Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:22

Ik woon op kamers, dus hamster is altijd in dezelfde ruimte als ik en ik heb daar absoluut geen last van.
Vind het zelfs wel rustgevend, dat geren en geknaag. :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:57

muntdrop schreef:
Hallo allemaal. Ik wil graag een hamster nemen dus ik ben een beetje aan het rondkijken op internet enzo. Nu wil ik hem/haar dus op mijn kamer houden omdat er in de andere kamers geen ruimte is (ja misschien de badkamer :') ). Zijn er bokkers die hun hamster ook op hun kamer hebben en hebben jullie daar last van snachts of wen je er snel aan?

Mijn hamster stond ook op mijn kamer, ik had er geen last van , maar de rest dacht er anders over :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:05

haha oke :)
En wat voor bodembedekking gebruiken jullie? De een zegt weer dat houtvezels te stoffig zijn en de ander dat het prima kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:15

Simpel zaagsel, geen last van stoffigheid (geeft wel een troep en is niet van vloerbedekking af te krijgen)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:46

Ik had eerst houtsnippers en nu hennepvezel, vind het allebei net zo fijn werken.
Mijn hamster plast niet op die bodembedekking maar in d'r slaapspul.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:50

Ik heb ook hennep als bodembedekker :j Stuk minder stoffig, maar niet zo ongezellig als beukensnippers :+

Ik ben overigens 31 en zit aan mijn 5e hamster O:)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:53

Oke, dan zal ik maar eens kijken naar hennep :).

Hebben jullie je hamster bij een fokker gehaald of bij een dierenwinkel?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:54

Ik gebruik nu supasoft bedding. Zaagsel gebruik ik liever niet meer omdat dat van bomen is gemaakt en daarvan hebben we er al niet zo veel meer als ik 't nieuws moet geloven :P

Al mijn hamsters komen bij fokkers vandaan :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:56

muntdrop schreef:
Hallo allemaal. Ik wil graag een hamster nemen dus ik ben een beetje aan het rondkijken op internet enzo. Nu wil ik hem/haar dus op mijn kamer houden omdat er in de andere kamers geen ruimte is (ja misschien de badkamer :') ). Zijn er bokkers die hun hamster ook op hun kamer hebben en hebben jullie daar last van snachts of wen je er snel aan?

Ik heb op 't moment 7 goudhamsters op m'n kamer. Meestal word ik hooguit 1 keer per nacht wakker en dat is dan omdat een van de grapjassen z'n wangzakken heeft geleegd in 't loopwiel en er enthousiast in gaat rennen :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:58

Mijn hamster komt van de dierenwinkel, maar niet van zo'n grote keten.
In de winkel heb ik mijn hamstertje ook in de handen gehad enz, mocht allemaal. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:01

Supasoft bedding ziet er ook goed uit, dat is toch hetzelfde als russel bedding?

Zit er qua gedrag eigenlijk verschil tussen mannetjes en vrouwtjes?

Ik ben nog op zoek naar een fokker, weet er iemand er 1 in de omgeving van almere?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:03

muntdrop schreef:
Supasoft bedding ziet er ook goed uit, dat is toch hetzelfde als russel bedding?

Zit er qua gedrag eigenlijk verschil tussen mannetjes en vrouwtjes?

Ik ben nog op zoek naar een fokker, weet er iemand er 1 in de omgeving van almere?

Ja klopt dat is hetzelfde spul :j

Wat ik merk kwa verschil is dat mannetjes wat rustiger zijn dan vrouwtjes. Maar dat is echt maar heel minimaal. Heb 't nog nooit meegemaakt dat een hamster rustig een tijdje bij me bleef zitten :P

Een fokker omgeving Almere... Voor goudhamsters of rusjes? Ik zou 't zo snel niet weten eigenlijk. Ben daar niet zo heel erg van op de hoogte := Maar als je op 't hamsterforum kijkt, kun je vast wel iemand vinden en anders is er wel wat te regelen kwa vervoer.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:05

Ah helemaal vergeten erbij te zeggen, ik zoek dus een rusje. Het heeft ook nog helemaal geen haast hoor. Maar ik probeer alvast rustig rond te kijken :).

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:22

muntdrop schreef:
haha oke :)
En wat voor bodembedekking gebruiken jullie? De een zegt weer dat houtvezels te stoffig zijn en de ander dat het prima kan.

Ik heb van dat spul waar dit scheetje in zit:

Afbeelding

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:23

mijn hamster staat al bijna 2 jaar op mijn kamer.
Het enige wat ik hoorde was het tralieknagen en het radje.
het radje heb ik om de draaias plakband gedaan en weg gepiep :j
Het tralieknagen blijf je horen, maar je went er uiteindelijk wel aan (rare geluiden maken zorgt ervoor dat je hamster ff stopt met knagen (zoals met je nagels langs de muren gaan enz.))

ik gebruik gwn zaagsel (met citroen geur) *\o/*

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:33

Boself schreef:
Ik ben 15. Iedereen die ik ken vindt hamsters schattig :3

maar mijn ouders willen er geen meer na deze. Omdat 'de kooi in de weg staat' Pure bullshit natuurlijk, ding staat er al een flinke poos. Plus, dan zit je alsnog met die kooi, kun je er net zo goed een beest in stoppen toch? :D

Precies dit, ben ik het volledig mee eens :D Alleen mijn mamsie niet helaas, maar er komt toch echt nog iemand als deze nu komt te overlijden hoor, kan niet zonder zitten :=.

Ik gebruik geen zaagsel meer, puur omdat het voor mij te stoffig is. Hamsters heb ik gehaald bij Dierenwinkel eerst, (2, Ukkie & Snowy) maar de rest heb ik van het hamsterforum (Joe - uit een opvangnestje, gedumpt voor iemands deur :(, Coco, Sally, Max, Monster) dus weet ik wel wat meer van als ik het op zou zoeken :). Geef ik wel de voorkeur aan, hamsters bij een fokker weghalen maar verschilt ook heel erg bij hamsters, gezien er ook zat hamsters niet echt tam genoeg waren terwijl ze dat eigenlijk wel moeten zijn als je ze bij een fokker weghaalt vind ik :).

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:34

Haha dat had ik ook met mijne, als ik bijvoorbeeld ging hoesten dan stopte die ineens en kon ik in het donker heel vaag zien dat die dan rechtovereind ging staan luisteren :')

Mijn moeder zegt ook al , als timmy dood is gaat de kooi weg en geen hamster meer, maar mijn vader mompeld maar wat als ik het vraag dus ik kan het bij hem vast wel voor elkaar krijgen :P Dan wil ik wel graag een nieuwe kooi kopen :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:56

Ik wil mijn hamster in een oud aquarium gaan houden wat ik toevallig al heb. Dus tralieknagen en bodembedekking op de vloer is als het goed is geen probleem. Zit alleen een beetje te kijken hoe ik het radje vast ga maken. Dacht er zelf aan om gewoon een grote te nemen van 20-25 cm en deze ondersteboven en de bovenkant vast te maken. Denken jullie dat dit een beetje kan werken? En kan zo'n loopradje eigenlijk te groot zijn?

Sorry voor de hoeveelheid vragen. Ik kan me natuurlijk ook op een hamsterforum aanmelden maar dan ben ik gelijk weer lid van zoveel forums enzo xD

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:09

muntdrop schreef:
Ik wil mijn hamster in een oud aquarium gaan houden wat ik toevallig al heb. Dus tralieknagen en bodembedekking op de vloer is als het goed is geen probleem. Zit alleen een beetje te kijken hoe ik het radje vast ga maken. Dacht er zelf aan om gewoon een grote te nemen van 20-25 cm en deze ondersteboven en de bovenkant vast te maken. Denken jullie dat dit een beetje kan werken? En kan zo'n loopradje eigenlijk te groot zijn?

Sorry voor de hoeveelheid vragen. Ik kan me natuurlijk ook op een hamsterforum aanmelden maar dan ben ik gelijk weer lid van zoveel forums enzo xD

Je kunt dan beter een staand radje kopen (maakt ook minder lawaai). Bijvoorbeeld het Karlie Wonderland radje. Maat is goed :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:10

Maar staat zo'n staand radje niet ontstabiel op het strooisel? En ik bedoelde dus een staand radje en dan de standaard aan de deksel vastmaken xD

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:16

Ik heb een blind/ doof hamstertje overgenomen. Gelukkig maakt hij snachts geen lawaai want dan kan ik blijven hoesten/ klappen :') Heb het hok erbij genomen ivb haar blindheid en staat een groot houten rad in. Blijft goed staan en maakt geen geluid.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:17

Ooh zo, haha zo heb ik het nog nooit bedacht. Ik denk dat dit eigenlijk wel kan werken hoor als de hamster er ook uberhaupt in kan komen en veilig kan landen als hij/zij eruit vliegt :')
Maar een staand radje staat niet onstabiel hoor :) Kijk maar:
Afbeelding

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:19

Ohh dat ziet er eigenlijk wel heel stabiel uit ja :). Dan doe ik het gewoon zo ja, scheelt weer wat gedoe. Is dat een Karlie Wonderland radje? Ziet er mooi uit, is hij ook makkelijk schoon te houden? Een vriendin van mij heeft een syrische hamster en die plast altijd in het radje.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:23

Ja zo'n houten radje is makkelijk schoon te maken als je hem van te voren lakt, bij voorkeur met botenlak. Zo blijft hij waterdicht en trekt de urine er niet in! :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:28

Ah bedankt :). Ik vind houten huisjes enzo namelijk het mooist dus een plastic radje past daar minder goed bij :). Weet iemand hier trouwens een goede manier om plateaus in een aquarium te maken? Ik las ergens iets dat je glas erin kan kitten maar ik vind dit toch een eng idee. stel dat ik er iets bovenop laat vallen ofzo.