BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:10

De 250gram worstjes zijn fijner gemalen dus voor kleine hondjes perfect..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:17

jilleroo schreef:
Ik had dat idd ook van iemand anders ook gehoord. Ik ga daar binnenkort even langslopen.

En idd het is niet dat ze het niet kan, puur de porties wat niet werkt haha. Ze krijgt soms wel een kippennek Ipv KVV savonds. Maar ik durf iets anders nog niet te geven. Alle botten zijn zo groot voor haar... Straks stikt ze erin haha

Kwarteltje ook te groot zeker? En met chi's moet je toch opletten met voerbeurten? Dus vaker voeren om suiker? goed te houden of iets in die richting? Anders zou je dus zo'n heel kwarteltje kunnen geven, maar die zullen 100 gram zijn denk ik.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:46

Ja klopt een klein hondje heeft vaak moeite met het op pijl houden van zijn bloedsuiker maar als hij gewoon elke dag goed eet is er weinig aan de hand. Hier krijgen ze 2x per dag eten..

VillaNeusjes

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

Bella krijgt 1 keer per dag KVV die heeft daar geen problemen mee. Kuikens zat ik aan te denken mar momenteel is ze jeukende al een tijdje en zit ik te denken aan een eliminatie dieet zonder kip en rund om te kijken of het daar door komt. Daardoor zit ik nu te kijken of ik ergens eendennekken kan krijgen want ik heb anders niets te kluiven voor haar. En kwartel is denk ik te groot... En veel. Ben bang dat ze dan op de ribbetjes stikt dus he dat nog niet aangedurfd. Ik zou ze zo aan een grotere hond geven maar omdat Bella zo klein is vind ik het eng.
Als iemand nog kluif suggesties heeft... Liefst zonder kip of rund dus..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:03

Kwartels zijn net zo zacht als kippennekken en maar heel klein he? Je kan ook een paar klappen met een hamer geven, dan zijn ze al zo gekraakt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:34

Ok dat is een idee. Vraag is alleen of ik ze hier ergens kan krijgen. Ff zoeken denk ik.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:56

jilero een kwartel door de helft snijden, heel zacht bot werk dat was een van de eerste dingen die mijn pups op 6 weken qua kauw werk kregen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

Ok dat zal ik eens proberen dan. Maar moet ze eerst hier in zwolle vinden. Misschien dat de poelier ze ook heeft?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 16:03

tuurlijk, de meeste poeliers hebben wel kwartels :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:25

jilleroo schreef:
Ik zou wel willen barfen maar met een chihuahua die maar 50 gram per dag krijgt is dat niet te doen qua porties maken.

er is ook een kleine verpakking te verkrijgen en je kunt grote verpakking toch ook in plakken snijden
jilleroo schreef:
Ik zou wel willen barfen maar met een chihuahua die maar 50 gram per dag krijgt is dat niet te doen qua porties maken.

er is ook een kleine verpakking te verkrijgen en je kunt grote verpakking toch ook in plakken snijden

essiesilly schreef:
tuurlijk, de meeste poeliers hebben wel kwartels :j

wij verkopen ook kwartels, weet natuurlijk niet waar je vandaan komt ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:28

Hoe ga je een konijn of kipkarkas is zulke kleine porties hakken dan? Met zulke kleine porties blijft er zo weinig van het karkas over dat ik huiverig zou zijn om het te geven. Kwartel is al klein, dus blijft wat meer aan elkaar zitten. Heb je het niet over kvv?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:38

Volgens mij denk je idd dat ik het over kvv heb. Dat krijgt ze al. Juist omdat Barf niet te doen is. Ik durf geen 2 cm lamrib te geven bijvoorbeeld. Dan kan ik gelijk naar de dierenarts toe.
Maar KVV poetst niet. Ik wil haar ook te kluiven geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:55

Je zou naar prooidieren voor katten kunnen kijken, dus muisjes enzovoorts? Al weet ik niet of ze dat zal eten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:35

Het mag ook niet te klein zijn, ze. Slikt het dan te snel door Ipv kauwen. Kippennek is minimum zeg maar

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 13:10

Ik heb vandaag bij de natuurwinkel visolie gekocht, de olie is voor kinderen en bevat naast visolie ook vitamine e.
Jolie is op het moment bijna kaal door het verharen, oer lelijk! Haha
Dus hopen dat t helpt, zou zomaar kunnen dat ze iets te weinig omega 3 binnen krijgt
Geef t aan al m'n honden en... Mezelf haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:10

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek een KVV voor katten met een zo laag mogelijk calcium percentage. Oftewel, geen bot of zo min mogelijk. Dit ivm een kater die blaasgruis ontwikkelt op calcium.
Ik voer nu een graanvrije brok met hoog vleespercentage, maar zou ze toch wel weer deels op vlees willen.
Ze krijgen nu al af en toe kipfilet of runderlap omdat dit alleen maar spiervlees is. Maar is er ook een KVV zonder of met weinig gemalen bot?

Ik ben overigens bekend met vers voeren, alleen vanwege die blaasgruis toen weer op brokken gegaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:33

Volgens mij bestaan die wel hoor...
Ik kwam laatst op een hele mooie vergelijkingssite, kan je filteren op biologisch, graanvrij etc.
Zal straks kijken of ik hem nog kan vinden (of misschien lukt het je zelf ook). Iets in de trant van 'KVV voor beginners'

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 17:05

Voerwijzer.com ;)
Maar Amanda, je wilt dus eigenlijk het liefst alleen orgaan en spiervlees geven?.. Is hij officieel getest dat hij niet tegen bot in natuurlijk vorm en calcium preparaat kan? (Dus beide vormen, in brok zit toch ook calcium preparaat en daar doet ie het wel goed op?) Ik zou er zelf nl nooit aan beginnen een menu zonder bot dan wel calcium preparaat..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:58

Zijn blaasgruis is getest en daar kwam uit dat het gruis op basis van calcium is (terwijl dit normaal natrium is). Ik voerde toen KVV en vers (runderlappen, kippenbouten, eend) en ben er mee gestopt en over gegaan op brok. Eerst een dieetbrok, toen een onderhoudsbrok en nu dus een gewone brok, maar wel graanvrij en hoog vleespercentage (Acana). Sindsdien heeft hij ook geen blaasgruis meer gehad. Maar verder deed hij het er wel heel goed op. Dus ik zit dan aan een combinatie te denken van de brok die ik al voer en vers.

Ik voer meerdere voerbeurten, dus dan zou ik 1 voerbeurt bijvoorbeeld kunnen vervangen door vers, zodat hij inderdaad wel een vorm van calcium binnen krijgt. Of is dat gek gedacht? Of moet ik vers loslaten en toch brok blijven voeren?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:08

Ik ben bang dat als je 50% vers gaat voeren zonder bot, en 50% brok, je de verhoudingen scheef gaat trekken. Als je gedeeltelijk vers wilt voeren zou ik dus zelf wel kiezen voor bot, maar dan wel maximaal 30% goed bevleesd bot en dan aanvullen met spier en orgaan. Je krijgt dan een kaal botpercentage van max 15% en ik vermoed dat het calciumgehalte dan echt niet hoger gaat zijn als het gehalte aan calcium in de brokken die je nu voert. Wil je KVV gaan geven of zelf samenstellen?

Wat misschien nog wel belangrijker is: een kloppende calcium/fosfor verhouding. Als je voor KVV gaat zou je eens wat analyses naast elkaar kunnen leggen, ben zelf niet zo thuis in de katten KVV maar na een snelle blik op voerwijzer zag ik bijv. Haaksbarf kip met een calciumgehalte van maar 0.25% en fosfor 0.27%. Als er geen analyses beschikbaar zijn, of je gaat zelf samenstellen; botten van kleine of jonge dieren schijnen weer minder calcium te bevatten als grote dieren. Dus kijk ook naar het soort vleesbot, niet alleen naar het percentage.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:47

Amanda schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek een KVV voor katten met een zo laag mogelijk calcium percentage. Oftewel, geen bot of zo min mogelijk. Dit ivm een kater die blaasgruis ontwikkelt op calcium.
Ik voer nu een graanvrije brok met hoog vleespercentage, maar zou ze toch wel weer deels op vlees willen.
Ze krijgen nu al af en toe kipfilet of runderlap omdat dit alleen maar spiervlees is. Maar is er ook een KVV zonder of met weinig gemalen bot?

Ik ben overigens bekend met vers voeren, alleen vanwege die blaasgruis toen weer op brokken gegaan.

is je kat dol op vis ? je kunt eens zalm lijven proberen. het is geen vlees zoals je bedoeld. maar dan krijgt je kat toch wat 'vlees' lekkers.

kijk maar eens op mijn site ( fb) https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:02

Dat lijkt me juist niet geschikt als ze iets zoekt met een laag botpercentage.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:15

Linea: bedankt voor de info!
Haaksbarf heeft een percentage van 15% bot. Lotgering daarentegen weer 8%. Dan zou ik die eens kunnen proberen.
Het liefst heb ik KVV. Al heb ik voorheen KVV wel gecombineerd met af en toe een stuk vlees (spier, orgaan, bot of een combinatie daarvan). Helemaal BARF durf ik niet aan vanwege de verhoudingen. Plus dat ik er 1 heb die stukken vlees niet blieft, KVV met lange tanden eet en het liefst brok heeft :roll:
De andere 2 doen een moord voor vers, waarvan dus de ene de blaasgruis kat is.

Bello: ik zoek niet voor af en toe iets lekkers, ik zoek iets wat ik constant kan geven zonder dat ik weer met een blaasgruispatiënt kom te zitten. Daarnaast zijn katten vleeseters, geen viseters. Hooguit eens voor het lekker inderdaad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:20

Lotgering is wel weer vetter, maar je kan het proberen idd. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:24

Ik was laatst op een kattenshow en daar stond een kraam met KVV met een variant waar meer spiervlees in zat en minder bot. Ipv keihard bot ook wat meer kraakbeen. Ik had nog een kaartje meegenomen, maar ik ben afgelopen weekend verhuisd en het kaartje kwijtgeraakt. Balen!
Had nog een proefverpakking meegenomen en die ging er goed in. Maar ik weet dus niet meer hoe het heet -O-