En het mooiste was dat Pat op het eind zei dat hij vooral van CM had geleerd dat ze helemaal geen dierentrainers maar mensentrainers zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Toen mijn oude teef overleed en er een jonge bijkwam, was de balans in mijn "roedel" van 3 honden even weg. De opeenvolgende in leeftijd vond dat hij dan maar de baas moest worden. Met de anderen meespelen was "onder zijn stand" en buiten naar andere honden toe werd hij vervelend. Door hem consequent in zijn gedrag te corrigeren is dat overgegaan. En gek genoeg leek het hem nog op te luchten ook. Nu mag hij van zichzelf zelfs ook meespelen.

Want als je het niet goed doet (bij mijn Raf dan toch) veegt Raf de vloer met je aan, dan heb je gewoon niks meer te vertellen 
joyfordogs schreef:Die aflevering van CM en pat heb ik een tijdje terug gezien, tja, als je dit soort werk doet, ben je vooral met mensen bezig, spiegels voorhouden etc, logisch!!
Yamcha schreef:Maar met de echte dominante heerschappen, moet je een partnerschap sluiten, daar ben je dan weer niet zomaar baas over, en dat is soms ook lastigWant als je het niet goed doet (bij mijn Raf dan toch) veegt Raf de vloer met je aan, dan heb je gewoon niks meer te vertellen
De niet dominante honden zijn wat dat betreft makkelijk hoor, daar kun je nog weleens niet helemaal bij de les zijn, ze willen toch de baas niet zijn.

Hele grote mond, maar eigenlijk zo blij met de steun van de baas. 
joyfordogs schreef:@ urko, je vertaald idd wat ik bedoel.
Veel dingen die gebeuren, hebben niets te maken met rangorde maar met motivatie voor iets, wij hebben 2 intacte reuen, bijna altijd maakt de jongste plaats voor de oudste, echter, als het om een boterham gaat, kan de jongste deze uit de bek van de oudste pakken, zijn motivatie voor brood is veel hoger terwijl onze oudste reu, niet gek is op brood.
Het is maar een voorbeeld, ik word soms best moe over rangorde uitleg, honden doen meestal iets vanwege een motivatie, laten gedrag zien wat ze iets oplevert, niet omdat ze druk met rangorde bezig zijn.
!
. 
) maar verder gelden voor haar dezelfde regels als voor de rest. Ik leef met haar, niet naar haar.
Sowieso al als je binnen komt, want de 2 dames gaan direct voor haar opzij als zij iemand wil begroeten. 

Citaat:dog whisperer: Most agressive breeds
Reportageserie
In een enquête geven 10.000 kijkers van The dog whisperer aan welk hondenras ze het meest agressief vinden. Cesar bespreekt de resultaten
. Die met de agressieve rassen was er helaas niet op, wel jammer maar komt nog wel.
kan echt aan mij liggen hoor.

sallandval schreef:Gisteren weer een paar afleveringen gezien. Die met de agressieve rassen was er helaas niet op, wel jammer maar komt nog wel.
Grappig ook dat de mensen die zeggen dat 'de dominantietheorie' niet bestaat het plotseling wel over dominantie en leiding hebben... ik zie steeds minder het verschil met de CM methode.
Behalve de energieeenleer dan die hij tnt alleen hij.