Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:58

Even compleet off topic maarre.. "Nederlanders" die in de stad wonen...?
Want Belgen die in de stad wonen ervaren dat anders? Of Duitsers? Of ..whut? :')

Hier in de stad staan trouwens gewoon vallen volgens mij.. ik denk dat de katten het niet redden tegen de auto's,dus dat ze een beetje hulp nodig hebben..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:12

Het is natuurlijk logisch dat op het platteland muizen vangen anders is dan in de stad, daarom hoop ik ook dat er snel een ander effectief middel wordt gevonden tegen muizen. Maar dat neemt niet weg dat zwervers imo best aangepakt moeten worden en aan de beschrijving te lezen zag de kat van TS er uit als een zwerver, dan vind ik het niet gek dat hij is meegenomen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:31

TS heeft geluk dat de buren bij het zien van een (veronderstelde) zwerfkat de dierenambulance hebben gewaarschuwd en niet de lokale jagers. Van de andere kant, die laatsten sturen voor hun (erg effectieve) maatregelen tegen verwilderde katten meestal geen rekening achteraf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:43

Fenrir schreef:
Resistance schreef:
_/-\o_

Nederlanders die in de stad wonen zijn verwend en maken geen muizenplagen meer mee. Ben benieuwd of ze ook nog zo tegen katten zijn wanneer de stoel van hun gloednieuwe grasmaaier van 2000 euro volledig is opgevreten. Helaas ervaring.

Hahaha, in de stad geen muizen? :') als er ergens muizen zijn... :D

Ik woon in een stad. Kleine stad maar... wij hadden last van muizen!
Nu niet meer.. wij hebben katten!

Díe ik absoluut ophaal als ze gevonden worden

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:52

Anoniem schreef:
Haarbal schreef:
Toevoeging:

Laten we welwezen met elkaar, als je op vakantie gaat, dan zeg je over de hond dat het niet zielig is dat hij naar het pension moet, want hij heeft toch geen besef van tijd. En achossie possie wat is dit zielig, die kat moet NOG EEN DAG LANGER in het hokkie! Zo sneu! Dat is toch een beetje met twee maten meten.... :z Dieren hebben geen benul van tijd, die leven in het hier en nu.

Ja dat vind ik wel. Dat is de reden dat ik alleen op vakantie ga als ik al mijn honden mee kan nemen. Dit betekent voor ons dat we geen ruime keuze hebben en veel moeten zoeken maar de honden in pension nooit.

Mijn hond ging niet naar pension.
Hij ging naar mijn ouders of ex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:08

Cer schreef:
Wat dees_daan schrijft klinkt erg logisch.
Alle ideeën ten spijt vermoed ik dat TS kan wachten totdat de kat een spreekwoordelijke ons weegt, maar dat het is zoals het is..

Dit heb ik vele pagina’s geleden al geschreven maar toen werd ik bekogeld. Blij dat het van iemand anders wel aangenomen wordt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:09

Ik heb niet meer alles bij kunnen lezen, gaat zo snel....
Heeft een asiel niet de intentie om goed voor dieren te zorgen? Blijkt dat je een fout hebt gemaakt of ontdekt, geef je zo'n dier toch zo snel mogelijk terug zodat hij weer happily ever after thuis is? Kat is gechipt, eigenaar is bekend en heeft men gesproken. Nu kiezen ze er zelf voor de kosten op te laten lopen....... en maken ze de kat alleen maar langer ongelukkig. Dat kan toch nooit het doel zijn van mensen die voor en met dieren werken?
Bovendien krijgt een asiel dat dit soort acties mag uitvoeren subsidie van een gemeente waardoor zij diegene zijn die gevonden dieren opnemen voor die gemeente. Bedrag zal per gemeente verschillend zijn maar dan is het niet de bedoeling dat je er op deze manier mee bijklust.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:11

oomens schreef:
TS heeft geluk dat de buren bij het zien van een (veronderstelde) zwerfkat de dierenambulance hebben gewaarschuwd en niet de lokale jagers. Van de andere kant, die laatsten sturen voor hun (erg effectieve) maatregelen tegen verwilderde katten meestal geen rekening achteraf.

Het is voor jagers verboden katten af te schieten - tenzij ze hiervoor een vergunning hebben, en die wordt slechts afgegeven onder bijzondere omstandigheden. Lees: je moet waden door de zwerfkatten, en vangacties hebben niets opgeleverd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:14

Mensen die het niet eens zijn met hoe TS het aanpakt worden bekogeld. Tot zo ver niet op de man

Want... ik ben ook van mening dat het niet handig is gegaan. En als het verhaal daadwerkelijk zo is als TS schets. Nee dan hoeft ze de ritprijs niet te betalen. Maar ze vertikt het om het op te lossen. Ze wil niet bellen, langsgaan. Ze wil ook geen wettelijke informatie inwinnen. Ze wil afwachten. Om het asiel een lesje te leren.... Daar ben ik niet mee eens.

Je kunt toch als normale mensen overleggen?

De kat wordt nu verzorgd en gevoerd. En die rekening?

Ben overigens heel benieuwd naar het verhaal van het asiel. Heeft namelijk altijd 2 kanten.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:20

Nessa schreef:
...
Ben overigens heel benieuwd naar het verhaal van het asiel. Heeft namelijk altijd 2 kanten.

En nu snap ik denk ik waarom mensen journalist willen worden... dan kan je legitiem gewoon eens het asiel bellen voor hun kant.

Mooi human-interest verhaaltje voor... euh... okay, de lokale dorpskrant hooguit, maar toch!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:21

TS, misschien een gekke gedachte, maar mochten ze nog niet hebben geantwoord op je maal kan je morgen misschien weer bellen. En mocht je een telefoon hebben waar apps op kunnen, kan je een call recorder downloaden.
Die neemt dan telefoongesprekken op. Mochten er dingen per telefoon worden toegezegd, dan heb je het daar nog ''zwart op wit'' staan. Je hebt dan in ieder geval bewijs wanneer er bepaalde uitspraken en/of toezeggingen gedaan zijn.
Laatst bijgewerkt door Tigress op 14-01-18 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:22

Toch worden er veel aannames gedaan over wat de ts wel/niet doet.
Hou het even bij wat de ts zegt en niet wat mensen interpreteren dat ze doet.

Heb het topic ook even aangestipt aan de ontbijttafel, mijn eerlijke ega had de volgende oplossing:
'Als we betalen en ze kopen van dat geld een chiplezer en ze passen hun methodes aan, dan is dat best een goede koop.'

Maar helaas hebben we ook beiden te maken gehad met starre medewerkers/vrijwilligers

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:30

Nessa schreef:

Nou ja, dat denk ik dus ook.
Ik gok dat het asiel namelijk met een verhaal op de proppen komt wat weer heel anders rijmt dan het verhaal van de TS.
De waarheid zou dan in het midden liggen, maar laat aub door de gekrenkte ego's die kat niet de dupe worden, want daar lijkt het nu toch wel heel sterk op.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-01-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:32

sorry hoor Dorine92. ik kan me best voorstellen dat het je tegenstaat om te betalen voor het ophalen van je eigen kat, maar al had je je hier overheen gezet en e.e.a. geregeld en de kat direct opgehaald, dan waren de kosten en de stress beperkt tot 1 dag. Doordat je nu zit te zeuren over al dan niet terecht zijn van de kosten, zit je kat daar nu in een hokje te stressen.
geen liefde voor of geven om het dier omdat het enkel een muizenvanger is kan ik nog begrijpen, maar hier neem je gewoon je verantwoordelijkheid niet naar je dier toe.
dit is nou eenmaal een risico als je je kat los laat lopen, net als dat hij kan worden aangereden en weer ik veel wat er nog meer kan gebeuren.
het had je gesierd als "dierenliefhebber" als je je kat direct of zsm had opgehaald en de kosten voor lief had genomen. eventueel kan je deze later dan nog proberen aan te vechten. nu is je kat de dupe.
ik hoop dat hij na 2 weken ergens anders geplaatst kan worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:38

Ik duim voor de kat dat het nog goed komt :(:)

Zowel asiel als TS handelen niet in het belang van het dier op dit moment. Asiel lijkt geld belangrijker te vinden (op basis van 1 telefoontje!!!!) en TS principes...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:40

Ik kan TS prima begrijpen. Het enige wat ik niet begrijp is dat ze na dat eerste telefoontje op woensdag, op donderdag niet geprobeerd heeft iemand "hoger in de boom" bij het asiel aan de telefoon te krijgen.
Dat zou ik dus as maandag als eerste als de sodemieter proberen, iemand die hierover daadwerkelijk een beslissing kan nemen aan de telefoon krijgen.
Opnemen kan, moet je wél vooraf melden, anders mag je dat later niet 'als bewijs' gebruiken, maar wat veel handiger is, is afspreken dat je het gesprek per email even bevestigt/de afspraken in een mailtje vastlegt. Is een vrij standaard manier van werken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:41

Misschien gaat het niet om het geld maar mist het asiel fatsoenlijke communicatie. TS gooit de hoorn erop en stel ze lezen geen email of maar eens per week dan hebben ze na het hoorn erop gooien nooit weer wat gehoord van de eigenaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:44

Nouja de hoorn er op gooien zo klonk het niet natuurlijk. Maar de principes en het zwart-wit zitten TS in de weg blijkbaar om éven de moeite te nemen om nogmaals te bellen en wat meer haar best te doen in het belang van de kat... maargoed de principes zijn belangrijker dan de kat, dat is overduidelijk :(:)

Ik begrijp het echt heel goed, tot het punt waarop ze gaat zitten mailen want zoiets is GEEN "alle tijd van de wereld" mailkwestie.

Het is natuurlijk wel lekker makkelijk om te zeggen dat het asiel de kat vast houd. Is ook zo :j
Maar TS doet er ook bijzonder weinig moeite voor om hen op andere gedachten te brengen... en die is daardoor wat mij betreft inmiddels net zo min begaan met HAAR kat.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:48

Meer om ook even aan te geven hoe het asiel het heeft kunnen opgevat allemaal. TS staat volgens mij niet te springen om de kat terug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:49

Anoniem schreef:
Dit heb ik vele pagina’s geleden al geschreven maar toen werd ik bekogeld. Blij dat het van iemand anders wel aangenomen wordt.

Meerdere mensen (waaronder ik) hebben al meerdere keren aangegeven dat het asiel of de buren niet verkeerd bezig geweest zijn om de kat te vangen. Dat dat nu wel aangenomen word zal te maken hebben met het artikel.. Dat toont aan dat het juridisch gezien toegestaan is de kat te vangen en dat het asiel/de dierenambulance en de buren niet verplicht waren navraag te doen in de buurt.
Dat de buren niet aansprakelijk zijn voor de gemaakte kosten want dat zij gewoon een gevonden dier gemeld hebben en in bewaring gegeven hebben.
Jij gaf zelf in een post aan dat de buren aangesproken moesten worden en dat de kosten op de buren verhaald moesten worden, dat kan dus niet.

Nessa, waarom zou TS niet verplicht zijn de ritkosten te betalen? Dit zijn de kosten die ze al gemaakt hebben voordat ze vast konden stellen dat deze kat geen zwerver is. Die kosten waren er ook geweest als ze ter plekke hadden kunnen readeren en de kat daarna bij TS afgezet hadden. Ze rijden immers sowieso al heen en terug, of kat nou achterin de bus zit de terugweg of niet maakt voor de gemaakte kilometers niet uit. Ook qua tijd en werk zit er voor de dierenambulance niet zoveel verschil in of ze het dier aan de eigenaar of aan het asiel overdragen.
Dit zijn dus geen onredelijke kosten maar kosten die gemaakt zijn om vast te kunnen stellen wie de rechtmatige eigenaar van het dier is.
Was die rechtmatige eigenaar er niet geweest dan hadden ze de kosten van de gemeente vergoed gekregen. Het asiel heeft dus wel degelijk recht op een vergoeding voor de gemaakte kosten.

Ibbel, telefoongesprekken opnemen zonder dit te melden mag. Dit was vorige week nog bij de rijdende rechter. Als je zelf deelneemt aan het gesprek mag je het opnemen. Mevrouw werd op basis van het opgenomen telefoongesprek in het gelijk gesteld omdat meneer een mondelinge toezegging had gedaan. Hij wist niet dat het telefoongesprek opgenomen werd en dat gesprek is dus wel als bewijs gebruikt.

Voor de mensen die denken dat dit niet mag:
http://blog.wetrecht.nl/telefoongesprek ... js-kan-dat
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:56

Tigress schreef:
TS, misschien een gekke gedachte, maar mochten ze nog niet hebben geantwoord op je maal kan je morgen misschien weer bellen. En mocht je een telefoon hebben waar apps op kunnen, kan je een call recorder downloaden.
Die neemt dan telefoongesprekken op. Mochten er dingen per telefoon worden toegezegd, dan heb je het daar nog ''zwart op wit'' staan. Je hebt dan in ieder geval bewijs wanneer er bepaalde uitspraken en/of toezeggingen gedaan zijn.

Dit is leuk gedacht maar even ter info, dit is rechtsgeldig niet bruikbaar.
Niet dat ik verwacht dat het zo ver zal lopen. Maar zonder toestemming van de tegenpartij een gesprek opnemen mag officieel niet en is niet bruikbaar.

TS, ik vind dat je top bezig bent! Ik zou ook zo ongeveer handelen in jou situatie. Wellicht zou ik er net iets meer achteraan zitten om een reactie zwart op wit op papier te krijgen. Anderzijds, je mag ook niet verwachten dat een organisatie in 5 uur reageert op de mail o.d. Dus je moet ze ook weer de tijd geven om te reageren.

Mocht je geen reactie op je mail krijgen wil ik je aanraden om te bellen met de mededeling dat je 2 mails gestuurd hebt en nog geen reactie gekregen hebt en deze wel graag per mail wilt. Indien ze dan toch telefonisch iets willen zeggen kan je aangeven dat je hier telefonisch niet verder op in wil gaan en via de mail wil communiceren.
Of vooraf idd zon app downloaden (en checken of ie werkt) en dan aangeven dat je dan het gesprek op wil nemen en of ze daar mee akkoord gaan.

Sommige mensen nemen het TS kwalijk dat ze niet genoeg probeert of er niet voldoende achteraan zit. Maar doet het asiel dat wel dan? Nee juist. Over diervriendelijk gesproken. Dan schort het niet aan de TS maar des te meer aan het asiel die de kat willens en wetens, door hun fout, laat zitten om losgeld te krijgen.
Ik zou zelf dan niet eens de 'onkosten' die ze verder gemaakt hebben vergoeden. Das nota bene hun eigen keus geweest daar ze de kat niet terug gegeven hebben.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:01

Jezus wat kunnen mensen slecht lezen :+

TS ik snap je principekwestie helemaal :j
Bijna iedere boer gaat zo met hun kat/erf om..

Ik had ook zeker niet betaald als ik jou was en ik had hierin ook zeker je eigen plan getrokken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:16

Dannon schreef:
En nu snap ik denk ik waarom mensen journalist willen worden... dan kan je legitiem gewoon eens het asiel bellen voor hun kant.

Mooi human-interest verhaaltje voor... euh... okay, de lokale dorpskrant hooguit, maar toch!

En de meerwaarde van dit bericht ?

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:18

pmarena schreef:
Ik duim voor de kat dat het nog goed komt :(:)

Zowel asiel als TS handelen niet in het belang van het dier op dit moment. Asiel lijkt geld belangrijker te vinden (op basis van 1 telefoontje!!!!) en TS principes...

Ik duim mee! Heeft de kat hard nodig als het zo door gaat... :=

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:24

Ik snap de mening en principe kwestie van Ts heel goed :j
Wat ik alleen niet snap is dat ze niet gelijk Na het telefoontje van het asiel juridisch advies ofzo heeft ingewonnen.
En maar wacht op antwoord van het asiel :')
Ik bedoel, bellen had wel makkelijk gekund toch?
Begin wel wat medelijden te krijgen met de poes nu.
Denkende aan mijn eigen erfkat die ook een stoffige muizenvanger is en geen mensen kat!
Ooit bij een boerderij weg gemoeten , gesteriliseerd en bijbehorend snipje in het oortje en daarna bij mij op de boerderij uitgezet.
Met een hoop moeite is ze uiteindelijk gebleven en ze word dagelijks gevoerd en ze is er altijd
De alarmbellen zouden direct rinkelen als ik ze niet zou zien :+
Het is geen aaipoes (tenzij je je hand kwijt wil) maar lief op haar manier een ze reageert op haar naam "poes"
Als ik telefoon zou krijgen dat ze gevangen zou zijn ging ik met loeiende sirenes voor er dooien zouden vallen in het asiel _O-
In ieder geval zsm info inwinnen en zeker niet afwachten zoals hier het geval lijkt.
Maar hey niet iedereen is hetzelfde en ben benieuwd hoe dit afloopt :)