BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:44

ik heb dat ook bij mijn leverancier, ik kan of vooraf betalen of als hij het komt brengen.
je kunt beter altijd betalen ( als de mogelijkheid er is) als degene je je bestelling komt brengen.

succes ermee

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:47

ja maar tijdens het bestellen kon ik dus automatische incasso aanklikken , en dat heb ik gedaan , maar geen idee of dat dus werkt. Zal het wel zien denk ik. haha.
Voerde eerst Carnibest maar wil wat meer variatie etc, er zijn maar weinig die in zwolle willen leveren als je niet veel af kunt nemen. Dus probeer ik lotgering eens een keer.

iemand ervaringen met lotgering?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:50

ik voer lotgering voor erbij, t is over t algemeen wat goedkoper maar de kwaliteit is daar ook naar.
als hoofd Barf merken voer ik naturis, Tammenga en Darf Eco en Barf, Lotgering af en toe tussendoor om de kosten dus te drukken

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:53

Ik wil ook idd wat afwisselen , dus soms carnibest of smuldier erdoor , er is voor mij niet veel te krijgen hier in Zwolle helaas.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:58

ook geen Tinlo? ik heb in Hardenberg nog een verkooppunt bezocht dat we in duitsland op vakantie waren..
Dat is iig beter dan smuldier..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:28

Helaas heb ik geen auto , alleen een snorfiets, en ook niemand in de nabijheid om mij daarvoor te rijden. Dat is het vervelende dus, ik moet echt hier in zwolle iets vinden of het moet bezorgd worden zonder dat ik dan voor minimaal 100 euro moet bestellen ( dat krijg ik niet op tijd op met een chihuahua...)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:37

wat rot zeg, bij mij had dat wel gekund maar helaas wonen we niet dicht bij elkaar

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:17

jilleroo schreef:
Helaas heb ik geen auto , alleen een snorfiets, en ook niemand in de nabijheid om mij daarvoor te rijden. Dat is het vervelende dus, ik moet echt hier in zwolle iets vinden of het moet bezorgd worden zonder dat ik dan voor minimaal 100 euro moet bestellen ( dat krijg ik niet op tijd op met een chihuahua...)

Ik bestel zelf regelmatig kleine hoeveelheden bij Caroba, gratis vanaf 25 euro, redelijk veel keuze. Met lotgering geen ervaring, voer zelf voornamelijk barf met af en toe een kvv dag (Darf en Alaska)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:21

cindybijl schreef:
ik voer lotgering voor erbij, t is over t algemeen wat goedkoper maar de kwaliteit is daar ook naar.
als hoofd Barf merken voer ik naturis, Tammenga en Darf Eco en Barf, Lotgering af en toe tussendoor om de kosten dus te drukken

Dat zijn toch allemaal mixen? Dus kvv, barf heeft/is geen merk.
Overigens vind ik smuldier prima kvv.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 07:57

Lotgering heeft ook karkassen etc. Niet enkel mix.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:17

Wij voeren 3 van onze katten hoofdzakelijk kvv van Degomeat, met af en toe wat te knagen erbij. Een eendagskuiken, visje oid. Bezorgen is vrij duur, maar er zijn een aantal afhaalpunten, daar halen wij ook af. Ze eten dit echt super! Er zijn veel verschillende smaken. Lotgering heb ik geen ervaring mee. Tinlo aten ze hier ook super, maar daar heeft er eentje obstipatie van gekregen. Dinapet en Darf eco hebben we ook gevoerd, prima spul, maar omdat daar geen afwisseling in zit wb de smaak, werd die door 1 van de katten ook geweigerd na verloop van tijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:38

Gadver, ik had weer Lotgering besteld voor volwassen hond, die mag wel wat extra vet hebben en is nogal een zeikerd. Lotgering at ze altijd goed, dus die maar weer besteld voor 'erbij'. Zet ik eerst al dat het alleen op vrijdag bezorgd kan worden, krijg ik vrijdagmiddag een mail dat ze het maandag bezorgen. Was al na 5en, dus bellen kon niet meer. Ik maandag gebeld naar het nummer, kreeg ik meteen te horen dat ik om 10 uur maar terug moest bellen, nu wisten ze nog niks. Ik kwam er niet eens tussen... Maar om 10 uur had ik een afspraak en daarna snel door naar stage. Ze hadden dus om kwart over 10 gebeld en voicemail ingesproken, om kwart voor 11 was ik klaar met afspraak, dus terug gebeld. Neemt er niemand op. Maar 's avonds dus ook geen voer bezorgd. Ik had dus gehoopt dat ze het vrijdag zouden bezorgen, dus vrijdag gebeld, maar niemand te pakken gekregen.

Nu al 2 keer gebeld, maar er neemt gewoon niemand op en mailen kan/mag niet. :+ Wat een service zeg, levering inplannen op de dag die absoluut niet kan en wat ook aangegeven staat en vervolgens niet meer bereikbaar zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:41

dat is wel flink balen merel :s een andere vette kvv ken ik ook niet echt, heeft degomeat geen geit variant enz?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:45

Niet meer.... Hadden ze wel, maar kan hem nu niet meer vinden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:35

Hebben ze nu ook even niet meer, Henk was zelf niet tevreden over de kwaliteit.
Wordt aan gewerkt, ik had hem daar ook al voor gevraagd.

Maar ik heb gelukkig nog wat van de hele geitjes in de vriezer die we via barfplaats konden bemachtigen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:36

Oh ja, en de service van Lotgering is idd niet altijd je van het...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:37

Dat dacht ik idd in de mail gelezen te hebben, maar die mail ben ik kwijt. Wel super fijn hoe je op de hoogte gehouden wordt via de mail.

Mevrouw blieft geen barf meer, dus kan ook geen vette diersoorten aanbieden in barf vorm... En Lotgering heb ik lang gevoerd tot een jaar geleden denk, nooit problemen mee gehad, maar dit vind ik toch erg irritant. Snap nu de ervaringen van andere beter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:02

Ja dat klinkt nogal onbeschoft, om gewoon niet bereikbaar te zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:16

Ik kijk ook weer even hier. Lees al een tijd mee, vind het heel interessant. :)

Over een half jaartje ga ik samenwonen en ik vermoed dat er over een jaartje een pupsel rondhuppelt bij ons :D Ik wil graag barf gaan voeren, vriend is het hier echter niet mee eens, hij zegt dat het alleen bij bepaalde rassen kan. Nu heb ik voldoende research gedaan om te weten dat ongeveer elk ras barf kan krijgen, maar hij denkt dus van niet.... Zijn moeder heeft al eens hun honden barf geprobeerd te geven (een ducktoller en een retriever) maar dit werkte niet, gingen aan de diarree etc. Ze heeft het een halfjaar volgehouden (kan wennen zijn natuurlijk) maar na een halfjaar wennen had ze het wel gezien :+ Wat ik op zich ook heel goed begreep. Ze is ook niet de eerste de beste mens die leuk een hondje wil, ze doet ook puppycursussen enzo, kasten staan daar vol met boeken over honden (opvoeden, gezondheid, alles). Dus wat er fout is gegaan snap ik eigenlijk ook niet.

Afijn, het compromis zal misschien kvv met wat prooi als extraatje worden. Altijd beter dan brok zullen we maar denken :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:27

Je kan idd met elk ras Barf voeren, maar niet elke hond verdraagt het even lekker. Er kunnen tientallen redenen zijn waarom die 2 honden het er niet goed op deden. Misschien te weinig bot, te veel orgaan, diersoort die niet lekker viel, noem maar op. ;)

En soms doet je hond het er goed op maar stopt die met eten :+

Hier ben ik begonnen met kvv, steeds meer kauwwerk erbij, overgestapt op barf, toen nrv en toen stopte hond met eten dus ben ik terug op kvv met kauwwerk. En vriend vond het in het begin ook niks en nu wel ;) Alles went

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:57

Ik zou wel willen barfen maar met een chihuahua die maar 50 gram per dag krijgt is dat niet te doen qua porties maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:00

Okee, een chihuahua is dus een uitzondering, maar dat is meer praktisch, dan dat de hond het niet kan. (Dus ze zouden de kleine zachtje botjes wel kunnen verteren, maar dat werkt voor geen meter met zulke porties)

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:00

jilleroo schreef:

Pets place in zwolle heeft barfmenu van tinlo :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:07

Ik had dat idd ook van iemand anders ook gehoord. Ik ga daar binnenkort even langslopen.

En idd het is niet dat ze het niet kan, puur de porties wat niet werkt haha. Ze krijgt soms wel een kippennek Ipv KVV savonds. Maar ik durf iets anders nog niet te geven. Alle botten zijn zo groot voor haar... Straks stikt ze erin haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:08

MyWishMax schreef:
Je kan idd met elk ras Barf voeren, maar niet elke hond verdraagt het even lekker. Er kunnen tientallen redenen zijn waarom die 2 honden het er niet goed op deden. Misschien te weinig bot, te veel orgaan, diersoort die niet lekker viel, noem maar op. ;)

En soms doet je hond het er goed op maar stopt die met eten :+

Hier ben ik begonnen met kvv, steeds meer kauwwerk erbij, overgestapt op barf, toen nrv en toen stopte hond met eten dus ben ik terug op kvv met kauwwerk. En vriend vond het in het begin ook niks en nu wel ;) Alles went

Ach, we zullen het wel niet weten. Voor hen is het in elk geval niet voor herhaling vatbaar. Prima hoor, maar zelf wil ik het niet.
Lijkt me sowieso een goeie om met ons eerste hondje (samen) te beginnen met KVV, van daaruit is het net wat makkelijker experimenteren met wat werkt voor je hond.. En om zelf wat meer kennis te ontwikkelen enzo. Het idee dat mijn hond te weinig voedingsstoffen binnen krijgt :+ o nee.

Chi is wel moeilijk ja, kan je geen kuikentje geven?
Helemaal over op barf zal wel niet lukken om redenen die je zelf noemt, maar het beste van twee werelden is niks mis mee toch :)