Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:36

Hier al een tijdje niet meer mee gelezen. Mooie hond Seven :j

Hier gaat het goed met trainen. De beide jonge honden lopen in het najaar VZH en de mijn reu IPO1 en 2. Onze teef is 2 weken geleden aangekeurd waar ik erg blij mee ben.

Afbeelding

MyWishMax

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:04

Gefeliciteerd WW!

Hier is het ook de bedoeling in het najaar vzh en het voorjaar ipo 1. Als alles goed gaat.

Seven, filmpjes zal ik binnenkort weer laten maken. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:01

Dat klinkt goed wilawander
Talentvol groepje heb je.

Hier word het naar het keuren hopelijk vzh mits ze goed id en dan IPO 1 de reu moet sowieso IPO 1 lopen die is al 3 klaar

Ben benieuwd tay spreekt me zeer aan

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:12

Ja ben erg tevreden hoe het gaat.

Draco mijn reu heb ik al IPO1 mee gelopen maar 3 x gezakt op het speuren waarvan 2x mijn eigen stomme schuld doordat ik erg nerveus was en 1 x kreeg hij een allergische reactie op het raps waarop we speurden. Had meteen al over de 40 graden koorts. Appel en pakwerk is geen probleem maar bij het speuren reageert hij erg op mijn zenuwen. Qua appél is hij klaar voor 3 alleen nog hier en daar wat bijschaven. Pakwerk is ook geen probleem en speuren normaal ook niet. Dus nu zien dat ik mijn stress onder controle krijg. Ik wacht nu ook tot de herfst. Hij is 2 en hebben nog alle tijd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:30

Alle tijd inderdaad, wij lopen door wisseling van club wel wat achter maar dat willen we nu inhalen alleen is nu net onze pakwerker gestopt dus weer een tegenslag :(

Nu ga ik als we niemand kunnen vinden voor speuren en appèl en dan zien we later de rest wel

Tika is een speurkanon, appèl gaat ook top alleen pakwerk hebben we nog niet kunnen doen door het gebrek aan pakwerker. Heb dr al wel wat getest en ze heeft drift genoeg komt steeds meer uit dr schulp (ik heb haar met 14 weken gekregen doodsbenauwd voor honden en vreemden dat is volledig weg, ze kon wat meer zelfvertrouwen krijgen maar nu hier in Oostenrijk zie je dat dat al 100% beter is )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:46

Ja pakwerker zoeken is altijd erg problematisch. Die Draco opgebouwd heeft is geblesseerd en kan niet meer. De pakwerker van de andere vereniging is tijdelijk ook geblesseerd en de andere ben ik niet zo kapot van. Mijn man doet ook pakwerk dat scheelt dan weer. Maar de jongen honden doen weinig qua pakwerk momenteel. is altijd lastig.

Mooi hé als zo'n hondje vertrouwen krijgt. 1 van onze jonge teven is ook heel onzeker. En daarbij enorme driften die moeilijk te controleren zijn. Bij haar is onzekerheid meteen naar voren. Moet bij haar ogen en oren op alle plekken hebben maar zei word ook steeds beter. Vertrouwen begint te groeien en we gaan steeds weer een stap naar voren.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:56

Bij ons uitte het zich vooral in achterblijven of uitvallen. Ze is nu zeer fijn loopt fijner volgt top en houd echt al lange tijden aandacht vast ze is nu 10 maanden ze zou de vzh al goed kunnen lopen.
Ze is zeer baas gericht wat vanaf het begin al heel fijn was

Ze wil wel uitdaging dus pak alvast veel andere dingen mee zoals reviseren vooruitsturen, staan etc
Hoop dat ze geheel goed zal zijn wil er graag een nest mee fokken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:13

Afbeelding

Vanochtend even ontspanning, lekker wandelen en zwemmen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:50

Wie weet het? Er is een manier om de paaltjes aan te leren zeg maar door ze eerst door bv twee paaltjes te sturen. (heel duidelijk) Ik kan het nergens meer vinden op you tube. Weet iemand wat ik bedoel?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:27

Mooi word hij prachtige reu laat je hem ook aankeuren?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:37

kohtje schreef:
Wie weet het? Er is een manier om de paaltjes aan te leren zeg maar door ze eerst door bv twee paaltjes te sturen. (heel duidelijk) Ik kan het nergens meer vinden op you tube. Weet iemand wat ik bedoel?

Dat zou ik even in het actief trainen met je hond topic vragen. Daar zitten heel veel behendigheids mensen.

Seven, misschien wel. Het is wel de bedoeling als hij gezond is en beetje behoorlijke examens gedraaid heeft.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:49

Heb je ook een standfoto van hem, hoe groot zwaar is hij
Hij was heupen goed toch?

Hij leek me evt wat voor mn dame ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:50

MWM; hoe pakken jullie het aan met de nieuwe manier? Hier gaat het appel redelijk tijdens manwerk, maar kan een heul stuk beter. beetje boel fanatiek zeg maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:14

Obedience manier. := We zijn weer even helemaal terug naar 0 gewoon, naar het veld gegaan met trainster die hem aan tuig met lange lijn ook vast had. Ik gewoon mijn korte lijn aan de halsband. Dan geen pakwerker op het veld en hem eerst laten zitten tot hij ging touchen en dat uitbreiden naar een stukje volgen het veld op. Als hij dat goed deed werd hij beloond door de pakwerker (weer hitsen zoals in het begin). Vervolgens laten lossen, laten zitten en weer rustig afwachten tot hij zelf mijn hand weer toucht. Dan weer belonen door de pakwerker.

We zijn nu 6 trainingen bezig geweest en ik kom volgend het veld op. Hij bijt een keer, lost, volgt een grote cirkel waarvan de laatste paar meter recht op de pakwerker af en mag dan weer bijten. Hij wordt er een stuk rustiger van, maar wij waren ook nog niet zo ver in het manwerk he? En ik heb het grote voordeel dat hij dat 1e stukje zonder pakwerk wel voer aanpakt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:57

Intresting. Echt ver zijn wij ook nog niet hoor, 1 verstek revieren en vlucht + afstand maar dat doen we al wel even. Dat scheelt misschien ook wel.
Hij volgt ook wel etc, maar het blijft wel heul hard werken want hij zit wel erg hoog in de drift , inclusief als een achterlijke dat veld op willen en als een dolle in de lijn hangen.
Ik ga toch eens met de trainers om de tafel om te zien hoe we het wat meer lager in die drift kunnen houden .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:05

Dat is hier dus het voordeel mee, ze leren sneller schakelen. (als ik het goed zeg haha) Tenminste, Tay dan he. Hij wil wel als een achterlijke het veld op, maar dat schiet niet op. Dan gaan we namelijk geen cm vooruit. Hij snapte dus als heel snel dat hij braaf en rustig mee moest, voordat er actie kwam.

Ik ben er nu al mee begonnen, omdat ik hem al niet meer kon houden. Hij heeft mijn knie aan gort geholpen en wordt al flink sterk. En ik zag het niet zitten om hem met correcties bij me te moeten houden, dat staat lijnrecht tegenover de manier van appel lopen. Tuurlijk krijgt hij een correctie als hij niet luistert, maar het wordt niet aangeleerd met correcties.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:11

Ik vermoed dat Eyck er ook wel baat bij zou hebben, ga er eens wat meer over uitzoeken ... Iets met goed beslagen het ijs betreden als newbie ;) tov die bak ervaring van de trainers :) we werken zo veel mogelijk positief etc en ze staan echt wel open voor nieuwe tactieken etc. dus denk dat we hier ook echt wel wat mee kunnen. maar dan wil ik wel voldoende info meebrengen ... Musschien eens zoeken naar een seminar die kant op ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:15

Ik herken het ;) Ik vond het ook moeilijk om ineens te zeggen dat ik op een andere manier wil trainen tegenover een vreselijk ervaren trainer. :=

Degene die mij traint heeft haar eigen hond eerst 'ouderwets' opgebouwd tot IPO3, maar dat was niet zoals ze het wilde. Dus helemaal opnieuw opgebouwd op deze manier. Samen met een andere die haar hond vanaf pup zo opgebouwd heeft.

Als je zo'n seminar vindt, roep even, dan ga ik ook kijken. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:22

is goed,
maar dat is het idd , dit is onze eerste hond, trainer heeft al een paar keer het NK meegelopen :+
kom je daar aan kakken als noob met "goh, we willen het eens helemaal anders aanpakken "
nu is het voordeel dat ze bij ons echt wel open staan voor nieuwe dingen, wij clickeren ook gezellig op het veld etc , maar idd, op het moment dat je normaal appel loopt, ben je heel anders bezig dan met appel tijdens manwerk, momenteel moet je daar zo ontzettend een strot opzetten, toch best wat corrigeren etc , dat moet anders kunnen... hij is ook slim zat, revieren aanleren, hij heeft het ene paar geprobeerd om er niet omheen te gaan , maar voorlangs , of direct door naar het verstek waar de pakwerker achter staat, maar dan gaat het feestje dus gewoon niet door, dus binnen notime had hij door dat ie toch echt om het verstek heen moest.
vermoed dat wat jij vertelt , ook echt wel goed zou kunnen werken .

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:45

Ondertussen is Vita 6 maanden oud en heeft ze voor het eerst een trainingsweekend in Duitsland meegemaakt. Deze weekenden zijn voornamelijk gericht op verdedigingswerk, niet zo zeer IPO

Ze vond het heel indrukwekkend, net als haar baasjes en we verheugen ons op de volgende keer!
Deze foto's zijn alleen van het pakwerk. De onderdelen appel, obstakelparcour en nachtwerk komen er nog aan :)

Ik ben er klaar voor :)
Afbeelding

Opperste concentratie
Afbeelding

Sesam open U!
Afbeelding

Mijn, mijn, mijn!
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:10

Ziet er leuk uit :)

ik zal het alleen nog niet veel doen met dit ras en 6 maanden door de hd gevoeligheid

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:05

Bedankt voor de tip, denk ik dan maar...

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:21

Hier 2 filmpjes van het pakwerk van Baris op de dag van de hond 2014

Baris mocht die dag 3 demo's geven, 1 keer apel en 2 keer pakwerk

Zijn bewaking mag strakker en hij mag nog wat strakker apel lopen maar ik denk dat we ene goede kans hebben.
Over 2,5 weken gaan we op voor Ipo1 :) ben benieuwd.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:16

Stille meelezer meldt zich ook. Ik ben kynologisch instructeur en al een tijdje geinteresseerd in het ipo werken met de hond, ben ook van plan om zodra mijn situatie dat toelaat een hollandse herder pup aan te schaffen. Dus ik lees en reageer even mee als dat mag! :D

Gaaf Bertina! Mooie hond ook! Moest wel even lachen om het hd stukje. Neem aan dat de honden bij jullie vereniging niet de show duitsers zijn met de zwabberbenen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:29

Chawi schreef:
Bedankt voor de tip, denk ik dan maar...

Was niet negatief bedoeld hoor ;)