Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:50

Wat een leuk hondje zeg!
Heb helaas geen tips voor je ponyparadijs

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:45

Je zou ook een kong kunnen gebruiken? Zijn ze ook wel even mee bezig, eventueel de kvv nog wat lastiger te bereiken maken door wat beloningsbrokjes ertussen te doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:15

Dexter heeft opgezette lymfeklieren en een veel te hoog eiwitgehalte in zijn urine..:( Bij toeval achtergekomen, maar ik moest meteen denken aan leishmania en de da belde vanmorgen om te vragen waar hij nou precies vandaan kwam en zij bleek daar ook aan te denken. Hij is ziek, dus krijgt even een weekje rust, maar ga daarna een nieuwe afspraak maken, nieuwe urinetest, en als 't dan nog te hoog is bloed afnemen en laten testen. Bah, dit vind ik maar niks..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:17

Bah!
Is hij niet getest voordat hij kwam?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:37

Als het goed is wel, ik ga morgen mailen of dat inderdaad is gebeurd en wat de uitslag was. Heb er niks over gehoord maar omdat het contact heel prettig verliep en het een goed aangeschreven stichting betreft (sphoek) ben ik er vanuit gegaan dat hij gewoon is getest en het negatief was. Maar dat wil ik nu dus even zeker weten.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 05:13

Cariena, dat ziet er een lieverdje uit!

DaniBanani, dat is niet zo een leuk nieuws :(:) Is het niet zo dat bij leishmania de test negatief kan zijn maar dat het jaren later alsnog kan uitbreken? Zoiets heb ik onlangs nog gelezen maar het kan ook zijn dat ik me vergis en dat het over een andere ziekte ging. Als ik er iets van terug kan vinden plaats ik het hier.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 05:29

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:23

aaah Cariena wat een leukje! Daar ga je vast veel plezier mee beleven!

@ Ponyparadijs, ik zou niet zonder meer nog meer gaan voeren. Misschien is het een idee om eens iets totaal anders te voeren, aangezien langdurig hetzelfde voeren soms tot bepaalde tekorten kan leiden. Dit kan grotere eetlus tot gevolg hebben omdat het lichaam het tekort wil aanvullen.
Verder zou je even een belletje kunnen doen naar de DA, wie weet kunnen die je van een goed advies voorzien.

@ DaniBanani, wat vervelend! Ik hoop dat de nieuwe testen beter nieuws geven. Is leishmania eigenlijk goed te behandelen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:28

In de kvv wissel ik wel in diersoorten dus te korten door eenzijdige voeding lijken me niet aan de orde.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:15

Cariena leuk hondje, vind zijn oren juist prachtig.
Banani hopelijk valt het mee, en zitten jij en de da er naast

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:45

Ze kunnen inderdaad negatief testen en toch ziek blijken te zijn, als er getest wordt op of de parasiet actief is of niet. Het is goed te behandelen als je er op tijd bij bent, voordat er lever- of nierschade is. Misschien is het stom toeval, heeft hij 't helemaal niet. Ik hoop het maar..

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:41

Ik hoop ook dat het niets ergs is danibanani.

Heb net lekker 1,5 uur gelopen met Jonas. In totaal 6,5 km. Nu ligt hij helemaal KO in zijn mand

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:44

Mijn Gisje ligt te piepen, hij is er net uit geweest en heeft gegeten maar hij wil méér, haha! Gaan we zo maar even verder oefenen met zijn stekeltjesbal... en spullen opruimen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:56

Heeft Gisje energie te veel? Hop baasje, terug naar buiten en spelen met die man!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:25

Hihi we hebben net geoefend met deuren dichtdoen en 'schaam je'. Deuren dichtdoen doet hij volgens het boekje, schaam je doet hij ook goed maar als je het stickertje weghaalt snapt hij het niet meer. En hij vond in het begin het stickertje een beetje eng.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:19

stickertje? :P

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:08

Tara voelt zich bij ons al helemaal thuis alleen bij vreemden gaat ze zich verschuilen, vandaag is ze ff mee geweest naar mijn ouders (elke zondag soep eten) en kon ze ff lekker ravotten met 2 andere hondjes, ook is ze voor eerst los geweest bij ons in de wijk maar ze week niet van mijn zijde. Ze is dus alleen nog wat verlegen maar gaat helemaal goed komen!
Helaas schijnt ze niet speels te zijn met balletjes e.d heb ik van het pleeggezin vernomen da's dan wel weer jammer omdat ze nog zo jong is

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:38

Laat je haar nu al los?
Zou ik zelf niet doen, je kent elkaar nog maar zo kort.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:59

Hier is een groene wei ze kan nergens heen,alleen de sloot in.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:03

Ik zou haaar ook nog niet los laten. Je ziet zoveel dat de spaanse hondjes er tussenuit piepen en dan nog te schuw zijn om terug te komen.

Ik ben net weer terug van het bos met Jonas. Op een gegeven moment zag ik 2 herten wegschieten. Jonas had ze gelukkig niet gezien. Even later liepen we een paadje in en het was wel duidelijk dat die herten daar gelopen haden. Hij werd helemaal gek, racete van links naar rechts over het pad en begon als een gek te blaffen. Gelukkig zat hij aan de riem, en dit bevestigde maarweer waarom hij nooit los mag

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:11

Ik kom ook net uit het bos, met 2 blubberhonden.
Er liep een heel groepje mensen te zoeken naar een teckeltje wat vermist is, afschuwelijk.
Ik hoop echt dat ze hem gauw vinden, beestje kwam ook uit een ander dorp dus kans dat hij alweer thuis zit is ook nihil.
Brrrrr, wat een nachtmerrie, hond kwijt.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:55

Beste allen, ik kom even hier binnen vallen omdat ik met SPOED een nieuw tehuis zoek voor een hond die ik heb gered uit Spanje. 2 weken geleden heb ik hem naar Nederland gevlogen en hij verblijft tijdelijk bij een vriendin van mij. Hij kan daar alleen niet blijven en moet voor 1 april weg anders brengt ze hem naar het asiel. de marktplaats link is: http://link.marktplaats.nl/649160716
Hij is super leuk en super lief maar is anstig/wantrouwend naar vreemden.
De vergoeding (ik vraag 150 euro voor gemaakte kosten) is op dit moment onbelangrijk voor mij. Een tehuis is het belangrijkste. De vergoeding heb ik alleen gevraagd omdat ik in de toekomst graag nog eens een zwerver op wil vangen (ik woon in Spanje en zat honden hier die hulp nodig hebben) en ik kan helaas niet blijven sponseren uit eigen zak. Wie kan Cadiz een tijdelijk danwel (het liefste) permanent een tehuis bieden?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:42

Sorry Elskevree maar ik kan je niet helpen, althans niet zelf. Ik zal morgen eens rondvragen als we weer met de hondengroep lopen, wie weet is er daar iemand die het wat lijkt of die wat weet.

@ Cariena, wat netjes dat ze zo goed bij je bleef! Ik durfde het met Gis ook niet meteen aan om hem los te laten, vooral ook door zijn gedragsproblemen. Op de derde dag wilde hij met een hond spelen die goed luisterde dus toen heb ik hem wel losgelaten. Meestal weet je gevoel wel wat kan en wat niet, merk je als het goed is gauw genoeg. En als je in een omheinde weide zit is het volgens mij geen probleem toch?

@ Amanda ja ik leer het hem door een stickertje op hem te plakken, wat hij dan met zijn voorpootje eraf wil halen, haha!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:25

merrieveulen, ze hangt heel erg aan mij, de vrouw waar ze weg kwam dacht dat ze richting mijn man ging haha(not) Ik had er een goed gevoel bij anders liet ik haar idd niet los. Vanavond komt ze zowiezo aan de lijn, en als ik veel andere honden zie lopen ook nog. Wil r eerst beetje trainen met normale simpele commando's want zitten kan ze ook niet en af en blijf weet ze ook nog niet.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:46

Het woord verspreiden zou ook al een enorme hulp zijn! Bedankt.