Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:56

:o

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:03

group1850 schreef:
Kentaro schreef:
:n Er werd alleen maar gepraat over eventueel 'afgeschoten', 'vergiftigd' e.d., vandaar alleen maar om aan te geven dat het misschien wél goed gaat met beans en absoluut niét om het idee te geven dat ze het nu beter heeft dan bij Niek!!!!!!!!

:j lees even gisteren 12.21 uur wat daar word geschreven dan weet je waar ik op doel.

Jammer dat jij zo respectloos omgaat met de persoon waarvoor het baasje van Beans gekozen heeft. Iedereen pakt dingen op een andere manier aan, en dat hoor je te respecteren. Als je merkt dat je dat niet kunt omdat het je frustreerd, laat het los.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:06

peugotje schreef:
Jammer dat jij zo respectloos omgaat met de persoon waarvoor het baasje van Beans gekozen heeft. Iedereen pakt dingen op een andere manier aan, en dat hoor je te respecteren. Als je merkt dat je dat niet kunt omdat het je frustreerd, laat het los.

Denk dat je niet weet wie ik ben en wat ik heb gedaan en hoe mijn relatie met de eigenaresse is.
Hou dus je mond of ga lezen vanaf het begin dan weet je wat ik al heb gedaan.

Overigens de vraag dan aan jou, ben jij het eens met Yvet?

peugotje

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:10

Ja weet ik. Ik heb vanaf het begin gelezen. Zelfs nog vanaf het andere topic. Dit komt op mij wel respect loos over, zeker door het tijdstip te noemen, en niet door gewoon eerlijk namen te zeggen.
Ik ken je inzet, waarschijnlijk goed bedoeld, maar ik bedoel ermee dat het niet jouw hond is, het niet aan jouw is om te beslissen wat er gebeurd en hoe dat gebeurd. Ik kan mij goed voorstellen dat dat frustrerend is, maar je kunt niet meer doen dan óf je daar bij neerleggen óf je er niet meer mee bezig te houden.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:12

peugotje schreef:
Ja weet ik. Ik heb vanaf het begin gelezen. Zelfs nog vanaf het andere topic. Dit komt op mij wel respect loos over, zeker door het tijdstip te noemen, en niet door gewoon eerlijk namen te zeggen.
Ik ken je inzet, waarschijnlijk goed bedoeld, maar ik bedoel ermee dat het niet jouw hond is, het niet aan jouw is om te beslissen wat er gebeurd en hoe dat gebeurd. Ik kan mij goed voorstellen dat dat frustrerend is, maar je kunt niet meer doen dan óf je daar bij neerleggen óf je er niet meer mee bezig te houden.

Ik heb het niet over een beslissing, ik hebt het over een uitspraak van Yvet waar ik een weerwoord op heb en een duidelijke motivatie aan geef. Nothing more!!

Kijk maar mijn eigen quote

group1850 schreef:
Ik heb anderhalve dag niet gelezen en sta versteld over bepaalde uitspraken.

Vooral dat Beans liever als "wilde hond alleen leeft", en dat ze dat "liever wil dan als huishond te leven, en "vrij" is doet mijn nekharen rijzen.
Een hond is een roedeldier, en een roedel bestaat uit meer als 1 hond. Een hond heeft een plaats nodig in een bepaalde roedel, de rangorde moet bepaald zijn en die roedel is voor dit soort honden het gezin waar die in leeft.

Kom zeg!! Beans ligt echt liever in de mand thuis bij Niek, krijgt daar heerlijke brokken en vers water elke dag.

We hebben het hier over en Golden Retriever, een hond met een oneindige "will to please".

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:15

Overigens ik noemde het tijdstip omdat ik even geen zin had het verhaal te quoten, dat jij daar wat achter zoekt is denk ik jouw probleem Peugeotje

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:18

Ik vind het absoluut niet respectloos overkomen wat group zegt. Iedereen hier geeft zijn mening, zo dus ook group en ben het wat dat betreft ook met hem eens. Topic zou er wel beter op worden als iedereen ophoudt met elkaar aanvallen, word er echt gek van. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over wat de beste manier van aanpak zou kunnn zijn en die ideeën mogen ook best geuit worden, denk alleen niet dat het erg veel zin heeft.

De aanpak van Niek en Yvet schijnt niet te werken dus lijkt het me logisch dat er een ander plan bedacht wordt. Maar dit is aan Niek en niet aan jullie bokkers. Verder lijkt het me verstandig dat mensen zich ook gaan realiseren dan bekvechten online totaal geen zin heeft, dus misschien is het een idee om niet pagina na pagina te vullen met eigen speculaties, frustraties enz enz en gewoon maar een update afwachten.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:23

Dat snap ik, en dat mag ook, maar je kunt er niets mee :)
Dat bedoel ik te zeggen, en dat is niet alleen naar jouw bedoeld, maar ook naar alle andere mensen die de reactie geven als 'ik begrijp dit niet' 'ik zou het anders doen' 'ze pakken het helemaal verkeerd aan'
Iedereen doet de dingen op zijn eigen manier, iedereen mag er anders over denken, maar het schiet zo weinig op om dat steeds hier in dit topic weg te zetten... want Beans heeft er niets aan, en het zorgt alleen maar voor meer frustraties.

Ik snap jouw reactie, en die van Yvette ook, in feite hebben jullie beide gelijk. Beans is nu in vrijheid (als ze zich inderdaad weet te redden, of als ze inmiddels overleden zou zijn zelfs ook) beter af dan bij de broodfokker. In de mand bij Niek is ze weer beter af dan in het bos... overtreffende trappen van elkaar.
Hier dan ook mijn uitleg of ik het eens ben met Yvette, ja dus. Maar ook met jou dus...

@group, sorry dan dat ik jouw reactie verkeerd geinterpreteerd heb, dat gebeurd helaas nogal snel over het internet omdat je dan geen beeld en geluid hebt, en alleen maar letters. Maar mijn idee kun je dan nog wel een naam noemen, maar het zal mijn eigen trekje wel zijn dat ik mij daaraan irriteer (ik kan niet goed tegen als mensen praten over die hij of zij, neem gewoon de moeite een naam te noemen) Die irritatie leg ik nu opzij, want dat is niet mijn probleem. Het probleem blijft nog altijd dat het niet zeker is waar beans is en hoe het met haar gaat :) en daar gaat het topic over.

@ mistery, dat is ook waar mijn eerdere post van vandaag over ging, dat het gewoon onzeker is waar beans is, en hoe het met haar gaat. Dat er pas zekerheid is als ze gevonden worden. Verder valt er weinig te vertellen eigenlijk, want ik vind dat je de eigenaar van een hond moet respecteren in haar doen en laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:23

Ik heb steeds begrepen dat Group1850 niets van doen heeft met de zoekactie dus vind zijn reageren uiterst opvallend en kan ze niet plaatsen. :)

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:24

Juist ik gaf mijn mening en reactie op Yvet omdat die een voor mij toch vreemde uitspraak doet. Dat mag ik vinden en onderbouw dat ook. WIl helemaal geen mensen aanvallen, maar dat moeten ze bij mij ook niet doen.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:28

Chiqa schreef:
Ik heb steeds begrepen dat Group1850 niets van doen heeft met de zoekactie dus vind zijn reageren uiterst opvallend en kan ze niet plaatsen. :)

Ik heb een map vol met mail en smsjes van Niek waar ik goed contact mee heb gehouden en me op de hoogte hielt. Dingen die jij niet kan weten maar wil alles wel doorsturen als je eraan twijfelt hoor. Of je stuurt niek even een sms en vraagt er even zelf om ipv hier dit soort opmerkingen te plaatsen.

Zo dit was weer genoeg aan domme berichten, BEans loopt nog buiten en er gebeurd niks....

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:30

Wat vreselijk dat Beans nog steeds niet is gevonden,

ik heb nu het topic grotendeels doorgelezen en ik wil absoluut geen domme dingen zeggen (denk alleen maar mee) maar is het misschien een idee om Martin Gaus of zo iemand in te lichten wie weet heeft hij nog wel hele goede ideeën. Nogmaals ik weet niet of dit een idee is maar probeer alleen maar mee te denken.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:31

@ group, ik ging er eigenlijk vanuit dát je gefrustreerd bent omdat ik weet dát je er zo veel tijd in hebt gestoken zonder resultaat. Ik zou mij dan nl wel gefrusteerd voelen. Vandaar mijn 'aanval'.

Ik vind het wel mooi om te zien dat we discussieren, maar het eigenlijk op een boel punten wél eens zijn.

@chicka; zoals ik het begrepen heb heeft Group feitelijk niets met de zoektocht te maken omdat het zijn hond niet is, maar gevoelsmatig wel omdat hij het zich aantrekt en de eigenaresse kent. Het is maar hoe je het bekijkt.
Edit; zie dat group zelf al een reactie heeft gegeven...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:32

group1850 schreef:
Zo dit was weer genoeg aan domme berichten

Amen! Laten we ophouden met posts zoals de laatste pagina's en gewoon wachten tot de volgende update.
Ik snap dat iedereen zo goed mogelijk wil helpen en meeleeft, maar hier heeft niemand wat aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:33

group1850 schreef:
Ik heb een map vol met mail en smsjes van Niek waar ik goed contact mee heb gehouden en me op de hoogte hielt.

Daarom is het zo verwarrend dat ik deze info tóch gekregen heb en mij werd medegedeeld dat jij en Niek al weken geen contact meer hebben, lekker verwarrend verder vind ik van groter belang dat Beans gezocht wordt en verder direct mail contact via Leonoor loopt, helaas is dat nog niet duidelijl (Heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:35

ach, ik vind het ook van saamhorigheid spreken...
uiteindelijk wíl iedereen hetzelfde.

(al vond ik de posts over jagers enzo ook wel minder, als ik mijn hond kwijt zou zijn zou ik nl al wakker liggen van alle doemscenario's, hoewel het helaas wel de realiteit is...)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:41

Gezien het aantal nutteloze reacties die hier geplaatst worden met als gevolg continu onzin discussies, heb ik besloten dat ik me niet meer bezig ga houden op Bokt met de zoektocht omtrent Beans. Continu komen er weer mensen binnen wandelen die onrust veroorzaken en de Mods doen hier niets mee. Dan heeft het voor mij geen zin meer om me er in te gaan verdiepen.
Hou buiten bokt wel contact met Niek om te kijken hoe het gaat met Beans.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:57

Chiqa schreef:
group1850 schreef:
Ik heb een map vol met mail en smsjes van Niek waar ik goed contact mee heb gehouden en me op de hoogte hielt.

Daarom is het zo verwarrend dat ik deze info tóch gekregen heb en mij werd medegedeeld dat jij en Niek al weken geen contact meer hebben, lekker verwarrend verder vind ik van groter belang dat Beans gezocht wordt en verder direct mail contact via Leonoor loopt, helaas is dat nog niet duidelijl (Heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag)

Snap ik wel het is van het begin af aan verwarrend geweest. Ik heb mijn laatste mail gehad op 16 februari van Niek en ervoor de laatste sms. Niek is gewoon druk met vanalles, en wie niet, dus zal niet altijd gelijk reageren.
Is ook verder niet belangrijk. Ik hoop gewoon dat er regelmatig updates komen waar iets positiefs in staat over Beans.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:03

@ group, dat hopen we allemaal!

En nu stoppen met typen, en allemaal duimen draaien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:05

Group het is ook lastig oordelen als je een kant van het verhaal hoort, ik zie jou betrokkenheid echt wel in dit topic kan mij niet voorstellen dat dit niet zou kloppen.
Wanneer heb jij zelf Beans voor het laatst gezien of een van haar sporen?
En heb jij een idee of ze ooit nog gevonden gaat worden?

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:11

IK heb haar op de dag van haar vlucht gezien op 29 december om de hoek van waar ik woon. Verder heb i haar niet meer gezien ondank de vele dagen die ik ben wezen zoeken. Ik heb in totaal 32 uur gezocht (6 dgn) en dan bedoel ik rondrijden en met de verrekijker steeds in de verte loeren langs alle weilanden. Het is voor mij "slechts" 40-45 min naar de plek waar ze gezien is. Maar goed heb dat graag over voor beany.

Ik heb er helemaal niks aan om onzin uit te kramen. Ben gewoon een enorme hondenliefhebber al 50 jaar lang.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:17

het lijkt erop dat bijna iedereen de posts over de jagers als onzin beschouwt. Maar dit is zeker iets voor de baasjes om in achterhoofd te houden.

De tijd van de jonge dieren komt eraan/is begonnen. Ik woon nu al 10 jaar in Duitsland en weet hoe het er aan toegaat met de jacht (helaas). En heb dan ook zeker geen goede ervaringen met jagers hier (ook enkele goed moet ik er zeker bij zeggen). Honden en katten die zonder baas lopen worden afgeschoten en verdwijnen spoorloos en worden niet gemeld. Dit is niet om Niek bang te maken maar meer een waarschuwing hier wat mee te doen. In elk geval zoveel mogelijk jachtopzieners te informeren.

Trouwens de post van Yvet dat beans het nu goed heeft, kan ik best goed begrijpen. Beans heeft een slecht leven achter de rug voor ze bij Yvet kwam. Ze functioneert niet meer als een hond in een roedel en zal dit ook niet meer doen. Je kan zo'n hond niet als een normale hond zien. Dus ik kan me goed voorstellen dat Beans zich nu veilig en vrij voelt. (Hoe sneu dit ook is voor Niek want zij kan er niks aan doen)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:19

Ik denk niet dat de posts over de jagers als onzin gezien worden, maar dat Niek daar zelf heus al wel aan gedacht heeft. Het zaait angst, en Beans is er niet sneller door thuis.
Het is wel duidelijk dat er genoeg gevaren zijn voor een loslopende hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:19

Dus ik begrijp nu uit je verhaal dat je dicht in de buurt woont van Beans ouderlijk huis, je een hondenliefhebber bent en betrokken bij de zoekactie :)
Dat klinkt erg aannemelijk en zou niet inzien waarom ik hierover geïnformeerd ben dat dit niet zou kloppen, goed laten we het maar in het midden houden, zelf deel ik de mening hoor dat iedereen die betrokken is bij de zoekactie en een bijdrage kan leveren waardevol is!

Hoop dat het niet voor niets is je heb dr inmiddels dus ook heel wat tijd ingestopt Group! Hoe ben je op dit topic gekomen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:21

Ik denk dat het beter is om zulke dingen niet hier te posten,ik als eigenaar zou niet zitten te wachten op zulke reacties.Natuurlijk moet je met alles rekening houden, maar misschien beter het niet uit te spreken.