Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:34

Tjah, ik VERMOED mensen die daar werken en het niet echt voor het ras hebben wellicht?

Ergens vind ik het logisch dat illegale honden afgemaakt worden, maar hou die honden daar dan geen maanden, maar laat ze direct inslapen. Om eerst de hond nog eens zoveel weken in een "onbekende" omgeving te laten zitten voor onderzoek vind ik bull sh*t.

Laat de hond dan zo lang bij de eigenaren en kom hem pas halen om hem in te slapen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:39

whisperramse schreef:
Tjah, ik VERMOED mensen die daar werken en het niet echt voor het ras hebben wellicht?

Ergens vind ik het logisch dat illegale honden afgemaakt worden, maar hou die honden daar dan geen maanden, maar laat ze direct inslapen. Om eerst de hond nog eens zoveel weken in een "onbekende" omgeving te laten zitten voor onderzoek vind ik bull sh*t.

Laat de hond dan zo lang bij de eigenaren en kom hem pas halen om hem in te slapen
D

Dat is niet te realiseren....

Direct inslapen zou het beste zijn...helaas is het in Nederland zo dat je als eigenaar mag gaan procederen. Wat voor de hond nog meer dierenleed veroorzaakt. En de hond bij de eigenaar laten?? Dacht je dat ie dan na een half jaar nog op dat adres was?

Nee het beste is de hond laten schouwen (dus een deskundige die bekijkt of de hond idd "verboden" is) en dan direct afmaken. Daarbij een torenhoge geldboete en werkstraf voor de baasjes...met eeuwig verbod op houden van huisdieren.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:49

Tjah, als het een halfjaar duurt dat is dan enkel de staat zijn schuld Tong uitsteken
Typisch, overheidsdiensten doen over alles lang, maar ik vind dat zo'n dingen dringend zijn en voor gaan.

Ik zou mijn hond ook al lang in veiligheid gebracht hebben tegen dan hoor, maar dat kruisingen die nog geen vlieg misdaan hebben ook al dood moeten vind ik schande. Bij een kruising heb je sowieso geen papieren. Een raszuivere hond zonder papieren vind ik nog een excuus (maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur!)

Neen, ze zeggen dat het is voor het mensenwelzijn, wel ik vind het dierenmishandeling...

Wat jij BTW zegt op een eeuwig verbod voor huisdieren; die mensen die procederen houden zielsveel van hun kameraadje. Waarom zouden zij geen huisdieren mogen houden? Ook ik heb veel meer aan mijn dieren dan aan mijn eigen familie!

Edit; ik weet niet of jij dieren hebt (dat valt ook niet uit je profiel te zien Haha! ) maar ook ik zou er alles aan doen om mijn maatje terug te krijgen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:52

whisperramse: die discussie is uitgebreid gevoerd in dit topic. Als jij een hond koopt die verboden is dan moet je later niet met van die krokodillentranen aankomen.

Die honden zijn al sinds 1993 verboden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:28

slimmerik schreef:
whisperramse: die discussie is uitgebreid gevoerd in dit topic. Als jij een hond koopt die verboden is dan moet je later niet met van die krokodillentranen aankomen.

Die honden zijn al sinds 1993 verboden.

vaak zijn de honden die 'verboden' zijn niet de honden die ingeslapen worden. Als je als leek een labrador kruizing neemt verwacht je niet dat je hond van de achterbank wordt geplukt als je net een blaastest hebt gedaan... na de schouwing kwamen ze ook niet op een pit-bull achtige uit... maar veel facetten bij de kop weer wel waardoor de procedure toch door ging.

Ook even op je onderschrift afgaande... heb je geen foto's van aangevallen mensen van andere rassen? Je weet ws wel dat de labrador en de herder op nr 1 staan qua beten in nederland...

of dit stukje:
Citaat:
Door Peer op 18 maart 2003
Vrouw opgegeten door hond
Een 70-jarige Franse vrouw is vorig weekeinde dood aangetroffen in haar huis. Het lijk van de vrouw was deels opgegeten door haar hond, een Rottweiler. Dat heeft de Franse politie dinsdag bekendgemaakt. Onderzoek moet uitwijzen of de vrouw ook door de hond is gedood of dat ze is overleden en daarna aangevreten. De hond zal in ieder geval worden gedood, aldus de politie.

De overleden vrouw werd zondagavond door haar zoon gevonden in haar appartement in de plaats Apt in de Vaucluse. Haar lijk was op diverse plaatsen aangevreten en een van de armen van de vrouw was gedeeltelijk van haar lichaam gerukt

Citaat:
GORREDIJK (ANP) - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.

De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. ,,Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken'', aldus een zegsman van de politie.

Husky's gelden niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt. Dat is bijvoorbeeld sinds 1993 wel het geval voor pitbulls.

De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. ,,Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama'', aldus de woordvoerder.

Citaat:
Vrouw doodgebeten door eigen hondje
Een hondje van slechts één jaar oud heeft zijn eigenaresse aangevallen en door meerdere beten in haar hals en arm doodgebeten. Phyllis G. Carroll, 63 jaar oud uit Connersville, is doodgebloed nadat één van haar twee hondjes, black chows, haar had aangevallen. Zij hield de hondjes, een reu en een teefje uit hetzelfde nest, in de tuin achter haar huis. Hoewel er geen getuigen zijn die het gezien hebben, moet het volgens patholoog-anatoom Joe Todd uit Fayette County, het iets grotere mannetje de hond zijn geweest die haar heeft doodgebeten. Kennissen van Carroll hadden gezegd dat zij in toenemende mate bang voor haar agressieve hondjes was geworden. In de 34 jaar dat Joe Todd dode lichamen heeft onderzocht heeft hij nog nooit eerder een dergelijke dodelijke aanval van een hond meegemaakt. Op verzoek van de familie zijn beide honden afgemaakt.

ook geen bull achtige

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:38

Een hond is een dier, dus geen enkel hond is 100% te vertrouwen. Maar blijkbaar vindt Nederland dat Pitbulls en (papierloze)Staffs net iets meer gevaarlijker zijn. Deze zijn natuurlijk wel gefokt voor het vechten. Niet allemaal maar de ras is begonnen daardoor. Oftewel het zit er is. Nou ja, het is makkelijk aan te leren en onmogelijk eruit te krijgen.

Tja ik weet ook niet waarom deze wet is gekomen maar hij is er en dan vindt ik het onwijs idioot als je nog zo'n hond neemt. Ook al is het een heel ander kruizing. Doe wat research en zorg dat je geen RAD-hond koopt.

IMO ligt het toch nog altijd aan de eigenaar dat er zoveel 'zielige' hondjes zijn. En ik heb dan ook totaal geen medelijden met dat hun hond wordt afgepakt. Als je graag een Pitt of Staff wil verhuis dan. Het mag gewoon niet in NL, klaar. Hoe lief die van 'jou' ook is. Daar wordt uiteraard niet naar gekeken en dat vind ik ook correct. Niks geen uitzondering. Het mag gewoon niet. Punt uit.

Ik ben het er wel mee eens dat de honden niet zo lang in een laserasiel moeten zitten maar zoals Slimmerik zegt, in Nederland mag je procederen. Tja, alles duurt lang in NL wat dat soort dingen betreft. En het zal ook waarschijnlijk niet anders worden. Ik snap eigenlijk niet dat je het mag trouwens wat dit betreft, als het hond in beslag genomen wordt, en en het geschouwed als een verboden hond, hup afmaken die handel. Wat kunnen de eigenaren nog tegen bewijzen? Niets. De eigenaren rekken het zelf waarschijnlijk uit. Ja oke ik snap het, het is je hond maar dan nog kom je uit op je had gewoon zo'n hond niet moeten kopen.

Maar goed, aan de andere kant, als je je hond in een asiel zet voor als je op vakantie gaat oid komt ie vaak ook terug met wondje oid. En afgebroken tanden vind ik ook niet zo indrukwekkend. M'n vriendin haar Jack had dat ook en die was nog maar 2. En heus niet mishandeld hoor, juist het tegenovergesteld, TE verwend.

En daarbij ben ik dus echt niet van overtuigd dat de mensen de honden bezeren. Dit lijkt me zeer sterk. Het zijn beesten, die doen echt niet voorzichtig met hunzelf is zo'n stress situatie.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:11

ik heb in mijn jonge jaren een pitbull gehad, was zelf maar 6 jaar oud en liet hem ook iedere dag zelf netjes uit. hij heette nelson en was een scheet van een beest en deed geen vlieg kwaad! pitbulls hoeven helemaal niet "gevaarlijk" te zijn en pitbullachtigen ook niet! als je een hond goed opvoed kan je er een leven lang plezier aan hebben zonder dat jou of iemand anders iets overkomt door de hond. natuurlijk zijn hier uitzonderingen op, die zijn er altijd, maar om nou meteen ALLE pitbulls en pitbullachtigen als "gevaarlijk" te bestempelen gaat toch te ver!

ondertussen ben ik 25 en in het bezit van een jonge rottweiler teef, een ras waar ik van vermoed dat die binnenkort ook op het lijstje van het RAD komen te staan. mocht dat gebeuren in de tijd dat zij nog leeft mogen ze komen en PROBEREN en mijn hond weg bij me te halen, het zal ze niet lukken of ze het nou willen of niet!

veel mensen die ik ken zijn tegen het beleid van het RAD en AID en daar geef ik ze groot gelijk in. je kan een dier niet als "gevaarlijk" bestempelen op uiterlijk alleen, netzomin als dat je een hond veilig kan verklaren op uiterlijk alleen! Labradors en golden retrievers staan bovenaan de bijtlijst maar worden niet gezien als "gevaarlijke" honden, omdat ze niet dodelijk bijten....maar ze bijten wel degelijk!

dus wat is nou de oplossing?? alle honden maar verboden verklaren omdat ze de potentie hebben om te bijten? dacht het niet....

wat het RAD zou moeten doen na in beslag name is die hond laten testen op agressief gedrag! praat met de eigenaar(en) en stel een plan samen om er concreet voor te zorgen dat je hond niet zal bijten. een muilkorf tijdens het uitlaten bijvoorbeeld. oke, het is geen ideale oplossing, maar wat heb je liever, dat je hond zonder pardon word afgemaakt of dat je maatje een muilkorf om moet en hij nog lang en gelukkig bij je kan blijven?

in mijn ogen is het RAD onstaan omdat mensen "bang" zijn voor honden met een bepaald uiterlijk! dit is een verkeerde instelling en zou aangevochten moeten worden via het juridische systeem waar mogelijk!

van mij mogen ze pitbulls gewoon weer legaliseren! je scheert toch ook niet elk mens over een kam?? zeggen dat ALLE pitbulls en pitbullachtigen "gevaarlijk" zijn is net zoiets als wat hitler deed, zeggen dat ALLE joden de oorzaak waren van alles wat fout ging en kon gaan..... slaat nergens op!

dus als iemand het in zn botte hoofd haalt om rottweilers verboden te maken dan krijgen ze aan de stok met me! ze hebben al een van mijn lievelings rassen verboden omdat het zogenaamd "gevaarlijke" honden zijn!

nou weet ik dat het veel mensen tegen de borst zal stuiten dat ik hitler als voorbeeld heb genomen, maar kan je een beter voorbeeld noemen van discriminatie op uiterlijk? ik niet! daarom heb ik ook hem gebruikt als voorbeeld. boos worden om mijn uitspraken heeft geen nut in dit onderwerp, ik heb er een uitgesproken mening over en ik blijf bij mijn standpunt. het is mijn mening en die zet ik hier eerlijk neer zonder draalen of draaien. doe ermee wat je wilt, lees het zoals het is!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:31

Guardian schreef:
nou weet ik dat het veel mensen tegen de borst zal stuiten dat ik hitler als voorbeeld heb genomen, maar kan je een beter voorbeeld noemen van discriminatie op uiterlijk? ik niet! daarom heb ik ook hem gebruikt als voorbeeld. boos worden om mijn uitspraken heeft geen nut in dit onderwerp, ik heb er een uitgesproken mening over en ik blijf bij mijn standpunt. het is mijn mening en die zet ik hier eerlijk neer zonder draalen of draaien. doe ermee wat je wilt, lees het zoals het is!

Dat niet alleen, pas op voor een TeM van iemand Schijnheilig (Niet van mij hoor...)

Ik snap het allemaal wel, maar op dit moment zijn die honden gewoon illegaal, dus vind ik het alsnog dom om NU zo'n hond aan te schaffen.

Tja waarom die wet is gekomen, geen idee. Misschien is Nederland inderdaad bang voor die honden. maar goed, helaas worden de honden vaak als status genomen, en dan door mensne die bepaald geen honden echt kunnen opvoeden. JA, dan heb je dus problemen.

Het klopt wel dat 'lieve' honden ook wel bijtinciedenten veroorzaken, 100%. Maar de reden is omdat mensen deze honden dan TE veel vertrouwen en is er veel mogelijkheid voor de honden om te bijten. Iemand laat rustig hun kindje alleen met een Golden. Gestoord Dom? Ja zeker.

Wel is het zo dat als een Pitt of Staff bijt, het dan ook vaak meteen over en uit is voor wat of wie hij gebeten heeft. Ze kunnen moeiteloos zoveel schade veroorzaken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:38

Moderatoropmerking:
Het is heel duidelijk niet de bedoeling om de holocaust in dit soort discussies aan te halen. De reden daarvoor is heel simpel, mensen halen de holocaust aan omdat ze door die vergelijking ernst van hun verhaal willen koppelen aan één van de meest ingrijpende en stuitende gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis. Maar wat ze daarmee doen is de holocaust (6 miljoen mensen die volgens een strak opgezet plan, met inzet van alle beschikbare middelen in een goed opgezet plan fabrieksmatig vermoorden) omlaag halen naar het niveau van iets alledaags.

De holocaust is een afschrikwekkend voorbeeld van waar mensen in totale medogenloosheid en onmenselijkheid toe in staat zijn. Er zijn geen andere gebeurtenissen in onze geschiedenis die hiermee te vergelijken zijn. Gebruik deze vergelijking dan ook niet, want in de plaats van jouw idee te ondersteunen, ontheilig je het beeld wat mensen van de holocaust hebben.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:53

karl, het is ook niet mijn bedoeling om het idee van de holocaust omlaag te halen, maar een ras bannen om uiterlijk alleen is in mijn ogen ook onmenselijk, ik ben daar gewoon hartstikke eerlijk in. dat er mensen zijn die dat zien als een verlaging hebben daar recht toe, maar heb ik dan ook niet het recht om het zo neer te zetten als mijn persoonlijke mening? ik wil de ernst van mijn mening ook helemaal niet aan de holocaust koppelen maar aan het idee van "die man" en de mensen achter het RAD....als je begrijpt wat ik bedoel? misschien schrijf ik het heel krom op, maar heb ik dan geen recht op mijn mening en die uit te spreken zoals ik dat zie? mijn opa (ja ik weet het) heeft zelf in 2 kampen gezeten en ik heb de horror verhalen gehoord uit de eerste hand. dan zou je denken dat ik er anders over zou spreken, maar waarom zou ik mijn mening moeten aanpassen voor de menigte? ik heb er toch duidelijk bijgezet dat dit mijn mening is?
en in mijn ogen valt het beeld van de holocaust niet te ontheiligen, we kunnen er van leren door het niet meer te doen, maar geld dat dan ook niet voor wat mensen met dieren op zo een grote schaal doen?

het is zo makkelijk in mijn ogen (weer mijn mening) om de eigenaren maar de schuld te geven maar rassenhaat blijft rassenhaat, of het nou jegens gekleurde mensen is of mensen met een ander geloof dan die van jou of dieren met een bepaald uiterlijk.... (allemaal mijn mening en ik vind persoonlijk ook dat ik die mag verdedigen waar ik dat nodig acht, niet aanvallend bedoeld hoor, maar we hebben toch vrije menings uiting?) ik ben niet uit op een waarschuwing of een ban of aandacht, ik wilde gewoon mijn mening geven over wat er gebeurd met die dieren en dat heb ik gedaan.

als een pitbull bijt kan die vaak niet meer bijten, de kaken slaan op slot en de hond kan dus ook niet meer loslaten. een vriendin van me was gebeten door een pitbull maar dat was geheel haar eiegn schuld. zij wilde haar hondje (een malteser leeuwtje) uit een gevecht met een pitbull halen....precies op het moment dat die hond beet tilde zij haar hondje op en de pitbull hing in haar been....dan moet je maar niet vechtende honden uit elkaar halen, dat is gewoon dom en gevaarlijk in mijn ogen. de kaken van die hond sloegen op slot en hij kon niet meer loslaten. het eind resultaat was 15 hechtingen in haar been....that's it!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:12

vind inderdaad de vergelijking met de holocaust zeer misplaatst.

hoeveel ik ook van dieren hou,ik vergelijk het niet met de miljoenen mensen die zijn omgebracht.

ik erger me ook wel aan mensen die roepen: jammer dan eigen schuld dat de hond in beslag genomen word.

kan de hond daar dan wat aan doen?
pak de baasjes ermee,die hebben dat hun hond aangedaan.
maar het dier heeft nergens om gevraagd

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:31

Guardian schreef:
ondertussen ben ik 25 en in het bezit van een jonge rottweiler teef, een ras waar ik van vermoed dat die binnenkort ook op het lijstje van het RAD komen te staan. mocht dat gebeuren in de tijd dat zij nog leeft mogen ze komen en PROBEREN en mijn hond weg bij me te halen, het zal ze niet lukken of ze het nou willen of niet!

Toen de pitbull wet er kwam en de Rad in 1993 is er geen enkele hond in beslag genomen. De honden die er toen waren mochten gewoon bij hun baasjes blijven tot ze dood gingen. Dat zal ook met jouw rottweiler gebeuren, mocht die onder de RAD vallen. Maar wat zo bere-interessant is voor bepaalde groepen mensen is om iets "verboden" in huis te hebben. Ik ben het met snoevie eens dat de hond er in feite niets aan kan doen. Maar als ze direct afgemaakt zouden mogen worden dan is dat een zachte dood.

Zoals het nu gaat is de hond de pineut in plaats van zijn *** van een baas. En dát mogen ze heel snel omdraaien wat mij betreft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:38

Guardian schreef:
als een pitbull bijt kan die vaak niet meer bijten, de kaken slaan op slot en de hond kan dus ook niet meer loslaten. een vriendin van me was gebeten door een pitbull maar dat was geheel haar eiegn schuld. zij wilde haar hondje (een malteser leeuwtje) uit een gevecht met een pitbull halen....precies op het moment dat die hond beet tilde zij haar hondje op en de pitbull hing in haar been....dan moet je maar niet vechtende honden uit elkaar halen, dat is gewoon dom en gevaarlijk in mijn ogen. de kaken van die hond sloegen op slot en hij kon niet meer loslaten. het eind resultaat was 15 hechtingen in haar been....that's it!

Je kennis is niet zoals het behoort te zijn..... jij bedoelt de "kaakklem" . Die bestaat niet.

http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:59

Ik Vind dit echt niet kunnen deze honden worden beoordeeld op hun uiterlijk en ras er zijn zat pitt bulls die gewoon in huiselijke kring leven en niet voor gevechten gebruikt worden, en dat zijn gewoon schatten van beesten, het ligt er maar aan hoe het beestje opgevoed word. ik weet niet wat er met deze honden is gebeurd, als ze eerst zijn blootgesteld aan gevechten dan is het al een heel ander verhaal als dat dit gewoon honden waren die in huisleijke kring leefden. ik vind dat ze eerst het gedrag van pitt bulls moeten bekijken voordat dit ras verboden word en in beslag genomen word. we mogen mensen toch ook niet beoordelen op hun uiterlijk, dan zou jij een overbespierde kickboksende man ook op moeten sluiten in een hok en later moeten euthaneseren omdat hij gevaarlijk KAN zijn voor de samenleving.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:50

@Conga: ze zijn gewoon verboden... al 14 jaar.....zo klaar als een klontje...

http://i10.tinypic.com/4xvmtc5.jpg

De volgende zegt: ik zou niet weten waarom we geen pistolen en geweren in huis mogen hebben: we schieten er toch alleen maar mee op blikjes en schijven?? etc. etc.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:33

ja ze zijn inderdaad verboden.... al 14 jaar..... en de meeste onterecht!!!!!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:08

slimmerik schreef:
@Conga: ze zijn gewoon verboden... al 14 jaar.....zo klaar als een klontje...

http://i10.tinypic.com/4xvmtc5.jpg

De volgende zegt: ik zou niet weten waarom we geen pistolen en geweren in huis mogen hebben: we schieten er toch alleen maar mee op blikjes en schijven?? etc. etc.

hoe kan je nou een levend dier met emotie en gevoelens en karakter vergelijken met een ijzeren ding waar geen leven in zit??
ja ze zijn alle 2 verboden ja... maar er zit wel een wereld van verschil tussen die 2 'dingen'

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:14

In mijn ogen allebei moordmachines in de verkeerde handen.

Maar die discussie hebben we al gehad in dit topic en laten we het a.u.b. niet nog eens overdoen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:18

slimmerik schreef:

Maar die discussie hebben we al gehad in dit topic en laten we het a.u.b. niet nog eens overdoen.

ALLES kan een moordmachine zijn!! zelfs je magnetron in je keuken (als je die hebt)
alles heeft een risico.. een mes, een fiets, een kat, een hond ongeacht welk ras..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:04

Guardian & Karl66, het is niet dat ik Guardian een OW of Ban wil bezorgen maar toen ik die opmerking maken over die duitse man kreeg ik een ban. Ik vind het dan ook niet terecht dat er nu verschil wordt gemaakt!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:46

Op dit topic moet ik toch ook even reageren.
Mij gaan mensen soms ook vermijden als ik met mijn hond op straat loop, een mechelse herder.
Gewoon op dat hun uiterlijk er een beetje imposant uitziet.
Deze beesten zijn schatten van beesten, ik ben er mee opgegroeid.

Er gebeuren misschien wel ongevallen met Pit-bull achtigen gewoon omdat mensen hun zo opvoeden, om stoer te doen, dat komt vaak voor.
Ik vind niet dat je dan de schuldm oet geven op alle honden.
Rotweilers ook bv.
Er gebeuren ook ongevallen met honden die iedereen graag ziet, en waar iedereen zomaar durft aan te raken. Maar daar wordt niet over gepraat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:23

Maar kunnen ze dan niet beter een fokprogramma starten, om de klembeet en de kantelende hersenstam (alsmede het bewust gefokte aanvallen zonder eerdere dreiging) eruit te fokken?

Ik ben namelijk van mening dat veel dieren die ingeslapen worden, deze eigenschappen (die de pit-bull zo gevaarlijk maakt) niet eens meer hebben. Er wordt vooral naar de breedte van de kop en kaken gekeken, en daarbij het bull-uiterlijk... veel van de echte anatomische aspecten worden bij het onderzoek overgeslagen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:11

slimmerik schreef:

waarom haal je het dan toch aan?
ik zou willen dat je eens ophield met het woordje moord te blijven gebruiken(keurig netjes gezegd,toch)

slimmerik schreef:
Zoals het nu gaat is de hond de pineut in plaats van zijn *** van een baas. En dát mogen ze heel snel omdraaien wat mij betreft.

dit ben ik volledig met je eens

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:28

XchantjuhX schreef:
Maar kunnen ze dan niet beter een fokprogramma starten, om de klembeet en de kantelende hersenstam (alsmede het bewust gefokte aanvallen zonder eerdere dreiging) eruit te fokken?

Ik ben namelijk van mening dat veel dieren die ingeslapen worden, deze eigenschappen (die de pit-bull zo gevaarlijk maakt) niet eens meer hebben. Er wordt vooral naar de breedte van de kop en kaken gekeken, en daarbij het bull-uiterlijk... veel van de echte anatomische aspecten worden bij het onderzoek overgeslagen.

De hele RAD wordt opnieuw tegen het licht gehouden heb ik gehoord. Minister Gerda Verburg gaat het binnenkort evalueren. Vooral de manier van opsluiten van in beslag genomen honden gaat waarschijnlijk veranderen. En dat is maar goed ook. Het moet afgelopen zijn met dat eindeloos procederen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:34

ik ben blij dat er naat het welzijn van de dieren word gekeken.
want dat vind ik nog altijd heel belangrijk,net als het aanpakken van de wetsovertreders