Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:35

Bewaking mag inderdaad strakker hij is nog te veel bezig met jou :j dat herken ik heel erg.

Verder ziet het er goed uit, de riem moet er af maar verder moet de IPO I geen punt zijn ;)

@ borisje
Leuk ben benieuwd waar je dan een pup wil halen.
Ik zit ook te denken aan een hh maar kreeg vandaag van mn trainer de kans 1 van haar boxer pups te krijgen voor de IPO etc da's ook een erf leuke aanbieding en uitdaging zet me wel aan het twijfelen :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:58

Borisje schreef:
Gaaf Bertina! Mooie hond ook! Moest wel even lachen om het hd stukje. Neem aan dat de honden bij jullie vereniging niet de show duitsers zijn met de zwabberbenen?

Wij hebben bijna alleen maar kynologische lijnen op de club maar geeneen met zwabber benen.
Die hebben ze namelijk niet allemaal ;)

Baris is ook half showlijn.

Ben erg blij met hem hij is een erg fijne hond om mee te werken.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:06

Seven schreef:
Bewaking mag inderdaad strakker hij is nog te veel bezig met jou :j dat herken ik heel erg.

Verder ziet het er goed uit, de riem moet er af maar verder moet de IPO I geen punt zijn ;)

Ja, hij is behoorlijk zwaan kleef aan als het om mij betreft, maar zijn bewaking word al steeds beter.

lijntje kan er in principe al af hoor maar aangezien het voor het eerst was dat hij het voor publiek deed heb ik hem er voor de zekerheid omgelaten :) better safe then sorry ;)

Pakwerk en apel zijn mijn zorgen niet voor het examen. Hij is alleen met speuren nog wat wisselvallig. Maar ik ga gewoon op, al is het alleen maar voor de ervaring :) en als ik dan slaag is het mooi meegenomen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:13

Je ziet inderdaad dat hij het riempje af gewent is en dat je wellicht wat zenuwachtig was ;)

Wat doet hij kwa speuren waardoor je twijfelt

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:47

Het verwijzen van voorwerpen twijfelachtig. De ene keer doet hij het de andere keer loopt hij door.

Dus we zien wel :) ga nog een aantal keren speuren de komende weken :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:55

Ja dat zie je vaker, daar kan je wel meer op trainen. Het luchtig houden etc hoewel ik niet weet hoe je normaal trainde natuurlijk

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:32

Seven schreef:
@ borisje
Leuk ben benieuwd waar je dan een pup wil halen.
Ik zit ook te denken aan een hh maar kreeg vandaag van mn trainer de kans 1 van haar boxer pups te krijgen voor de IPO etc da's ook een erf leuke aanbieding en uitdaging zet me wel aan het twijfelen :D

Ik ben nog zoekende naar een goede fokker. Ik zou het niet erg vinden om er eentje te hebben die geen sterke werklijnen heeft, maar een beetje pit moet er wel inzitten. Maar hij/zij moet tenslotte ook functioneren als huishond die een huppeltje op de hei maakt elke dag.
Maar met eentje met wel sterke werklijnen kan ik prima overweg dus zou dat ook niet erg vinden.
Dus als iemand nog een fokker weet? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:53

Ik vind dat dus juist heel moeilijk veel Hollanders zijn uit showlijnen niet wat ik zou willen er is 1 fokker die ik op t oog heb maar die zouden me nog wat laten weten. En nu dus de boxer pups lastig hoor die komen ook uit zeer goede lijnen, veel werkdrift en ik ken de ouders opa oma's etc persoonlijk.

Dit zijn ze nu
Afbeelding

Heel wat anders maar ik houd wel van een uitdaging alhoewel de Hollander me ook al jaren trekt lastig dit

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:39

Boxers zijn wel extreem blije en leuke honden :') ik vind ze geweldig maar zou er niet een willen vanwege het kwijlen en de korte kop.

Als je de ouders persoonlijk kent dan zou je inderdaad sneller zo'n hondje nemen, en
het is wel een mooie uitdaging een boxer.

Ik persoonlijk zou voor een hherder gaan maar ik begrijp je twijfel. Maar, waarom niet nu een boxer en over een jaar of twee een h herder erbij? :))

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:51

Overigens heb ik nu deze hond, een buitenlander: [BB-ITP] Welkom bij Zora Tours, wij nemen u mee..

Ik was al rustig op zoek naar een herder maar deze kwam op mijn pad, had al 3 eigenaren gehad en was 9 maanden, dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.
Het is een moeilijk te trainen hondje, maar ons doel is nu GG training doen, en dan zie we wel hoe ver we komen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:10

Dat is inderdaad een overweging die ik nu maak, nu de boxer mits deze met 8 weken is wat ik wil en later evt een andere.
Maar ik heb ook al een dobermann in de sport en een mechelaar hoewel er dinsdag mensen komen voor de mechelaar die voelt zich niet thuis in de sport en omdat ze een ''hertrain project'' was mag ze nu naar een ander huisje wel moeilijk maar deze mensen lijken precies wat ze nodig heeft

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:38

Oh, je stopt met haar Seven? Wat jammer!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:44

Oh je hebt er al twee :+ Ja dat maakt het anders.
Wat jammer dat je de mechel weg moet doen, maar als het voor de hond beter is..

Heb je een foto van je dober?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:51

ja het is jammer maar beter voor de hond word nog wel moeilijk voor me. Ik herplaats wel vaker honden maar ze zitten altijd in mn hart :)
Deze mensen willen een fijne huishond en evt wat agility daar zal ze zich veel meer in vinden.

Ik heb 4 honden ;)
dit is mn dober:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:06

Hollandse herders weet ik helemaal niks van sorry :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:11

Wij krijgen er een nieuw hondje bij. *\o/*

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:15

Zelf gefokt of? Leuke pup heb je meer foto's

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:24

Nee komt bij de kennel weg waar we al een pup van hebben.
Is een langstockhaar teefje en komt uit een half zus van onze reu. Een hele bekende en bewezen werklijn en een hele gezonde lijn.

Afbeelding

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:55

Och wat een schattig pluizebolletje :+: heb je een foto van de ouders?
Enne, waar laat jij al die honden? :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:18

Hahaha

Wij wonen buitenaf. Stallen zijn omgebouwd naar kennels. Weide naar uitlopen en trainingsveld. Wat dat betreft plek genoeg. Twee zijn er in huis en de andere 3 en straks dus 4 in de kennels.

http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/fu ... igkeit.htm hier staat haar stamboom

Afbeelding De vader

Afbeelding
De linkse is de moeder. De rechtse de oma en moeder van mijn reu en de middelste een volle zus van mijn reu

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:22

Aha dat verklaard :')
Nouja hier woont een stel in een klein huisje met zeven Schotse Collies dus er zijn gekken. :Y)

Wat een ontzettend gave vader _O_
Prachthond! Ben benieuwd hoe de pup uitgroeid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:25

Hier hebben ze alle ruimte en leven bijna de hele dag buiten, hebben meerdere uitlopen en op de trainingswei- mogen ze ook rennen en ze hebben zelfs een privé bos tot hun beschikking en een speurwei-. Moest er niet aan denken in een klein huisje te zitten met ze haha

Afbeelding
Dit is een dochter van de reu. Die we ook hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:42

Mooie lijnen :j
Ben benieuwd hoe ze uit gaat groeien.

De hoeveelheid honden Ik heb ruimte voor nog wel 2 x zoveel als dat ik heb, maar dan red ik de verzorging nooit dus 4 is genoeg dat zijn 2 werkers en 2 huishondjes. Wel heb ik alles in huis maar hebben ze ook buiten alle ruimte en zijn ze veel buiten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:38

Leuke pup WW!

Hier gewoon een simpele hoekwoning in een woonwijk. :D Maar wel een grote tuin. Tay zit nu buiten 's nachts en als wij weg zijn, Tessa altijd binnen. Pup van volgend jaar gaat na verloop van tijd ook buiten. En daarna ff wachten tot Tay een jaar of 6/7 is. :') Drie is genoeg.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:52

Mijn man en ik trainen beide met de honden en hebben straks ieders 2 sporthonden. Dan hebben we nog een oudje van 10 en de kynoloog waar we beduidend minder mee doen. Ik ben de hele dag thuis en neem de verzorging op me.