Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
whisperramse schreef:DTjah, ik VERMOED mensen die daar werken en het niet echt voor het ras hebben wellicht?
Ergens vind ik het logisch dat illegale honden afgemaakt worden, maar hou die honden daar dan geen maanden, maar laat ze direct inslapen. Om eerst de hond nog eens zoveel weken in een "onbekende" omgeving te laten zitten voor onderzoek vind ik bull sh*t.
Laat de hond dan zo lang bij de eigenaren en kom hem pas halen om hem in te slapen
slimmerik schreef:whisperramse: die discussie is uitgebreid gevoerd in dit topic. Als jij een hond koopt die verboden is dan moet je later niet met van die krokodillentranen aankomen.
Die honden zijn al sinds 1993 verboden.
Citaat:Door Peer op 18 maart 2003
Vrouw opgegeten door hond
Een 70-jarige Franse vrouw is vorig weekeinde dood aangetroffen in haar huis. Het lijk van de vrouw was deels opgegeten door haar hond, een Rottweiler. Dat heeft de Franse politie dinsdag bekendgemaakt. Onderzoek moet uitwijzen of de vrouw ook door de hond is gedood of dat ze is overleden en daarna aangevreten. De hond zal in ieder geval worden gedood, aldus de politie.
De overleden vrouw werd zondagavond door haar zoon gevonden in haar appartement in de plaats Apt in de Vaucluse. Haar lijk was op diverse plaatsen aangevreten en een van de armen van de vrouw was gedeeltelijk van haar lichaam gerukt
Citaat:GORREDIJK (ANP) - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.
De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. ,,Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken'', aldus een zegsman van de politie.
Husky's gelden niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt. Dat is bijvoorbeeld sinds 1993 wel het geval voor pitbulls.
De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. ,,Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama'', aldus de woordvoerder.
Citaat:Vrouw doodgebeten door eigen hondje
Een hondje van slechts één jaar oud heeft zijn eigenaresse aangevallen en door meerdere beten in haar hals en arm doodgebeten. Phyllis G. Carroll, 63 jaar oud uit Connersville, is doodgebloed nadat één van haar twee hondjes, black chows, haar had aangevallen. Zij hield de hondjes, een reu en een teefje uit hetzelfde nest, in de tuin achter haar huis. Hoewel er geen getuigen zijn die het gezien hebben, moet het volgens patholoog-anatoom Joe Todd uit Fayette County, het iets grotere mannetje de hond zijn geweest die haar heeft doodgebeten. Kennissen van Carroll hadden gezegd dat zij in toenemende mate bang voor haar agressieve hondjes was geworden. In de 34 jaar dat Joe Todd dode lichamen heeft onderzocht heeft hij nog nooit eerder een dergelijke dodelijke aanval van een hond meegemaakt. Op verzoek van de familie zijn beide honden afgemaakt.
Guardian schreef:nou weet ik dat het veel mensen tegen de borst zal stuiten dat ik hitler als voorbeeld heb genomen, maar kan je een beter voorbeeld noemen van discriminatie op uiterlijk? ik niet! daarom heb ik ook hem gebruikt als voorbeeld. boos worden om mijn uitspraken heeft geen nut in dit onderwerp, ik heb er een uitgesproken mening over en ik blijf bij mijn standpunt. het is mijn mening en die zet ik hier eerlijk neer zonder draalen of draaien. doe ermee wat je wilt, lees het zoals het is!
Guardian schreef:ondertussen ben ik 25 en in het bezit van een jonge rottweiler teef, een ras waar ik van vermoed dat die binnenkort ook op het lijstje van het RAD komen te staan. mocht dat gebeuren in de tijd dat zij nog leeft mogen ze komen en PROBEREN en mijn hond weg bij me te halen, het zal ze niet lukken of ze het nou willen of niet!
Guardian schreef:als een pitbull bijt kan die vaak niet meer bijten, de kaken slaan op slot en de hond kan dus ook niet meer loslaten. een vriendin van me was gebeten door een pitbull maar dat was geheel haar eiegn schuld. zij wilde haar hondje (een malteser leeuwtje) uit een gevecht met een pitbull halen....precies op het moment dat die hond beet tilde zij haar hondje op en de pitbull hing in haar been....dan moet je maar niet vechtende honden uit elkaar halen, dat is gewoon dom en gevaarlijk in mijn ogen. de kaken van die hond sloegen op slot en hij kon niet meer loslaten. het eind resultaat was 15 hechtingen in haar been....that's it!
slimmerik schreef:@Conga: ze zijn gewoon verboden... al 14 jaar.....zo klaar als een klontje...
http://i10.tinypic.com/4xvmtc5.jpg
De volgende zegt: ik zou niet weten waarom we geen pistolen en geweren in huis mogen hebben: we schieten er toch alleen maar mee op blikjes en schijven?? etc. etc.
slimmerik schreef:In mijn ogen allebei moordmachines in de verkeerde handen.
Maar die discussie hebben we al gehad in dit topic en laten we het a.u.b. niet nog eens overdoen.
slimmerik schreef:In mijn ogen allebei moordmachines in de verkeerde handen.
Maar die discussie hebben we al gehad in dit topic en laten we het a.u.b. niet nog eens overdoen.
slimmerik schreef:Zoals het nu gaat is de hond de pineut in plaats van zijn *** van een baas. En dát mogen ze heel snel omdraaien wat mij betreft.
XchantjuhX schreef:Maar kunnen ze dan niet beter een fokprogramma starten, om de klembeet en de kantelende hersenstam (alsmede het bewust gefokte aanvallen zonder eerdere dreiging) eruit te fokken?
Ik ben namelijk van mening dat veel dieren die ingeslapen worden, deze eigenschappen (die de pit-bull zo gevaarlijk maakt) niet eens meer hebben. Er wordt vooral naar de breedte van de kop en kaken gekeken, en daarbij het bull-uiterlijk... veel van de echte anatomische aspecten worden bij het onderzoek overgeslagen.