Mag ik me hier ook melden?
Mijn situatie is er eindelijk naar dat ik kan gaan nadenken over een hond

ik heb me in eerste instantie verdiept in de kosten en ben nu langzaam aan het kijken welke hond.er.in.mijn plaatje past.
Ik (21) woon samen met mijn vriend (25) in een eigen huisje op het erf van de boerderij waar zijn ouders wonen. Het is de bedoeling dat wij over een x aantal jaren op de boerderij gaan wonen. Zijn ouders hebben een duitse staander langhaar, die ik prachtig en een hele leuke hond vind, maar deze past kwa maat gewoon niet in ons huisje. Omdat mijn vriend geen kleine hond wil (jack russell en dergelijke) zijn we dus op zoek naar een middelgrote hond.
Op dit moment werk ik zelf 28-32 uur per week en mijn vriend werkt op de boerderij (akkerbouw), hij is dus veel in de buurt van huis. Uiteraard ben ik van plan 2 of 3 weken vrij te nemen mocht er een pup komen

mocht er in de toekomst gezinsuitbreiding komen ben ik van plan minder uren te gaan werken en dus meer thuis te zijn. Verder is er dus op de boerderij zelf ook een hond en die zal ook uit moeten dus daar zijn voor eventuele drukke dagen afspraken over te maken ga ik vanuit.
Naar wat voor type hond zijn we op zoek:
Een middelgrote hond die actief is maar ook gewoon een luie huishond kan zijn. Mijn vriend is op dit moment een cursus aan het volgen om zijn jachtakte te halen en het lijkt mij erg leuk om met de hond een jachttraining te volgen. Echter bij voorkeur een hond die geen extreme drang tot jagen heeft aangezien ik mijn hond ook graag los wil laten lopen. Ik weet uiteraard dat je daar met training ook een boel mee kan doen maar ik heb de hond van mijn schoonouders als voorbeeld en die is in principe goed opgevoed maar als hij een beest op het spoor is lijkt het wel of hij stront in zijn oren heeft :p deze hond kun je dan ook niet los laten lopen want als hij eenmaal iets op t spoor is ben je hem kwijt. De boerderij heeft gelukkig een grote omheinde tuin dus hij kan af en toe ook wel eens lekker rennen, maargoed dit is wat mij betreft geen ideale situatie.
Ik ben van plan eerst een puppyjachttraining te volgen met onze toekomstige hond, gevolgd door een cursus gehoorzaamheid en gedrag, en wat later ook een echte jachttraining.
Ik heb uiteraard zelf al een aantal rassen genomineerd, maar ben erg benieuwd naar jullie reacties