jolliegirl schreef:
mensen maken nou eemaal fouten, en dat doen dieren ook... so what?
een foutje kan gebeuren, uit onwetendheid ja

sjongejonge bokt,, maak je ergens anders druk om dan hierover door te gaan!

Angie_ke ; knap dat jij weet hoe verstikking voelt Ja

Dieren maken geen fouten, dieren moeten geen verantwoording afleggen voor hun daden, mensen wel.
Een foutje? Onwetendheid? Ik zou al mogen volledig tuureluut zijn in m'n kop!!!

Ik zeg overigens niet dat ik weet hoe verstikking voelt, maar wil jij dan zeggen dat het zo'n fantastische dood is? Dat het je een zaaaaalig gevoel geeft?
Komaan zeg, laat me niet lachen mens!

Verder kan een vis wel degelijk geëuthanaseerd worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:50

ook dieren maken fouten meid...

wat reageer je geirriteerd Nagelbijten / Gniffelen nergens voor nodig Haha!
Wees de rust Haha! heb de rust Haha!

Dus jij zou met je vis naar de dierenarts gaan en een spuitje voor 60 euro regelen?
Nou no way dat ik dat zal doen. daar zijn wel andere snellere manieren voor.

en dat de ts-er een fout gemaakt heeft kan gebeuren.
en dit gebeurt niet nog eens lijkt me Lachen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:51

Citaat:
Dodingsmethoden

De nek doorsnijden of een harde slag op de kop geven zijn snelle en effectieve dodingsmethoden.
Bevriezing van kleine niet te vette vissen tot maximaal 15 cm lengte is ook mogelijk. Doe de vis(sen) in een klein bakje met water en zet deze in de diepvries of in het diepvriesvak van de koelkast. De vis koelt af, raakt onderkoelt en sterft na verloop van 15 -20 minuten. Deze methode duurt eigenlijk te lang en daarom verdient de onderstaande methode(n) met Benzocaine of 2-Phenoxy Ethanol de voorkeur.
Middels een narcose-vloeistof (zie onder).

Het humaan euthanaseren van vissen

Voor het zorgvuldig euthanaseren van vissen zijn zonder recept bij de apotheek de nu volgende stoffen te koop nl. BENZOCAINE en 2-PHENOXY ETHANOLY ETHANOL (wel aangeven waar u de stoffen voor wilt gebruiken). Deze stoffen zijn beiden geschikt voor zowel zoet- als zoutwatervissen. Doe de vis(sen) in het water en deze zijn binnen enkele minuten dood.

Oh nee zeg, als 20 minuten al te lang duurt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:52

loop toch niet zo panisch te doen Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:01

Jolliegirl schreef:
loop toch niet zo panisch te doen Nagelbijten / Gniffelen

Laat maar gaan Knipoog Ze vermenselijkt dieren. Dat is heel menselijk zoals ik al zei maar sommige mensen slaan daar te erg in door. En ze heeft niet de moeite genomen om het topic door te lezen. Dan had ze kunnen lezen dat we zelf ook over het humaan laten euthanaseren van vissen hebben gehad. En nog heel wat meer dingen Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:05

wat moet ik met mn 40 guppen doen dan? als er 3 ziek worden? of kan ik sponsoring bij jou vragen Angie_ke ??

die heetf idd het topic niet doorgelezne, ik zal d'r wel laten Nagelbijten / Gniffelen
mensen en dieren zijn volgens haar hetzelfde geloof ik.

vis is gelukkig dood, en dat was de bedoeling.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:57

Zo Angie, easy girl. Hoe zou jij je vis doodmaken als op het droge blijkbaar niet werkt? En idd probeer volgende keer eerst het topic te lezen voordat je je mening spuit. Het is (bijna) weekend, we proberen het hier gewoon 'gezellig' te houden

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:56

IndianLady schreef:
Zo Angie, easy girl. Hoe zou jij je vis doodmaken als op het droge blijkbaar niet werkt? En idd probeer volgende keer eerst het topic te lezen voordat je je mening spuit. Het is (bijna) weekend, we proberen het hier gewoon 'gezellig' te houden

Ik heb de eerste en laatste pagina doorlezen, ik heb heus niet de tijd om bij alle topics waarin ik post alle pagina's tot in het detail te lezen, dan had ik nu geen leven meer.

Ik "vermenselijk" (ew, wat een woord) dieren inderdaad, een mens is voor mij absoluut niets meer waard dan een dier.

Ik las ook nog iets over sponsoring... Als je aan dieren begint, dan moet je ze financieel ook kunnen onderhouden, vooral als ze ziek worden.
Of het nu een vis, een kat of een paard is, maakt helemaal niet uit.
Kan je dat niet? Dan begin je er niet gewoonweg niet aan. Zoals eerder gequote in dit topic zijn deze producten bij de apotheek verkrijgbaar, ik wil gerust eens voor je informeren, maar ik vermoed niet dat deze stukken van mensen kosten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:04

Maar wat is nou jou manier? Stel goudvisje ligt al een paar daagjes niet lekker in het aquarium. Nu wordt hij s'avonds wel heel erg ziek. Het is jou wel duidelijk dat hij de nacht zeer waarschijnlijk niet gaat overleven. Wat doe jij dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:08

Ik heb bij mijn zieke goudvis de kop afgehakt direct achter de kieuw, dat leek mij wel zo snel. Echter bedacht ik later dat men geen flauw benul heeft van de prikkelverwerking van een (goud) vis en het wellicht voelt met zijn ruggemerg ipv hersens. In dat geval voelt het lijfje gewoon nog even verder. Maar anderzijds is dat ook hoe vissen op zee aan hun eindje komen als ze gevangen zijn.