Hier gaat het goed met trainen. De beide jonge honden lopen in het najaar VZH en de mijn reu IPO1 en 2. Onze teef is 2 weken geleden aangekeurd waar ik erg blij mee ben.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kohtje schreef:Wie weet het? Er is een manier om de paaltjes aan te leren zeg maar door ze eerst door bv twee paaltjes te sturen. (heel duidelijk) Ik kan het nergens meer vinden op you tube. Weet iemand wat ik bedoel?
We zijn weer even helemaal terug naar 0 gewoon, naar het veld gegaan met trainster die hem aan tuig met lange lijn ook vast had. Ik gewoon mijn korte lijn aan de halsband. Dan geen pakwerker op het veld en hem eerst laten zitten tot hij ging touchen en dat uitbreiden naar een stukje volgen het veld op. Als hij dat goed deed werd hij beloond door de pakwerker (weer hitsen zoals in het begin). Vervolgens laten lossen, laten zitten en weer rustig afwachten tot hij zelf mijn hand weer toucht. Dan weer belonen door de pakwerker.
tov die bak ervaring van de trainers
we werken zo veel mogelijk positief etc en ze staan echt wel open voor nieuwe tactieken etc. dus denk dat we hier ook echt wel wat mee kunnen. maar dan wil ik wel voldoende info meebrengen ... Musschien eens zoeken naar een seminar die kant op ook.
Ik vond het ook moeilijk om ineens te zeggen dat ik op een andere manier wil trainen tegenover een vreselijk ervaren trainer.