Urko schreef:Jammer, ik vind het namelijk een zeer waardige manier van trainen, gebaseerd op wetenschappelijk feiten uit de natuur.
Zou er zelf eens mee moeten trainen.
Kun je mij die wetenschappelijke feiten uit de natuur noemen, waarop de orka training is gebaseerd? En waarom vind je dat het bijdraagt aan een dierwaardig bestaan, anders dan alleen verveleing en stress, want misschien dat stress verminderd, maar de stress blijft, anders heb je niet dusdanig veel 'ongelukjes' met trainers en dieren onderling.
Ze reageren op de fluit, want fluit betekent vis, dus uiteindelijk doen ze het voor de vis.
Citaat:
Omdat de dieren zonder stress medisch behandelt kunenn worden, omdat de dieren op een leuke manier bezig gehouden worden om verveling te verkomen.
Ik vind juist dat die manier van trainen bijdraagt aan een dierwaardig bestaan voor dieren die leven in gevangeschap.
Dat ze bezig gehouden worden, lijkt me bittere noodzaak en niet perse dierwaardig. Het stresslevel zijn bij deze dieren in gevangenschap erg hoog, dus daar doet deze training niets aan af.
Citaat:
Dat vind ik ook. De manier zoals Tilikum gehouden wordt, daar moet iets aan gebeuren. Zoals deze orka's leven, lijkt het me ook zo slecht nog niet. Tuurlijk zijn ze beter af in het wild, maar in het geval van Morgan lijkt me voldoende onderzocht dat ze in het wild niet kan overleven en een wilde orka zonder familie stelt ook geen waarde aan zijn of haar vrijheid!!
Tilikum zit met recht in een vissenkom. Deze orka's hebben de ruimte om met elkaar te spelen.
De extra beloningsvisjes waar jullie het over hebben, die krijgt Tilikum niet eens!!
Kan me 100% niet vinden in deze post.